Gå til innhold

Vårt lille mirakel har kommet til verden


andemor

Anbefalte innlegg

Æsj så kjipt at tanta kom - men skal se det klaffer i neste pp!

Å jul med din glede og barn i august - heter det visst i en litt forvridd utgave av en kjent julesang :fnise:

Masse lykketil med neste pp!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for lykkeønskninger, Hegejenta. Og klemmer. :) Det trengte jeg.

I dag har jeg vært ganske så flink, for jeg har trena! :fnise: Til informasjon har jeg alltid store ambisjoner om å trene jevnlig. Men så kommer slitsomme jobbdager, netter med lite søvn, og mer fristende aktiviteter i veien. I tillegg er jeg over snittet bedagelig av meg, så det å sitte i sofaen og lese bok er som regel alltid mer fristende enn å trene. Så, i dag har jeg vært litt flink synes jeg.

Mannen min har vært borte i en uke nå. Jeg må innrømme at det er godt med litt alenetid de to, tre første dagene. Nå holder det egentlig i mengder. Synes han kan komme hjem nå. :tristbla: I tillegg har jeg få jeg føler jeg kan stikke innom, så det blir litt i overkant mye alenetid om gangen. :) Jeg er sikkert den mest skravlete dama noen sinne så snart jeg møter noen kollegaer på butikken. :fnise: Og nå babler jeg jammen i vei her også. Jaja. Skal gå nå og kose meg med middag, juleøl, potetgull og Greys anatomy. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åkeeeeeeeeeei... PP7, here we come. EL ca 7. desember og deretter IKM 21. desember. Prøve å være flink jente og ikke tenke for mye på dette :sjenert: , og ikke tro at jeg er :gravid: bare fordi jeg har ømme bryster og vondt i magen. Dette er tydeligvis HELT normalt for meg fram til IKM.

Tenker å bake og pynte til jul selvom vi ikke er her i jula. Det er uansett koselig å lage julestemning i hjemmet fram mot jul, og noe av baksten skal bli til gaver. Også skal jeg besøke min kjære, snart fødeklare forlover om et par uker, og det gleder jeg meg veldig til. :jepp: Må passe på så jeg får med meg litt god-bakst til henne.

Edit:Bare litt trykkfeil

Endret av andemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snill veninne du er :)

Jeg skal heller ikke være hjemme i jula, men tror nok jeg også skal pynte og lage litt stemning! Tiden fra nå og frem til julaften er ho såå koselig.

Lykke til med PP7! :hoppe: desemberbølge :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skader ikke å få sjekket svømmerne!

Så jeg ville prøvd å få mannen til å komme seg til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah! Så deilig de er de dagene mellom mens og EL. Føler meg som meg selv igjen. :skya:

Dagene går forsåvidt veldig fort for tida. Har begynt å bake litt på bestilling, så jeg tilbringer mye tid på kjøkkenet. Gøy å bake, men hvorfor blir det så mye oppvask? :rolleyes: Det ser litt bomba ut der hjemmme nå, for jeg gadd ikke rydde så veldig etter meg. Blir siste kake før helga i dag tenkte jeg, så får jeg ta en shinings til helga. :husarbeid: Ønsker meg en fe som kan vaske og rydde opp for meg. :ler: (har det forresten veldig gøy med alle de morsomme smileysene her på KG. :ler: )

Snart helg, og jeg gleder meg som alltid veldig til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk forresten nettopp inn på min profil og så at jeg har rykte 3. What? :klø: Hva betyr det? Og hvor kommer det fra? Hmm... Det er visse deler av KG-verdenen som går meg hus forbi. :sprettoy:

Edit: Søkefunksjonen er fin. Betyr altså at jeg har fått 3 plusser på noe jeg har skrevet her inne. Jadda. Dagens mysterium er løst. :gjeiper:

Endret av andemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vaska her hjemme, og sitter og lurer på om jeg skal pynte litt til jul. Bare litt. :sjenert: Tror det blir minimalt i år. Juleduk, en blomst og litt stearinlys. Dagene kommer jo til å forsvinne i en fei til vi skal dra sørover til jul.

I morgen kommer mannen hjem også. Just in time for EL kan jeg fortelle. :fnise: Jeg har ikke helt troa for tida, så jeg håper jeg klarer å ta det med ro i de laaaaaaaaaange to ukene mellom EL og IKM også. Da blir det jo litt tid med supergravid venninne, og ganske gravid svigerinne, så jeg er redd jeg kommer til å bli litt ekstra verpesyk av det. Huff. :tristbla: Skjønner ikke hvorfor jeg tenker så mye på dette. Det har liksom blitt noe av det viktigste i livet mitt akkurat nå. Og antagelig er det fordi det har tatt litt tid. Hadde det gått raskt hadde jeg sikkert tatt det mye mer med ro.. Jaja..

Nå skal jeg gå og leie meg en julefilm og litt smågodt! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh... Godt å få den her mannen hjem altså. :rødme: Det er jo fordelen med at han er så mye borte, nemlig at det er veldig stas når han kommer hjem igjen.

I går var vi på middag hos noen venner. Veldig koselig! Godt å få skravle om litt annet enn jobb.

Ellers er det rolige dager på jobb for tida, og jeg nyyyyyter det! Får endelig oversikt over studier og oppdatert systemer som jeg ikke har hatt tid til å se på siden i fjor. Deilig. Også er det masse skravling og tøysing på kontoret, og det er i hvertfall supert! Disse dagene skal jeg lagre på harddisken, sånn at jeg kan ta dem fram når det blir travelt igjen. :jepp:

Ha en super uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender over litt babystøv :strix: nå som dere er midt i beste EL-tiden :strix:

Kos deg med mannen og god stemning på jobben!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for babystøv, Hegejenta! Kjenner det gjør susen altså! :fnise: Må ha litt ekstra av sånt nå midt i EL-tida.

Det går veldig opp og ned med barneønsket mitt (som gynekologen så fint kalte det) for tida. Når jeg er trøtt og sliten, og egentlig har nok med en mann som vekker meg midt på natta på grunn av snorking, så lurer jeg litt på om jeg vil orke lange tider med nattevåk. Men så ser jeg venner med sine små, og da synes jeg det hele blir veid opp, og vel så det, av den gleden som glade barn sprer om seg bare ved å være til. :) Noe sier meg at det er sånn det er å ha barn også. :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sender deg også litt babystøv :strix:

Håper det klaffer og jeg tror du har rett med at gleden av et barn veier opp for det meste. Bedre å bli vekket av et babyskrik enn en snorkende mann :jepp:

Jeg har også tro på at når man har fått/hatt barn en stund får man bedre sovehjerte og kanskje sover igjennom ting man ikke våkne av.

Ha en flott dag! :klem:

Endret av ~ Angel ~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Angel! Ha en flott dag du også!

Venninna mi som jeg skal besøke i helga har født babyen sin den uka her. Så da blir det jammen babybesøk på meg! Og det gleder jeg meg jo til! Har vært og kjøpt noen nydelige babyklær. :rødme: Jeg går jo litt amok når jeg skal kjøpe sånne barselgaver, for det er så mye fint til disse små nurkene! :fnise:

Ellers gjør vi en solid innsats denne prøveperioden. :sengekos: Mannen virker fast bestemt på å kjøre meg på tjukka, så da er det jo bare å stille opp! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdejenta

Satser på full klaff for deg denne perioden Andemor :Nikke:

Jeg har blitt tildelt masse babystøv i det siste, og tar meg den frihet å sende litt over til deg også :strix::strix::strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takker og bukker for alt babystøv sendt min vei! :enig: (han bukker han her) Blir spennende å se om det har gjort susen. Kanskje vi får en ekstra koselig julegave i år. Hvis ikke mensen har kommet til den 21. / 22. desember blir det jo testing på badet til mamma! :biggrin: Det blir sært egentlig. :fnise:

Gleder meg veldig til å dra på baby-besøk i helga jeg! :rødme: Jeg har planlagt å være kjempeflink venninne og gjøre alt husarbeidet, sånn at de kan kose seg mest mulig med den lille. Har skikkelig planer om å lage god mat og nammenamme desserter. Hjemmelagd sjokoladepudding kanskje. Det er godt det! :spise:

Ha en flott helg dere! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det vi driver og utsetter oss selv for, jenter? Er dere klar over hvor slitsomt det er å ha en baby i hus? :haar: Vel, det har jeg sett i helga, og nå er jeg skikkelig i tvil! Hvem er det som frivillig utsetter seg for lange tider med våkenetter, og maks tre timer sammenhengende søvn?

Vel, for å roe det litt ned, så er jo babyen utrolig skjønn. Ho sover ikke så mye av forskjellige grunner, men venninna mi og mannen finner helt sikkert ut av det med tida. De er veldig flinke til å ta vare på hverandre, ellers skjønner jeg ikke hvordan det der skulle ha gått.

Jeg måtte faktisk ringe hjem til mamma, jeg. Hun er såpass ærlig at hun ville fortelle meg om det er verdt alt det slitsomme for å få et barn. Og hun var jammen ikke i tvil om at det absolutt er verdt det. Så nå skjønner jeg ingenting. :ler:

Vel.... Det var mandagens utblåsning. Ha en fin mandag dere! (og ikke hør for mye på paniske meg... :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er jo et barn - tenk på de som har kommet seg igjennom oppttil 4 spedbarnsperioder med få år mellom. Det må jo være en grunn til at de ønsker seg flere barn mener jeg... Så det er nok verdt både kvalme og trøtthet i graviditeten og søvnløse netter i perioder så lenge man får oppleve det å bli foreldre!

Jeg må innrømme jeg tenker noen ganger på hva er det vi har begitt oss ut på... kommer vi til å klare dette?? men tanken på at vi skal få vår egen lille tass veier opp for alle de skumle tankene!

Sender deg en :klem: og håper du får en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke mensen har kommet til den 21. / 22. desember blir det jo testing på badet til mamma! :biggrin: Det blir sært egentlig. :fnise:

:fnise: Ja, jeg trodde jo el skulle kommet tidligere hos meg - og da hadde det blitt testing på badet hos svigers...

Håper desember er måneden for dere :strix:

Hva er det vi driver og utsetter oss selv for, jenter? Er dere klar over hvor slitsomt det er å ha en baby i hus? :haar: Vel, det har jeg sett i helga, og nå er jeg skikkelig i tvil! Hvem er det som frivillig utsetter seg for lange tider med våkenetter, og maks tre timer sammenhengende søvn?

Vel, for å roe det litt ned, så er jo babyen utrolig skjønn. Ho sover ikke så mye av forskjellige grunner, men venninna mi og mannen finner helt sikkert ut av det med tida. De er veldig flinke til å ta vare på hverandre, ellers skjønner jeg ikke hvordan det der skulle ha gått.

Jeg måtte faktisk ringe hjem til mamma, jeg. Hun er såpass ærlig at hun ville fortelle meg om det er verdt alt det slitsomme for å få et barn. Og hun var jammen ikke i tvil om at det absolutt er verdt det. Så nå skjønner jeg ingenting. :ler:

Vel.... Det var mandagens utblåsning. Ha en fin mandag dere! (og ikke hør for mye på paniske meg... :sjenert: )

Tror det er vanlig med litt sånne panikkanfall jeg. Jeg kjente litt på det da jeg fikk to blå.

Men husk: Mammaer har alltid rett :yvonne:

Ha en super uke :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...