Gå til innhold

Imogens


Imogen

Anbefalte innlegg

Ny bok!

jeg er imidlertid i ryddemodus, og kan ikke la det sløses bort her inne, så jeg kommer sterkere tilbake når jeg går lei. :ler:

Velkommen! :vinke:

Endret av Imogen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Engle! :hoppe: Hvordan er formen? Nesten litt rart hvor mange tanker jeg har sendt deg de siste dagene, om hvordan livet er med et nydelig nurk. :hjerte:

Her er det beina på bordet. Og knekkebrød med gulost, som jeg egentlig hadde plutselig lyst på, men som igrunn er litt stusselig når man ser Masterchef på tv. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallois Chan! :hoppe:

13 timer på jobb i dag. :Gjesp: Egentlig er det helt ok når jeg er innstilt på det på forhånd, men i dag er jeg rett og slett slitsomt trøtt. Det kan nok ha noe å gjøre med at katten har holdt oss våkne deler av de foregående nettene. Slemme, slemme oss som ikke ville slippe inn pusen som hadde planlagt et lekkert måltid fersk mus på ullpleddet i sofaen. Straffen var katzenjammer fra utsiden av soveromsvinudet til vi nesten tørna. Det første og siste jeg så den ene dagen var en død mus hengende fra kattens munn. Først i firetida, så på nytt rundt midnatt. Artig. Flaks jeg rakk å lukke døra før det var for sent. Og flaks katta er så søt ellers.

På plussida har treningsverken fra søndagens styrkeøkt begynt å slippe taket. Det er jo egentlig en deilig form for smerte å være så hinsides støl at hver eneste lille bevegelse kjennes. Og etter den knalløkta jeg følte jeg hadde, ville jeg nok blitt skuffa om det ikke satt i kroppen de påfølgende dagene. Men jeg skal innrømme at det er litt godt når det slipper også. Å kunne gå i trapper uten å gjøre grimaser for eksempel. :fnise:

Ellers drømmer jeg meg bort med Londongugling, bilder av det freshe hotellet som allerede er booket og prøver å finne ut hva man skal se og gjøre der. Det er enda noen uker til vi drar, men jeg kjenner jeg begynner å glede meg skikkelig!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt overbevist om at det er svært bevisst at irriterende ting som regel ser ut slik at vi får omsorgsfølelse for dem. (Mannen sier at det er årsaken til at jeg har så store øyne...) Halvdøde mus er så ekkelt, og det verste er at man nesten bør rose dem for å ha "fått det til" (åh hurra). Bedre å smekke igjen døra! :ler:

Så deilig med en skikkelig treningsøkt! Det er jammen bra å få tid til det innimellom også, når jobben tar så mye tid. Har det forresten roet seg litt sånn generelt sett, eller er det mye pes fortsatt (som i litt for mye)?

Londontur! :hoppe:

Hva har du planlagt hittil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey, ny bok! :hoppe:

Hei Vera! :hoppe:

Jeg er helt overbevist om at det er svært bevisst at irriterende ting som regel ser ut slik at vi får omsorgsfølelse for dem. (Mannen sier at det er årsaken til at jeg har så store øyne...) Halvdøde mus er så ekkelt, og det verste er at man nesten bør rose dem for å ha "fått det til" (åh hurra). Bedre å smekke igjen døra! :ler:

:skratte: Jeg har jo hørt det samme bil sagt om valper, kattunger og babyer. Store, uskyldige øyne som trigger alt vi har av omsorgslyst. Men jeg har aldri hørt noen si det om sin kjære før. :ler:

Men ja, det er jo meningen man skal skryte av dem når de tar mus. Det er jo tross alt bedre enn at de finner veien inn i huset. Det er ikke alltid så lett, men jeg prøver altså. Her om dagen (dvs natten) stod jeg opp for å slippe inn katten. Mannen hørte "glem det, pus!" og at jeg slamret døra igjen, før jeg lukket opp på gløtt og med litt mildere stemme ropte "du er veldig flink pus, men du får ikke lov til å spise den her inne". :fnise: Så jeg prøver å skryte, men det er lett å glemme når man ser halvdøde kryp noen cm unna sine bare føtter. Jeg orker ikke engang tenke på om den tidligere seansen med orm blir gjentatt på samme måte. *grøss*

Så deilig med en skikkelig treningsøkt! Det er jammen bra å få tid til det innimellom også, når jobben tar så mye tid. Har det forresten roet seg litt sånn generelt sett, eller er det mye pes fortsatt (som i litt for mye)?

Kjempedeilig med gode økter! Det er jo nok av de som føles litt halvveis. Men jobbmessig har ting roet seg litt, og overskuddet til både trening og andre ting er merkbart større.

Så jeg fokuserer på at dét er bra, selv om en liten del av meg er bekymret for om den travle vinteren bare var et blaff av suksess. :roll: Men utrolig deilig å komme hjem fra jobb og orke mer enn middag og seng! At bissnissen overlever får jeg jo bare snart lære meg å tro på.

Londontur! :hoppe:

Hva har du planlagt hittil?

Foreløpig er fly, hotell og konsert det eneste som er spikra. Og så har jeg forstått at en tur til Denmark Street er obligatorisk med gitarspillende kjæreste, full av musikkhistorie og gitarbutikker. Og hotellet virker veldig lovende, med tanke på at mange britiske hoteller er litt slitne. Hvertfall fine rom og freshe bad. Japp, jeg gleder meg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusen. :fnise: Og så klart man bruker store øyne for det det er verdt! :nigo:

Dessuten er jeg treningsøkt- og Londonmisunnelig. :hoppe: Mannen var også veldig opptatt av Denmark Street da vi var i London i mars i fjor, for å si det sånn. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

*mine innlegg*

:vinke:

Så flink du er som trener midt oppi hektisk jobb og alt :)

Jeg bor i leilighet og synes det er fantastisk å slippe kjæledyr, jeg er vokst opp med det, med både gledene og begrensningene... kjæresten vil ha hund, men da skal vi ha noen temmelig klare retningslinjer i så fall, hvis jeg noen gang gir etter :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miss! :vinke:

Nå er det litt roligere på jobb enn det har vært de siste månedene, så jeg har liksom ikke noen unnskyldning for å ikke ta meg selv i nakken og få rumpa opp av sofaen. Men flink ja, jeg sier det til meg selv også. :fnise:

Jeg er oppvokst med både hun og katt selv, og er helt enig med deg, det er definitivt begrensninger også. En del av meg ønsker seg hun på nytt, men jeg ser at det akkurat nå ville vært å kjøpe seg et lass av dårlig samvittighet. Den ville jo kreve mer enn en katt i hverdagen. På andre siden ville det vært mye enklere med dyrepass ved ferier osv om det gjaldt en hund. Vi hadde hatt plenty av potensielle besøkshjem. Katten derimot er vant til å være ute, så den bør helst få være hjemme på kjente trakter og passes i eget hus. Vi har plassert den hos foreldrene mine et par ganger, men er redd den ville gått seg bort om den fikk være ute der, så det er egentlig en nødløsning. Å ha en hylende katt ved døra er en kjip situasjon både for katten selv og for de stakkarene som må høre på. :ler:

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet dagen med en time på ellipsemaskinen før frokosten som bestod av havregrøt med cottage cheese. Begge deler gikk igrunn litt trått. :eeeh: Men det er da en sunn start på dagen, før man går løs på godteskuffen. :)

Hadde egentlig store ambisjoner for å rense opp i en full bod i dag, men foreløpig er jeg bare i saktemodus, så vi får se om det blir noe av. Uansett veldig deilig med en helg uten for mye som gjøres, og ikke en eneste plan for noe som helst. Sånne helger pleier å ende opp som supereffektive eller bare late. Vi får vel se.

Ellers går håndballsluttspillet i bakgrunnen på tv. Kjenner at jeg savner både håndballen og Drammenshallen (som de sender fra). En gang i livet hadde det vært utrolig gøy å jobbe i det miljøet. En vakker dag kanskje, når man er rik nok fra før. Håndballmiljøet i Norge er jo ikke akkurat noe å leve av for de fleste som er involvert. Det er lov å drømme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet med skikkelig panikkfølelse i kroppen i dag, jeg drømte nemlig at noen hadde meldt meg på Paradise Hotel! :sjokk: Ble vekket av klokka idet jeg ble dyttet inn på flyet på vei mot hvordetnåer det spilles inn, og var helt lykkelig over å være i min egen seng. Jeg kan le av det nå, men det var faktisk grusomt. :fnise:

Er forøvrig skikkelig godstøl mellom skulderbladene etter styrkeøkta i går. Det betyr at jeg traff like bra som jeg syntes jeg gjorde med hantelroingen min. Digg! :hoppe: I går hadde jeg tilogmed lyst til å trene. Det har ikke skjedd på veldig lenge. Riktignok har den gode følelsen kommet underveis i øktene, men dørstokkmila har vært tung altså. Jeg aner en positiv trend!

Nå falt riktignok motivasjonen litt før jeg faktisk kom meg opp av sofaen og inn på treningsrommet, men ikke mer enn at hanskene fikset det. Jeg føler meg alltid litt tøffere med en gang jeg får på meg hansker. Noe med attituden tror jeg. Det gjelder både ved løfting og boksing, når hanskene er på går jeg inn i rett modus. Enkel sjel. :ler:

Travel dag i dag, på den gode måten. Fin blanding av avtaler og kontorjobbing. Etter jobb har jeg ambisjoner om å få gjort unna noen ærend. Blant annet få ordnet den stakkars pulsklokka mi som trenger nytt batteri, det må jeg huske. I tillegg skal jeg prøve å psyke meg opp til bh-shopping. Urk.

Endret av Imogen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miss O'Hara

Dørstokkmila er noen ganger uoverkommelig :ler:

Me-hi-kå. Det spilles inn i Mexico, visstnok. Ser jo helt fantastisk ut! Synd det forsøples til de grader av norsk trash :sjenert:

Et par spørsmål - hvor kjøper du bh'er? Du trenger selvsagt ikke svare på det hvis det er et for personlig spørsmål, men jeg er totalt hjelpeløs på området og suger til meg den informasjonen jeg kommer over :ler: Knekker lissom ikke den bh-koden, finner alltid et eller annet som ikke er helt bra med dem :sukk: Og personalet i butikker nå til dags vet jo ikke engang et minimum av fakta om produktene de selger, så det er lite hjelp å få.

Og pulsklokke - hvor avansert må den være? En eller annen sa til meg i går "kjøp den fra USA, da kan du spare flere tusen". Jeg, naive sjel, trodde en pulsklokke kostet maksimalt et tresifret beløp, men dette er visst blodig alvor... :klø: Skal den ikke bare måle pulsen da, for søren? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg savner både håndballen og Drammenshallen (som de sender fra). En gang i livet hadde det vært utrolig gøy å jobbe i det miljøet. En vakker dag kanskje, når man er rik nok fra før. Håndballmiljøet i Norge er jo ikke akkurat noe å leve av for de fleste som er involvert. Det er lov å drømme. :)

Jeg savner også håndballen. Jeg blir helt gal når det går store mesterskap på TV, og i tillegg blir jeg supervemodig og veldig glad (samtidig! :rolleyes::fnise:) av lukten av håndballklister. :hjerte:

Du har jo virkelig bakgrunnen som gjør at du kan jobbe innen håndball, kanskje det klaffer en dag? Jeg har tenkt mange ganger at jeg kunne tenke meg å jobbe administrativt innen håndball, egentlig. Når jeg tenker meg om kunne jeg tenkt meg å spille håndball igjen. Men det toget er nok gått nå. :ler:

Våknet med skikkelig panikkfølelse i kroppen i dag, jeg drømte nemlig at noen hadde meldt meg på Paradise Hotel! :sjokk: Ble vekket av klokka idet jeg ble dyttet inn på flyet på vei mot hvordetnåer det spilles inn, og var helt lykkelig over å være i min egen seng. Jeg kan le av det nå, men det var faktisk grusomt. :fnise:

:hoho:

Ubetalelig!

Jeg er så møkk lei av all reality som går på TV. En samling av narsissistiske mennesker, med mer eller mindre konstruerte intriger seg i mellom. Makan til tull. Snøft. *gammel*

Et par spørsmål - hvor kjøper du bh'er? Du trenger selvsagt ikke svare på det hvis det er et for personlig spørsmål, men jeg er totalt hjelpeløs på området og suger til meg den informasjonen jeg kommer over :ler: Knekker lissom ikke den bh-koden, finner alltid et eller annet som ikke er helt bra med dem :sukk: Og personalet i butikker nå til dags vet jo ikke engang et minimum av fakta om produktene de selger, så det er lite hjelp å få.

Jeg tillater meg å svare, selv om jeg ikke er Imogen. :ler:

Jeg kjøper mine bher på Change. Jeg synes de er flinke der, i tillegg til at prisene ikke er helt ville. Gode bher er virkelig et must! Og jeg oppdaget at jeg har brukt feil størrelse "hele" livet, og fikk endelig BH i riktig størrelse. Utvalget av størrelser på vanlige butikker (H&M osv) er elendig, og de fleste bruker for stor omkrets og for liten cup. Nei, takke meg til butikker med skikkelig betjenting! :tommelsmil:

Det var mitt BH-mantra. :fnise:

Og pulsklokke - hvor avansert må den være? En eller annen sa til meg i går "kjøp den fra USA, da kan du spare flere tusen". Jeg, naive sjel, trodde en pulsklokke kostet maksimalt et tresifret beløp, men dette er visst blodig alvor... :klø: Skal den ikke bare måle pulsen da, for søren? :sjenert:

Svarer her også, jeg. :ler: Skal du ha en pulsklokke som bare måler pulsen din, trenger du ikke bruke masse penger. Dess mer penger du legger i den, dess flere funksjoner har den. Det er f.eks veldig greit å kunne legge inn pulssoner og intervaller på klokka (slik at den sier fra når ett drag er over). Mer avanserte klokker hardataoverføring til pc, GPS, løpesensor osv. osv. Ikke alle føler de trenger slike funksjoner. Det du imidlertid bør passe på er at klokken er kodet, slik at den kun måler pulsen din, ikke pulsen til de som løper rundt deg. Det kan være litt forvirrende, mildest talt. :ler:

Polar er gode klokker, og finnes i mange prisklasser. Jeg har en middels avansert en til rundt 1500 kroner, men jeg savner noen funksjoner på den, som f.eks å legge opp/definere økter som 10 minutter oppvarming - 4 drag à 4 minutter med 3 minutters pause - 10 minutter nedtrapping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara
Og jeg oppdaget at jeg har brukt feil størrelse "hele" livet

Mistenker jeg er her. Merker det på holdningen min, måten jeg bruker skuldre og nakke (og hode i verste fall :forvirret:) til å korrigere hele tiden, må dra opp stropper som sklir ned osv. Antagelig verdt hver krone selv om gode bh'er er dyre.

Pulsklokker: :overrasket: Den kan måle pulsen til andre som er rundt meg...? Hvordan er det mulig? Har ikke jeg den rundt håndleddet eller no', og så måler den bare min? Den plukker ikke opp pulsen til andre på flere meters avstand?! Jeg må ha misforstått deg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du har klokka rundt håndleddet der du leser av pulsen, og så har du et belte under puppene som fanger opp pulsen din og sender signaler til klokka. Det er mao. ikke selve klokka som måler pulsen din, det er det beltet som gjør. :) Om klokken ikke er kodet, kan den fange opp pulssignaler fra beltet til andre rundt deg (veldig typisk når man løper på mølle eller andre situasjoner man har andre tett oppi seg).

Jeg gikk forøvrig fra 80C til 75D/DD da jeg fikk kjøpt meg skikkelige bher. (Det var iallefall normaltilstanden. Nå to uker ette fødsel er det 75I som gjelder; det var godt å få kyndig veiledning for å finne rett størrelse nå! :ler:) Sitter bhen riktig, skal du slippe å dra i stropper, eller kjenne stroppene på skuldrene for den saks skyld. Den skal sitte skikkelig tett under puppene, og det skal i hovedsak være det som holder den oppe. Det høres ut som om du bruker feil størrelse, rett og slett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Størrelse I? I som i India? :hakeslepp: Finnes det?! Jeg synes mine er slitsomt svære for tiden (lagt på meg og sånn) og jeg har vel DD eller noe. Jeg har målt og greier ut fra noen tabeller jeg fant på LaRedoute, og det hjalp en del ift de jeg brukte før, men av tre stk jeg kjøpte er det kanskje én jeg synes sitter sånn på at det føles som støtte, pluss at de ser fine ut under klær. Irriterer meg dog at de skal stappe padding i alt av bh'er, er det noe jeg ikke trenger så er det ekstra volum, for å si det sånn, og hvorfor lager de broderier med tydelige sømmer på? Det ser jo helt teit ut utenpå gensere og bluser, det ser ut som jeg går med konstant stive brystvorter :fnise:

Pulsklokke: *blond*

Takk for oppklaring :) Skal si trening er blitt high tech siden jeg var ung :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at noen svarer for meg når jeg ikke er her da. :) Og så hyggelig å "se" deg Engle, jeg vet jo at du har ganske fulle dager og netter nå. :klem:

Me-hi-kå. Det spilles inn i Mexico, visstnok. Ser jo helt fantastisk ut! Synd det forsøples til de grader av norsk trash :sjenert:

Jeg er så møkk lei av all reality som går på TV. En samling av narsissistiske mennesker, med mer eller mindre konstruerte intriger seg i mellom. Makan til tull. Snøft. *gammel*

Enig. Jeg har registrert det som et nytt gamlistegn hos meg selv også, at jeg ikke orker følge med på sånt, og nærmest blir provosert av hvor dumt det er, om jeg skulle slumpe til å få meg med noen minutter. Eneste jeg ser på av sånt nå, om det går inn i samme realitybås, er Masterchef. Det synes jeg er inspirerende, selv om jeg gjerne skulle sett mer av selve matlagingen til proffene. Dessuten er ikke intriger den viktigste/eneste ingrediensen, og det er bra.

Men altså, Mexico og Paradise Hotel, som i selve hotellet, om det heter det, det hadde jo vært helt okay. Om jeg kunne tatt med meg mannen skulle jeg gjerne tilbragt noen dager der, uten kameraer selvsagt, og uten alle folka. Det hadde kledd meg gitt.

Et par spørsmål - hvor kjøper du bh'er? Du trenger selvsagt ikke svare på det hvis det er et for personlig spørsmål, men jeg er totalt hjelpeløs på området og suger til meg den informasjonen jeg kommer over :ler: Knekker lissom ikke den bh-koden, finner alltid et eller annet som ikke er helt bra med dem :sukk: Og personalet i butikker nå til dags vet jo ikke engang et minimum av fakta om produktene de selger, så det er lite hjelp å få.

Jeg tillater meg å svare, selv om jeg ikke er Imogen. :ler:

Jeg kjøper mine bher på Change. Jeg synes de er flinke der, i tillegg til at prisene ikke er helt ville. Gode bher er virkelig et must! Og jeg oppdaget at jeg har brukt feil størrelse "hele" livet, og fikk endelig BH i riktig størrelse. Utvalget av størrelser på vanlige butikker (H&M osv) er elendig, og de fleste bruker for stor omkrets og for liten cup. Nei, takke meg til butikker med skikkelig betjenting! :tommelsmil:

Det var mitt BH-mantra. :fnise:

Det var omtrent akkurat hva jeg ville svart også! :ler: Jeg har også vært veldig fornøyd med både hjelpsomt personale og bh'er fra Change. Gode bh'er som har bra kvalitet, ok pris i forhold til mye annet, og folkene hjelper akkurat så mye som jeg trenger. De følger med, tilbyr og foreslår, men kommer ikke ubedt inn i prøverommet. Skulle altså dit på mandag, men rakk ikke før stengetid. Men det anbefales altså Miss, har hørt mange er fornøyde og sverger til Change når de først har prøvd. :)

Og Engle, I?!? Dæven. :) Godt du er sterk fra før, så du kan bære dem. :fnise: Kan tenke meg mannen er fornøyd?

Og pulsklokke - hvor avansert må den være? En eller annen sa til meg i går "kjøp den fra USA, da kan du spare flere tusen". Jeg, naive sjel, trodde en pulsklokke kostet maksimalt et tresifret beløp, men dette er visst blodig alvor... :klø: Skal den ikke bare måle pulsen da, for søren? :sjenert:

Svarer her også, jeg. :ler: Skal du ha en pulsklokke som bare måler pulsen din, trenger du ikke bruke masse penger. Dess mer penger du legger i den, dess flere funksjoner har den. Det er f.eks veldig greit å kunne legge inn pulssoner og intervaller på klokka (slik at den sier fra når ett drag er over). Mer avanserte klokker hardataoverføring til pc, GPS, løpesensor osv. osv. Ikke alle føler de trenger slike funksjoner. Det du imidlertid bør passe på er at klokken er kodet, slik at den kun måler pulsen din, ikke pulsen til de som løper rundt deg. Det kan være litt forvirrende, mildest talt. :ler:

Polar er gode klokker, og finnes i mange prisklasser. Jeg har en middels avansert en til rundt 1500 kroner, men jeg savner noen funksjoner på den, som f.eks å legge opp/definere økter som 10 minutter oppvarming - 4 drag à 4 minutter med 3 minutters pause - 10 minutter nedtrapping.

Takk igjen Engle. :) Jeg har også en sånn middels modell fra Polar og er fornøyd. Den har imidlertid funksjoner jeg ikke har brukt også, så den holder nok i massevis. Intervalldefinering vet jeg faktisk ikke om den har, men det burde jeg strengt tatt finne ut av. Kondisen er nemlig begredelig, og intervaller er mye lettere å motivere seg til enn langkjøring syns jeg.

De du snakket med Miss, er sikkert en sånn som mannen her. Han har en betydelig mer avansert sak enn meg, en sånn som Engle beskrev, og den kan antagelig koke kaffe. Sånne sparer man sikkert kroner på ved import, men da skal man vel både ha et visst behov for funksjoner og være litt glad i gadgets. Noe mannen er, mildt sagt.

Men altså, en enkel og kodet modell kan fungere veldig fint både som en veileder under trening, måling av fremgang og ikke minst motivasjon. Kaloritelleren (og hvem vet hvor presis den egentlig er) kan faktisk være det som trengs for at jeg holder ut litt til. På en dårlig dag: hvor lenge er det igjen til jeg har forbrent nok til å trøkke innpå den sjokoladen etterpå og fortsatt gå i null? På gode dager er det avskrekkende nok å tenke på hvor mye du har slitt for å brenne de kaloriene til at du ikke gidder hente sjokoladen. Som nevnt tidligere, jeg er en enkel sjel på mange måter. :ler:

Endret av Imogen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...