Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Indisk fiskegryte. Ny oppskrift, så jeg er litt spent, men høres veldig god ut - kokosmelk og masse krydder. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

fersk spaghetti med hjemmelaget tomat- og baconsaus, med ferskt franskbrød til. sjokolademousse til dessert:)

er hjemme på perm fra sykehuset, og skal overraske mannen min med middag til han kommer hjem fra kveldsjobben, han vet ikke jeg er hjemme engang, tror jeg er på sykehuset tjihi:)

klem Iset 34+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Indisk fiskegryte. Ny oppskrift, så jeg er litt spent, men høres veldig god ut - kokosmelk og masse krydder.  :P

Om den var god så vil jeg gjerne ha oppskrift!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rug-knekkebrød og to bokser med brisling i tomat... og pærer og kaffe til dessert. Enkelt og greit - spesielt når ungene skal ut på noe før jeg kommer hjem fra jobben - jeg gidder ikke lage middag til meg selv ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lammekoteletter grillet i ovn med yrter - mandelpotetbåter stekt i peanøttolje, salat, tzatziki, raita og noe nytt; pitabørdtrekanter fylt med en blanding av spinat, feta, olje og hvitløk - alt smakte kjempegodt, men jeg er helt utslitt etter all matlagingen! (og rydddingen etterpå...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde fiskepinner, pommes frites og salat. Etterpå bakte vi dough-nuts...og dekket mesteparten av dem m sjokoladeglasur!!! :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mellom skrev:

Lammekoteletter grillet i ovn med yrter - mandelpotetbåter stekt i peanøttolje, salat, tzatziki, raita og noe nytt; pitabørdtrekanter fylt med en blanding av spinat, feta, olje og hvitløk - alt smakte kjempegodt, men jeg er helt utslitt etter all matlagingen! (og rydddingen etterpå...)

Jøss bevares - jeg er imponert - på en vanlig torsdag???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe... ja. Men jeg prøver å ikke dele hverdagen inn i nettopp det - hverdager og fest - kan godt spise pølse med brød på søndag og heller ha litt fest i kveld for eksempel - vin drikker jeg også når det passer meg - også på dagen hvis det er det jeg har lyst til (ikke hvis jeg jobber da) - men i dag tok jeg meg nok vann over hodet - fikk så lyst på lam - så så enkelt ut inne i hodet mitt, men... tenker jeg velger en litt mindre stresset jobbdag neste gang jeg tar av gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, den ble god den! Den falt også i smak hos samboeren min og en venn av ham som var på besøk, så dermed anser jeg den som kvalitetssikret og legger ut oppskriften. :wink:

Indisk fiskegryte.

500 g. fiskefilet i biter (jeg brukte sei, men det er kanskje enda bedre med en litt fastere fisk)

1 løk

1 fedd hvitløk

1 rød chili

1-2 ss finhakket fersk ingefær

12 kardemommebelger

6 hele nellik

1 kanelstang

2 ss gurkemeie

2 ts salt

Saft av en halv sitron

Hakk løk, hvitløk, ingefær og chili og surr dette i litt smør/olje sammen med kardemomme og nellik som er støtt i en morter. Surres til løken er blank.

Tilsett kanelstangen og kokosmelken og la det koke til det tykner litt.

Vend fisken i en blanding av gurkemeie og salt.

Stek den raskt på begge sider til den har fått litt farge. (Dette er ikke nødvendig, jeg gjorde det fordi jeg liker litt stekeskorpe på fisken)

Ha fisken i gryten, og la det hele trekke noen minutter til fisken er kokt.

Press litt sitron over før servering.

Serveres med kokt ris. Jeg kokte risen med noen kardemommebelger, og litt safran og gurkemeie - veldig godt!

Håper det smaker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Fy faaan dere er heldige..... Jeg er blakk og skal spise tomatsuppe(posesuppe).

Dessert blir tørr Biskit havrekjeks og pulverkaffe(billigste sort)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...