Gå til innhold

-klokkeslett?-


Edie

Anbefalte innlegg

Hei!

Godt mulig dette har blitt spurt om før, men bær med meg.... :P

Når på dagen skal dere gifte dere? Altså tid for vielsen?

Hvilke alternativer er vanlig i kirken?

Noen erfaringer, fordeler og ulemper med sent/tidlig?

Takker og bukker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi gifter oss klokken 15.00 og synes egentlig det er en time for seint.

Sognet hadde en annen vielse kl.14.00 og de kjører ikke vielse samtidig i samme sogn.

Synes det blir sent før vi får komme i gang med middagen. Den tror vi blir kl.18.00.

Det som er positivt er at vi får god tid om morgenen og hos frisøren :)

........tror iallefall det er positivt....... :oops: eller kanskje det blir for mye tid til nerver......... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde vielse 14:00, og syntes egentlig det var helt ypperlig. Fikk sove litt på morgenen, for med 1/2 time å kjøre fra frisør til kirke måtte jeg ikke være hos frisøren før 10:00. Dessuten var vi hos fotograf etter vielsen, noe jeg ser som et stort pluss. Og med mange tilreisende gjester, er det fint å få mest mulig ut av dagen - middagen startet 17:00, og jeg ville ikke hatt den senere...

I de fleste kirker kan du vel få de klokkeslett du ønsker stort sett. Jeg har vørt i vielse alt fra 12:00 til 17:00... Men det er jo sånn at hvis de har flere vielser samme dag i samme kirke, er det de som er først ute som får velge klokkeslett... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde vielse klokka 12.30, med påfølgende middag klokka 14.30..... Kaffegjester kom klokka 17.00.... Er meget fornøyd med hvordan det gikk, og angrer ikke :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D sermoni i kirken kl 1430, og middagen har vi ikke helt bestemt tid for - men det blir vel trolig kl 1730? (er det ikke vanlig med tre timer imellom når vi skal til fotograf og greier imellom?). ah, jeg gleder meg!!! har fortsatt noen store ting jeg må ordne, og det stresser meg litt.... men det er jo lenge igjen til juni!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår vielse startet 11.30. Mange vil synes det er altfor tidlig, men for oss var det mist i blinken. Dessuten var det veldig deilig å slippe å måtte vente "halve dagen" på at vielsen endelig skulle komme. Og når vi i tillegg våknet 05.00 denne morgenen, var det godt å komme i sving med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha vielse 1430 og det synes jeg er topp. Da slipper jeg stress om morgenen. Helt sikkert ting jeg føler jeg må sjekke om igjen for å vite at alt er i orden.

Vet ikke helt når vi skal ha middag, men regner med at det blir 1730 eller 1800 (må høre litt med fotografen først). Det synes jeg passer ypperlig. Vi skal ha alle til middag, så vi trenger ikke ta hensyn til at noen skal komme senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gifter oss kl 13.00, ønsket en tidlig vielse for det blir fort mørkt på vinteren og vi har lyst til å ta bilder ute etter vielsen ....

Eneste ulempen jeg kan tenke meg er at gjestene syns det blir litt lenge å vente på middag.... så da må middag være tidlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir viet 1530. Det syns vi er helt perfekt!Da slipper gjestene og bruke en hel dag til bryllupet, og ovegang fra vielse til apperitif og middag blir perfekt! Jeg får også tid med mine forlovere og stylist som kommer hjem til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi håper på klokken 13.00, men siden Tinghuset og borgelige vielser ikke kan bookes før tidligst 4 måneder før.... Uansett har vi omtrent tenkt å stå på trappa når de åpner 6.april, så da bør det vel gå? Og så gifter vi oss litt utypisk på en fredag. Det går nok greit :blunke:

Etter vielsen skal vi ha middag, forhåpentligvis klokken 15.00, så fest klokken 19.00. Regner med at det er masse som skal innimellom der, men det blir nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår kirke starter vielsene kl 15 og 15.45. Jeg klarte likevel å få kl. 14, fordi vi stiller med egen prest og organist. Følte meg litt bridezilla da jeg ringte og maste...

Jeg regner med at middagen blir kl 17.00.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar! :D

Leenge til jeg skal gifte meg, men tenker jo litt på slike ting innimellom... :P Tror jeg vil ha vielsen rundt 14-15 slik at middagen blir til "middagstid". Alle gjester kommer til middag, så da synes jeg det høres greit ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom alt går som vi ønsker, så kommer vielsen til å stå kl 15, men påfølgende middag etterpå.

Fotograf blir gjort unna før vielsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...