Gå til innhold

Min lille dagbok


HedvigR

Anbefalte innlegg

Hoi... har vært noen travle dager i det siste! Fullt kjør med pakking, flytting, utpakking, handling, møte venner osv.. Og så kom jo den store dagen da, skolestart og fadderuka! Har bare såvidt kommi inn i det, men so far so good, faddergruppa mi er rå og har blitt kjent med mange fine folk.

Hybeln er også veldig fin, og de tre andre jeg bor med er kjempegreie og vi kommer godt overens. I dag har vi hatt en liten samlestund og skrevet ned noen husregler og handleliste :) Vi har ikke hatt tid før idag, for dagene er så travle for tida! Rekker såvidt å komme meg hjem, hive i meg no mat før jeg må spurte videre og møte faddergruppa. Men jeg klager ikke :D Så, starten på studentlivet har vært slitsomt, men absolutt veldig, veldig gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag er det igjen storkamp på Lerkendal, da Troillungan skal møte hatlaget Molde! Drar selvfølgelig, og storgleder meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er fadderuka over og hverdagen melder, så nå skal jeg få mer tid til dagboka :D

Har vært en sinnsykt bra fadderuke, eller halvannen uke var det jo egentlig, men er også litt glad det er over, kan jo ikke holde på sånn i evigheter. Har blitt kjent med mange bra folk, og rett og slett hatt det kjempeartig!

Skolen virker også veldig bra! Vi har veldig korte dager, og fri hver fredag, så det er lagt opp til mye selvstudie, her må jeg være litt streng mot meg selv så jeg faktisk får gjort skolearbeid, og ikke bare slapper av hehe ;)

Dessverre holder jeg på å bli skikkelig forkjøla, stemmen og halsen blir bare verre og verre :( Håper det har forbedra seg litt til imorra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imorra skal jeg ut i min første praksisperiode :D Det er riktignok observasjonspraksis og varer bare to dager, men er kjempespent likevel!

Ellers holder forkjølelsen på å gi seg, men jeg får fortsatt noen skikkelige hosteanfall nå og da, utrolig slitsomt om natta. Satser på at det er helt borte imorra, vil ta meg en svømmerunde snart, men kan ikke gjøre det når jeg fortsatt er snufsete :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Velger å komme tilbake til dagboka flere måneder etter at jeg forlot den ^^

Det har vært en fantastisk første studieår, og nå er det snart over! Imorgen har jeg min første eksamen, i engelsk grammatikk. Føler meg egentlig ganske selvsikker etter å ha løst mange oppgaver som øving. Neste uke blir det Ped-eksamen, før jeg skal levere norskeksamen den 30. mai.

Ellers har jeg også sikra meg sommerjobb i dag, noe som er veldig deilig! Nå sitter jeg hjemme og slapper av og prøver ikke å stresse meg opp før morgendagen. Det tordner, regner og hagler ute, noe som egentlig er litt koselig i eksamenstida, men litt dumt siden jeg egentlig skulle vært en tur i butikken :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg repetert masse noun phrases, finite/non-finite verbs, clause functions etc. og føler jeg godt kan ta meg fri resten av kvelden og se fotballkamp :D HEIA ROSENBORG!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg klar for eksamen! Skal ta bussen ned til sentrum snart.. kjenner jeg gruer meg litt, men mest fordi eksamen er kjedelig :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er den første eksamenen overstått, og det er utrolig deilig! Jeg var en av de første som ble ferdig, men det var fordi jeg syntes det var lettere forventet, og jeg tror jeg gjorde det veldig bra :D

Nå har jeg kommi meg hjem og belønner meg selv med litt potetgull og brus. I kveld blir det fest i kollektivet med gode venner, noe jeg ser veldig fram til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en helt fantastisk feiring på lørdag! Vorset til oss var artig, og da vi dro ut endte vi på en skotsk pub vi aldri har vært før, men som var veldig bra, med god stemning og live-musikk! Gjengen holdt seg samla hele tida, før vi dro på nach tilbake til oss. Etter å ha spist litt nattmat sovna de fleste av oss i sofaen :fnise:

Hangoveren dagen etter var litt mindre artig.. men er man med på leken får man tåle steken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lese, lese, lese til pedagogikk... gårsdagen skulle egentlig også gå med til det, men så hjalp jeg heller ei venninne med å flytte, etterfulgt av en film, det var mye artigere :fnise:

Får ta det igjen i dag.. får ikke tid til å møte kollokviegruppa mi, så får prøve å få gjort en del notater som jeg kan sende etterpå.

Og så var det å slå opp bøkene.. trenger motivasjon!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mauna Lee

Så morsomt å lese i dagboka di! Minner meg om mitt første år på HiST=) Det er nå 4 år siden, så om et par dager er jeg ferdig lærer :bond:

Gratulerer med levert mappe og overstått ped.eksamen, og ikke mist: sommerferie =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det :D Utrolig deilig å være ferdig nå, og har jo tidlig sommerferie. Skal levere en refleksjonstekst i slutten av juni, men det er ikke no stress, da jeg bare skal skrive ned egne tanker.

Vart ferdig med mappa i formiddag, og skal stå opp tidlig å levere imorra :D Tør ikke levere ennå, i tilfelle jeg brått kommer på noe jeg burde ha med :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg levert norskmappa etter å ha sett gjennom en siste gang :danse: :danse: Jippi!

Typisk at internettet bestemte seg for å være så dårlig at jeg måtte prøve ca. 10 ganger før jeg fikk det til... ble litt stress da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Stikker hodet innom her:) Håper å følge med videre, virker som vi er på ca samme sted i livet. /Ave

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig :D Oppdaterer ikke i hytt og vær som du ser, men prøver å ikke glemme dagboka ;)

Jeg har nå begynt på sommerjobb på et sykehjem, og hadde i dag min andre opplæringsdag. I går klarte jeg det kunststykket å besvime første dagen! Gjorde ihvertfall et inntrykk da :gjeiper: Men beit meg no forferdelig hardt i leppa, og har hovna opp med et stygt sår :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No worries, jeg er en hytt og gevær leser:) Åi, besviming, ja. Er det noe du gjør ofte eller vet årsaken til? Håper du har det bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikke for vane å besvime nei, har vel bare skjedd to ganger før i hele mitt liv ;) Tror det må ha vært pga. at jeg var i en helt ny situasjon, kombinert med at jeg var veldig nervøs før første arbeidsdag, og noe av det første jeg var med på var skifte av stomipose. Nervøsiteten kombinert med et gapende hull fullt av blod og avføring førte nok til det ;)

Det rare er at jeg tenkte rett før at jeg ikke syntes det var så "ekkelt" som jeg burde :fnise: Tror kroppen min reagerte verre enn hjernen! Men dag 2 gikk strålende, uten noen besvimelser :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg min første kveldsvakt, det var kjempegreit! Litt roligere tempo enn om morgenen, selv om det fortsatt var masse å gjøre, jeg glemte rent å spise ;) Men fikk snakka mer med mange av beboerne, og det var veldig koselig :)

Da er opplæringa mi ferdig! I dag har jeg fri, og imorra er den første "ordentlige" vakta mi, der jeg skal gjøre alt stell alene. Kjenner jeg gruer meg litt, men må jo få det overstått ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag gikk kjempebra! Var av og til det føltes litt rart, men det gikk fort over! Dessuten har det vært en veldig koselig dag, beboerne jeg hadde ansvar for var flotte mennesker :D

Etter jeg kom hjem fra arbeid i dag har jeg vært så sliten! Merka det ikke før jeg var ferdig, men da var det deilig å bare slenge seg ned i sofan og ta helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Off, så dårlig jeg er til å skrive her! Kan jo ta en rask oppsummering fra forrige oppdatering:

- Har hatt det strålende på jobb i sommer, slitsomt, men givende!

- Har blitt 21 år! Wohoo!

- Har kommi meg opp til Trondheim igjen, og flytta til ny hybel, som er kjempefin og mye større enn min forrige! Eneste minuset er at det ikke er noen stue som jeg kan dele med de andre som bor her. Men er masse av plass til å ha folk på rommet mitt.

- Fint i gang med andre studieår, allerede masse innleveringer og pensum som jeg skal gjennom, men går bra så langt.

Har vært litt snufsete de siste dagene, men bestemte meg likevel for en liten fest på lørdag. Hadde noen få venner over, og vi hadde det kjempeartig med Mario Cart på gamle Nintendoen! Det er nostalgi det, fantastisk. Vi dro ut på byen etterpå, og det var alt i alt en veldig vellykka kveld.

Nå derimot.. nevnte jo at jeg var litt snufsete, og det har slått ut i full forkjølelse, og jeg er bare snørrete og jævlig. Skulle egentlig vært og svømt i dag for trimmens skyld, men ikke sjangs at jeg fikk til det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...