Gå til innhold

Imogens


Imogen

Anbefalte innlegg

Rimelig urutinert å pakke ned alt av vinglass før flytting må jeg si. Men, vinen smaker nesten like godt fra kjøkkenglass etter en lang dag med frisk luft og jobbing på tomta. :) Nå er mannen ute og henter mat, og jeg prøver å rydde en liten flekk i stua så vi kan sette fra oss tallerkner. Det nærmer seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søndag måket vi snø av grunnmuren, tuslet rundt på den og tenkte at heregud, her blir det ikke plass til noe som helst, hvordan i alle dager blir det plass til kjøkken på denne lille fliken her, og hvordan kan vi få plass til noe som helst av treningsutstyret her i det lille hjørnet som skal bli treningsrom?

Nå står det et hus der. :danse: Hadde man sett det utenfra kunne man trodd det hadde stått der i årevis. -Om man ser bort fra at taksteinen mangler da riktignok. :fnise: Og det er masse plass inne! Treningsrommet blir absolutt stort nok, stuetapeten jeg trodde jeg burde angre ble utrolig bra, badet er fresht og kjøkkenet er det fineste jeg har sett. :hjerte: Jeg kan nesten ikke vente med å få flytte inn og lage mat på det kjøkkenet. Men folka er ikke ferdige der, og det kan ta inntil tre uker før vi får overta, så jeg prøver å smøre meg med tålmodighet. Og jeg må bare si at det går innmari dårlig. :ler: Nå har jeg jo vært inne der, sett hvor fint det faktisk blir (det har nemlig ikke helt gått opp for meg før nå at vi skal flytte inn i nytt hus og at det faktisk blir noe av), og jeg kan nesten ikke tenke på annet. Nå må bare de siste timene gå fort, heldigvis har jeg avtaler med fine folk resten av arbeidsdagen, og så skal vi til huset og se hva som har skjedd der iløpet av dagen. Og så, så skal vi hjem og pakke for alvor. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Søndag var det bare grunnmur der og så er det nesten ferdig? :overrasket:

Vil gjerne ha navnet på de som jobber hos dere :ler:

Dette er spennende! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Det er nesten som magi, vettu. Neida, vi har valgt verdens smidigste måte å bygge på, tror jeg. Huset bygges i seksjoner på fabrikk, fraktes til tomta og monteres iløpet av en dag. Hm, trodde jeg hadde nevnt det her et sted, :klo: men jeg har kanskje ikke det når jeg tenker meg om. Uansett, en type ferdighus som altså kommer med ferdig flislagt bad, kjøkkeninnredning på plass, og alt av tapet, gulv og lister er klart i første etasje. Første del av huset ble satt på plass i halvnitida, og noen timer senere var taket på plass og snekkerne kunne koke kaffe på kjøkkenbenken min. :) En veldig behagelig måte å bygge hus på når jeg og mannen ikke har filla peiling på sånt. Andre etasje skal vi riktignok fikse selv, med litt hjelp, men vi føler jo egentlig at byggeprosessen ikke har begynt enda for vår egen del, så vi er fulle av pågangsmot og energi. Ser for oss at det bare blir stas å jobbe med å få ting i orden. (Og ja, jeg har tenkt å leve i den illusjonen så lenge som mulig. Jeg har også gått aktivt inn for å fortrenge hvor mye pes det har vært å flytte alle andre ganger, fra kjøring av mange og store flyttelass til flytting med kun taxi. Jeg ser faktisk for meg at denne gangen blir det en fryd å flytte, bare fordi jeg er så ubeskrivelig lei av å bo der vi bor, og så utrolig klar for det nye kjøkkenet mitt. Og det har jeg tenkt til å tro til jeg kommer på hvor slitsomt det egentlig er. :ler: )

Ellers, fryktelig trøtt. :Gjesp: Det er naturlig nok tusen ting å ordne for tida, og jeg kommer på de fleste rett før jeg burde vært i seng. Vel i seng planlegger jeg innredning i hodet, skriver mentale lister over alt jeg må huske, og sover altfor lite. Lørdag skal jeg sove til jeg våkner av meg selv, det blir bra. Nå har jeg straks en avtale, og så må jeg ut og få tak i noe kaffe om jeg skal holde ut til fire. Og så må jeg visst skru opp varmen her, veldig så kaldt det plutselig ble igjen?

Endret av Imogen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Marla Singer

:hoppe:

Hvordan går det?

Ser for oss at det bare blir stas å jobbe med å få ting i orden. (Og ja, jeg har tenkt å leve i den illusjonen så lenge som mulig. Jeg har også gått aktivt inn for å fortrenge hvor mye pes det har vært å flytte alle andre ganger, fra kjøring av mange og store flyttelass til flytting med kun taxi. Jeg ser faktisk for meg at denne gangen blir det en fryd å flytte, bare fordi jeg er så ubeskrivelig lei av å bo der vi bor, og så utrolig klar for det nye kjøkkenet mitt. Og det har jeg tenkt til å tro til jeg kommer på hvor slitsomt det egentlig er. :ler: )

Jeg har også troa - så lenge det varer! Det blir jo annerledes å flytte til eget hus, det er jeg helt sikker på. :) Jeg er også ubeskrivelig lei av å flytte egentlig, men når det endelig blir til egen leilighet føles det ganske annerledes. Også er det morsomt at vi skal pusse opp/ordne boliggreier på likt! :entusiastisk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, å flytte til noe eget er definitivt annerledes. På en bra måte. :) Nå er vi i hus, vært det i noen dager, og det er nydelig! :hjerte: Det er riktignok kaos med banankasser overalt, midlertidige løsninger, kabler på kryss og tvers, mens alt man til enhver tid trenger ligger i en av hundre like esker. Dessuten har vi taklamper kun i utvalgte rom, så når sola har gått ned er det ganske dunkel belysning her og der. Like greit forsåvidt, når det er så rotete her som nå. :)

Jeg har forøvrig gått litt i stå på interiørfronten, så det passer veldig bra at vi gjør dette på likt Marla. Satser på at du deler gode idéer og inspirerer. :lur: Jeg har jo knapt tenkt på annet siste måendene, enn hvordan vi skal ha det her. Vel, nå er vi her, og jeg klarer ikke bestemme meg for noe som helst. For det første koster tingene jeg faller for stort sett mer enn jeg kan tillate meg å bruke på sånt. For det andre har jeg fått fullstendig beslutningsvegring, og klarer ikke velge noe som helst. Tenk om det er en finere en i neste butikk, som kanskje tilogmed er billigere? Og hvis jeg kjøper akkurat det teppet, vil det passe til tingene vi har fra før? Og hva slags lampe passer til da? Akkurat lamper er forresten høyt på prioriteringslista, ettersom vi som sagt har det litt mørkt her på kveldstid. Jeg kunne tenke meg å ha, iallefall i noen rom, lamper som gjør litt ut av seg, men som ikke er altfor crazy heller. Og igjen, de jeg synes er finest er jo også dyrest, så vi får finne budsjettløsninger som funker inntil vi vinner i lotto.

Et annet tema er spisestue. Jeg ønsker meg et digert bord, med plass til å samle mange til middag. Fine bord finner jeg forsåvidt flere av, men med unntak av ting utenfor budsjettet finner jeg bare kjedelige stoler. Velvel, jeg har litt tid på meg med akkurat det. Foreløpig har vi jo bare én etasje ferdig, og sover derfor i spisestua. Ikke plass til middager der på en stund likevel altså, men god tid til både spaning og sparing i mellomtiden.

:Gjesp:

Endret av Imogen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marla Singer

Så gøy at dere er på plass!

Kjenner meg igjen i det du skriver om at smaken er dyrere enn hva budsjettet tilsier... :fnise: Jeg har jo sett mest på nett foreløpig, og da er det jo litt vanskelig å få et godt nok inntrykk av hvordan møblene er "på ordentlig". Derfor kan det godt hende jeg går på en liten ambivalens-smell selv også, når alt kommer til alt.

Jeg lurer for eksempel også veldig på spisebord, og liker "tunge", solide bord. Er usikker på hvor stort det må være, hva tenker dere for deres del? Stoler synes jeg er kjempevanskelig, og finner lite jeg liker. Og liker jeg det, så... ja, da er det gjerne veldig dyrt. Har en idé som jeg lurer litt på, kan finne link senere.

Med tanke på beslutningsvegringen, har du noen tanke om hva slags "stil" dere vil ha, hvilke farger og materialer og slikt? Jeg tror vi har landet litt på en retning der, og da blir det veldig mye lettere. Ihvertfall i teorien, og når man lekeinnreder på nett...

Hva slags type lamper ser dere etter? Jeg ser for meg å ha en eller to taklamper med ganske enkel skjerm (skal finne bilde, bare ikke akkurat nå - igjen) over spisebordet, og ha et par-tre bittesmå like taklamper over et evnt. kjøkkenbord. Utenom det er jeg veldig usikker, noe som passer dårlig med et ønske om å planlegge belysningen nøye. :ler:

Hvilke butikker ser dere i? Hvor finner du fine ting? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...