Gå til innhold

In Love With Life


InLoveWithLife

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja Ullared var kjempe gøy! Vi skal tilbake dit på julehandel :)

Hipp hurra for gullet mitt som er 1 år i dag :) Voff Voff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er nok kø og masse folk, men som du sier så er det nok mye å spare :) og en liten julehandel i utlandet er ikke å forakte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy søren så mange negative mennesker det er her inne!!

Jeg prøvde å lage en ny tråd om gastric bypass for å få litt tilbakemeldinger fra folk som faktisk har tatt denne operasjonen, og gjerne fra folk med ca mitt utgangspunkt. Men herregud.. Folk dømmer deg jo akkurat som de skulle kjent meg i alle år!! Jeg skjønner ikke at det er mulig jeg... Jeg tenker iallefall at hvis man ikke har noe positivt å si, så holder man kjeft. En ting er å være ærlig, men å være frekk og spydig er helt unødvendig!! Er nok ikke lenge før jeg sletter den tråden kjenner jeg..

Endret av InLoveWithLife
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke, men jeg blir bare litt provosert ;)

Dagen i dag gikk kjempe fint!! Vi tok blodprøver, møtte kirurg, sykepleier, anestesileg og ernæringsfysiolog. Fikk kjempe masse god informasjon!!!

Jeg fikk også operasjonsdato, om jeg ønsker å gjøre dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært hos legen min igjen og hun støtter meg 100% er er helt enig i at dette er det rette for meg. Hun vet hvor mye jeg har slitt med dette gjennom alle år, samt at diabetes og hjertesykdom ligger og lurer bak svingen..

DET var godt å høre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det blir nok ikke Aleris.. De koster 138 000kr for oppfølging i 5 år. En klinikk på Gjøvik, som får mye skryt og har godt rykte, koster 85 000kr for 3 års oppfølging.. 50 000 (!!!!!!!) i forskjell!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er OK forskjell altså! Og så lenge de har et godt rykte, så tenker jeg at det bare er tut å kjør! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja det er stor forskjell!! Da er avgjørelsen litt enklere faktisk.. Men det beste var selvfølgelig samtalen med legen min!! Jeg ble så letta og så glad for at hun støttet meg og var helt enig.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Jeg har ikke peiling på sånne operasjoner, og heller ikke på din situasjon, så jeg føler ikke at jeg har så mye fornuftig å komme med.

Jeg kjenner til tre stykk som har tatt en slik operasjon. Min tremenning tok for halvannet år siden og det virker å gå kjempebra, selv om hun ikke kan spise mer enn bittelitt til hvert måltid.

En gammel klassevenninne tok for kanskje fire år siden og fungerer kjempebra fysisk, men fortalte meg at hun fikk altfor dårlig oppfølging på det mentale. Det er en stor omveltning å gå ned så mange kilo, og for de aller fleste som er overvektige (meg inkludert) er mye av grunnen at man uttrykker følelser med mat. Man feirer med mat, man trøster seg med mat, man unner seg mat når man er sliten/trøtt/glad osv. Så plutselig sitter man der og må finne nye måter å takle følelsene sine på. (Og her tenker jeg at du må passe ekstra godt på nettopp på grunn av det du nettopp fortalte om selvskading. :klem: Selv om du sier at kroppen jobber mot deg og at det er grunnen til overvekten er jeg ganske sikker på at du ikke har et forhold til mat som kun næring, nettopp pga at du har kjempet såpass mye mot vekta.) Min klassevenninne slet psykisk og måtte gå til psykolog på eget initiativ, men mente selv hun burde ha blitt fulgt opp også på det mentale helt fra begynnelsen av.

Nummer tre var det faktisk mamma som fortalte meg om i går, helt tilfeldig. Det er en dame i 50-årene som gikk ned masse, så var det et eller annet som sprakk i magesekken og hun måtte fjerne hele magesekken. Så vidt jeg skjønte er nå spiserøret hennes koblet rett til tolvfingertarmen, og hun kan spise én most jordbær til hvert måltid. Hun er naturlig nok veldig syk og svak, uføretrygdet og angrer visstnok veldig...

Så ja, det er i alle fall noe du må tenke veldig godt gjennom. Samtidig er jeg ganske sikker på at legen din er veldig kompetent til å se hva som er best for deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Juliane og tusen takk for et flott svar som forsåvidt veier begge veier :)

Ja det mentale er en utfordring, absolutt, men jeg har ikke noe spesielt forhold til mat når det kommer til mine følelser. Av og til, ja, men hovedproblemet mitt er at jeg spiser for mye, jeg blir ikke mett. Og hvis jeg prøver å være flink og ikke spise meg stapp mett, så kommer søtsuget..

I tillegg så skal jeg ned ca 30 kg, ikke 50-100 som de fleste skal. Derfor vil ikke omveltningen bli like stor for meg når det gjelder å akseptere sitt nye jeg.

Noen kan være uheldige og få komplikasjoner som er alvorlige, og som gjør at folk angrer. Jeg hadde angret jeg også om jeg opplevde det som sistnevnte opplevde. Det må være helt grusomt!

Når det kommer til det psykiske, så vet jeg at oppfølgingen ikke er inkludert. Det burde det iallefall være om man gjør det offentlig, men jeg velger å gjøre dette privat, og da vet jeg at det ikke er inkludert og må selv oppsøke psykolog i etterkant om jeg trenger det. At det ikke er et opplegg via det offentlige på dette er tragisk!! Det er som du sier, for de fleste ligger dette i hjernen. Og det gjør det jo garantert hos meg også, til en viss grad.

Nå har jeg tatt kontakt med KFK på Gjøvik for å høre hvordan deres opplegg er kontra Aleris. Jeg lærte mye på torsdag, men jeg følte at det ble litt upersonlig, litt "på samlebånd". Foreløpig har jeg et godt inntrykk av Gjøvik, de svarer på mailene mine kjempe fort! Det gjør ikke Aleris.. Jeg sendte de en Mail torsdagskvelden når info var sunket, men har ikke fått svar. Og for meg er det viktig med god kontakt og kjappe svar! Jeg vil ikke gå å gruble på spørsmålene mine lenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...