• Kunngjøringer

Gjest AnonymBruker

Sitering av nettsider når du bruker Harvard-stilen

3 innlegg i emnet

Jeg jobber med en hjemmeeksamen, og bruker Harvard-stilen for å sitere/referere. Jeg er ikke så dreven på dette, og sliter veldig med å finne ut hvordan jeg skal sitere en nettside. Forfatter/Redaktør og årstall for publikasjon er greit, men hva med sidetall? Nettsiden (Sparknotes) har ikke sidetall slik en bok har.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber med en hjemmeeksamen, og bruker Harvard-stilen for å sitere/referere. Jeg er ikke så dreven på dette, og sliter veldig med å finne ut hvordan jeg skal sitere en nettside. Forfatter/Redaktør og årstall for publikasjon er greit, men hva med sidetall? Nettsiden (Sparknotes) har ikke sidetall slik en bok har.

Er bare å gjøre et raskt google-søk, så kom denne malen opp:

Websider

Forfatter/redaktør, Initial. (År)Tittel i kursiv. [online]. Tilgjengelig fra: <url>. [Lastet ned dag, måned, år].

Fugelsnes, E. (2004) Oppvarmet støv kan gi økte helseplager. [online] . Tilgjengelig fra: http://www.forskning.no/Artikler/2004/mars/1079517069.32. [Lastet ned 01. april 2004].

Veldig viktig å få med datoen du så på/hentet informasjonen/lastet ned siden, for det kan endre seg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

en god del høgskole-/universitetsbiblioteker har lenker til oversikt over harvard, prøv for eksempel hib.no/biblioteket :) der finner du fullstendig oversik over (nesten) alle tenkelige ting du kan sitere.

Forresten skal ikke sidetall med når du siterer nettsider. Men finn en mal!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Artikler fra forsiden