Gå til innhold

Får aldri dame jeg.......tror jeg......


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest ensom gutt???

Fatter ikke hva jeg gjør galt, men nå er jeg 31år og har ikke hatt fast forhold siden jeg var 22. Alle nye damer jeg blir kjent med blir bare til et venn forhold det, det er jo i og for seg greit det og...

Men min biologiske klokke sier det er på tid å slå seg til ro og etablere en familie. Dersom jeg møter en dame på byen går jeg veldig forsiktig frem, får henne liksom litt på gli...... men det er det eneste som skjer. Opptrer jeg litt desperat kanskje?? Ikke vet jeg. Er heller aldri overstadig beruset når jeg er på byen.

Når det gjelder kropp og utseende er jeg vel litt rund i kantene , men det må da finnes jenter som ikke skal ha 6pack mennene også...... Utseende på damer jeg sjekker opp er heller ikke alltid av topp karakter , fordi jeg mener at utseende ikke er så vitig for min del.

Har tenkt tanken om det kanskje er mine venner som stikker kjepper i hjulene , har lagt merke til at flere av dei , liksom ikke legger inn gode ord om meg til en eventuell dame jeg har datet noen ganger, ofte på feste og sånn blir det en del snakking på kryss og tvers men venner og kjente, etter det får jeg inntrykk av at flere venner sier negative ting om meg til denne damen jeg er i ferd med å sjekke opp.... Nå er jo nesten alle mine venner gift med barn osv.. kanskje det er en form for å sjekke om dei selv har mulighet til å sjekke damer enda.... at dei ødelegger for meg. Ellers er vennene helt topp.

Begynner å lure på om jeg blir evig ungkar. ???

Litt mer om meg selv dersom dere gidder å lese enda lenger.

Jeg er som sagt 31, litt rund i kantene, har en stabil og grei jobb som jeg trives i , bor i eget hus og har en kjekk bil. Vil absolutt påstår at jeg er som folk flest , skiller meg ikke ut på noen områder, ikke nevneverdig iallfall. Er renslig, og liker å holde det rent rundt meg, god kokk er jeg også........ hmm...... dette hørres kanskje ut om en kontakt annonse , noe det forøvrig ikke var meningen det skulle være. Bare tenker så enormt mye på når jeg endelig skal slutte i ungkars tilværelsen.!!! Nå kan dere ikke akuratt gi meg svaret heller , så kansje dette var teit å skrive....

Noen som er i samme situasjon , eller har vært???+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel,det første som slår meg, er at du er på feil sted for å lete etter damer.

Ute på byen,beruset, er kanskje ikke den beste start for et eventuelt forhold.

Hvis du virkelig er ute etter noe fast,ville jeg unngått slike kjøttmarked.

Jovisst kan du ha flaks,men sjansen for å bli skuffet er nok større.

Har du ingen hobbyer hvor du kan møte noen da?

Meld deg inn i noe eller delta på utflukter.

En annen viktig ting:

Når jeg var fri og frank,hatet jeg pågående menn.

Ikke treng deg på,og ikke virk desperat.

Vær blid og positiv,gi komplimenter og vær hyggelig.

Det ordner seg nok til slutt,skal du se. :wink:

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres jo ut til å være en trivelig kar! Og jeg kan forsikre deg om at ikke alle damer går etter utseende!

Nå er jeg gift selv og har vært det lenge, men jeg vet da hva jeg legger merke til hos en mann selv om jeg ikke er ute etter å sjekke eller bli sjekket!

Du må prøve å være deg selv, ikke stresse. Kvinner senser ganske fort hvis en mann er desperat eller innpåsliten (ikke at jeg sier du er det, da!) eller litt for ivrig. Ingenting er verre enn en desperat mann! Vær heller litt laid-back, men uten å virke uinteressert! Vær avslappet og ta det med ro! Godt humør, glimt i øyet og litt humor pleier å slå an. Vel å merke hvis det ikke er krampeaktig humor, det må være ekte; din egen form for humor! :ler:

Selvfølgelig er ikke alle ute etter six pack mannen; det er faktisk andre momenter som har langt større betydning enn kropp og utseende. Men det er noe i det som Barbie sier her; kanskje "ut på byen for å sjekke damer" ikke er den beste måten å treffe noen på? Jeg vil også anbefale deg å tenke litt utradisjonelt. Oppsøk steder der det er mulighet for at du kan treffe ei kjekk og grei jente i edru tilstand! Kurs, forening, turistforening, språkkurs, fjellklatring, gourmetkurs, skytterlag, røde kors - you name it! Det kan være alt mulig! Noe du selv interesserer deg for og har lyst å lære mer om!

Jeg må jo også si at hvis det er tilfelle som du sier om vennene dine, så vil jeg ikke kalle dem "gode venner". At du omtaler dem som "helt topp" når de baksnakker deg overfor jenter du har kontakt med synes jeg var litt vel generøst og blåøyd, om jeg skal være ærlig! Bevare meg vel; hvilke venner er det som gjør sånt? Var de gode og støttende venner, ville de vel tvert i mot ha lagt inn et godt ord for deg og omtalt deg positivt overfor denne jenta! Dette synes jeg du faktisk bør ta opp med rette vedkommende, ettersom det faktisk kan bidra til å skape feil inntrykk av deg hos jentene du treffer! De bør jo heller få anledning til å bli kjent med deg på egne premisser, og gjøre seg opp sin egen mening!

Jeg tror i alle fall du skal prøve å ta det med ro, så ordner det seg nok av seg selv! Bare husk at du ikke skal prøve å bli den "perfekte drømmemann" som alle jenter er ute etter. Han finnes nemlig ikke! Alle har sitt. Du er garantert aller best på å være deg selv, og en dag er det helt sikkert ei jente som faller for nettopp deg!

Lykke til!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei sveis!

Jeg vil bare si at det var ikke teit å skrive i det hele tatt.

Og så vil jeg si at du får nok dame skal du se. :trøste:

Du virker jo både hyggelig og oppegående så det ordner seg nok. At du har jobb og hus og bil og er flink å lage mat er jo kjempefordeler. Men du? 31 år er jo ingen alder for en mann! Greit nok at du føler det er på tide å stifte familie osv., men jeg syns ikke du skal føle deg helt fortapt enda. :wink:

Har du prøvd andre sjekkesteder enn på byen? Ikke alle damer er der vet du. Kanskje du skulle prøvd deg på nettet. Da får du fordelen ved at du kan snakke om alle disse positive sidene dine og fortelle litt mer om deg selv uten innblanding fra venner.

Det at du ikke har hatt et fast forhold siden du var 22 ville jeg ha sett på som en fordel. :Nikke:

Dagens tips fra meg: Aldri, aldri si dette til en dame -"Utseende på damer jeg sjekker opp er heller ikke alltid av topp karakter , fordi jeg mener at utseende ikke er så vitig for min del." :fy:

Lykke til videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hmm - er det virkelig folk(damer) som heller hører på sladder enn som velger å bli kjent med vedkommende, og dømme utifra egen oppfatning :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste gjest; selvsagt finnes de, på samme måte som det finnes menn som gjør det.

Første gjest; dama kommer når hun kommer.

Jeg har sjøl vært singel i en EVIGHET, men jeg stresser ikke.

Kanskje det har litt med å gjøre at jeg har barn og dermed ingen klokke som tikker.

I stedet for å prøve, prøve, prøve å finne dame, så burde du slappe av og kose deg.

Damer tiltrekkes, tror jeg, mye mer av menn som er komfortable med seg selv og lever et liv de er fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm - er det virkelig folk(damer) som heller hører på sladder enn som velger å bli kjent med vedkommende' date=' og dømme utifra egen oppfatning :roll:[/quote']

Selvfølgelig! Hvis en god venn av mannen man flørter med sier at mannen er en dust, så løper man jo fortere enn svint! Ikke alle lider av det "skal redde ham"-syndromet. Jeg tror du må stramme opp vennene dine litt, fortell dem at du gjerne vil finne en kjæreste nå og du regner med deres støtte. Du vil ikke ha NOEN halvhinting eller morsomheter på din bekostning når de møter en jente du liker. Hvis de ikke respekterer det, er de veldig dårlige venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nå vet ikke jeg hva du mener med "skal redde han" -syndromet; ligger det i dette at de tror mere på vennene hans, eller at de virkelig tror på han(og vil ta han på alvor)? Men i og med at du antyder at noen kan ha dette "syndromet", så får han prøve å finne de jentene da kanskje?

Eller jenter som kan tenke sjøl!

Jeg spør meg selv også hva slags venner dette er som ikke støtter en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal-redde-ham syndromet er når jenter går for noen som ikke er å samle på, de tror at deres kjærlighet vil fikse alt. Typisk kvinner som skriver brev til innsatte i fengsler osv. og t.o.m gifter seg med innsatte. Hvis en venn av en mann hadde sagt til meg at mannen jeg flørter med er en dust, og jeg ikke hadde kjent ham særlig, så hadde jeg ikke fortsatt med ham. Det er ikke snakk om å høre på rykter, det er jo fra en god venn av ham og får man "anbefalt" å ikke starte noe med kompisen hans.. vel da tar jeg det rådet. Fordi jeg antar at gode venner ikke sier slikt hvis det ikke er seriøst ment. Og selv om de bare tuller, gjør de det ofte nok så blir jo kvinnen skeptisk. Ivertfall lure kvinner. Og målet var vel ikke å samle på dustekvinner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Fatter ikke hva jeg gjør galt, men nå er jeg 31år og har ikke hatt fast forhold siden jeg var 22. Alle nye damer jeg blir kjent med blir bare til et venn forhold det, det er jo i og for seg greit det og...

Men min biologiske klokke sier det er på tid å slå seg til ro og etablere en familie. Dersom jeg møter en dame på byen går jeg veldig forsiktig frem, får henne liksom litt på gli...... men det er det eneste som skjer. Opptrer jeg litt desperat kanskje?? Ikke vet jeg. Er heller aldri overstadig beruset når jeg er på byen.

Om du opptrer desperat ved å opptre veldig forsiktig :o

Vil vel heller tro det motsatte. Du virker ikke intereressert i det hele tatt.

Du bør heller stå på; ingenting er som når en mann åpenbart viser at han er interessert, og som er pågående og som har selvtillit. Jenter er ike "skjøre dukker", får du et nei så får du et nei. Da er det bare å gå videre. Du må være MANN!!!

Da jeg som kvinne har tatt endel initiativ har jeg lært at man må takle negativ respons...DET er ikke lett for sarte meg. Og jeg har ikke lyst til å bli helt "mann" heller dessverre. Så bruk den fordelen du har; at du er mann og får lov til å være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg synes du virker som en kjempehyggelig fyr, jeg, og det å være "rund i kantene" er da slettes ikke automatisk noen ulempe!! Jeg skal allikevel komme med noen råd til deg på rent generelt grunnlag!!! De er altså ikke myntet på deg utfra det du skrev, men bare tanker omkring det å få seg dame dersom man har vært alene ganske lenge... jeg har inntrykk av at mange gutter (og sikkert også jenter) som har vært alene ei stund, kan utvikle noen trekk som kan gjøre det vanskelig å fungere i et forhold (ikke alle altså, har bare sett noen eksempler på det..). Det kan være at man blir veldig opptatt av seg selv, har fastlåste vaner som man ikke vil endre på, snakker om ting som ikke virker som magneter på jenter etc. Som et eksempel kan jeg nevne en kamerat av mannen min. Han er "evig ungkar" og har etterhvert blitt mer og mer sær...dvs. at han snakker om ting som Hotel Cæsar og sexsider på internet, aldri spør om hvordan andre har det og ting de er interessert i, aldri skryter av andre eller gir komplimenter (var f.eks her på god middag uten en gang å si takk for maten), og er veldig lite raus på andre måter. Dette kan selvfølgelig bare være ham, og ikke gjelde så mange andre, men jeg tror kanskje at dersom man lever lenge alene, så blir man veldig opptatt av seg selv og sine interesser. Jeg vil drefor komme med noen råd til deg:

- følg med på ting som skjer, skaff deg noe spennende å gjøre på fritiden slik at du har noe å snakke om (ikke alle jenter bryr seg om biler), og ikke minst: vær interessert i det hun driver med!!!!! Still spørmål og vis at du har litt peiling!, I tillegg til å vite noe om ditt eget yrke, kan det være greit å vite noe om hvordan andre jobber, arbeidsforhold innen andre yrker etc. slik at du kan starte en samtale om dette!

-vær høflig og raus med komlimenter og andre ting! Inviter henne med på noe, og tilby deg å betale, samtidig som du aksepterer at hun dersom vil betale selv. det er nemlig veldig lite sjarmerende med gniene folk, men noen jenter vil kanskje føle press dersom de blir spandert på veldig mye. Føl deg litt fram, men unngå å virke grådig!

-vær litt oppdatert mht. klær, hår etc. og vær velstelt! mener ikke at du skal kjøpe masse nye klær, men sørg for all del for å lukte godt og se ren og pen ut!

-ikke snakk om barn og svigerfamilie med en gang (men det vet du vel..)

-gi inntrykk av at du er aktiv og informert om ting som skjer i samfunnet(og da mener jeg ikke Hotel Cæsar...må innrømme at jeg smugtitter på det selv, men prøver å ikke omtale alle personene der med fornavn i sosiale sammenhenger!)...

Dette var ikke råd myntet på deg personlig ut fra slik som du beskriver deg selv, men mer generelle råd ut fra erfaringer jeg har med andre som har vært single lenge! Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ensom gutt???

Takk for all respons.......spesielt siste innlegg , inntresant lesing..

Er overrasket av alle svara jeg fikk faktisk.....

så kanskje lykken snur for meg også en dag...........

Dette var mitt første innlegg........ det kommer garantert mer , det var jo så hyggelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har to venninner, strålende mennesker, hyggelige, sterke, vanlig pene, omgjengelige mennesker med gode jobber og god økonomi - som klager over at de aldri finner seg noen heller. Periodevis sjekking på nettet, men du er altså ikke alene. Problemet er jo hvor dere skal finne hverandre.

Prøvd sjekkestedet her på KG?

Kvinneguiden nettkontakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du ensomme gutt, jeg skal si du har fått bra respons på et tema som dukker opp fra tid til annen her inne. Likevel blir jeg lettere oppgitt over råd av typen "Det gjelder å gjøre det og det eller være mere / mindre slik og sånn". For det første så er det slett ikke sikkert at du gjør noe galt i det hele tatt. Det er vel og bra å utvikle seg, men en "forbedringsstrategi" kan faktisk forsterke et negativt selvbilde som har satt seg fast uten ha så mye rot i dine egenskaper. For det andre så har jeg godt belegg for å hevde, ikke minst fra egen erfaring, at du kan gjøre alt "riktig" og i andres øyne være en super fyr, og få masse oppmerksomhet fra damer, uten at det gir deg noe i nærheten av et gjennombrudd på det erotiske plan.

Det som er en "catch 22" for folk i denne situasjonen, er at kroppen din har en hukommelse. Den husker alle avslagene du har fått, og røper deg gjennom kroppspråket; her kommer en som ingen vil ha. Eller sagt på en annen måte, det ville vært mye lettere å få seg dame dersom du har en dame. Du har all grunn til å bli forbannet på måten verden er innrettet på, for begrepet rettferdighet har ingen relevans her. Hva som skjer den dagen du bryter ut av dette mønsteret vil nok komme overraskende på deg, men kom gjerne tilbake og fortell om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest hele tråden, så mitt innlegg kommer uavhengig av de andre svarene: Vær blid og avslappet! Humor er et stort pre, og glimt i øyet er viktig.....et litt sånn fandenivoldsk blikk vettu.....Bruk den naturlige sjarmen, MEN!!! ikke gi for mye inntrykk av at du er på jakt etter en partner, det kan lett skape litt sånne negative vibber, prøv å la ting komme litt naturlig og tilfeldig.....Vær litt 'tilbakelent', så blir du sikkert interessant nok! Ønsker deg lykke til, og håper d ordner seg snart! Du har sikkert masse å gi til en potensiell partner som bare :wink: venter NETTOPP på deg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...