Gå til innhold

Nå er dritten begynt !


Stor&Sterk

Anbefalte innlegg

Har noen naboer som MÅ klippe gresset hver forbanna helg, aller helst lørdag og søndag.... begynner tidlig om morra og holder på i perioder utover hele dagen... Tenker vel fint lite at det faktisk er folk som har lyst å nyte litt ro en sjelden gang, eller sove lenger enn kl 0900 på en søndag...

Her hvor vi bor er det byggearbeid med store veiprosjekter hver dag mellom 0700 og 2200... det sprenges og bankes noe sinnsykt.. så er bare søndagen rolig... men da trår jo naboen til med klipping...

Tar dere hensyn til naboer om sommeren ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest SmallTalk

Nei, jeg tar ikke hensyn til naboene. I likhet med resten av nabolaget her.

Jeg og samboeren klipper gresset på lørdager eller søndager, men venter ihvertfall til utpå ettermiddagen. Ingen gressklipping tidlig på dagen her i gården. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Vi prøver å unngå plenklipping på søndager, med mindre gresset er blitt 30 cm høyt og søndagen er den eneste dagen med oppholdsvær på ukevis. De fleste andre i nabolaget praktiserer også dette. Vi har begge ekstremt lange arbeidsdager og mye jobbreising på ukedagene, så det er helt uaktuelt å drive med slikt hagearbeid etter jobb. Lørdag på dagtid blir dermed eneste tidspunkt vi har mulighet til plenklipping og annet støyende hagearbeid som trefelling med motorsag, vedkløyving osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gressklipperlyd er jo noe av det koseligste som finnes. Ekte sommerstemning! Klokka ni er dessuten langt på dag, og det burde ikke være nødvendig å skulle ta hensyn til naboer da. Hadde det vært midt på natta hadde jeg skjønt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Søndag styrer vi unna, og prøver å vente til klokka har passert 12 om vi slår plen på laurdagar. Stort Men det er like gjerne fordi vi ikkje er klar til slikt arbeid før på dag...

Naboane styrer også unna søndagane, stort sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi starter ikke tidlige om morgenen, og heldigvis gjør ingen andre naboer det heller. Men jeg synes man fint kan klippe gress på en søndag. Synes ikke det er så sjenerende egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Tar dere hensyn til naboer om sommeren ?

På søndagene gjør vi det.

Vi slår ikke plenen før etter kirketid hvis vi slå plenen på søndag.

Vi unngår også å banke eller bore utendørs på søndagene i det store og hele.

I hverdagen prøver vi å ikke gjøre de mest bråkete uteaktivitetene i "middagshvil-tiden" (mellom 15 og 17), og vi slutter med bråkeaktiviteter utendørs senest kl 20 p.g.a nabobarna.

Hadde bare en av de andre naboene vært like hensynsfulle som vi er...

Forrige natt måtte jeg lukke soveromsvinduet kl 03 om natten, fordi nabogutten og hans venner skrudde bil med kraft-verktøy og kompressor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gressklipperlyd er jo noe av det koseligste som finnes. Ekte sommerstemning! Klokka ni er dessuten langt på dag, og det burde ikke være nødvendig å skulle ta hensyn til naboer da. Hadde det vært midt på natta hadde jeg skjønt det.

Fy f..hvor ego er det mulig å bli?? 99 % av norges befolkning sover til lengre enn 9 på fridager og bare fordi DU liker å stå opp tidlig så skal det være ok? Koselig me gressklipperlyd? Jaja hver sin lyst! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jo, jeg tar hensyn til mine naboer, men opplever ikke at de gjør det selv. Er plaget at veldig høy tv-lyd fra en av mine naboer. Tv kan stå på hele natten og tidlig morgen. Jeg lengter etter å få sove i fred og ro.

Likeså er jeg plaget av naboens intense damping på ferdigsigaretter. Det siver rett inn i min leilighet og jeg kan ikke lufte om han sitter ute. Sommeren er vanligvis en nydelig årstid, men å bo her jeg bor gjør det ikke til en midsommernattsdrøm akkurat. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her klipper vi heller ikke plenen eller andre bråkete ting før etter MINST tolv på lørdager, og ikke på søndager, med mindre det er høyt, har regnet lenge og meldt regn dagene etter også, som andre sier. Jeg hater det hvis mannen insisterer på det... :( Skjønner jo at i vårt velfriserte nabolag, at det kanskje er mer sjenerende å ha høy plen i ukesvis, men synes det kan være ro på søndag.

Og nei, 9 er IKKE langt på dag! Det minner meg om naboen som ble forbanna på at jeg hadde venner som kjørte avgårde 22.30, fordi det var så sent. Mens full familiefrokost med 8 voksne, 4 unger og to bikkjer lørdag morgen 8.00 tre meter fra soverommet mitt, DET var greit!

Vis hensyn i helgene, er det så vanskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det finnes et vel i området, er det kanskje noe å ta opp i plenum...eller på plenen, som man også kan kalle det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I nabolaget jeg vokste opp var det i grunnen forstått at sånt gjorde man ikke.. Helst ikke søndager i det hele tatt, men HVERTFALL ikke om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f..hvor ego er det mulig å bli?? 99 % av norges befolkning sover til lengre enn 9 på fridager og bare fordi DU liker å stå opp tidlig så skal det være ok? Koselig me gressklipperlyd? Jaja hver sin lyst! :kjefte:

Haha, det skal ikke mye til for å provosere...

Kunne godt ha tenkt meg å se statistikken din på at 99% sover lengre enn til 9 på fridager, forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke noe i meldinga di som sa meg at du kødda og da tok jeg den seriøst. Er ikke noen statistikk på hvor lenge folk sover da vet du! Men normale mennesker som står opp mellom 5 og 7 hver morgen året rundt liker gjerne å ligge litt lenge hvis de kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Eurodice

Det finnes et utmerket redskap som heter ljå. Det er fint å lære seg å bruke. Det tar gresset lydløst, man hører kanskje en liten svisjelyd. Da kan man slå (ja, det heter å slå!) gresset når som helst uten å sjenere naboer. Ulempen er at man muligens må rake etterpå, men det er også overkommelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter ikke med noen form for utearbeid som lager ulyd før klokka er rundt 10:00-11:00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Det finnes et utmerket redskap som heter ljå. Det er fint å lære seg å bruke. Det tar gresset lydløst, man hører kanskje en liten svisjelyd. Da kan man slå (ja, det heter å slå!) gresset når som helst uten å sjenere naboer. Ulempen er at man muligens må rake etterpå, men det er også overkommelig.

Det kommer da vitterlig an på størrelsen på tomta. Jeg har 1,5 mål tomt, og ca 900kvm av disse er plen. Ikke sjangs i havet for at jeg bruker ljåen på alt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Det kommer da vitterlig an på størrelsen på tomta. Jeg har 1,5 mål tomt, og ca 900kvm av disse er plen. Ikke sjangs i havet for at jeg bruker ljåen på alt dette.

Jeg skulle nok ha presisert at jeg tenkte på dem med villahager. Der bor folk tettere, og støy blir mer merkbart enn slik som du bor, vil jeg anta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...