Gå til innhold

Angrer???


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hjelp. Har vært gift tre måneder og fatter ikke hva det er jeg har begitt meg ut på. Ting som før var små problemer har plutselig blitt kjempe store. Det er nesten så jeg angrer på hva jeg har gjort. Han er masse sur/deprimert. Jeg det vanlig at man får en slags panikk angst for hva man har gjort? Går dette over?

Jeg har nettop lovet å dele resten av livet med han. hjelp. Har i øyeblikket bare lyst å pakke sakene mine, dra langt vekk og aldri komme tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje en liten ferie for dere to ville vært tingen? Å komme seg bort fra hverdagen og prioritere hverandre.

Dersom han er sur og deprimert, bør du i første omgang få han med til legen. Dersom han nekter, må du bestille legetime og nærmest slepe han dit.

Si at det er til hans eget beste, og at når en er i et forhold hvor den ene er deprimert, er det to stykker det går utover, ikke bare han selv.

Nekter han fremdeles synes jeg du skulle samle inn broskyrer osv. om depresjon og vise han dem.

Kanskje han er typen som synes det er flaut å gå til legen og snakke om problemene sine. Kanskje han helst vil feie dem under teppet og late som om de ikke eksisterer. På lang sikt vil han bare gjøre vondt verre. Innser han ikke dette selv, må du hjelpe han til å innse det. :wink:

I mellomtiden kan du jo kanskje kjøpe naturmedisin til han? Jeg tenker på Perikum (Johannesurt) som skal hjelpe for milde til moderate depresjoner. I tillegg kan det også hjelpe å spise omega tre fettsyrer, det skal visstnok ha en gunstig effekt mot depresjoner. Det finnes det noen dråper kalt Rescue Remedy som virker "akutt", kan kjøpes i helsekostbutikk.

Sist men ikke minst: Vis han sin støtte og fortell han at du er glad i han, samtidig som du lar han forstå at hans depresjon er en påkjenning for deg også, og at han bør oppsøke hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en liten ferie for dere to ville vært tingen? Å komme seg bort fra hverdagen og prioritere hverandre.

Dersom han er sur og deprimert, bør du i første omgang få han med til legen. Dersom han nekter, må du bestille legetime og nærmest slepe han dit.

Si at det er til hans eget beste, og at når en er i et forhold hvor den ene er deprimert, er det to stykker det går utover, ikke bare han selv.

Nekter han fremdeles synes jeg du skulle samle inn broskyrer osv. om depresjon og vise han dem.

Kanskje han er typen som synes det er flaut å gå til legen og snakke om problemene sine. Kanskje han helst vil feie dem under teppet og late som om de ikke eksisterer. På lang sikt vil han bare gjøre vondt verre. Innser han ikke dette selv, må du hjelpe han til å innse det. :wink:

I mellomtiden kan du jo kanskje kjøpe naturmedisin til han? Jeg tenker på Perikum (Johannesurt) som skal hjelpe for milde til moderate depresjoner. I tillegg kan det også hjelpe å spise omega tre fettsyrer, det skal visstnok ha en gunstig effekt mot depresjoner. Det finnes det noen dråper kalt Rescue Remedy som virker "akutt", kan kjøpes i helsekostbutikk.

Sist men ikke minst: Vis han sin støtte og fortell han at du er glad i han, samtidig som du lar han forstå at hans depresjon er en påkjenning for deg også, og at han bør oppsøke hjelp.

Dette har du peiling på GreenSky! :D Kunne ikke ha sagt det halvparten så bra selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan få med seg mannen til en samlivsterapeut når han nekter etter alle kunstens regler??

Da synes jeg han er umoden, usunt sta og egosentrisk.

Men jeg kjenner ham jo ikke, så det kan jeg ikke si.

(ups :o jeg sa det)

Seriøst... Hvis han nekter, så kjøp en samlivsbok og si at det betyr enormt mye for deg om han leser kapittelet som heter "Hvordan ha et godt forhold også etter bryllupet", og sier deg hva han tenker om det hele.

Jeg skjønner at du tviler, men vil ikke anbefale dere gi slipp på ekteskapet før dere har prøvd alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...