Gå til innhold

Vi var så forelsket, hva skjer med ham nå?


Cassandra

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kostet meg ikke en eneste kalori icon_smile.gificon_smile.gificon_smile.gif

Er bare kos å være til hjelp enkelte ganger.

Selv om det er litt vanskelig å legge den flåsete humoren og kommentarene til side.Men jeg jobber med saken icon_wink.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at det du opplever er noe som skjer med alle forhold når tida går. Det er nemlig slik at man må jobbe med forholdet uansett hvor bra det er i utgangspunktet. Alt går av seg selv helt i begynnelsen når man er nyforelsket, men dersom man ikke gjør noe for å ta var på det, så forsvinner magien. For å holde på magien må dere gjøre en insats hver da, selv om dere elsker hverandre.

Er du fortsatt like flink til å ta initiativet til sex? Sier du fortsatt like mange pene og søte ting til han? Koser du fortsatt like ofte på han? Sanynligvis ikke! Men han har akkurat like mye behov for det som før, så dere må begge ta dere sammen og jobbe med forholdet.

Et eksempel er det å snakke med hverandre. Du sier at dere tidligere snakka med hverandre om alt. Dette er noe dere kan fortsette med, det er bare det at det krever at dere bestemmer dere for det, og går skikkelig inn for å gjøre det. Det kommer nemlig ikke av seg selv.

Lykke til, håper dere klarer å ta vare på hverandre og forholdet!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Oi...dette var jo akkurat som å lese om meg selv - og mitt forhold! Vi har vært sammen 16 måneder - og jeg føler det akkurat slik som du beskriver! NOE er annerledes...men jeg klarer ikke helt å sette fingeren på hva det er?! Jeg vet jo at nyforelskelse går over, og at alle møter en hverdag - men jeg savner virkelig den første tiden vi hadde sammen. Vi har aldri kranglet, men i det siste har det oppstått flere smådiskusjoner...og det er ikke alle meldinger vi gir hverandre som er like koselige icon_frown.gif

Vel..dette var ikke akkurat noe godt svar...ville bare sende deg en klem, og si at vi er flere i samme situasjon icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei cassandra!

Dere har vel rett og slett, "ramla" ned fra deres rosa sky...

og kommet ned på "jorda" Igjen.(som jeg ser, du har skrevet selv..)

Følelsen som nyforelsket, kan komme tilbake, i små drypp....Viss man er klar over at man må jobbe, med forholdet, HVER dag!

Kommunikasjon, tror jeg, er det viktigste av alt...Når det gjelder å ha et godt forhold, både når det gjelder som kjærester og venner.

Hilsen

AtomicGrL6 icon_wink.gif

1212[ Dette Innlegg er endret av: AtomicGrL6 den 2002-04-30 15:39 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg kunne være på en rosa sky for resten av mitt liv... Kanskje ikke for alltid i den øverste himmelen, men sånn ca. himmel nummer fem hadde passet fint icon_smile.gif

Kjære anonym.. selv om jeg ikke ønsker at noen skal ha "problemer" så er det virkelig noe i "delt sorg er halv sorg". Hvis du skjønner hva jeg mener?? icon_wink.gif

Og Ragnhild.. jeg er sikkert ikke like flink jeg heller...*sukk* Skulle ønske det fantes kjærlighetsdrikk som gjorde at vi kunne ta noen kjærlighets dråper når hverdagen ble FOR tung icon_smile.gif *drømmedrømmedrømme*12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Cassandra.

*Drømme...drømme...drømme* Skulle ønske jeg kunne si: *Trylle....trylle....trylle* Det kan jeg jo ikke.

Det jeg kjenner litt igjen, eller kanskje kan føle litt på, er din redsel for å bli forlatt. Din redsel for å ha "mistet" din store forelskelse som jo er så deilig.

En forelskelse varer ikke evig. Sånn er det. Sørgelig, men sant. Vel, kanskje ikke nødvendigvis så sørgelig. Fordi forelskelsen kan gå over til en sterk fortrolighet og en bindende kjærlighet. Kanskje overgangen er litt "rar" og derfor fører til usikkerhet og utrygghet. Vi forandrer oss. Vi ser ikke oss selv så godt, men vi ser den andre. Sakte, men sikkert forandrer vi adferd i forhold til hverandre. Plutselig oppdager vi det. Forandringen. Og vi blir satt ut av spill en stund. Vi blir på vakt!! Vi blir redd og vi binder oss. Kanskje mister vi evnen til selv å være fortrolig, fordi vi blir så "redd".

Kanskje er det ikke bare du som føler det sånn. Kanskje gjør han det også. Kanskje er det litt viktig å få sagt noe om. Mellom dere to. Til hverandre. Kanskje er det du som må ta intitiativet til å si noe om det. Kanskje vil forholdet få en ny dimensjon. Og sorgen over den "tapte" inderlige forelskelsen går over til glede over den bindende kjærligheten.

Fortroligheten kan komme tilbake. Etter at tryggheten er der igjen.

Husk at alle er redd for å bli forlatt. Ekstra redd blir vi når kjærligheten er sterk og vi har gitt mye.

Jeg føler med deg og håper du vinner tilbake tryggheten din.

Veldig masse ønsker om at dine *drømme... drømme....drømme* kan bli ekte....ekte... ekte!!! 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for et vakkert svar, Rita icon_smile.gif Så innsiktsfullt og på en måte jeg ikke har tenkt på det. Takk skal du ha!! Jeg skal sannelig tenke litt på det du skrev der. Du har kanskje gitt meg hele svaret!!

Takk igjen icon_smile.gificon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...