Gå til innhold

Kvinner og menn - kompiser?


Steinar40

Anbefalte innlegg

Hvordan skal han da kunne forholde seg til meg, om han har null erfaring med å omgås kvinner han ikke er i familie med? Skremmende tenker jeg.

Forholde seg til ei kvinne som en partner kan ALDRI sammenliknes med å ha kvinnelige venner. Det er to helt ulike verdener.

Det er som det sies - du kjenner ingen før dere bor og lever i sammen.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, så hvis man får seg en kjæreste så skal man kutte ut alle sine mannlige venner for deretter å opparbeide seg tillit til å kunne ha de mannlige vennene. Men hvordan vil kjæresten min få vite om jeg er verdig hans tillit hvis jeg ikke får omgås andre menn og vise at jeg faktisk vet hvordan man omgås menn når jeg er i et forhold?

Det er noe jeg ikke skjønner her..

Vel, det enkleste hadde som sagt vært å ikke hatt noen.

Men om nå skaden allerede har skjedd ;) så må det vises hensyn til ny partner. Omgangen må justeres slik at det ikke virker truende og risikabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Vel, det enkleste hadde som sagt vært å ikke hatt noen.

Men om nå skaden allerede har skjedd ;) så må det vises hensyn til ny partner. Omgangen må justeres slik at det ikke virker truende og risikabelt.

Det er jo bare å innlemme kjæresten i venneflokken det, bli kjent med vennene hans/hennes. For meg er i hvert fall det en naturlig del i utviklingen av kjæresteforholdet, bli kjent med familie, bli kjent med venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å innlemme kjæresten i venneflokken det, bli kjent med vennene hans/hennes. For meg er i hvert fall det en naturlig del i utviklingen av kjæresteforholdet, bli kjent med familie, bli kjent med venner.

Ja, når det gjelder familie er jeg enig med deg.

Men med venner blir det litt annerledes.

Det er ikke sikkert man er så veldig interessert i den andres personlige venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Ja, når det gjelder familie er jeg enig med deg.

Men med venner blir det litt annerledes.

Det er ikke sikkert man er så veldig interessert i den andres personlige venner.

Jeg syns ikke det blir annerledes med venner, for meg er venner den familien jeg har valgt selv. Og det å bli kjent med mine venner vil også gi et bilde av meg som person, og jeg vil gjerne bli kjent med min kjærestes venner og se hvordan han er blant dem. Jeg vil gjerne ha del i hele personen, med venner og med familie, ikke bare deler av personen. Det er utrolig deilig når venneflokken kan møtes over en bedre middag i ny og ne, dra på turer sammen osv. Den biten vil jeg ikke gå glipp av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det blir annerledes med venner, for meg er venner den familien jeg har valgt selv. Og det å bli kjent med mine venner vil også gi et bilde av meg som person, og jeg vil gjerne bli kjent med min kjærestes venner og se hvordan han er blant dem. Jeg vil gjerne ha del i hele personen, med venner og med familie, ikke bare deler av personen. Det er utrolig deilig når venneflokken kan møtes over en bedre middag i ny og ne, dra på turer sammen osv. Den biten vil jeg ikke gå glipp av.

Ja, det er som jeg har sagt tidligere, det er mye som skal passe inn i et parforhold.

Den som innbiller seg at det er nok å bli forelsket får fort et hardt fall i bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kriterier som må oppfylles ved ny kjæreste:

1. Kjemien må være den rette, ikke være altfor ulike, og helst være forelsket

2. Ikke leve for langt i fra hverandre geografisk, samt at en må kunne/ville flytte

3. Man må tilpasse seg familie og slekt, samt eventuelle tidligere barn

4. Man må tilpasse seg vennekrets etc.

Er det noe rart at det blir vanskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Kriterier som må oppfylles ved ny kjæreste:

1. Kjemien må være den rette, ikke være altfor ulike, og helst være forelsket

2. Ikke leve for langt i fra hverandre geografisk, samt at en må kunne/ville flytte

3. Man må tilpasse seg familie og slekt, samt eventuelle tidligere barn

4. Man må tilpasse seg vennekrets etc.

Er det noe rart at det blir vanskelig?

Vanskelig? Jeg ser ikke hva som skulle være vanskelig med dette for en normalt oppegående person.

Tilpasse seg, med venner og familie så holder det å akseptere den andres familie og venner - man trenger ikke få et intenst forhold til dem. Nå det gjelder eventuelle tidligere barn så handler det om både aksept og tilpasning,etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forholde seg til ei kvinne som en partner kan ALDRI sammenliknes med å ha kvinnelige venner. Det er to helt ulike verdener.

Det er som det sies - du kjenner ingen før dere bor og lever i sammen.

Ja ja, jeg står på mitt, om en mann ikke er vant til å omgås kvinner, ville jeg aldri flyttet sammen med ham heller. Alvorlig talt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig? Jeg ser ikke hva som skulle være vanskelig med dette for en normalt oppegående person.

Tilpasse seg, med venner og familie så holder det å akseptere den andres familie og venner - man trenger ikke få et intenst forhold til dem. Nå det gjelder eventuelle tidligere barn så handler det om både aksept og tilpasning,etter min mening.

Okay, vanskelig er kanskje ikke helt rett ord i sammenhengen.

La meg heller si komplisert da, altså at det er mye som skal stemme først ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, jeg står på mitt, om en mann ikke er vant til å omgås kvinner, ville jeg aldri flyttet sammen med ham heller. Alvorlig talt.

Hvis du skulle flyttet i sammen med en mann, hadde det ikke da vært naturlig at han hadde hatt en god del omgang med deg først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Okay, vanskelig er kanskje ikke helt rett ord i sammenhengen.

La meg heller si komplisert da, altså at det er mye som skal stemme først ...

Komplisert er bare et annet ord for vanskelig, betyr det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komplisert er bare et annet ord for vanskelig, betyr det samme.

Ja, stemmer nok det gitt.

Finn et godt uttrykk for hva som beskriver oppfyllelsen av alle de kriteriene jeg nevnte du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Prøvekandidat

Ja, stemmer nok det gitt.

Finn et godt uttrykk for hva som beskriver oppfyllelsen av alle de kriteriene jeg nevnte du da?

Jeg velger: spennende og magekriblersk (nytt ord) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger: spennende og magekriblersk (nytt ord) :)

Jammen det var jo ikke poenget! hehe

Poenget var at det er mange og usikre kriterier som må oppfylles først.

Noe som er ... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skulle flyttet i sammen med en mann, hadde det ikke da vært naturlig at han hadde hatt en god del omgang med deg først?

Snakker du om den velkjente Courtship Perioden nå? Altså, jeg er ikke interessert i et forhold til en mann som ikke kjenner kvinner. Rett og slett. Om han har utelukket et helt kjønn som venner ville jeg regnet med at han ikke ante hvordan han skulle omgås dem, i tillegg til at han høyst sannsynlig var en kåt og utro jævel, og det er jeg ikke interessert i å ha i livet mitt.

Det er signalene en mann som er redd for å omgås kvinner, sender ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vanskelig? Jeg ser ikke hva som skulle være vanskelig med dette for en normalt oppegående person.

Tilpasse seg, med venner og familie så holder det å akseptere den andres familie og venner - man trenger ikke få et intenst forhold til dem. Nå det gjelder eventuelle tidligere barn så handler det om både aksept og tilpasning,etter min mening.

Klokt igjen, prøvis, og at dette skulle være vanskelig? WTF??? Alle med normale sosiale antenner burde klare dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, vanskelig er kanskje ikke helt rett ord i sammenhengen.

La meg heller si komplisert da, altså at det er mye som skal stemme først ...

Nope, det eneste man trenger er følelser for hverandre og vilje til å finne ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Jammen det var jo ikke poenget! hehe

Poenget var at det er mange og usikre kriterier som må oppfylles først.

Noe som er ... ?

... spennende og magekriblersk... for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker du om den velkjente Courtship Perioden nå? Altså, jeg er ikke interessert i et forhold til en mann som ikke kjenner kvinner. Rett og slett. Om han har utelukket et helt kjønn som venner ville jeg regnet med at han ikke ante hvordan han skulle omgås dem, i tillegg til at han høyst sannsynlig var en kåt og utro jævel, og det er jeg ikke interessert i å ha i livet mitt.

Det er signalene en mann som er redd for å omgås kvinner, sender ut.

Fornuftig med en courtship periode. Eller mener du man skal flytte i sammen etter første date?

Kjenner kvinner? Herlighet, det finnes ingen mann som kjenner og forstår kvinner. Bare noen som prøver å innbille dere at de gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...