Gå til innhold

Tolkningssak


Steinar40

Anbefalte innlegg

Du er verdifull for henne, først og fremst økonomisk, men også fordi ho veit at du aldri vil seie nei. Når du så set grenser for henne og avviser henne vil det kome som eit sjokk. Har ein ein slik som deg, så veit ein å sette pris på det, ein seier det berre ikkje.

Å halde ein mann på gras på den måten ho gjer handlar om å porsjonere ut ørsmå kjærleiksteikn over lang tid, slik at du fortsatt blir verande. Den strategien har jo fungert til no.Ho veit at ho kan kome til deg, kose og gje deg noko lite som ho veit du likar, og så får ho det ho vil ha.

Det er klart at å miste det er eit tap. Damer som manipulerer på denne måten vil alltid ha eit arsenal av verkemidlar for å få deg tilbake viss du skulle finne på å byrje å tenke at du skal sette grenser. Gråt og bønn (og meir kos) er døme på slike verkemidlar, dei har fungert før, og ho er sikker på at dei vil fungere igjen viss ho skulle trenge dei.

Og så må du huske på at det er ikkje normalt å halde på slik ho gjer. Dei fleste damer gjer ikkje slikt. Dei fleste damer er stolte over å klare seg sjølv, og vil ikkje ha ein "sugardaddy" som sponsar seg. Når ein byrjar å ta imot slik sponsing har ein etter mitt syn kryssa grensa mellom normal og kjøpt kjærleik. (Eg snakkar ikkje no om folk som lever saman med felles økonomi. Der har ein sjølvsagt eit anna ansvar for å trå til når det er krise.)

Ja, jeg kan se av det du skriver her at du har meget god innsikt i denne spesielle problematikken. Du bekrefter egentlig mye av det jeg har tenkt og funnet ut av selv. Som jo er interessant i seg selv.

Problemet er at hun også har gode egenskaper. Hun er flink i hjemmet og med barn etc. Men at hun har visse problemer er det ingen som helst tvil om, og hun har forsåvidt også vært helt åpen om dette med meg hele tiden.

Hadde hun altså ikke hatt disse åpenbare gode egenskapene, inklusive det å være åpen og ærlig, så hadde hun vært historie for lenge siden. Heri ligger det store dilemmaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik du beskriv henne lever ho sitt liv ein annan stad, og held deg varm på ulike måtar. Hennar manglande evne til å bestemme seg vil for dei fleste kvinners tilfelle henge saman med at ho trur ho kan få ein betre mann enn deg. Ho har augene opne for andre. Den dagen ho finn ein annan som tek henne med storm vil du vere så uinteressant at du anar det ikkje. Det vil koste henne null kaloriar å ditche deg. Inntil ho har ein annan er du gull for henne.

Dei fleste som blir utnytta veit om det. Det er berre det at dei trur det ligg noko og ventar for dei rundt neste sving. Men det gjer det som regel ikkje, der er det berre enno ei lang ventestrekning, med meir lett kos og fleire spørsmål om hjelp.

Ja, jeg har også tenkt den tanken at hun muligens innbiller seg at hun kan få noen som er bedre enn meg - før eller senere. Ingen god tanke akkurat. Men på den annen side er jo dette et av de klassiske problemene i alle parforhold - det finnes aldri noen garantier dessverre.

Hun bruker taktikken med å nekte å prate om problemer og om sine planer. Hvordan ville du tolke dette?

La meg da legge til at hun bor 8 timer i bil unna meg og har mindreårige barn (som naturligvis også har far). Dette problemet er vesentlig. (Kanskje dere er naboer ;))

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Hun kan få noen som er bedre enn deg?

Har tanken på at du kan få noen som funker bedre for deg enn det hun gjør?

Og man sender virkelig ikke slike sms. (Og hadde hun virkelig vært interressert i deg, så hadde hun ringt med en gang hun fikk den meldingen. I det minste for å fortelle deg at slike ting tar man ikke pr sms.)

Putle deg videre i livet. Dette forholdet er ikke liv laga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan få noen som er bedre enn deg?

Har tanken på at du kan få noen som funker bedre for deg enn det hun gjør?

Og man sender virkelig ikke slike sms. (Og hadde hun virkelig vært interressert i deg, så hadde hun ringt med en gang hun fikk den meldingen. I det minste for å fortelle deg at slike ting tar man ikke pr sms.)

Putle deg videre i livet. Dette forholdet er ikke liv laga.

Nei, hun kan ikke få noen som er bedre enn meg.

Men hun kan muligens få (eller beholde) noen som kan fungere bedre for henne praktisk sett, i hennes miljø og virkelighet. Dette har jeg tenkt veldig mye på.

Og at jeg kunne finne noen som funker bedre for meg enn hun gjør, det burde nok ikke være helt umulig, ettersom forsatt ingenting funker.

Spørsmålet er bare om jeg finner noen som vil funke godt nok for meg. Jeg har veldig vanskelig for å finne noen jeg får til den rette personkjemien med. Dessuten er det alltid praktisk utfordringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Det er vanskelig for ALLE å finne noen man har rett kjemi med. Hun utnytter deg. Når du sier hun selv ikke er klar over dette, så blir du ganske ynkelig, der du forsvarer henne. Selvsagt vet hun at hun utnytter deg. Alle som mottar penger fra en mann, som de ikke engang har et stabilt forhold til, utnytter mannen.

Du sier hun kan få noe som passer bedre for seg. La hanne gjøre det. Sett deg selv fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Dessuten. Man lever bare en gang. Har du virkelig tenkt å bruke livet ditt på noe som ikke funker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vanskelig for ALLE å finne noen man har rett kjemi med. Hun utnytter deg. Når du sier hun selv ikke er klar over dette, så blir du ganske ynkelig, der du forsvarer henne. Selvsagt vet hun at hun utnytter deg. Alle som mottar penger fra en mann, som de ikke engang har et stabilt forhold til, utnytter mannen.

Du sier hun kan få noe som passer bedre for seg. La hanne gjøre det. Sett deg selv fri.

Ja, jeg vet at rent klinisk sett, så har hun utnyttet meg - dvs at jeg har bevisst latt meg utnytte til en viss grad.

Men jeg tror faktisk at hun ikke helt klarer å innse dette selv. Jeg peker da på at visse personlige problemer medfører dårlig selvinnsikt.

Dessuten. Man lever bare en gang. Har du virkelig tenkt å bruke livet ditt på noe som ikke funker?

Nei. Det er dette jeg skal finne ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Nå ble jeg overrasket. Steinar finner seg en dame uten selvinnsikt? Med personlige problemer? Som i tillegg utnytter ham?

På tide å komme seg ut av dette, Steinar.

Forresten. Hva tyder på at hun er reelt interessert i deg? Må nesten få de opplysningene også, før jeg dømmer dette helt nord og ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du beskriver her ang. utnytting gir meg inntrykk av mangel på både selvinnsikt og EQ (empati, sosial intelligens).

Jeg forstår at følelser kan være vanskelig å kontrollere, spesielt når man har kjent hverandre i en lengre periode..Men som de fleste her fraråder jeg fra å investere mer i kvinnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og at jeg kunne finne noen som funker bedre for meg enn hun gjør, det burde nok ikke være helt umulig, ettersom forsatt ingenting funker.

Spørsmålet er bare om jeg finner noen som vil funke godt nok for meg. Jeg har veldig vanskelig for å finne noen jeg får til den rette personkjemien med. Dessuten er det alltid praktisk utfordringer.

så dersom du ikke finner noen som fungerer godt nok, så vil du heller sitte å putte penger i lomma på ei som det ikke funker med nå og ikke kommer til å funke med senere? (for nei, når hun svarer som hun gjør, ER hun ikke interessert i deg, hun er nok interessert i finansiell støtte og annen støtte hun evt får hos deg, men ikke interessert i DEG.)

Jeg for min del vil heller være singel en i ett "forhold" med en som bare VENTER på noe annet en meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg overrasket. Steinar finner seg en dame uten selvinnsikt? Med personlige problemer? Som i tillegg utnytter ham?

På tide å komme seg ut av dette, Steinar.

Forresten. Hva tyder på at hun er reelt interessert i deg? Må nesten få de opplysningene også, før jeg dømmer dette helt nord og ned.

Hun er i ferd med å gjennomføre en skilsmisse (ser det ut til).

Men ettersom hun altså holder meg utenfor så har ikke jeg noe klart bilde av dette.

Hun ønsker skilsmisse åpenbart for sin egen del, og derfor er det også uklart for meg hvor sterk motiverende faktor jeg egentlig er for henne. Gjenstår å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Hun er i ferd med å gjennomføre en skilsmisse (ser det ut til).

Men ettersom hun altså holder meg utenfor så har ikke jeg noe klart bilde av dette.

Hun ønsker skilsmisse åpenbart for sin egen del, og derfor er det også uklart for meg hvor sterk motiverende faktor jeg egentlig er for henne. Gjenstår å se.

Altså. Dama er jo ikke singel, engang? Hun holder deg i tillegg såpass utenfor at du ikke har noe klart bilde av hva som foregår?

Tro meg. Dette blir aldri noe seriøst forhold. Kom deg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så dersom du ikke finner noen som fungerer godt nok, så vil du heller sitte å putte penger i lomma på ei som det ikke funker med nå og ikke kommer til å funke med senere? (for nei, når hun svarer som hun gjør, ER hun ikke interessert i deg, hun er nok interessert i finansiell støtte og annen støtte hun evt får hos deg, men ikke interessert i DEG.)

Jeg for min del vil heller være singel en i ett "forhold" med en som bare VENTER på noe annet en meg..

Ja, hvis det viser seg at hun ikke er interessert (nok) i meg, så vil også jeg heller være singel. Selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest navnelapp

Ja, jeg har også tenkt den tanken at hun muligens innbiller seg at hun kan få noen som er bedre enn meg - før eller senere. Ingen god tanke akkurat. Men på den annen side er jo dette et av de klassiske problemene i alle parforhold - det finnes aldri noen garantier dessverre.

Hun bruker taktikken med å nekte å prate om problemer og om sine planer. Hvordan ville du tolke dette?

La meg da legge til at hun bor 8 timer i bil unna meg og har mindreårige barn (som naturligvis også har far). Dette problemet er vesentlig. (Kanskje dere er naboer ;))

Enten er det ein taktikk, eller så evnar ho det ikkje. Korleis kan ho vere åpen og ærleg, og likevel ikkje prate om problem og planar? Det forstår eg ikkje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten er det ein taktikk, eller så evnar ho det ikkje. Korleis kan ho vere åpen og ærleg, og likevel ikkje prate om problem og planar? Det forstår eg ikkje.

Bra observasjon :)

Jeg tror nok at det er en viss grad av at hun rett og slett ikke evner det. Det er inntrykket hun gir meg.

Og som du påpeker, graden av åpenhet og ærlighet, har nok blitt redusert i tilsvarende grad som problemene har blitt større.

Hun føler seg sikkert nok presset av meg. Samtidig som hun er oppe i et (mulig) samlivsbrudd. Ingen lett situasjon for noen akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Herregud Steinar. Du får ALDRI mer ytre deg om moral. Hva i svarteste tenker du på? Dama er IKKE singel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ludovie

Ja, hvis det viser seg at hun ikke er interessert (nok) i meg, så vil også jeg heller være singel. Selvfølgelig.

Øh. Det er da akkurat dét hun har vist hele veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Du er i et forhold (?) med en kvinne som har barn, bor 8 timer unna, utnytter deg økonomisk, ikke snakker om problemer og som enda ikke er skilt fra sin nåværende ektefelle, men enda så lurer du på hva du skal gjøre? :klø:

Hvor lenge har egentlig dette her pågått?

----------

Neste gang Steinar svarer i en samlivstråd, kan noen minne meg på å linke til denne tråden og ellers ignorere alle nye svar fra han?

Endret av Wolfmoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Du er i et forhold (?) med en kvinne som har barn, bor 8 timer unna, utnytter deg økonomisk, ikke snakker om problemer og som enda ikke er skilt fra sin nåværende ektefelle, men enda så lurer du på hva du skal gjøre? :klø:

Hvor lenge har egentlig dette her pågått?

----------

Neste gang Steinar svarer i en samlivstråd, kan noen minne meg på å linke til denne tråden og ellers ignorere alle nye svar fra han?

Sånn siden han snakker om moral, fornuft og sånne ting?

Det Steinar driver på med, er i alle fall ikke hverken moralsk riktig eller særlig fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Men no må vi oppføre oss her. Dette er vel eit typisk eksempel på at ein skal gå nokre mil i andres sko før ein dømmer. For meg ser det ut som om Steinar har tenkt igjennom denne situasjonen ganske grundig, og at han held på å rydde opp for eigen del slik at dette kan få eit godt utfall for han.

Eg har sjølv vore igjennom eit brot, og det tok lang tid. Berre å tenke tanken på å kutte det mennesket ut av livet mitt (i den grad det lot seg gjere) brukte eg fleire år på å akseptere og sette ut i livet. Ting tek tid, men av og til må ein ha eit spark bak. For min del var sparket at ei kjær venninne fekk konstatert ein svulst i nakken samtidig som ho fann den store kjærleiken. Då forsto eg at livet er for kort. Kanskje er denne tråden sparket Steinar treng. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...