Gå til innhold

Treningsskravling


Klips

Anbefalte innlegg

Uke 18:

Mandag 3:

Tirsdag 4: power, 55' (lenge siden sist, passe på å få på nok vekt)

Onsdag 5: morgenspinning med påfølgende styrke & core 40' + 30'

Torsdag 6: helst: snike meg ut til corebar midt i arbeidsdagen.

Fredag 7: jogging el.l. + energy yoga på morgenen, min. 15' + 55'

Orket ikke løpe først, satt meg med en kaffe og fredagsmagasinet til DN i stedet :sjarmor:

Derimot stilte jeg meg foran det beryktede speilet og løftet vekter etterpå. Kun biceps og triceps (så jeg hoppet ikke i det, men dyppet en tå ;) )

Dessuten tøyde jeg på spagaten der midt i bolehjørnet.

Yoga var litt morsommere denne gangen, fortsatt vondt, men jeg merket noe fremgang. Fikk issen godt i gulvet da vi sto sånn med bena langt ut til siden.

(Fikk ikke til å legge bildet her midt i teksten, det er nederst til høyre. Solnedgangen over havet manglet i morges, ser jeg nå)

Dessuten la den søte instruktøren seg på ryggen min da vi satt med bena rett frem og lente oss over dem, og jeg landet helt flatt bortover mine egne ben fra mage til nese. Kunne nesten ha slappet av der hvis det ikke begynte å prikke og miste følelse i bena :ler:

Jadda, så sunt så.

Fire klistremerker rikere :sjarmor:

Da var det bare stafetten igjen, da.

Neste uke gjør jeg sånn (bildet til venstre):

post-1117-1273218218,7043_thumb.jpg

post-1117-1273218219,1539_thumb.jpg

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken etappe skal du løpe i morgen? :) Edit: doh, hvis man bare leser litt, så finner man det jo. ;)

Lykke til i morgen da. ;) Selv løper jeg 13. etappe.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til selv :)

Litt spesielt at det blir en såpass stor "happening" av å løpe 2 minutter :ler:

Føles litt rart bare, å snakke om det i lunsjen og morgenkaffen og familien insisterer på å komme og heie og sånn, jeg mener: det er over på TO minutter! (Eller to og et halvt da kanskje)

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til selv :)

Litt spesielt at det blir en såpass stor "happening" av å løpe 2 minutter :ler:

Føles litt rart bare, å snakke om det i lunsjen og morgenkaffen og familien insisterer på å komme og heie og sånn, jeg mener: det er over på TO minutter! (Eller to og et halvt da kanskje)

:ler:

Takk for det! :)

Jada, her går det i: "Ja, er du klar for å løpe i morgen da?" Mitt nonchalante svar er da: "herregud, det er 1,3 km". Jeg mener, hvor "klar" må man egentlig være i den klassen vi stiller i? Folk som aldri har trent skal begynne å trene 1-2 uker før konkurransen, for på den korte tida blir du i mye bedre form, for ikke å snakke om at de skal løpe hele 300 m. :roll:

Koselig dersom familien faktisk insisterer på å heie da. ;) Husker jeg gjorde det da jeg var liten og søsknene mine løp. Det var stor stas! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk takk :)

Begynner jo ikke før langt på kveld, min pulje.

Blir sikkert litt spennende, men mest gøy blir middagen etterpå :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. De andre leker dønn seriøse, jeg satt oppe til langt på kveld og drakk øl og hørte på U2 med mannen :fnise:

(... håper i hvert fall de bare leker ...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Much ado about nothing...

kan man jo si det føltes. Litt sånn småstress i bakhodet i minst en dag for en to minutters løpetur, liksom.

+ jeg skjønte jo da jeg kom til vekslingen, at dette var ikke dønn profesjonelt.

Uansett, jeg hadde siste etappe og hadde glemt det hintet om at man faktisk skulle løpe en runde, så jeg tenkte: "Mål? HEr? har de målt feil, dette var jo skikkelig kort? Men jeg får vel bare gi alt."

Og så gjorde jeg det og så fortsatte de andre å løpe etter mål og så tenkte jeg: "Skjer'a? Åh. Faen."

Anyway, aner ikke hvordan det gikk. Alle følte at vi hadde fått KOLS etterpå, seriøst, jeg har aldri hostet så stygt, hyperventilering i mailuft er tydeligvis farligere enn 60 om dagen.

Sååå: middag, very nice, DA slo denne felleskapsfølelsen inn. Spesielt siden det var folk fra helt forskjellige fagområder som hadde løpt, så det ble en fest litt på tvers av de vanlige klikkene (som jeg også til vanlig ikke bryr meg om).

Jeg syklet ned, for det var så fint vær, og tenkte på veien: "Shit! Dette var veldig mye nedover, dette kommer til å bli et HELVETE hjem!"

MEN

Jeg hadde glemt hvor gøy det er å sykle. I forhold til å løpe, der det på en måte er tiden og veien og beina og det er det, sykle går jo dødsfort! Sjekk selv, det er KUN oppover fra SüdØst til Bjerke, men det gikk som en vind uten snev av melkesyre.

WIN!

Nå er jeg hjemme og høy på fin kveld og nekter å legge meg :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tid, siste etappe: 02:28. 119. plass, dvs. bedre enn laget totalt, da trenger jeg ikke skamme meg :)

Barna vil velge fjes:

:hakeslepp: :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg på timen i dag, selv om det er litt tiltak å komme seg ut etter 20 i motsetning til rett før eller etter jobb, som er ren rutine. Spesielt etter to dager jobb i København.

Skikkelig forpliktet til planen min! :)

Dessuten morsomt at dette - som pleide å være en tøff time her på "nær-senteret" - var ganske pysete etter en vinter med Lene H.

Jeg er virkelig blitt i veldig mye bedre form av den damen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig tilfredsstillende når man merker man er i bedre form! :) Synes du er flink som kommer deg ut, selv når klokka blir mye og det bryter med den faste rutinen din. Utrolig tiltak når klokka begynner å bli mye, og man skal av gårde og trene. Da er det lett å drite i det. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:) Takk, hyggelig med pepp. :)

Det var ikke vanskelig å komme seg ut, da, det er verst mørke vinterkvelder. Men jeg merker at jeg tenker litt mer skal/skal ikke i motsetning til rett før/etter jobb, da tenker jeg ikke over det i det hele tatt, bare gjør det.

Just do it. :ler:

Nå skal jeg egentlig snart stå opp(!) for å rekke spinning & styrketrening før jobb i morgen, men jeg sitter fortsatt udusjet på det kalde parkettgulvet med pc i fanget og en tax-free-øl i hånden...

:sjenert:

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 18: gjennomført. 5 treningser, 275 min trening totalt (tilsvarer 39 min per dag)

4 klistremerker.

Minner meg selv om ukens plan:

Uke 19:

Mandag 10: (i København)

Tirsdag 11: Step&Styrke, 55'

Onsdag 12: morgenspinning med påfølgende styrke & core 40' + 30'

Torsdag 13: jogging, ca. 10,5 km, 60'

Fredag 14: skulket

Lørdag 15: 23' løping + 20' yoga

Søndag 16: Step&Styrke 55'

Nå ser det ut som om uke 20 kan løse seg, men vi følger planen for sikkerhets skyld.

.. eller, ikke vi, da. Jeg skal fikse det sjæl.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt med sånn vekeoversikt!

Du imponerer meg, med alt det andre du og holder på med og reising og familie og så trener du som ein superhelt i tillegg. Sjøl har eg fri denna måneden, så trening er "enkelt" å få tid til. Når eg starter i jobb igjen og sikkert får lyst å skulka skal eg tenka på deg! :)

Forresten: Når startar egentlig den spinningtimen om du må stå opp rundt midnatt for å rekka den???? (såg at det var publisert 22:26)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:fnise: Hvis du leser nøye ser du at hun sitter på gulvet med pc og øl, ergo: hun må reise seg, dusje og gå og legge seg for å orke å stå opp tidlig nok til å rekke treninga før jobb. ;)

For øvrig enig med deg om at Klips er riktig så flink til å rekke alt. Man kan nesten få litt flink-pike-komplekser av å lese her i blant. :) (and I mean this in a positive way, Klips)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, men jeg trener jo ingenting i forhold til deg, Enigma :)

Dessuten er jeg langt fra flink pike, jeg gjør de tingene som er viktig for meg og gir en god dag i veldig mye annet (husarbeid, for å nevne noe veldig nærliggende :fnise: ). Dessuten: energi avler energi eller hva det heter. Og jobben min er særdeles fleksibel.

Ukeoversikt er uvurderlig når man har travle dager, da kan man pensle inn de treningsene man kan få til, og så overholder man jo det når man vet at det er akkurat der det går.

Men nå syns jeg jo det er morsomt, da, og gir meg mye i hverdagen, så det er sjelden jeg har lyst til å sluntre unna, heller motsatt.

Morgenspinningen (6.45 de fleste dager, 6.30 onsdager) har jeg forsåvidt aldri lyst på, men da er jeg jo ikke våken nok til å ombestemme meg før jeg likevel sitter på den sykkelen.

Uansett: skryt fra dere er veldig deilig, asså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg leste jo det men forstod det overhodet ikkje... Eg er visst blitt treig på mine gamle dagar. :) Bear with me. Hihi.

Energi avler energi-jepp! Og godt å høra at du og slækker på husarbeid. Ein skal ikkje slita seg ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble rolig 10K joggings i dag. Var så slapp og utilpass litt utpå denne ekstremt late dag at jeg måtte ut og få dosen min.

Setter pris på at det er greit for familien min at mor stikker ut og løper seg en tur på en fridag.

:)

Føles som om jeg løper litt mer sprettent enn da jeg startet med all denne treninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...