Gå til innhold

Treningsskravling


Klips

Anbefalte innlegg

Og PS: du klarer altså 9 armehvingar meir enn meg! Så eg synst du er ein av dei sterke muskeldamene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, fabelaktig, mim! :D

Nå foreslo ene sjefen min at vi tar med joggesko og løper en tur i København, det var jo superflax, da får jeg til den turen og jeg får til og med selskap :)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgendagens trenings utgår til fordel for å få tak i sommertøyet som ble stuet på et lager langt bort da jeg trodde jeg skulle flytte før sommeren. De nærstående turene blir rett og slett ikke særlig bra i langbukser og svarte sekretærskjørt.

:)

Kroppen griner vel ikke over litt restitusjon etter 14 treningsøkter på 20 dager.

:P

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løpetur på Skåtøy (Kragerø) i solen, UTEN nike+ recieveren til og med. Må ha blitt voksen. :)

Kommer til å savne den grønne søylen, asså, de er så fine å se på. Men jeg mistenker å ha støvsugd opp den recieveren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk igjen, mim :)

Løper med Nike+ chip i skoen og mottaker i iPod'en og får registrert kilometre. Bare at denne turen løp jeg sannsynligvis med mottakeren i støvsugeren :ler:

Til pass for meg som aldri har giddet kalibrere dingsen, så den måler flere kilometre enn jeg faktisk løper.

Denne uke + neste (prøvesmaker på noen øvelser fra RYP-opplegget, tar bare en av de tre dagene fra den første 15-reps uken, venne musklene til øvelsene med lette vekter er tross alt det jeg har gjort på saltimene det siste halve året ;) ):

Uke 20:

Mandag 17:

Tirsdag 18: power 55'

Onsdag 19: AT 10', styrke 5', pilates toning 55'

Torsdag 20: corebar + pushups midt på blanke formiddagen! 60'

Fredag 21:

Lørdag 22:

Søndag 23: løpetur + pushups, 55'



  • Bare 4 treningser, var en travel uke
  • = 3 klistremerker, totalt 14, 7 uker & 11 merker igjen)
  • akkumulert 828' for mai

Uke 21:

Mandag 24:

Tirsdag 25: morgenspinning (45') + armstyrkeprogram u1d3 totalt 78'

Onsdag 26: løpetur i København + pushups, ca 75'

Torsdag 27:

Fredag 28: Styrke ++

Helgen:Jobbtur igjen, sannsynligvis noe fysisk aktivitet på tur, håper på fjelltur, klatring & riding :)


  • Tre treningser kanskje? (Sykt travel uke)
    = 2 klistremerker, totalt 16, 6 uker & 9 merker igjen
    akkumulert ca. 970' for mai utenom aktivitet på tur

Uke 22:

Mandag 31: styrke


  • 1 klistremerker, totalt 17 på to måneder, må få 8 merker siste måned)
    akkumulert 1076' for mai utenom aktivitet på tur

To do: sjekke treningsrom på hotell, løpevær i København samt støvsugerpose :ler:

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45' spinning

15-reps program:

Bryst (flyes?) (2 sett) 6 kg

Skulderpress (2 sett) 5 kg

Biceps (curl?) (1 sett) 5 kg

Triceps (franskpress) (2 sett) 3 kg

Magemaskin ;) (2 sett, 10 reps) 60 kg

ikke veldig givende, starter 10-reps neste gang (tors/fre og igjen mandag).

Blir morsomt å se hvor tungt jeg kan ta når jeg får prøvd meg frem litt mer. Og ikke minst når jeg får fortsatt en stund. Gleder meg :hoppe:

Skal få opplegg fra PT i juni, lover, frem til da er det litt for kaotisk (fire stk. tredagers jobbturer fx.) til at jeg kan få noe system på trening.

Dette over blir bare "attåt" frem til da, for at jeg ikke klarer å vente :fnise:

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min treningssenterinstruktør/parkourutøver/fjellklatrer-kollega anbefalte denne siden til min andre kollega (hun som jeg trente med i dag tidlig).

Dette må jeg finne ut mer om, liker dette: http://www.crossfit.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joggings rundt Søerne i København. Fint å få sett litt av denne byen en gang i blant også. Et par uteserveringer der som bør testes en sommerkveld.

Skulle gjerne hatt Nike+ kit'et mitt og målt hastighet på denne turen, for det føltes som tempoet til Sjef1 økte ganske kraftig utover på andre runden. Egentlig ganske pain, men man henger jo med, kan ikke tape all ære :fnise:

Avsluttet med 100 pushups app'en, men den går alt for fort frem, jeg klarte ikke fullføre dag 4. Tror jeg må gå tilbake til dag 3 og mestre den skikkelig før jeg fortsetter.

Radissonblue hadde fitness-avdeling, men jeg rakk aldri å sjekke den ut. (Eller sagt på en annen måte: jeg prioriterte skjønnhetssøvn i dag tidlig.)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, på veien mot Guddommelig Kropp må jeg på ett eller annet tidspunkt seriøst vurdere:

Drikke sjeldnere. Fordi jeg ikke vil ha ølvom :ler: og fordi det motarbeider restitusjon og dermed minsker effekten av hardtreningen min (sånn røffli sammendratt).

Ai, hjelpe og trøste, dette blir tøft.

Helt hvit? Jeg elsker jo fx. vinglasset mens jeg lage søndagsmiddag. Men jeg kan kanskje droppe noen av de andre. På sunnhetens alter.

Skal tenke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du huske at øl har mye b-vitaminer som er sunt for håret (og negler??), og vin er sunt for hjerte og kar samt at det har antioksidanter.. Så hadde jeg vært deg hadde jeg definitivt ikke kuttet ned på det, tenk de helsegevinstene du mister.. :gjeiper:

Rødvin og hvitvin hjelper dessuten for arr på sjelen ved behov. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. :) I pinsen i kveldssolen på en brygge ved kragerø var vi alle så hjertens enige om at vin var bedre enn lykkepiller for å takle hverdagslivene som av en eller annen grunn kan kreve litt å takle. Men hva med musklene da yoga? Eller sixpacken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessuten har jeg skikkelig dårlige negler (og hår) i forhold til hvor mye øl jeg drikker. Jeg vil ha igjen penga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. :) I pinsen i kveldssolen på en brygge ved kragerø var vi alle så hjertens enige om at vin var bedre enn lykkepiller for å takle hverdagslivene som av en eller annen grunn kan kreve litt å takle. Men hva med musklene da yoga? Eller sixpacken?

Dessuten har jeg skikkelig dårlige negler (og hår) i forhold til hvor mye øl jeg drikker. Jeg vil ha igjen penga!

Hm, musklene ja.. Jo mer utfordret de blir, også av alkohol, jo sterkere blir de...? ;) Neida, ser den. Skal selv på festligheter i kveld, og skal nok følge rådene som er blitt gitt dere av Lucy og Enigma.

Men; alt med måte. Den gyldne middelvei er en veldig fin vei å følge.. :)

Ha en flott dag, Klips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk det samme, Yoga :)

Siden jeg er så mye borte hjemmefra i mai og juni har jeg rett og slett tenkt å skulke litt i dag. Gå meg en tur i solen og trene styrke midt på dagen. Før jeg drar på jobbtur ;)

Måtte fortelle at jeg sannsynligvis får både klatret i ekte fjellvegg og ridd på hest i helgen, og datter svarte: "Åååååh! Urettferdig!"

:fnise:

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Samme reaksjon hos meg: Eg vil og ri på hest!!!

Du seier drikka sjeldnare- kor mykje drikk du egentlig? Eg fikk i alle fall stor gevinst ut av å kutta kraftig ned, men er på ingen måte avholds for det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke noe hest, dessverre. Ikke klatring heller :(

Ble fosserappelering, 70 meter. Mer om det i annen bok.

Tja, jeg drikker vel ofte... tre-fire-fem kvelder i uken, kanskje? Kanskje 2-3 øl; i helgene mer, en flaske vin kanskje. Og jeg er relativt ofte ute, mye i jobbsammenheng, mange retter med viner til.

Anyway: veldig morsomt å løfte tunge (for meg) vekter få ganger. Veldig mye morsommere enn å løfte lette vekter til krampa tar meg (bokstavelig talt). Og jo mer jeg leser, desto mer skjønner jeg at dere har rett. Det er dette som er målet, meningen og veien.

:trene:

Nå skal jeg booke meg en sånn time og få satt i gang ordentlig :)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Velkommen til menigheten!

Rapellering er skummelt og litt kjekt, har prøvd det ein gang. Men ikkje 70 meter.... Du er tøff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg syntes det var VONDT skummelt å komme seg over kanten, både da det var 30 og da det var 70 meter. Følte ikke jeg hadde kontroll før jeg hadde all tyngden i tauet, liksom.

Anyway, MAI:

19 treningser (dvs. 12 dager uten)

1076 min

= 57 min per trening (Elixia-timene er jo 55 min, morgenspinning bare 45, så greit nok)

= 35 min per dag (Bra, målet var 30, og jeg er jo i aktivitet utenom)

30 fitness (dvs. saltimer eller egen styrke)

11 spinning (noen av disse med påfølgende styrke)

11 running

17 klistremerker :sjarmor:

Og har det vært gøy? JA!

Mål for JUNI:

Booke PT-time og få styrkeopplegg (tunge vekter, få reps, frivekter ;) ) Denne uke!

Finne igjen Nike-dings (morsomt å se de søylene vokse også, og deilig med en joggings de dagene det passer best). Prøve en løpeøkt per uke for å holde "løpeformen" litt ved like.

8 klistremerker :sjarmor: (har 15 dager på kontoret, så burde gå lett)

Min. 900 min trening.

Min. 60 min per trening (gjennomsnitt).

Min. 4 treninger per uke.

Hovedfokus vsa. nytt styrkeprogram: corebar tirsdag & torsdag, yoga fredag.

(Noe step&styrke med Lene klarer jeg vel heller ikke å dy meg for.)

Dessuten må jeg bestille frisørtime snarest.

Samt ny flaske cleareyes (ja, jobben innebærer en god del fake fresh dagen etter jobbfest, må ha)

Og ny negleforsterker + huske å bruke.

- ja? Det er guddommelig kropp det også ;)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...