Gå til innhold

Imogens


Imogen

Anbefalte innlegg

Gjest Miss O'Hara

Jeg spiser heller fisk hver dag hele uken enn å trene styrke :fnise: Det er nok noe med det, at det er grenser for hvor gøy det er å gjøre ting man er dårlig til. Joda, øvelse gjør mester og sånt, menneh...

Vel, jeg fant ikke på noen unnskyldninger, men jeg kommer sikkert på noen. Snart. :ler:

God pinse :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Long time... Jeg har lest hos dere jenter, men knapt hatt ro til å forme en setning. Siden sist har jeg jobbet, blitt solbrent mens jeg spiste frokost på gresset i Hyde Park med kjæeresten :hjerte: , jobbet, blitt et år eldre, jobbet, lett etter hus og jobbet.

Ja, også har jeg vært fornuftig slapp og rømt fra bunkevis med papirarbeid. Øvelse gjør mester, og jeg øver meg på å drite litt i hva jeg burde gjøre hele tiden. Så jeg tok fri, og tilbragte dagen med å riste sånn på hodet at jeg fikk skallebank, bare for å få verdens søteste lille jente på ni måneder til å le til hun veltet. Kan anbefales. :rødme:

Nå er det helg, jeg har trent, drukket vin, spist middag, og nå planlegger jeg matinnkjøp før besøket som kommer på søndag. Leiligheten ser mildt sagt bomba ut, og alle burde-cellene mine skriker, men ingen dør av at det ser sånn ut til i morgen. Så jeg øver meg, og later som jeg ikke hører dem. Kan hende jeg til og med lar mannen overtale meg til å spille det nye tv-spillet hans for å overdøve dem. :ler:

Endret av Imogen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du likte fiskeoppskriften! :hoppe:

Likte er en underdrivelse. :fnise: Jeg brukte den på grillet fisk tre ganger på en uke og flere ganger siden det, så man kan trygt si den har etablert seg som en favoritt her. :ler: Funker forøvrig bra med lime også fant jeg ut, en dag vi var tomme for sitron. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drikker vin, lager kaker og spiser av lasset. :) Ettersom mannen alltid er nøye med å kvalitetssikre sjokoladeglasuren både en og ti ganger har jeg lært, og lager alltid en ekstra stor porsjon. Så kan han spise seg kvalm og jeg fortsatt ha nok til kaka. I dag er det imidlertid jeg som har begynt. Man kan jo aldri være helt sikker på at melkesjokoladen er perfekt uten å smake? :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Miss O'Hara

Jeg er her :sjenert: Ble bare litt KG-lei. Og så har jeg jo litt "smale" skriblerier. Kanskje jeg kommer sterkere tilbake i en litt annen fase enn jeg er i akkurat nå. Litt for mye løse tråder i tilværelsen :sukk:

Sjokoladekake - oppskrift, please? :sjenert::biggrin:

Håper du har en knall sommer, og får deg litt fri også!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Heisann, det ble jaggu en veldig lang sommerpause dette her. Men nå er hverdagen tilbake, jeg er superklar for høst, og gleder meg til å oppdatere både her inne hos meg selv og hos dere andre. :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her :sjenert: Ble bare litt KG-lei. Og så har jeg jo litt "smale" skriblerier. Kanskje jeg kommer sterkere tilbake i en litt annen fase enn jeg er i akkurat nå. Litt for mye løse tråder i tilværelsen :sukk:

Sjokoladekake - oppskrift, please? :sjenert::biggrin:

Håper du har en knall sommer, og får deg litt fri også!

:klem:

Jeg har vært litt KG-lei selv som man jo ser av (mangelen på) aktiviteten her inne i det siste. Men nå er jeg klar for høst, ordning&reda, så da blir det nok mer skriverier også. Og jeg håper det dukker opp en ny bok hos deg snart også. Smalt eller ikke, jeg ble helt fengslet av måten du beskrev alt på. Men er det lov å spørre om du er i samme by enda, eller om du har flyttet på deg? Det var nemlig veldig spennende der boka di sluttet... :klem:

Sjokoladekake ja, klabern! Skal se om jeg har den her med én gang. :)

Håper du har hatt en knall sommer! :vinke:

Sommeren har igrunn vært litt rotete, og egentlig uten den helt store følelsen av feriemodus. Men det må ha holdt, for jeg er som nevnt klar for høst, rutiner og ny start. (Jeg er en sånn som egentlig liker høsten best.) Men jeg har da rukket litt sommeridyll også altså. :) Hva med deg, gikk den turkise drømmen i oppfyllelse? Jeg har sendt noen tanker og sett deg for meg i sanden med uendelig utsikt i blå nyanser. :)

Endret av Imogen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daimbrowniesoppskrift til Missy:

Til kaka:

500 g smør

300 g kokesjokolade

8 egg

7 dl sukker

5,5 dl hvetemel

2 doble Daim

Til glasuren:

2 dl kremfløte

400 g melkesjokolade

Pynt:

2/3 doble Daim

Smelt smøret i en kjele, brekk kokesjokoladen i biter og la den smelte i smøret. Rør blandingen jevn, og la den avkjøles (til ca romtemperatur, ikke kjøleskapskald).

Pisk egg og sukker lett (luftig, men ikke eggedosis), og rør inn sjokoladesmøret. Bland inn hvetemelet og rør til alle klumper er borte. For å få røra helt jevn kan det være lettest å bruke en stålvisp. Bland i hakket Daim.

Ha deigen i en stor langpanneform kledd med bakepapir. Stek kaken midt i ovnen på 180° i 40 min. Da er den fortsatt litt myk i konsistensen, men vil stivne mer etterhvert som den avkjøles. La kaken bli helt kald i formen.

Glasur: Kok opp kremfløten i en liten kjele, ta kjelen av platen og ha i melkesjokoladen delt i biter. La sjokoladen smelte i fløten og rør glasuren jevn.

Når kaken er kald snur du den ut av formen så den blir liggende med bunnen opp. Smør lunken glasur over kaken og strø hakket Daim på toppen. Sett kaken kaldt til glasuren har stivnet helt.

Skjær opp i passende biter, servér og nyt! 

(Kaken holder seg godt pakket i plast både i kjøleskap og fryser. Det er imidlertid ikke nødvendigvis noe hinder for overspising at den er frossen, den er god rett fra frysern også. :sjenert::rodme: )

Dessuten skal det nevnes at jeg har kommet litt ut av tellinga på hvor mange ganger glasurdosen er økt, og hva som var egentlig oppskrift. Jeg har som nevnt en fyr her som er nøye på kvalitetssikringa underveis i glasurprosessen, og for å unngå panikk for at jeg får kake med for lite glasur har jeg doblet/triplet den eller noe sånt. Men man kan jo ikke få for mye glasur, så det burde jo strengt tatt ikke være noe problem? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært litt KG-lei selv som man jo ser av (mangelen på) aktiviteten her inne i det siste. Men nå er jeg klar for høst, ordning&reda, så da blir det nok mer skriverier også.

Ja! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miss O'Hara

Ooooh, takk for oppskrift! :hoppe:

Ja, jeg er midt i turkisdrømmen nå :hjerte: to uker med nytelser og utskeielser av verste sort :ler:

Er i ny by :) Fikk igjen mye mer enn forventet for leiligheten, fikk igjen det jeg ga :hoppe: så derav ekstra utskeielser på ferie. 5-stjerners hoteller og sånt. I løpet av høsten forflytter vi oss fra hans leilighet over i den vi skal bo i sammen.

Poden gleder seg til skolestart, har vært på besøk hos gamle kamerater i hovedstaden og avtalt overnattingsbesøk der. Tror det går fint!

Renner nesten over av skrivelyst her nede, fortelle om alt. Og takk, forresten :) Fare for at jeg må ha en bok igjen utover høsten, vi får se hvordan det arter seg. Fikk ny jobb også, så brikkene er på plass.

Det var dagens kupp :sjenert:

Siste uken har jeg lengtet bittelitt hjem til kjølige Norge, og med den oppskriften der på sjokoladekake kan jeg nesten ikke vente :fnise: men jeg får vel lide meg gjennom noen dager til... nå er det frokost, og så er det på med solkremen igjen.

Ha en knall dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Litt ufrivillig lite kg her i det siste. Maskinen min har vært kranglete, overopphetet og generelt vanskelig, og har gått i frø om jeg har prøvd meg på surfing. Heldigvis er jeg flink til å ta backup av jobbting jeg absolutt ikke får miste, og vi rakk akkurat å redde alt og formatere hele skiten før det kræsjet for alvor. Så nå er jeg på nett igjen også. Heldigvis falt jeg for en nerdemann. :ler:

Rolig søndag her i huset. Jeg jobber litt på pc og skal snart trene. Har lenge vært i humør til å få på meg boksehanskene igjen, så jeg tror det blir boksing. Ihvertfall som oppvarming. Blir spennende å se om teknikken sitter i kroppen eller om den er glemt siden sist.

Jeg er forresten allerede godstøl fra i går. Da tilbragte vi dagen med godt gammeldags kroppsarbe' i form av tomterydding. Jeg liker sånt. Både å løfte, kutte, bære, dra og slite, og masse frisk luft. Og ikke minst liker jeg det faktum at det er vi som skal bruke tomta. Vi skal nemlig bygge hus. :hoppe: Etter mye frem og tilbake i flere måneder har vi bestemt oss. Det er foreløpig helt uvirkelig, men innmari, innmari gøy, selv om jeg nesten ikke kan fatte det annet enn i små blaff som kommer nå og da. :)

Nå, opp av sofaen, marinere kjøttet til middagen, og se om jeg husker hvordan man surrer håndbandasjene. Og så har jeg opptil flere bøker her inne å oppdatere meg i senere i dag. Inkludert min egen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marla Singer
Jeg er forresten allerede godstøl fra i går. Da tilbragte vi dagen med godt gammeldags kroppsarbe' i form av tomterydding. Jeg liker sånt. Både å løfte, kutte, bære, dra og slite, og masse frisk luft. Og ikke minst liker jeg det faktum at det er vi som skal bruke tomta. Vi skal nemlig bygge hus. :hoppe: Etter mye frem og tilbake i flere måneder har vi bestemt oss. Det er foreløpig helt uvirkelig, men innmari, innmari gøy, selv om jeg nesten ikke kan fatte det annet enn i små blaff som kommer nå og da. :)

Wow, så moro! :hoppe: Godt, gammeldags kroppsarbeid er deilig, og sikkert dobbelt så gøy når det er til eget husprosjekt (ihverfall i starten, man blir sikkert bittelitt lei etterhvert). Hva var det som gjorde at dere bestemte dere for å bygge fremfor å kjøpe? Det høres så morsomt ut å kunne tenke ut smarte løsninger og få det akkurat som man vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...