Gå til innhold

Treningsskravling


Klips

Anbefalte innlegg

Siden jeg løp var jeg inne på Nike+ sidene, og der kan man jo også få hauger av oversikter som egentlig er mest morsomt å finne & minst morsomt for noen å lese. Spesielt i og med at den måler feil :ler: så det er forholdstallene man må se på.

(Den legger på ca. halvannen km på 10 km)

2009:

Noen turer før jeg kjøpte kit'et + noen turer mistet

Mai - 14 turer - 153 km - 5'33"/km

Juni - 6 turer - 60 km - 5'15"/km

Juli - 12 turer - 113 km - 5'09"/km

August - 7 turer - 77,5 km - 5'04"/km

September - 8 turer - 86 km - 5'04"/km (her ble jeg med i Elixia)

Oktober - 6 turer - 39 km - 5'08"/km

November - 3 turer - 5 km - 4'55"/km (dette må ha vært mølle-oppvarming til styrketimer)

2010:

To tikilometre før jeg fikk kjøpt ny sensor?

April - 6 turer - 46,5 km - 4'59"/km (bra etter lang løpefri)

Mai - 1 tur så langt - 12 km - 5'02"/km (der er 5 stk 600-metre ikke med, de ville vel dratt opp snittfaten)

Litt morsomt å se at gjennomsnittsfarten på halvmaraton var 5'02"/km mot 5'04" (på kortere turer) resten av måneden.

Sentrumsløpet tilsvarende: 4'47"/km.

Drar på litt når det er "alvor", ja.

Noe helt annet: aktivitet utenom trening.

Ute med datter flere timer i uken, selvsagt, hopper tau og sånt. Blir jo ikke så mye sammenlagt, men aktivitet og frisk luft er det jo. Lille utendørsjenta mi :)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mm - sett Avatar, omsider. Får jo lyst til å være superfit da, eller hva? Begynner å tenke på de som trener skikkelig, fascinasjonen rundt hva kroppen kan klare.

Ikke min kropp da, :fnise:

Morsomt.

(Filmanmeldelse forøvrig, for jeg kan ikke dy meg: får du utdelt en mal når du bestemmer deg for å være filmskaper i Hollywood? "Åja, du vil lage film ja? Følg denne planen her, legg på litt form og farge, men hold deg til planen ellers, den funker."

Liksom ingen grenser for hvor forutsigbart det kan bli.)

:spy:

Edit: spysmily. Joda, det var en søt film med masse søte effekter og fint laget, men likevel... er det nødvendig å aldri finne opp kruttet?

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, etter min mening så var det jo en sabla god grunn for at the Hurt Locker vant Oscar for beste film og ikke Avatar. ;)

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett den ennå, er alt for sjelden på kino.

Anyway, skulket/glemte trening i dag. Shocking. Men det ville jo ikke vært klistremerketrening uansett, det senteret er for langt hjemmefra. Hadde det dreid seg om klistremerke ville det stilt seg mer alvorlig.

:fnise:

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, flere som er på klistemerkekjøret, skjønner jeg? Jeg er på 15, så bag her kommer jeg, hohoho :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen klistremerker å få på mitt senter. Hmpf!

(Men trøster meg med at hadde det vært det burde eg ha låge bra an.:) )

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full rastløshet/utilpasshet i kroppen på kvelden botet på med minijoggings & hjemmeyoga.

Nå som jeg er blitt skeptisk til alt funderer jeg jo på nytteverdien av en 23 minutters løpetur, men det hjalp litt på råttenkroppen om ikke annet. Fy fader det er digg å løpe så lenge man har futt i bena :)

I morgen MÅ jeg få trent skikkelig, før jeg går på veggen, for det blir jo ikke noe på 17. mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 19:

Mandag 10: (i København)

Tirsdag 11: Step&Styrke, 55'

Onsdag 12: morgenspinning med påfølgende styrke & core 40' + 30'

Torsdag 13: jogging, ca. 10,5 km, 60'

Fredag 14: skulket

Lørdag 15: 23' løping + 20' yoga

Søndag 16: Step&Styrke 55'

5 treninger, 4h 43 min (283 min), 1 klistremerke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

... men når jeg legger ut planen her tør jeg jo f*** ikke la være å gjennomføre :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert! Men jeg visste jo at du var frøken fit!

Jammen en klok investering du gjør!

(Visste ikke om denne boken før nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg føler at det er en klok investering :)

Fit og fit, jeg trente høyst uregelmessig fra syvåringen begynte i barnehage og frem til i fjor. Og først etter Lenes psykotimer har jeg virkelig merket det på kondisen. Har bare hatt flaks med å være tynn. Men takk :)

Det er jo genialt, i tilfelle. :ler:

Jepp, slik en pisk at jeg tror jeg fortsetter litt. Blir litt forsøksvis (vanskelig å planlegge, avhengig av hva som passer diverse andre).

Mai er jo litt håpløs, alt skal jo skje i mai. Det jeg kan få til for klistremerkesamlingen (og helsa) de neste ukene er nesten ingenting :(

Men minuttmålet mitt for mai (930) skal jeg nå. Ligger på 588 min. i dag.

Uke 20:

Mandag 17:

Tirsdag 18: power 55'

Onsdag 19: AT 10', styrke 5', pilates toning 55'

Torsdag 20: corebar + pushups midt på blanke formiddagen! 60'

Fredag 21: energy yoga 55' + armstyrkeprogram u1d1 ca 15'

Lørdag og søndag: på hytte hos venner. Ta med joggesko? 45' Men manualer har jeg jo ikke :(

(= 4 klistremerker, totalt 15, 7 uker & 10 merker igjen)

(akkumulert 860' for mai)

Uke 21:

Mandag 24: hjem fra hytte. løpe? 30'

Tirsdag 25: corebar! 55' + armstyrkeprogram u1d2

Onsdag 26: I Sverige & Danmark

Torsdag 27: I Danmark (løpe morgen Danmark/kveld Oslo?) 30', håpe på hotell med vektrom?

Fredag til søndag: Jobbtur igjen, sannsynligvis noe fysisk aktivitet på tur, håper på fjelltur, klatring & riding :)

(= ETT klistremerker, totalt 16, 6 uker & 9 merker igjen)

(akkumulert 975' for mai utenom aktivitet på tur)

Uke 22:

Mandag 31: Step&Styrke/Styrke&Core 55' (1 klistremerker, totalt 17 på to måneder, 8 merker siste måned)

(akkumulert 1030' for mai utenom aktivitet på tur)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er god om du går til å dytta inn trening på alle desse turane! Men det handler vel bare om å prioritera... *tar lærdom*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Og jeg har jo overhodet ikke bruk for noen bag :ler:

Samma her, det er mest for "trophy purposes" :ler:

Nå som jeg er blitt skeptisk til alt funderer jeg jo på nytteverdien av en 23 minutters løpetur, men det hjalp litt på råttenkroppen om ikke annet.

Alt som minner kroppen på at den må være i stand til å løpe, hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra, takk Anikken :)

Jeg er nødt til å få til noe trening på jobbreiser, madam_mim, for det er ganske mye av dem. I tillegg til greier med barna, greier med venner, mann som også skal få jobbe (og til dels trene) er jeg nødt til å skvise inn treninger i alle mulige kalenderhull, ellers blir det bare latskap. Og jeg vet det er lettere å få til en joggings midt på dagen i København (hvis jeg har tid) enn fredag kveld når det er sol og hvitvin på balkongen ;)

Et annet "problem" er at jeg nå leder året med antall treninger på jobb (blant oss som registrerer) med 53 treningser mot Propellens 52. Men jeg ligger etter på tid: 50h15 mot hennes 61h16. Og det føles jo veldig feigt. Så jeg må få inn noen lengre økter for ikke å føle meg som en juksemaker pipelort :fnise:

11 timer bak, det er mye!

Ser at jeg var flinkere til å slå ihjel en 10-15 minutter før timene på kondisapparat tidligere.

Er det en ting jeg er flink til er det i hvert fall å analysere ting i detalj :ler:

Har dessuten lastet ned 100 pushups app'en til iPhone :ler:

Har ikke testen ennå, og det er sikkert helt feil i forhold til hvordan jeg burde trene, men det hadde jo vært steike festlig med en 160 cm høy flis av en dame som kjørte 100 push-ups :)

Starte opp før pilatesen i dag. Jeg er riktignok støl i armene etter i går, men jeg er jo alltid støl ett eller annet sted, så det er nærmest normaltilstand. Er ikke lykkelig uten :ler:

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lene Hansen sine timer :) StepStyrke og Corebar. Lista ligger et litt annet sted her enn hos de andre instruktørene jeg har vært borti.

I dag testet jeg Pilates Toning (som jo høres forlokkende ut, hva?)

Men hva skal man si, det kjentes vel litt pysete ut? Tror jeg får mer effekt av de musklene der på andre timer, hvis jeg skal ha kosetime fortsetter jeg heller med Energy Yoga som er mer annerledes og utfordrende. (Og slett ikke særlig koselig :ler: )

Men det ble i hvert fall klistremerke ;)

OG jeg har tangert treningstiden til de andre månedene 2010 (ikke at det var noen bragd). 713 min per i dag.

Ellers startet jeg 100 push ups programmet og en modifisert RYP ved å teste max push ups og 10 rep max på noen testøvelser.

Kan alle dere sterke muskeldamer se en annen vei nå, evt. le inni dere?

Pushups: 13

Biceps: 7 kg

Skuldre: 7 kg

Bryst: 7-8 kg

Triceps: 5 kg

(Gidder ikke si hva øvelsene var for jeg vet ikke hva de heter :fnise:)

Da skal jeg første uke ta sette av 15 min tre dager med en dags mellomrom og gjøre:

Pushups: det mobilen min forteller meg at jeg skal gjøre

Biceps: 1x15, 5 kg

Skuldre: 2x15, 5 kg

Bryst: 2x15, 5 kg øke til 6 kg

Triceps: 1x15, 3 kg øke til 4 kg ... hmm, dette er jo de vektene jeg har på saltimer.

Jada, le dere :sjenert:

Forresten: utrolig dust å starte dette programmet når jeg ikke har sjans til å se en frivekt på to uker :( Jeg får begynne skikkelig etter det, og teste 6 uker :)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å vera støl gir livet meining! Merkelig nok er eg ikkje støl i dag...huffameg. Men det er ikkje fordi eg ikkje har prøvd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...