Gå til innhold

Er det ok med venner av det annet kjønn


Krill

Anbefalte innlegg

Gjest Airi Chikako

Poenget er at du har overhodet INGENTING med å uttale deg om andre folk slik at det påvirker deres liv. Hva du måtte tro og tenke har altså ingen relevans og skal ikke ha noen relevans.

Så nå er det ikke lov å gi råd en gang? Fordi det kan påvirke ditt liv (om enn til det positive)? Du er ikke sann, Steinar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå handler denne tråden om vennskap, og vennskap er noe jeg setter utrolig høyt. Dersom du visste at et menneske var voldelig, og en venn av deg lurte på å innlede et forhold til vedkommende er det din forbannede PLIKT å si noe.

Eller mener du at vennen din bør bli banket opp et utall ganger å finne ut av det selv? Fordi man ikke skal påvirke andres liv?

Hvis en person beviselig er voldelig, kriminell, rusmisbruker, psykisk forstyrret etc., så er det et unntak ifra regelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en person beviselig er voldelig, kriminell, rusmisbruker, psykisk forstyrret etc., så er det et unntak ifra regelen.

Og mannen jeg nevnte, impotens var det minste av hans problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mannen jeg nevnte, impotens var det minste av hans problemer.

Javel. Da må man jo lure på hvorfor du tok frem akkurat det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel. Da må man jo lure på hvorfor du tok frem akkurat det?

Fordi det hadde relevans i denne tråden. Menn som har store problemer med å forholde seg til kvinner har også ofte personlige problemer.

Regner ikke med jeg får en unnskyldning av deg for å skjelle meg ut og kalle meg bunnen av bunnen og ikke til å stole på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi det hadde relevans i denne tråden. Menn som har store problemer med å forholde seg til kvinner har også ofte personlige problemer.

Regner ikke med jeg får en unnskyldning av deg for å skjelle meg ut og kalle meg bunnen av bunnen og ikke til å stole på.

Kanskje det er kvinnfolka som er problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Vi har forstått at du mener det. Kvinnens skyld om hun blir slått også?

Det er klart. Hvis hun ikke hadde sagt ditt, eller gjort datt etc. etc., så hadde ikke mannen slått :ironi: .

Endret av Belladonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er klart. Hvis hun ikke hadde sagt ditt, eller gjort datt etc. etc., så hadde ikke mannen slått :ironi: .

Jeg slår ikke kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg slår ikke kvinner.

Det har jeg ikke sagt heller. Men jeg har mange års erfaring fra krisesenter og har snakket med både kvinner og menn. Det er mennene som bruker all slags ynkelige unnskyldninger forat de sprekker og øver vold mot partneren. Hvis hun bare... det ene og det andre, hadde han ikke gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ikke sagt heller. Men jeg har mange års erfaring fra krisesenter og har snakket med både kvinner og menn. Det er mennene som bruker all slags ynkelige unnskyldninger forat de sprekker og øver vold mot partneren. Hvis hun bare... det ene og det andre, hadde han ikke gjort det.

Virkeligheten er at det finnes en del menn som er mer aggressive enn andre.

Disse er da selvfølgelig lettere å provosere, og blir lettere provosert, enn andre.

Og i kombinasjon med visse personlighetsforstyrrelser blir det et alvorlig problem.

Dette er da forklaringen slik jeg ser det UTEN at det forsvarer at noen utøver vold mot et annet menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...