Gå til innhold

Hvorfor er så mange norske jenter villere med lokale gutter i Syden?


Cuckold

Hvorfor er så mange norske jenter villere med lokale gutter i Syden?  

87 stemmer

  1. 1. Hvorfor er så mange norske jenter villere med lokale gutter i Syden?

    • Jeg tror egentlig ikke guttene i Syden ligger under for hore/madonna-tankegang, det er det bare søstrene og fedrene og mødrene deres som gjør.
      3
    • Det er spennende å bli sjekket opp av gutter som ikke har så altfor mye respekt for deg.
      5
    • Norske gutter har for mye respekt for jentene, de ser som regel på jentene som likeverdige og det er turnoff.
      7
    • Man er villere i Syden rett og slett fordi det er varmt og man er langt hjemmefra, de lokale guttene er bare på rett sted til rett tid. Og hva de tenker om oss bryr vi oss ikke om.
      66
    • Det er vanskelig å si nei til gutter som er pågående. Hvis norske gutter hadde vært like pågående ville det blitt Syden hver dag også her hjemme.
      9
    • Det er fint med noenlunde likestilling til hverdags, men så trenger man en ferie innimellom, og det funker best med menn fra mindre likestilte kulturer. Likestillingen gjør noe med de norske mennene.
      5


Anbefalte innlegg

Hm, mulig jeg er usedvanlig dårlig til å formulere meg for her viser du jo at du ikke forholder deg til et ord av det jeg skrev. :gjeiper: Jeg skrev jo nettopp at det å bli oppfattet som knulledyr er noe helt annet enn å bli sett på som hore. Spørsmålet er altså ikke hvorfor norske kvinner kan like uforpliktende sex, men hvorfor de er lettere å nedlegge og har villere sex med gutter som ligger under for hore/madonna-tankegangen.

Hvis vi ikke hadde visst at det var slik, ville vel de fleste trodd at det skulle være motsatt: Vi vet at nordeureiske kvinner er langt mer frigjort enn kvinner i sør, likestillingen har kommet lenger, og hore/madonna-tankegangen står svakere i vår del av verden. Da skulle man kanskje tro at skandinaviske kvinner ville være villere med gutter fra Nordeuropa siden disse guttene er mindre tilbøyelige til å se på dem med forakt. Når det motsatte er tilfelle er det faktisk verd en debatt.

Du forholder deg jo ikke til det jeg sier heller. Jeg skrev jo nettopp at det å bli oppfattet som hore er noe de ikke tenker spesielt over eller som bryr dem midt i øyet. Hvorfor de er lettere å nedlegge og har villere sex (hvordan vet du det?) er fordi a) de er drita, b) de er på ferie, kan slå seg løs, være en litt annen person, de møter aldri Mustafa og Ali igjen og gir faen i om de blir dømt blant guttegjengen deres og/eller c) de er lette å nedlegge og har vill sex i Norge også.

Jeg føler vi snakker forbi hverandre litt. Synes du har et veldig snevert syn på dette, i konspirasjonsteoriene dine ligger det noen premisser som du leser alt ut fra når det ikke nødvendigvis er slik at det akkurat er den delen med manglende respekt som gjør norske kvinner våte. Snarere tvert imot, jeg synes stadig jeg leser syting her om at italienerne etc. er så mye mer sjarmerende, høflige, behandler damene med mer respekt enn nordmenn osv. Når de trekker ut stolen på restaurant og sier at hun er mucho bella, så føler den norske kvinnen seg som en prinsesse, ikke en hore. At han som sjekker henne opp i noen tilfeller ser på henne som det er ikke nødvendigvis noe den norske kvinnen plukker opp, og i verste fall er det noe hun velger å ignorere fordi hun gir blanke faen.

Hvilke konspirasjonsteorier? Prøv nå å holde deg på et noenlunde saklig nivå.

Enhver vet jo (eller burde vite) at likestilling har en pris, at menn fra mannsdominerte kulturer har en annen måte å forholde seg til kvinner på. Slik det også var i Nord-Europa før likestillingens tid. Når kvinnen står svakt og mangler makt og innflytelse vil mannen opptre som en voksen overfor et barn og ta vare på henne. Dette gjelder selvsagt først og fremst de "ordentlige" kvinner, kvinner man respekterer og som tilhører den liga man anser verdig giftemål, men det smitter også over på kurtisen av "de dårlige" kvinnene. Drar man over Middelhavet til Afrika må menn til og med kurtisere prostituerte, det er en del av gamet. Selv om hore/madonna-tankegangen står sterkt. Man er svært naiv og blåøyd i ordets verste forstand om man tolker søreuropeiske menns kurtise som tegn på respekt. Er man så dum er det jo faktisk enda en grunn til å forakte jentene fra nord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enhver vet jo (eller burde vite) at likestilling har en pris, at menn fra mannsdominerte kulturer har en annen måte å forholde seg til kvinner på.

Ja: de oppfører seg heldigvis ikke som en sosialdemokratisk kamerat overfor kvinnene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Hvilke konspirasjonsteorier? Prøv nå å holde deg på et noenlunde saklig nivå.

At norske kvinner er på en slags hevntokt for å ydmyke norske menn.

De er bare på ferie og har det gøy. Get over it.

Enhver vet jo (eller burde vite) at likestilling har en pris, at menn fra mannsdominerte kulturer har en annen måte å forholde seg til kvinner på. Slik det også var i Nord-Europa før likestillingens tid. Når kvinnen står svakt og mangler makt og innflytelse vil mannen opptre som en voksen overfor et barn og ta vare på henne. Dette gjelder selvsagt først og fremst de "ordentlige" kvinner, kvinner man respekterer og som tilhører den liga man anser verdig giftemål, men det smitter også over på kurtisen av "de dårlige" kvinnene. Drar man over Middelhavet til Afrika må menn til og med kurtisere prostituerte, det er en del av gamet. Selv om hore/madonna-tankegangen står sterkt. Man er svært naiv og blåøyd i ordets verste forstand om man tolker søreuropeiske menns kurtise som tegn på respekt. Er man så dum er det jo faktisk enda en grunn til å forakte jentene fra nord.

Noen norske kvinner setter stor pris på kurtise, uansett om den er påtatt og med et dårlig skjult motiv. Det er sant som du sier, det hører litt med til likestilling at også den overdrevne kurtiseringen forsvinner.

Noen kvinner savner vel det, akkurat som noen menn savner en underdanig kone og drar til Thailand for å finne en.

Men det underliggende motivet trenger altså ikke være mer enn at de setter pris på oppmerksomheten og vil pule. Om du selv forakter kvinner så kan du jo behandle dem slik du mener alle tyrkere gjør og høste fruktene av det, om du synes det å få seg noen nummer men aldri noen telefonummer er et drømmescenario.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er bare på ferie og har det gøy. Get over it.

Noen norske kvinner setter stor pris på kurtise, uansett om den er påtatt og med et dårlig skjult motiv. Det er sant som du sier, det hører litt med til likestilling at også den overdrevne kurtiseringen forsvinner.Noen kvinner savner vel det, akkurat som noen menn savner en underdanig kone og drar til Thailand for å finne en.

Men det underliggende motivet trenger altså ikke være mer enn at de setter pris på oppmerksomheten og vil pule. Om du selv forakter kvinner så kan du jo behandle dem slik du mener alle tyrkere gjør og høste fruktene av det, om du synes det å få seg noen nummer men aldri noen telefonummer er et drømmescenario.

Enig...virker som om det ligger en dyp kvinneforakt til grunn her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca28

På oppfordring fra Ove bruker jeg innlegget fra tråden Norske jenter hetset i Tyrkia som utgangspunkt for ny tråd:

Det er mange norske jenter som paradoksalt nok er villere i Syden - der hore/madonna-tankegangen står sterkere - enn hjemme i Norge. Dette er jo helt greit så lenge det er snakk om en form for masochisme, hvis det er slik at jentene nyter å være knulledukker for mannsjåvinistiske menn som ser ned på dem. Samtidig som de ydmyker sitt eget lands menn. I disse landene blir nordeuropeiske menn sett på som en gjeng hanreier, bedratte menn som bare finner seg i det, menn uten ære og stolthet.

Men dessverre er det også en del naive jenter, jenter som feiltolker situasjonen og tror den lokale syden-don juanen har stor respekt for dem og umulig kan ligge under for hore/madonna-tenkning så galant og oppvartende som han er. Disse jentene tenker neppe over hvorfor dette bare går én vei, hvorfor de lokale jentene ikke på samme måte ligger med skandinaviske gutter. Disse lokale guttene, som ofte konkurrerer seg imellom om hvem som får nedlagt flest skandinaviske jenter i løpet av en sesong, ville gått av skaftet om de kom over sin søster sammen med en skandinavisk gutt. Dette er altså en ensidig "kulturutveksling": Menn i Middelhavslandene puler våre damer i stor stil, mens de passer godt på sine egne, så om skandinaviske gutter puler noen i Syden er det som regel nordeuropeiske jenter. For min del, med min spesielle fetisj er det jo faktisk mulig å finne en slags spenning i denne skjevheten, men jeg skjønner godt at det ikke er alle som ser det på den måten.

Men selv om du ikke vil ha en dame som reiser til Syden har jeg ikke akkurat inntrykk av at det straffer seg for de norske jentene, at de som har seg med lokale helter i Syden har problemer med å få seg kjæreste når de kommer hjem til Norge. Det kan nok være at noen menn skriver et par harme innlegg på nett, men i praksis har ikke norske menn annet valg enn å finne seg i det.

Ville ikke stemt på noen av de. Jeg tror rett og slett det er fordi det er mer spennende fordi de guttene er eksotiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Våre damer"?

Jeg beklager, jeg klarer virkelig ikke å sette meg inn i den bitterheten som noen norske menn her på forumet ser ut til å ha når det kommer til norske kvinners seksualitet og hvem de velger å bruke den på.

Hva er poenget ditt? Blir vi skitne om vi puler tyrkere? Bruker vi opp seksualiteten der nede slik at det ikke blir noe igjen på dere? Burde vi innføre tollbarrierer på damer for å beskytte landets seksuelle ressurser? Er det tyrkernes feil at folk sitter i Norge og er ufrivillige jomfruer? Er damene som gjør det et hån mot skandinavia? Er det et slag i trynet for deg at Laila og Bente drikker shots av kroppen til en bartender i Spania? FYI så var kanskje denne bartenderen en engelskmann som dro ned og åpnet pub, om norske menn er så glade i de ville tilstandene der nede så er det da bare å dra ned selv. Som sagt så har det mer med ferie/miljø/kontekst å gjøre enn masochisme og hevngjerrighet.

Ro deg nå litt ned. :gjeiper: Tydelig at jeg har tråkket på en øm tå slik du hisser deg opp. La oss stille det opp skjematisk: Om to etnisiteter omgås og den ene etnisiteten holder sine kvinner for seg selv, mens den andre etnisitetens kvinner deles av begge, vil dette oppfattes som en ydmykelse av menn i etnisitet 2 nesten hvor man måtte være i verden.

Det er ingen som sier at kvinner ikke skal gjøre som de vil med egen kropp (jo, det er det jo selvsagt, tyrkerne vil jo ikke godta dette av egne kvinner), det er ingen som har snakket om å innskrenke kvinnens frihet, denne tråden er forsøk på å få en debatt om årsakene til at så mange norske jenter er villere når de er sammen med gutter fra kulturer der hore/madonna-tankegangen står vesentlig sterkere. Du må ikke tro at dette forumet er Stortingets talestol og at alle tråder er startet med hensikt å innføre politiske reformer. Det er sikkert vanskelig å forstå, men det går faktisk an å debattere temaer for å få innsikt, uten å være for å innføre restriksjoner og begrense menneskers frihet.

Det er for øvrig litt ynkelig av deg når du i desperasjon kaller mennene i tråden bitre fordi de angivelig ikke får sex. Jeg har aldri hatt problem med å få sex, og det gjelder også ganske mange andre norske gutter. Det går fint an å se denne skjevheten og undre seg over den uten at man selv er en håpløs nerd som sitter frustrert på gutterommet og runker. Ja, det er faktisk helt naturlig at menn med selvrespekten i behold legger merke til dette, jeg kan love deg at menn i Sør-Europa ville rast om det hadde vært antydning til tilsvarende takter fra deres kvinner. Det virker som du ønsker at norske menn skal være så til de grader indoktrinert, føyelige og tilpasset norske kvinners behov at de ikke engang legger merke til denne skjevheten. :gjeiper:

Endret av Cuckold
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som du ønsker at norske menn skal være så til de grader indoktrinert, føyelige og tilpasset norske kvinners behov at de ikke engang legger merke til denne skjevheten. :gjeiper:

Norske menn er føyelige og tilpasset norske kvinners behov...en "cuckold" er vel og det? Er ikke så mange cuckolds i Tyrkia kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Anjelika! :5::)

Er så enig! Norske jenter har sex med tyrkiske gutter - lite du kan gjøre med det, så lær og lev med det.

Vi velger oftest norske kjærster, og de krever vi at vi skal ha et liksetilt forhold til, noe annet blir helt meningsløst og utenkelig. Og norske gutter ligger man på armen til og lar seg stryke forsiktig over ryggen av. Thats true love.

Med feriegutter er det anderledes, da kan man være slutty, la dem få ta deg røft og smacke litt. Men det er bare sånn det er, lær og leve med det, for du kan ikke få gjort noe med det. Vær snill og oppmerksom, så blir det kanskje noe på deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Mener du ikke noe om norske kvinner i syden? Er syden-menna kjekkere?

Herregud. Jeg er enig i alt det Anjelika har skrevet.

Jeg har for øvrig aldri hatt meg med en sydenmann. De er altfor pågående etter min smak. Men kjekke er de jo ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med feriegutter er det anderledes, da kan man være slutty, la dem få ta deg røft og smacke litt. Men det er bare sånn det er, lær og leve med det, for du kan ikke få gjort noe med det. Vær snill og oppmerksom, så blir det kanskje noe på deg også.

Enig, bare sånn det er med feriegutta, du ser dem ikke igjen!

I Norge ser du de igjen flere ganger og da oppfører du deg finere.

Går det så dårlig på damefronten for Ove og TS??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke konspirasjonsteorier? Prøv nå å holde deg på et noenlunde saklig nivå.

At norske kvinner er på en slags hevntokt for å ydmyke norske menn.

De er bare på ferie og har det gøy. Get over it.

Da har du misforstått: Jeg startet en tråd (på oppfordring fra en som kaller seg Ove) basert på et innlegg jeg skrev i tråden om norske jenter som blir hetset i Tyrkia. I denne tråden valgte jeg å legge ut en del spørsmål som jeg synes det kan være interessant å få belyst, men det er ikke slik at jeg har svaret på alle spørsmålene. Da hadde jeg jo ikke sett poenget i å starte denne tråden.

Enhver vet jo (eller burde vite) at likestilling har en pris, at menn fra mannsdominerte kulturer har en annen måte å forholde seg til kvinner på. Slik det også var i Nord-Europa før likestillingens tid. Når kvinnen står svakt og mangler makt og innflytelse vil mannen opptre som en voksen overfor et barn og ta vare på henne. Dette gjelder selvsagt først og fremst de "ordentlige" kvinner, kvinner man respekterer og som tilhører den liga man anser verdig giftemål, men det smitter også over på kurtisen av "de dårlige" kvinnene. Drar man over Middelhavet til Afrika må menn til og med kurtisere prostituerte, det er en del av gamet. Selv om hore/madonna-tankegangen står sterkt. Man er svært naiv og blåøyd i ordets verste forstand om man tolker søreuropeiske menns kurtise som tegn på respekt. Er man så dum er det jo faktisk enda en grunn til å forakte jentene fra nord.

Noen norske kvinner setter stor pris på kurtise, uansett om den er påtatt og med et dårlig skjult motiv. Det er sant som du sier, det hører litt med til likestilling at også den overdrevne kurtiseringen forsvinner.

Noen kvinner savner vel det, akkurat som noen menn savner en underdanig kone og drar til Thailand for å finne en.

Men det underliggende motivet trenger altså ikke være mer enn at de setter pris på oppmerksomheten og vil pule. Om du selv forakter kvinner så kan du jo behandle dem slik du mener alle tyrkere gjør og høste fruktene av det, om du synes det å få seg noen nummer men aldri noen telefonummer er et drømmescenario.

Men det er jo helt greit, det er jo også et svar. Og som du ser av pollen er det ganske mange jenter som oppgir dette som grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det virker som du ønsker at norske menn skal være så til de grader indoktrinert, føyelige og tilpasset norske kvinners behov at de ikke engang legger merke til denne skjevheten. :gjeiper:

Norske menn er føyelige og tilpasset norske kvinners behov...en "cuckold" er vel og det? Er ikke så mange cuckolds i Tyrkia kanskje?

Hehe, det er nok ikke nødvendigvis slik at den som tenner på cuckold-rollen er en forsagt type som aldri har evnet å appellere til kvinner på en annen måte. Og som tenner på cuckold-rollen for å tilpasse seg kvinnens behov.

Det er selvsagt nok av norske menn som får sex og som ikke har noen forsiktig eller underdanig tilnærming til det annet kjønn. De guttene som ikke har lært dette allerede i tenårene ender opp som håpløse snille menn, men la nå ikke dette bli en debatt om hvor dumt det er å være for snill. Det er neppe det dette handler om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca28

Jeg syns denne debatten er veldig fordomsfull ovenfor sydeuropeiske menn. Du kan for eksempel ikke skjære en spanjol over samme kam med en tyrker. De har oppvokst i to vidt forskjellige kulturer. Spanske menn har samme holdning til kvinner som norske menn har. Er likestilling der også nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Det er på en måte litt dumt at jenter må holde litt tilbake når det gjelder kjærsten, kan ikke være så slut med den du er skikkelig glad i.

Mens med tyrkere kan vi gjøre alt mulig, de respekterer oss ikke like vel. Da kan vi teste ut ting jeg aldri hatt gjort hjemme.

Så du mener at det finnes mange jenter som er skikkelig forknytt i senga med sin norske kjæreste, men går helt bananas med diverse tyrkere så snart de drar på ferie? Det tror jeg er svært få. Jeg er enig med flere her som mener at jenter som ligger rundt i syden, også ligger rundt i Norge og med både norske menn og menn fra andre land.

Jeg er ikke noe begeistret for ONS og har ikke for vane å ligge med masse menn i fylla (ser likevel ikke ned på dem som liker det), men jeg er temmelig "slutty" sammen med kjæresten min. Når jeg føler meg trygg på mannen, slipper jeg meg løs og kan prøve ut mye moro :) Tror nok de fleste damer tør å være slutty med partneren sin. Og så har man noen som liker å være slutty med mange fremmede.

Damer som reiser til Tyrkia eller andre land for å ha seg i vilden sky bare for å straffe norske menn, tror jeg er i et veldig lite mindretall. Man puler jo ikke en type menn for å straffe en annen type. Det er jo bare snakk om preferanser og tenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns denne debatten er veldig fordomsfull ovenfor sydeuropeiske menn. Du kan for eksempel ikke skjære en spaniel over samme kam med en tyrker. De har oppvokst i to vidt forskjellige kulturer. Spanske menn har samme holdning til kvinner som norske menn har. Er likestilling der også nå.

Hehe, litt naiv her? Selv i Frankrike har kvinner en annen stilling enn vi er vant til. Det er f.eks ganske utenkelig at en fransk mann skal bidra på lik linje med husarbeid.

Og hvis du virkelig tror hore/madonna-tankegangen er død i Spania, hva kommer det da av at spanske jenter ikke på samme vis puler skandinaviske gutter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis du virkelig tror hore/madonna-tankegangen er død i Spania, hva kommer det da av at spanske jenter ikke på samme vis puler skandinaviske gutter?

At en gjennomsnittlig spansk mann er nærmere skjønnhetsidealet enn en gjennomsnittlig norsk mann? Jeg kjenner et par veldig veltrente, klassisk kjekke norske gutter, og de får alltid pult spanske jenter når de er på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca28

Hehe, litt naiv her? Selv i Frankrike har kvinner en annen stilling enn vi er vant til. Det er f.eks ganske utenkelig at en fransk mann skal bidra på lik linje med husarbeid.

Og hvis du virkelig tror hore/madonna-tankegangen er død i Spania, hva kommer det da av at spanske jenter ikke på samme vis puler skandinaviske gutter?

men sånn tankegang er da individuell. Jeg kjenner norske som er gift med spanske menn som faktisk gjør husartbeid hjemme, og de er reale skikkelige mannfolk som ikke ser på norske jenter som horer. Syns ikke jeg er naiv i det hele tatt.

Dessuten grunnen til at norke jenter puler sydeuropeere er jo fordi de gjennomsnittlig er penere enn norske menn, pluss at norske menn ikke eier gentleman faktor i det hele tatt bortset fra noen unntak. Ikke mange norske menn som hjelper med å bære en tung koffert ut fra toget eller åpner døra for damer og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca28

Hehe, litt naiv her? Selv i Frankrike har kvinner en annen stilling enn vi er vant til. Det er f.eks ganske utenkelig at en fransk mann skal bidra på lik linje med husarbeid.

Og hvis du virkelig tror hore/madonna-tankegangen er død i Spania, hva kommer det da av at spanske jenter ikke på samme vis puler skandinaviske gutter?

Og hvordan vet du at ingen spanske damer puler norske gutter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...