Gå til innhold

Skravletråd


*Joyce*

Anbefalte innlegg

Hei, og gratulerer til dere alle! :klappe:

Jeg og sambo venter et lite nurk i mars, 19.mars i følge mens-termin. Her i gården var ingenting planlagt, så vi fikk oss et skikkelig sjokk, men det gikk fort over og vi gleder oss kjempe mye!

Vi har allerede vært på tidlig ultralyd, og det var en helt ubeskrivelig følelse å se den lille for første gang. Ikke minst var det rart å se at noen hopper rundt og slår med armene inne i magen min uten at jeg kjenner det. Nesten litt skummelt..

Formen min er ikke noe å skryte av (vond rygg, kvalm, vondt i hoftene/bekkenet og skikkelig hodepine), men jeg prøver å tenke at det er de som har det værre enn meg, og satser på at det går seg til. Men det er første gang jeg er gravid, så jeg kjenner at det er mye jeg er usikker på om er som det skal være, selv om jeg vet at babyen er frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...

Fler som er trøtte og slappe her? Jeg er så innmari trøtt hele tiden, men når jeg har ledig tid til å ta en blund får jeg søren meg ikke sove. Våkner på natta og får ikke sove videre gjør jeg og. Hva er meningen med sånt? Ellers er jeg frisk og fin med stor mage allerede, og har jo ingenting å klage på egentlg. Må bare sukke litt over søvnsituasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er trøtt og slapp stortsett hele tiden, men sliter ikke med søvnen. JEg kunne sikkert sovet hele døgnet om jeg hadde hatt mulighet..

Jeg lurer på om noen av dere har startet innkjøpene, og om dere vil dele utstyrslistene deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest ~Milla~

Hvordan går det med dere? :goodbye:

Er det noen som har vært på ultralyd og fått vite hva som skjuler seg i magen?

Vi skal på UL 8.oktober, så det er bare å telle dager :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...

Vi har vært på ultralyd og sett på den lille som plasker rundt der nede i magen. Ser ut til at alt er fint og normalt, og termin er 7. mars. Kjenner masse liv nå, og pappaen har også fått et par spark i hånda :) Jeg har begynt å hovne opp i beina littegrann. Skal på andre svangerskapskontroll neste uke. Flere som har hatt ordinær ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 21+2 i dag (termin 8. mars). Fin form, kvalmen er endelig over. :) Er bare plaget av halsbrann. Har kjent daglig liv en stund og det er koselig. Ellers begynner jeg allerede å bli lei av hyppige kontroller. Siden jeg har risikosvangerskap er jeg på kontroll på sykehuset annenhver uke. Snart begynner jeg også med UL hver fjerde uke. Kjenner det tar på i grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på ordinær ul i morgen og ser frem til det. Har aldri fått den ordinære ultralyden så seint før, men det spiller egentlig ingen rolle. Har termin 24.mars så langt. Har to ks bak meg fra før, må nok regne med det denne gangen og. Formen er fin og babyen sparker masse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns faktisk sen ultralyd (uke 21) var bedre, for da så vi mye mer tydelig alle kroppsdelene og de indre organene. Sist gang (uke 16) skjønte jeg knapt hva jeg så ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns faktisk sen ultralyd (uke 21) var bedre, for da så vi mye mer tydelig alle kroppsdelene og de indre organene. Sist gang (uke 16) skjønte jeg knapt hva jeg så ;)

Jeg er helt enig med deg, det er bare tålmodigheten min som har blitt satt kraftig på prøve. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skriver en oppdatering her når jeg er tilbake fra ul. Timen er først kl 14 i dag. :)

FangeLiv: Hvor mange barn har du fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir folksomt i Trekkopp-hjemmet, vi venter tvillinger i mars. To gutter de tror er eneggede. De mistenker at de er monochorionale, noe som betyr at de må følges nøye mtp vektoppgang og at begge får nok næring. Jeg blir en hyppig gjest på sykehuset i byen fremover. :ler: Skal ikke jobbe resten av svskapet, det er jo litt kjedelig. Men det viktigste nå er at guttene holder seg i magen lengst mulig.

Ble ganske sjokkert da jordmora først ble helt stille, og deretter begynte å omtale de som "barna". :ler: Var ikke helt forberedt på den.

Guttene har det topp så langt, håper det fortsetter sånn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, i all verden, så fantastisk!! Gratulerer masse masse masse ganger TO! Flott at du blir godt fulgt opp og at du har en rolig innstilling. Veldig spennende. Jeg har "bare" en inni der, men ser ut til å være en gutt. Har ei jente fra før, og en bonusgutt på 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende da. Gratulerer med tvillinger. :) Ja, vi er flere som er godt kjent i korridorene på sykehuset. Ikke det morsomste man bedriver tiden med, men noen ganger nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...