Gå til innhold

LunsJ


Alvina

Anbefalte innlegg

Jeg blir oppringt, og nå er jeg spent.

Hvem har ringt meg flere ganger uten at jeg har svart på tlf? (jeg jobbet i helga)

Det er jo som å åpne julegaver...nesten da.

Men han skulle på et møte nå, og skulle ringe meg etterpå. Jeg medga at jeg ikke husket han, men han mente at vi hadde så mye å snakke om da vi møttes, jeg medga jo at jeg ikke husket...

Så fortsettelsen vet jeg ikke, han er sikkert helt desp. men han har venta to uker med å ringe, det er jo et pluss... eller, jeg mista matlysta nå, for jeg blir nervøs, men han skulle på møte og egentlig kan han jo komme innom etter møtet, men han får ikke bli her. Vi har felles venner, men jeg tør ikke spørre de hvem han er, dette er pinlig...

Men han hadde så pen stemme i tlfen.

Endret av Alvina
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Han kan jeg bare glemme...

Først begynte han å ringe daglig og etterspurte meg i meldinger etter meldinger. Fikk også høre noen rykter av han av en kamerat som kjenner folk fra hjembyen hans, rykter som ikke er til hans fordel og som stemmer med magefølelsen jeg hadde.

Jeg er forelsket, det må være våren, ikke i han jeg har skrevet om, men i en annen setting. Som jeg ikke vil skrive om her. Jeg er glad i han fra før og tør ikke vise at jeg har (kanskje) flere følelser. Ikke enda.

Men han lever et omstreifende liv som musiker, og jeg vet ikke, men jeg vet at jeg gir faen å ikke stole på. Hvis.

Til nå er vi bare venner. Og det er bra nok. Det er nok bare våren.

En solskinnsdag...

Endret av Alvina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er kollektivtilbudet blitt så fucked kraftig redusert at jeg for fjerde gang på en uke, har måttet vandre hjem til fots her i gatene etter midnatt som en type Askepott som må hjem før klokken midnatt. Ok. Fint å gå, men hvorfor redusere på et fint tilbud, helgene inkludert.

Er nettopp kommet inn døra, orket ikke se på rutetabellen engang, er blitt vant til å trø gatene hele dagen, så jeg finner jo frem.

Vakkert er det også, utallige steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vondt i halsen i går sammen med en kraftig hoste. En venninne har hatt det i over en uke. Jeg er bedt på grilling i dag, men avstår kanskje fordi vertinnen skal opereres til uka og helst ikke må bli smittet (selv om både jeg og venninnen har vært der flere ganger sist uke)

Men det er kjedelig å være inne hele lørdagen når jeg ikke har feber. Og hun ringte og virket ikke bekymret for evt. smitte hvis jeg kommer til grillparty.

Men hun vet at jeg har vært ute både sent og tidlig i for tynne eller for mye klær...og hun er mer fornuftig sånn.

Jeg sa at jeg skal dusje og hvile par timer, så ser jeg det an. Men føler ganske for å være hjemme i dag, vet ikke hvorfor, men etter en hektisk uke er det godt å slappe av i eget selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg frisk igjen, men har egentlig ikke lyst å dra på grilling...har nesten ikke vært hjemme denne uka og har noen bøker jeg har lyst å lese, noen filmer jeg har lyst å se ...rett og slett bare slappe av.

Pleier ofte å bli frisk like raskt som jeg blir "syk". Men vet ikke, det kan jo gå i bølger, men har ikke planer om å bli sengeliggende.

Er så mye som skjer, som jeg ikke vil dele her på kg.

Savner litt selskap nå, men nesten alle er blakke, eller har reist bort i helga. Joda, den grillinga, men av en eller annen grunn har jeg ikke lyst på grillmat.

Burde hatt en mann, men hva skal jeg gjøre med han...kaste han hjem hver gang jeg føler for alenetid...

Er jo ikke forelsket direkte alvorlig nå. Så klarer meg fint uten, men jeg er ganske selskapelig anlagt. Skal ta en telefon til en venninne og høre hva som skjer, hun skulle kanskje komme på besøk i dag, hun som sannsynligvis smitta meg med halsen som ikke beit på meg, så får jeg se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må visst til legen. Hoster som en engelsk kullgruvearbeider fra 1800 tallet. Får ikke sove, osv osv. uten å gå i detaljer.

Men jeg er så glad, men blir fort sliten.

Fikk en forkjølelse på toppen av den hosta som ikke forlot meg i påska. Men har kjøpt honning nå.

Er ikke alene i senga i natt, bikkja ligger der. I morn eller lørdag skal han og jeg besøke en ekssvigermor, som er på aldershjem nå. Vet ikke, kaker, nei, noe må jeg ta med, men jeg kan ta med noen sitater jeg har notert fra bøker. Men hun hører så dårlig, så jeg tar med bikkja. :)

Og en bok eller to som hun sikkert ikke har lest, enda.

Snakket med sønnen som jeg var sammen med for x antall år siden, og han mente at hun vil bli glad, og det trenger han ikke fortelle, for hun er et menneske som har plass.

Men å se ...at hun er blitt svekket...har ikke, vet ikke, men sånn er livet. Jeg kommer til å prate hull i hue på henne og fortelle at bikkja er syk, xxxxx døde, og xxxxxxx er kanskje syk.

HUn hører dårlig, men med min hoste tror jeg hun får høreslen til bake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååååååå, Alvina, det holder ikke

et bind eller to

en dorull

en halv agurk

fire øl

sigaretter

.................

Får meldinger: Du er falsk og du holder folk for narr, fra en venninne.

Vel, velkommen i morgen allah sov i går.

Jeg trør itte på graset.

Nå er jeg lei.

Og jeg driter i om jeg får henne mot meg.

Det er ikke noe nyhet.

Men det burde ikke være

på den måten

mellom meg og henne

vi er bare frekke. uten innhold og mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en morgen. Ut med hunden, frokost-tv, vært hos legen, og heldigvis ingen meldinger fra henne.

Hun forstod ikke at jeg stod igjen med småpenger (mindre enn beløpet hun nærmest krevde å låne), og begynte å hagle meg med meldinger. Fordi jeg sa at det kanskje var mulig, før jeg hadde regnet på det. Jeg burde kanskje hatt budsjettet mitt i hode, men lege pluss medisiner og par regninger som har forfalt, men som jeg har betalt nå for å unngå purringer.

Når jeg har sagt hvilket budsjett jeg har til mat og fornøyelser per uke, ser hun dumt på meg. Jeg har en del utgifter hun ikke har. Men det er irrelevant.

Likevel er det trist når hun reagerer med hån og utskelelser.

Jeg drømte om det en natt, at hun ikke hadde respekt. Det har hun bare så lenge det faller i hennes favør. Jeg kan ikke kutte henne helt ut, tror jeg.

Men jeg skal si i fra at dette var dårlig, virkelig dårlig gjort. Hun har vært så fin og grei lenge nå, hun sliter med depresjoner m.m. men jeg kjenner da andre som gjør det som oppfører seg.

Jeg nekter å la henne forsure denne dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa sovna inn...

Og nå er mama også syk. Ikke alvorlig men prøvene skal vel vises.

De var skilt 40 år men var verdens beste venner.

Jeg vil ikke skrive mer om det. Jeg vet ikke hva jeg skal si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG, jeg hater fb nå.

Barndomsvenn som inviterer seg selv hjem til meg bare fordi han kommer til Oslo i dag.

Jeg har lyst å møte han, men ikke i dag.

Han skulle ringe så jeg får bare si at det ikke passer i dag.

For det passer ikke. Men ofte vil enkelte spørre, og det er irriternde og jeg har lyst å glefse i telefonen noen ganger

Hvorfor passer det ikke?

Venter du besøk?

Har du besøk

Men jeg må gi han et forsøk da, og ikke dømme på forhånd. Har ikke møtt han siden vi gikk på barneskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble irritert etter å ha prata i tlf med venninne som lånte litt penger. Hun sa; du får komme innom og hente de da.

Jeg ble satt ut og sa vi får ringes. Jeg har kanskje planer om å gå forbi der etterpå, men er ikke helt spikra. Er ikke i form og det vet hun, pluss at jeg har lyst å være hjemme, må ut med hunden etterpå også, men det er et eget prosjekt å dra tre kilometer.

Men sendte melding til henne og spurte om hun ber andre komme og hente penger hun har lånt av dem. Og: Er du lat? Da svarte hun oi, ok jeg kommer om par timer.

Det roet meg, for jeg får nerver når folk behandler meg som en tulling, og jeg sier i fra men til noen kan man ikke si det på en pen måte...og likevel forstår de bare en uke cirka.

Men det er en annen historie, det er gjerne tantene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal reise på ferie snart.

Bort fra alt.

Avtalte med en venninne, så vi skal sammenordne flybooking.

Det er en nær venninne. Jeg har ikke så mange venner, selv om jeg har mange bekjente.

Og nå sitter jeg og venter på hun som mente at jeg må hente pengene fra henne og komme og ringe på hvis hun tilfeldigvis var hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kom og jeg fikk pengene, men hun har vært avmålt kort og det samme har jeg vært. Det bedret seg sist vi snakket, men vi håper vi har glemt det hele for det er ingenting å huske, hvis vi skal kunne ha en rimelig ok omgangsform.

For min del er det ok, hun tok seg jo sammen og tok hintet.

Jeg er ikke i form, har lungebetennelse eller noe. Må i alle fall på pencillin og på rtg. Har ikke hiv, har testet meg omtrent så legen er lei meg. Fikk cosylan og hoster ikke nå, og legen mente jeg skulle ta det i to tre dager for å roe ned muskelaturen, har hostet nærmest på meg ribbeinsbrudd, men det er muskelene.

Forstod at jeg var syk når jeg sovnet hver gang jeg kunne slappe av. Og sov hele natta uten å hoste, bare trett...

Jeg har mest lyst å sove, men har lovet å stikke innom en venn som er syk i kveld... personen til nød klarer seg selv, eller har andre til å gjøre/følge han. Må se på busstidene, ærlig talt har jeg ikke lyst, har ikke energi... En bok og senga her holder i massevis, men jeg har aldri hatt lungebetennelse før, og forstår ikke hvorfor jeg skal ha det nå, selv om jeg skal gå på den kuren. Egentlig kan jeg jo bare late som jeg er frisk og ta bussen.

En venninne på f.boka sendte melding og sa at det kunne jo også være ...den utdødde lungesykdommen...som alle nordmenn er vaksinerte for...jo, man blir i humør når man kanskje kan ha ALT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarer ikke drite i og glemme at søstrene mine overlater alt til meg... både nå når mama er syk og når pappa døde (det juridiske).

Jeg het Vega, under et annet nick i et annet liv, når jeg var ung og sprek.

Jeg er syk selv, men har tenkt å stå den av.

Men nå har jeg ikke krefter, jeg prøver på lik linje når jeg gikk over en uke med brukket bein, på ren vilje, å gå nå også. Samtidig har jeg lyst å brekke sammen å få noen til å vise omsorg for...meg.

Til og med når jeg er syk, mener folk at jeg skal stable meg på beina. De må jo tro jeg er gud, som kan lage vann til vin. ...jeg liker Jesus, for han kunne gjort mange undre her.

:)

Jeg vet ikke om jeg får med meg vekkerklokka tidlig når jeg må, kanskje jeg tror det er en bilalarm...

Og det forbauser meg ikke, men jeg må på apoteket og få medusin, som pippi sa.

Jeg dør visst hvis jeg ikke får det, men det tror jeg ingenting på.

Men jeg skal.

Jeg har bare lyst å være hjemme jeg, og at andre kan hente ut medisiene, men det har jeg ikke sagt til noen.

Jeg er så trist og lei for at pappa døde, det fins

ord

men det er noe jeg sksl skrible ned sammen med venninna, en slektsgransker, for det er like myke om min identitet, men jeg vet ikke hvordan jeg skal vinkle, osv.

Det var engang i år 1939.... osv

Ja kanskje verden er klar for en roman.

Men jeg prøver alliere meg med forfattere, så får de tenke på det.

Men min sorg skal ike skrives om.

Jeg tenker at det som skjer, det skjer. I mellomtiden får jeg lov å være syk, bare i fem timer til, for det en annen er sykere.

Jeg blir sprø, kanskeje ringe en venn.

Men han skal på jobb.

Endret av Alvina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henta ut pencillinen og det var ...hestekur...som jeg blir kvalm av. Men, må spise var rådet av farmasøyten. Helst drikke yoghurt siden de ikke skal blandes med mat, og fire ganger daglig i xx antall dager.

Burde hatt dosett, for å huske når jeg sist tok en tablett er jo omtrent som å bli tvangs...

Men håper de begynner å virke snart, vet det kan ta et døgn, er lei av å drikke morfin for å dempe selve hosten.

Ringte eksen min i sted (han eneste som jeg ser på som min eks), og han lo av meg, men sa han kommer innom til uka. Har lyst ringe han igjen og be han gi meg nr til broren og ett par andre, for jeg kjeder meg, blir dopa av cosylan (har jo nesten ikke tatt, men hoster jo ikke mer, tok i morges)

Men jeg er lei av å være hjemme, lese, glane på tv, ville helst vært på en tilstelning i dag, det var jo planlagt.

Har lyst å fri til onkelen min, siden vi ikke er i familie, men nå er han blitt bestefar, men han har det ikke godt under tantes regime.

Han var her sammen med noen andre og tante begynte å etterlyse han, så det endte med at vi gikk dit og spretta opp en fl. konjakk, og da lo også tante, så kanskje de har det bra sammen...

Men at de kjeder seg. Men alle mine tanter viser sterke tendenser til å herske og styre og kommandere. Jeg himler med øynene, bak deres rygg. Har prøvd få de til å senke litt need, men de er smurt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Håper at det ikke gjør noe, men jeg leste litt i boken din og ble litt fengslet av måten du skriver på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er ikke så syk. Pencillinen gjør jobben.

Kastet nettop en...jeg ba han gaa.

Han hørte. Men ikke først. Jeg oppfatta han som psyk.utviklingshemmet med genetisk snillhet i hodet sitt, men han kunne ikke så mye islandsk...

Har jobba og vekket en som ikke jobbert i dag, forstyrta visst.-

Jeg er bedre, tar ikke cosylan selv om jeg har.

Men jeg har så lyst å knulle...

Han siste jeg lå med, døde i senga, tror det var par uker etter at han ble funnet...

så nu tør jeg ikke mer.

:)

Han var på min alder, og jeg kjenner hele famil8ien så det er ikke noe nytt, jo at vi har knulla... og at han døde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har starta firma...

Vi er på god vei, nå klarer vi jobbe i team.

Måtte be en ensom ulv dra, han

var så ung

at han virket som en psykisk utvik.hemma.

Det gjør jo de fleste menn

når de vil danse

med oss

_

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...