Gå til innhold

Vi flytter sammen! Til utlandet!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Pga et jobbtilbud min kjære har fått i europa, skal vi flytte nedover!

Det blir spennende, for vi har aldri bodd sammen før. Vi har vært sammen i 2 1/2 år, og er ganske sikre begge to på at dette er riktig for oss begge.

Jeg har ikke noe å være redd for, men det blir en prøve tror jeg.. å flytte til et annet land.

Heldigvis kjenner vi ingen der nede, så vi står i allefall likt..

Har du noen gode råd til oss før vi drar? Noe vi bør gjøre før vi drar?

Hva med samboer-kontrakt. Er det lurt kanskje? :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bodd i utlandet sammen med min samboer. Vi var samboere fra før. Det jeg tenker kan bli et poblem for dere er at det på en måte blir dobbelt opp. Det er jo en overgang å flytte sammen med noen, krever jo litt tilpassing. Det samme gjelder det å flytte utenlands. Det blir litt mer enn å flytte til et nytt sted i Norge. det er språk og kulturforskjeller (selv om det er et land i europa, er det forskjeller).

Hvis dere hadde flyttet sammen her hjemme, hadde dere hatt et nettverk rundt dere, slik at det ikke ville vært like "intenst" som det kommer til å bli når dere på en måte bare har hverandre. Du skal ikke bare bli kjærestens kjæreste og samboer, men også hans kamerat, hvis du skjønner. Det er viktig at dere er bevisste på å bli kjent med folk, og gjerne hver for dere.

Hvis du ikke skal jobbe eller gå på skole, er det viktig at du finner deg et kurs eller trimgruppe eller et eller annet som kan være ditt. Hvis det blir gnisninger mellom dere (og det blir det jo sikkert av og til) er det greit å ha en "ventil" der en kan få ut litt luft. Da er det greit at ikke alle dere er sammen med er hans kollegaer... Skjønner du hva jeg mener?

Det gikk veldig greit med samboeren min og meg, vi ble tettere sammenspleisa, og er nå gift, men vi snakka om problemene som kunne oppstå på forhånd og underveis. Alt går bedre hvis man er litt forberedt og bevisst.

Lykke til!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for tips.

Jeg skal begynne å studere der nede, så jeg har noe å gjøre jeg også. Hvis jeg blir sittende hjemme, blir jeg gal.

VI tenkte vi kunne ta kurs i forskjellige ting, slik at vi ble kjent med folk rundt oss.

Jeg vil begynne å trene på et lokalt treningsstudio, kanskje jeg treffer noen der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...