Gå til innhold

Kvinner og menn - kompiser?


Steinar40

Anbefalte innlegg

:ler:

Men at ingen mann og kvinne ikke kan være venner i hele verden fordi du er kåt, Steinar, det blir en litt semmer konklusjon, føler jeg.

Men det sier jeg heller ikke.

Jeg sier bare at det er sannsynlig at det kommer til å gå til helvete - før eller senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anjelika

Men det sier jeg heller ikke.

Jeg sier bare at det er sannsynlig at det kommer til å gå til helvete - før eller senere.

Hvordan kan du vite det?

Du har jo ikke kvinnelige venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du vite det?

Du har jo ikke kvinnelige venner.

Jeg kan ikke vite det. Derfor skriver jeg sannsynligvis - før eller senere.

Kvinner og menn er av ulike kjønn, og det skaper da ofte helt naturlige problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke vite det. Derfor skriver jeg sannsynligvis - før eller senere.

Kvinner og menn er av ulike kjønn, og det skaper da ofte helt naturlige problemer.

Du er jo på et kvinnefora hver dag og diskuterer med kvinner selv. :klø:

Rent logisk så er det mange grunner til at menn og kvinner kan ha gode vennskap. Og empirisk sett ser man at dette forekommer ofte.

At det kan bli seksuell spenning mellom venner av motsatte kjønn synes jeg ikke er noen krise, så lenge man er ærlig og åpne og vet hvor man står så det ikke blir noen misforståelse.

Mine mannlige venner vet at dette er kun vennskap, og derfor har vi ikke noen slike problemer. Noen av de har jeg vært venner med i mange år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste vennene mine er gutter, og jeg har kjent dem lenge, det er veldig greit og ukomplisert for min del.

Det er nesten verre med jenter, synes mange av dem er vanskelige å være sammen med.

Jeg skjønner meg ikke på intrigene og dramaet.

Er det bare jeg som er rar eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo på et kvinnefora hver dag og diskuterer med kvinner selv. :klø:

Rent logisk så er det mange grunner til at menn og kvinner kan ha gode vennskap. Og empirisk sett ser man at dette forekommer ofte.

At det kan bli seksuell spenning mellom venner av motsatte kjønn synes jeg ikke er noen krise, så lenge man er ærlig og åpne og vet hvor man står så det ikke blir noen misforståelse.

Mine mannlige venner vet at dette er kun vennskap, og derfor har vi ikke noen slike problemer. Noen av de har jeg vært venner med i mange år nå.

Ja, men det kan ikke bli noen seksuell spenning her vettu.

Det syns jeg er befriende. For da har ikke dere noen makt over meg! :smoke: hehe

Og dermed kan det bli mer nøytrale og korrekte diskusjoner og meningsytringer.

Jeg kan si hva jeg vil :)

Det hadde aldri vært mulig ute i virkeligheten og ansikt-til-ansikt.

Da vil man ikke tråkke andre på tærne eller ødelegge for seg selv.

Åpent og ærlig blir det sjeldent eller aldri.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men det kan ikke bli noen seksuell spenning her vettu.

Det syns jeg er befriende. For da har ikke dere noen makt over meg! :smoke: hehe

Og dermed kan det bli mer nøytrale diskusjoner og meningsytringer.

Jeg kan si hva jeg vil :)

Det hadde aldri vært mulig ute i virkeligheten og ansikt-til-ansikt.

Ja, du har nok rett i at for din del så lar det seg nok ikke gjøre å ha et ukomplisert vennskap til en dame.

Men ville bare påpeke at mange andre har andre erfaringer og faktorer som spiller inn som altså gjør vennskap mellom ulike kjønn ukomplisert, istedenfor er disse vennskapene givende for begge parter.

Dermed så er det ulogisk og litt lite konstruktivt å kritisere andres vennskap basert på din egen manglende erfaringer rundt dette.

Hvis du tenker deg om 2 ganger, så tror jeg du er helt enig i dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har nok rett i at for din del så lar det seg nok ikke gjøre å ha et ukomplisert vennskap til en dame.

Men ville bare påpeke at mange andre har andre erfaringer og faktorer som spiller inn som altså gjør vennskap mellom ulike kjønn ukomplisert, istedenfor er disse vennskapene givende for begge parter.

Dermed så er det ulogisk og litt lite konstruktivt å kritisere andres vennskap basert på din egen manglende erfaringer rundt dette.

Hvis du tenker deg om 2 ganger, så tror jeg du er helt enig i dette. :)

Ja, jeg har aldri sagt at det er umulig. Men det skaper fort problemer.

Spesielt når det kommer en ny partner inn i bildet som ikke kjenner til disse vennskapene. Det blir sjeldent veldig populært.

Jeg hadde ikke satt pris på at dama mi hadde mye kontakt med mannlige kompiser.

Det hadde fungert dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det sier jeg heller ikke.

Jeg sier bare at det er sannsynlig at det kommer til å gå til helvete - før eller senere.

Basert på hva? At DU ikke mener det går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basert på hva? At DU ikke mener det går?

Basert på at kvinne og mann er to ulike kjønn i samme art - homo sapiens.

Og det normale for to individer med ulikt kjønn i samme art, er å danne et par - eller ikke danne et par.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok si meg rimelig uenig med deg, Steinar. Du går glipp av utrolig mye kunnskap, vennskap og kjærlighet ved å utelukke et helt kjønn fra livet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok si meg rimelig uenig med deg, Steinar. Du går glipp av utrolig mye kunnskap, vennskap og kjærlighet ved å utelukke et helt kjønn fra livet ditt.

Jeg redegjør for hvordan vi som mennesker fungerer biologisk.

Det er ikke biologisk "normalt" for 2 heteroseksuelle individer (utenfor den nærmeste slekt) å være nære venner (kompiser).

Derfor skaper slike forhold også masse problemer på den ene eller den andre måten.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg mener du tar feil. For å ha sex må man også være tiltrukket av hverandre seksuelt. Vi har ikke sex med alle av motsatt kjønn bare fordi de er motsatt kjønn. Derfor mener jeg det fint går an, og er en glede å ha venner av motsatt kjønn. Mange av mine aller beste venner er menn, og jeg trives svært godt med mine mannlige venner. De har beriket livet mitt på en unik måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg mener du tar feil. For å ha sex må man også være tiltrukket av hverandre seksuelt. Vi har ikke sex med alle av motsatt kjønn bare fordi de er motsatt kjønn. Derfor mener jeg det fint går an, og er en glede å ha venner av motsatt kjønn. Mange av mine aller beste venner er menn, og jeg trives svært godt med mine mannlige venner. De har beriket livet mitt på en unik måte.

Javel, og jeg mener at det gjør mer skade enn nytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om man da skal ta et lite statistisk studie på dette, Steinar. Du har aldri hatt kvinner som venner og mener det ikke går, dette baserer du kun på teori.

Jeg på min side har hatt og har mange mannlige venner, dette har vært gode og nære relasjoner som aldri har gått dårlig. Så basert på virkeligheten, mener jeg det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om man da skal ta et lite statistisk studie på dette, Steinar. Du har aldri hatt kvinner som venner og mener det ikke går, dette baserer du kun på teori.

Jeg på min side har hatt og har mange mannlige venner, dette har vært gode og nære relasjoner som aldri har gått dårlig. Så basert på virkeligheten, mener jeg det går.

Jeg har sett eksempler på at det ikke går - i virkeligheten.

Og det tror jeg de aller fleste som har levd noen år har sett og/eller opplevd.

Dessuten er ikke vår biologi noen teori - dette er virkeligheten i aller høyeste grad!

Og at du har fått det til å fungere så langt, betyr ikke at det alltid kommer til å fortsette sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har sett eksempler på at det ikke går - i virkeligheten.

Og det tror jeg de aller fleste som har levd noen år har sett og/eller opplevd.

Dessuten er ikke vår biologi noen teori - dette er virkeligheten i aller høyeste grad!

Og at du har fått det til å fungere så langt, betyr ikke at det alltid kommer til å fortsette sånn.

Alle vet at vi har biologiske forskjeller, disse alene er ikke nok til å forhindre et ukomplisert vennskap mellom motsatte kjønn.

Argumentene dine er lite utviklet og viser lite kunnskap om akkurat dette emnet.

Nei det er ikke sikkert at alle vennskap mellom mann og kvinne fungerer, men det er også mange som fungerer. Det er også mange vennskap mellom kvinne og kvinne som ikke fungerer, og vennskap mellom menn som ikke fungerer.

I de vennskapene jeg har opplevd minst komplikasjoner og drama er i de vennskapene jeg har hatt med menn.

Og hvis du skal trekke inn alder så kan jeg nevne at både mine besteforeldre og oldeforeldre hadde nære venner av det motsatte kjønn frem til de døde i 90 års alderen. Så jeg tror de hadde livserfaring nok til å vite om dette gikk ukomplisert eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg velger å tro at du har feil. Jeg vil heller ha de nære vennene jeg har hatt, og kanskje oppleve et par ganger at det ikke fungerer, enn å ikke ha venner for å unngå de par gangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vet at vi har biologiske forskjeller, disse alene er ikke nok til å forhindre et ukomplisert vennskap mellom motsatte kjønn.

Argumentene dine er lite utviklet og viser lite kunnskap om akkurat dette emnet.

Nei det er ikke sikkert at alle vennskap mellom mann og kvinne fungerer, men det er også mange som fungerer. Det er også mange vennskap mellom kvinne og kvinne som ikke fungerer, og vennskap mellom menn som ikke fungerer.

I de vennskapene jeg har opplevd minst komplikasjoner og drama er i de vennskapene jeg har hatt med menn.

Og hvis du skal trekke inn alder så kan jeg nevne at både mine besteforeldre og oldeforeldre hadde nære venner av det motsatte kjønn frem til de døde i 90 års alderen. Så jeg tror de hadde livserfaring nok til å vite om dette gikk ukomplisert eller ei.

Jeg sier altså ikke at det ikke kan fungere for mange. Jeg sier bare at det er mer problematisk og komplisert pga biologien.

En viktig faktor som vil gjøre det mye lettere, er at begge parter er i vel-etablerte forhold på hver sin kant. Noe som var mye vanligere tidligere i dine beste- og oldeforeldres tilfeller.

Men når det blir ustabilitet i parforholdene, da kan det fort bli problemer. Det har jeg sett.

Uansett, det er ingen tvil om at det er enklere for en tredje part når det ikke forekommer kompiser av det annet kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg velger å tro at du har feil. Jeg vil heller ha de nære vennene jeg har hatt, og kanskje oppleve et par ganger at det ikke fungerer, enn å ikke ha venner for å unngå de par gangene.

Det er altså en tredje-part som vil oppleve problemene i størst grad, ikke du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...