Gå til innhold

Gifte seg på et isflak


Gjest Pet

Anbefalte innlegg

Nå er det en stund til jeg skal gifte meg, altså, men vi er ganske spesielle både brudgommen og jeg og vi har lyst på en veldig spesiell vielse. Så nå har jeg tenkt at vi skal prøve å få giftet oss på et isflak oppe ved nordpolen med seler "hoppende" rundt oss. :)

Det er en del rundt det praktiske her jeg lurer på. Er seler ganske tamme eller er de redd mennesker? Hvor er det flest hvite seler? Hvite vil jo passe best i bryllupssammenheng, bare de ikke går i ett med isen. :fnise: Hvor kaldt vil det være på et slikt isflak? Er det veldig glatt, altså er det ren is eller er det snø oppå isen (brodder eller ikke brodder?)? Vil sånne isflak som driver rundt være et slags ingenmannsland sånn at vi ikke kan si hvor vi ble gift? Er det fare for at det plutselig dukker opp en isbjørn (kommer til å ha med pistolen min for sikkerhets skyld). Hvor skal vi dra for å få oppfylt dette? Hvilken årstid passer best (vil helst ha sol)?

Vi kjenner en som har båt (stor) og da kan vi egentlig kjøre rundt til vi finner et passelig isflak med seler på og gå i land der og gifte oss. Faren til brudgommen er prest så han blir sikkert med.

Er dette mulig, tror dere? Orker ikke "dans på lokalet"-bryllup, altså... :gjeiper:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tuller du, eller? Kjøre rundt i båt til du finner et isflak? :fnise: :fnise: Personen dere kjenner som har båt, hvor har h*n denne liggende? På Svalbard? Grønland?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Seler har den uvanen at de ikke er på samme sted særlig lenge av gangen. Hvis sel er et kriterium, foreslår jeg at skipper, prest, brudgom og brud reiser til Moffen, der det som regel ligger hvalross og velter seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hvis dere skal ha tak i hvite seler er det stort sett de nyfødte ungene til grønlandsselen som ser slik ut. Dere kan jo bli med en fangstbåt for slike, og ha vielsen før de går i gang med hakapiken (med mindre dere har rødt og hvitt som bryllupstema da).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å fornærme trådstarter: Jeg er usikker på om dette er en virkelig henvendelse, eller om det er ment litt fleipete..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Hvis du tar med kakefarge eller noe sånt på sprayboks, spiller det jo ingen rolle hvilken farge selene er, det fikser du raskt. Og da kan du få dem i fargetemaet ditt også :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Dersom du kontakter en dyretemmer nå, så regner jeg med at han kan spesialtrene noen seler til bryllupet dit. Angående fargen så må det være mulig å farge de i den ønsket fargen din. Kanskje du skal vurdere en annen farge i tilleg til hvit som en slags kontrast? Vil på det sterkeste anbefale rød.

Tror nok ikke isflaket vil være så veldig glatt, siden du må velge et isflak av en hvis størrelse for å få plass til hele bryllupsfølget. Regner med at dere minimum kommer til å være 5-6 personer der, maksimum 100-150? Angående årstid vil jeg anbefale sommeren, siden det da er varmere og mere av isen har smeltet slik at det finnes flere isflak. Resten av spørsmålene må jeg nok desverre komme tilbake til ved en senere annledning.

Tilslutt: Tusen takk Pet for at du nok en gang har beriket kvelden min :skratte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting du også må tenke på er om det er spekkhoggere i nærheten. Om det er det vil de kunne skylle dere av isflaket, og det vil man jo ikke ha noe av på bryllupsdagen sin vel. Og hva med å ha noen pingviner der også? Disse vil jo passe inn i et brudefølge da de allerede har smoking på seg :jepp:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva med å ha noen pingviner der også? Disse vil jo passe inn i et brudefølge da de allerede har smoking på seg :jepp:

Pingvinbryllup var det første ønsket mitt, men det er så langt til sydpolen. Og så er det over (eller under, blir det vel) 60 kuldegrader der! På nordpolen er det "bare" 0 (kilde : Aftenposten)! Så vi satser på sommerbryllup 2011.

Enkelte rare råd her, synes jeg. Farge selene røde, liksom? Og vi bare "Se, det er det et fint isflak med seler!", og skipperen (eller kapteinen eller styrmannen eller hva det heter) bare "Ja da styrer jeg dit.", og brudgommen bare hopper over på isflaket med malingen og bare "Vent litt, jeg må bare male selene" og jeg bare "Fort deg litt, jeg fryser" og selene liksom bare "Plopp!" ned i vannet. Og så ut igjen for å finne et nytt isflak og så har vi det gående. Det synes jeg høres stressende ut. Og unødvendig. Vi har bare fem ukers ferie som andre folk, og har ikke tenkt å bruke alle på båten. Vi skal på bryllupsreise også. :bryllup:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Pingvinbryllup var det første ønsket mitt, men det er så langt til sydpolen. Og så er det over (eller under, blir det vel) 60 kuldegrader der! På nordpolen er det "bare" 0 (kilde : Aftenposten)! Så vi satser på sommerbryllup 2011.

Enkelte rare råd her, synes jeg. Farge selene røde, liksom? Og vi bare "Se, det er det et fint isflak med seler!", og skipperen (eller kapteinen eller styrmannen eller hva det heter) bare "Ja da styrer jeg dit.", og brudgommen bare hopper over på isflaket med malingen og bare "Vent litt, jeg må bare male selene" og jeg bare "Fort deg litt, jeg fryser" og selene liksom bare "Plopp!" ned i vannet. Og så ut igjen for å finne et nytt isflak og så har vi det gående. Det synes jeg høres stressende ut. Og unødvendig. Vi har bare fem ukers ferie som andre folk, og har ikke tenkt å bruke alle på båten. Vi skal på bryllupsreise også. :bryllup:

Er det ikke derfor man har bryllupsplanleggere? Så slipper man å styre med seler og flak selv, men har alt klart når man kommer for vielsen? Ingen vits i å gjøre ting mer slitsomt for deg enn det allerede er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke derfor man har bryllupsplanleggere? Så slipper man å styre med seler og flak selv, men har alt klart når man kommer for vielsen? Ingen vits i å gjøre ting mer slitsomt for deg enn det allerede er.

Å guri meg, det har jeg ikke tenkt på. :eeeh: Det er vel ikke så veldig dyrt heller, det? Man trenger jo ikke akkurat høyere utdannelse for å planlegge bryllup? 150 kr timen, eller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pingvinbryllup var det første ønsket mitt, men det er så langt til sydpolen. Og så er det over (eller under, blir det vel) 60 kuldegrader der! På nordpolen er det "bare" 0 (kilde : Aftenposten)! Så vi satser på sommerbryllup 2011.

Enkelte rare råd her, synes jeg. Farge selene røde, liksom? Og vi bare "Se, det er det et fint isflak med seler!", og skipperen (eller kapteinen eller styrmannen eller hva det heter) bare "Ja da styrer jeg dit.", og brudgommen bare hopper over på isflaket med malingen og bare "Vent litt, jeg må bare male selene" og jeg bare "Fort deg litt, jeg fryser" og selene liksom bare "Plopp!" ned i vannet. Og så ut igjen for å finne et nytt isflak og så har vi det gående. Det synes jeg høres stressende ut. Og unødvendig. Vi har bare fem ukers ferie som andre folk, og har ikke tenkt å bruke alle på båten. Vi skal på bryllupsreise også. :bryllup:

:ler:

pet, jeg må si jeg er stor fan! Av både bryluppet, selene og innleggene dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

for og gjøre det enklest mulig så finnes det vel et akvarium/dyrepark i nærheten som har seler, og is"bur" til dem ? =D

Endret av tina89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet spørsmål er jo om han med båten faktisk er sertifisert for å ferdes så langt nord. Samme båt kan kreve ulike sertifikat om man skal til Skagen eller Newfoundland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Jeg stemmer for photoshop. ;)

Hvorfor fryse seg halvt ihjel på et isflak sammen med seler som kan grise til kjolen og i værste fall ende opp med en knekt hel pga ustabilt underlag? Man kan tross alt ikke ende opp med noe så fælt på bryllupsdagen sin! :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet spørsmål er jo om han med båten faktisk er sertifisert for å ferdes så langt nord. Samme båt kan kreve ulike sertifikat om man skal til Skagen eller Newfoundland.

Er det noe særlig kontroller oppi der, da? Tviler jeg på. Ihvertfall ikke midt i fellesferien. :goodbye:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...