Gå til innhold

Vårt lille mirakel har kommet til verden


andemor

Anbefalte innlegg

Etter å ha snikt på diverse prøverdagbøker i et par måneder nå føler jeg veldig for å ha en selv. Greit å få luftet tanker og å ha en oversikt over det hele.

Foreløpig er det "ingen" som vet at vi prøver. Jeg har fortalt det til et par venninner, men vi håper egentlig at dette skal gå av seg selv på et vis. Derfor er det ingen kontroll på når jeg har eggløsning, og jeg prøver å leve helt vanlig. Er kun litt mer forsiktig med alkohol og kaffe. :sjenert:

Ellers om oss:

Vi er et par på 27 og 28 år. Giftet oss i sommer, og sluttet med prevensjon ganske samtidig. Det har ingenting med hverandre å gjøre egentlig, annet enn at jeg gjerne ville drikke rødvin i bryllupet. :fnise: Nå i september går vi inn i PP4 tror jeg. Har prøvd å telle etter, men er ikke helt sikker. :) Kjenner jeg er litt utålmodig egentlig. Synes det her har tatt litt vel lang tid. Menmen... Kanskje litt mer planlegging egentlig må til i vårt tilfelle. :filer:

Endret av andemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det egentlig litt bakvendt, men det er faktisk andemannen som er mest klar for dette av oss. Samtidig er det han som er mest opptatt av at det skal skje av seg selv. Eller, i det minste at vi skal late som at vi ikke prøver noe særlig.

Jeg for min del kunne egentlig gått "all in". I hvertfall tatt litt eggløsningstester for å vite om jeg i det hele tatt har eggløsning, og sånne ting. Men ennå er det jo tidlig i prøvinga. Kanskje når det har gått et år at vi bør begynne å sjekke at alt er i orden. Må jo si jeg tenker litt sånn også. Det er så utrolig mye som kan gå galt, så jeg tør nesten ikke tenke på det.

Er vel bare jeg som bekymrer meg så mye. Sannheten er vel, at når jeg teller litt etter, så har vi vært dårlig på timing når det kommer til :sengekos: Hmm.... Får slappe av og satse på at det ordner seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen til oss i dagbokgjengen!

Hos oss var det mannen som var mest klar også! Mobbet han for det - for det er jo ikke så vanlig at menn i slutten av 20-årene er så lysten på barn akkurat.

Men nå er vi begge veldig klare - og gleder oss veldig til å bli foreldre!

Håper du får en kort tid som prøver! Og at det kanskje blir bolle i ovnen før jul! :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, her er en dagboknabo og prøver som stikker innom på besøk!

Hos oss er det nok jeg som har vært mest gira på å lage barn fram til nå, men plutselig synes Mannen det var greit å sette i gang også, og nå tror jeg vi er ganske like. Han trengte bare å varmes opp litt først, med andre ord! :ler:

Jeg har hele tiden tenkt at vi bare skulle "ta ting som det kom" og ikke tenke så mye på selve babylagingen. Men da vi endelig droppet prevensjonen, ble jeg veldig hekta og har tenkt mye denne første måneden. Vi prøvde å time :humpe: sånn noenlunde til eggløsningen, men ingen EL-testing eller måling av temperatur her heller. Tror vi foreløpig bare fortsetter sånn, det er kjekt å være litt bevisst akkurat rundt eggløsningen, men bortsett fra det venter vi noen måneder med å bli enda mer vitenskapelige. :ler:

Blir koselig å følge med på deg framover, da. Hvor er du i syklusen nå? Jeg venter mensen i morgen, er bittelitt spent, men også 99% sikker på at den faktisk kommer. Laaaang ventetid, denne babylagingen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for hilsen! :)

Jeg er på dag 3 i syklusen nå.. Har veldig stabil syklus, så det er i det minste noe. :) Vi får selvsagt besøk når jeg tror jeg har EL da. :) Får kanskje prøve å gjøre det klart for dette egget på forhånd. :fnise:

Det er rart så opptatt av dette jeg har blitt, for det hadde jeg egentlig ikke trodd. Men det er kanskje litt typisk meg. Jeg liker å gå vitenskaplig til verks med det meste jeg holder på med. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ...Krangla med mannen i dag. :tristbla: Egentlig litt filleting, men det er så ubehagelig likevel. Iblant føler jeg at han forventer at jeg skal være perfekt, og det går jo bare ikke. Han er verdens beste, ikke misforstå, men det hender jeg føler at jeg ikke er god nok på grunn av måten han reagerer når jeg ikke har trena på en stund.. Hmmm... Det går vel kanskje mer på meg enn på han når jeg tenker meg om.

Jaja.. Dagens hjertesukk. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så kvalm for tida. Kommer og går i løpet av dagen egentlig. Må si jeg ikke skjønner hva det er, og siden vi ikke er på symptomjakt (uhmmm...) siden jeg faktisk har TR denne uka, så må det være noe annet... Det kan jo være noe som går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det bli så godt med helg! Ser ut til at vi får fint vær også, så da blir det nok noen turer i fjellet med min kjære! :danse:

Akkurat nå har jeg egentlig mest lyst til å kjøpe en diger pose smågodt og kose meg med det sammen med en god bok. :fnise: Typisk fredag. Trøtt etter en lang uke, og da blir jeg så utrolig godtesjuk! Kan jeg skylde på TR selvom jeg fikk den på mandag, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi jammen inne i PP4. Vi har snakket litt om å vente til våren hvis det ikke går denne måneden. Er litt på grunn av andre ting som vi gjerne vil det skal passe med. Eventuell flytting og slikt. Hvis vi flytter til våren er det greit om jeg enten har fått baby, eller så bør jeg få meg jobb på det nye stedet. Så hvis det ikke går denne måneden, så må antagelig vi vente leeeeeenge... Egentlig har jeg litt følelsen av at det ikke går denne måneden heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at babylaging skal passe inn med andre ting i livet - spesielt om man virkelig virkelig har lyst at det skal klaffe!

Foreslår dere fortsetter å prøve jeg... det kan jo ta lenger tid enn tenkt uansett? Ingen som vet sånt...

Ønsker dere uansett masse lykke til! Og håper det klaffer denne prøveperioden for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vet jo aldri om det kan ta laaaaang tid eller ikke, og kanskje dere angrer hvis dere legger det på is nå?

Vi har tenkt at det er fint å få barn innen utgangen av august, sånn at man er sikret barnehageplass. Men nå forsvant mai-terminen denne PP, og vips så er det ikke så mange PP igjen før august-terminen forsvinner. Har likevel en følelse av at vi kommer til å slite med å legge prøvingen på is... ;)

Her gleder jeg meg bare til TR er over for denne gangen (i morgen, regner jeg med), sånn at vi kan komme i gang med prøvingen igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg på skikkelig trening etter bare å ha trent yoga i noen måneder. Tror jeg kommer til å bli skikkelig støl! :trene: Kom til å tenke på dette med trening og graviditet. Jeg bør vel kanskje se litt på det også. Husker dere den serien "syv søstre"? Jeg huske så godt en episode der hun ene av de jentene hadde oppdaga at hun var gravid, og at hun tok massevis av sit-ups for å prøve å abortere. Sånne ting tenker jeg på innimellom. :rodme: Vet det bare er tull altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så vidt jeg vet så er det vel ikke noe problem å være aktiv i svangerskapet så lenge man lytter til kroppen og ikke overdriver.

Mener også å ha sett en plass at man fint kan ta sit-ups til og med 4.mnd uten at det er noe problem for den lille.

Men om du trener på treningssenter - så er det garantert noen der som kan sette opp et opplegg når du blir gravid.

(noe jeg selv har tenkt å gjøre etterhvert som trøttheten gir seg litt - for nå om dagene er det jobb og sove dagene består av)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info. Det er jo ikke det at jeg trener så veldig hardt akkurat. Men det hadde jo vært dumt å gjøre noe som kunne skade en eventuell spire. I realiteten kommer jeg vel til å kjenne på kroppen hva som fungerer og ikke. Folk har jo fødd unger i alle tider, og det har stort sett gått greit. Det er i hvertfall det jeg prøver å tenke.

Er forresten tilbake i kjent symptomjakt-modus. I dag har jeg hatt skikkelig murring i magen. Men det er jo bare jeg som kjenner ekstra godt etter. Ellers har det skjedd noe i går som jeg merker allerede i dag. Noe som er lite sannsynlig. Oj, så sprø jeg har blitt av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kollega av meg hadde med seg sin ett år har datter på jobb i dag. Nydeligste jenta altså. Blir jo bare til jeg gleder meg til vi får ei sånn lita dukke (eller dukkemann) i hus om forhåpentligvis ikke så altfor lang tid. Det virker liksom som om alle har smått eller venter smått for tida. Sukk. Jeg er altfor utålmodig for sånne her prosjekter.

Ellers får vi besøk av min kjære svigerinne i morgen. Vi gleder oss veldig til det! Vi bør langt unna all familie, så vi setter veldig stor pris på det når noen tar den lange turen for å besøke oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skikkelig murring i magen i dag også. Lurer på om det kanskje er EL-murring. Jeg har hatt en sånn periode før, da jeg hadde murring fra omtrent EL-tid til jeg fikk mens. Litt slitsomt.

Og så lurer jeg jo på om alt er i orden med det her systemet mitt. Nå skal jeg heldigvis til GU i slutten av måneden, så jeg tenker å få han legen til å ta en god titt. :sjenert: Hadde litt celleforandringer for et år siden, men da sa han at det ikke var noe i veien for at jeg skulle føde et helt fotballag.. Prøve å begrense det til et par stykk vel. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig koselig kveld i går med mannen og svigerinne. Koste oss med kake og kaffe og masse skravling. :skravle: Kjenner jeg er så glad for å ha fått utvida de jeg kan kalle min familie med så flotte mennesker som det de er i familien til min kjære. :)

Er nå, i følge mine beregninger, tre dager til EL. Altså er planene å sette inn støtet så snart besøket er ute av huset. Denne måneden har jeg lyst til å virkelig prøve, og ikke bare sånne tilfeldige saker som vi har holdt på med til nå. Mannen vil jo at det skal være "helt tilfeldig" dette, men da er jeg redd det ikke kommer til å skje noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig snart helg! :briller: Blir fest i kveld og greier! Har planer om å kjøre i dag. Både fordi jeg alltid er så trøtt på fredag at det å drikke alkohol bare gjør det verre, og fordi det er det mest fornuftige akkurat nå pga syklusen min. Føler meg skikkelig nerd som tenker sånn, men egentlig er det ikke noe offer. Og siden jeg har så stabil syklus er det jo tross alt bare 2 uker i måneden jeg bør kutte ut alkohol. Sånn cirka.

Hmmm. Kanskje jeg skal ta tidlig helg. Jeg er sulten og har lyst på middag! :spise: (og der fikk jeg brukt den smileysen som er så morsom.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på jobb selv nå og teller minutter til jeg kan gå hjem og ta en velfortjent helg!

Ønsker deg en riktig god helg, og kos deg på fest i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...