Gå til innhold

Samboern har meldt seg inn i FrP


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

*skyver lurven laaangt ned på lista, på tross av hyggelig syn på hva som er viktigst ved et forhold; (ikke sex øverst).......*

Vel, kjæresten melder seg inn i FRP... Sjokk og vantro. Min kjære SV- mann!! Skiftet verdisyn så fullstendig?!?! Fra; "stå opp for svake grupper".. Til; "vi sterke må stå sammen for å bli enda sterkere og skvise siste dråpe ut av de andre pinglene."... Nei, takk. Da hadde jeg vurdert å si takk for meg.

Eneste formildende omstendighet kunne vel kanskje være om det viser seg at han har fått en skade i pannelappen sin som gjør at han endrer personlighet (en form for DEMENS...) Da er det jo uskyldig, en sykdom, mener jeg...... Men det spørs om jeg ville holde ut lenge nok til å oppdage om det dreier seg om sykdom eller om han faktisk har endret personlighet av andre og mer grusomme grunner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite sidespor:

Abelone, hva er det som er så fantastisk ved SV`s politikk - har du overhodet satt deg inn i hvordan landet hadde vært om SV hadde styrt?

Forstår jo når jeg leser her at det er blitt en slags "in-greie" denne SV-stemmingen - hadde jo vært litt morsomt å vite om hver og en av de som stemmer SV egentlig vet hva de står for og hvordan politikken deres hadde funket i praksis.

Er dere klar over at idag går over 70% av inntekten vår til staten? Om SV kom til makten, så hadde vi i snitt måttet betale kr. 10.000,- mer pr. år i skatt. Noe som hadde resultert i enda mer offentlig sløsing, for alle vet at det er lettere å sløse med andre sine penger enn sine egne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å fortsette sidesporet: En ting med SV som jeg ikke liker, er at de ønsker Norge skal bli "enstøingen" i klassen. *De vil ikke ha norge inn i EU. *De vil ha norge ut av EØS. *De vil ha Norge ut av NATO. (siste mest sjokkerende, synes jeg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vet dere hva... Hva har Frp med rasisme å gjøre?????? Hva sier dere til måten Krf behandler sine egne på da, der er det jaggu meg mye grums, medmenneskelighet og omsorg, joda, jammen har vi sett dette i praksis og jeg lar meg absolutt ikke imponere over verken Svarstad eller Bondis, maktsjuke folk. Det er ikke for ingenting at de gjorde et så forferdelig valg, det verste siden 1963!!! Kan det ha noe med at folk ikke er så imponert over nestekjærligheten som partiet bare snakker om og ikke utfører. Frp har masse fornuftig å komme med, tiden vil jo vise om de kan gjennomføre sin politikk, det vil tiden vise, men kom ikke her og fortell meg at de er rasister. At norskopplæring er et must for dem som kommer inn i landet vårt er en selvfølge, og at innvandringen må stilles strengere krav for, er jeg helt enig i , men det har jammen ingenting med å gjøre at jeg er rasist. Vi skal hjelpe dem som trenger hjelp, men jeg har en følelse av at mange av dem som kommer hit til landet, ikke møter tortur etc. om de skulle bli sendt tilbake. Og at en kriminell innvandrer ikke skal sendes ut av landet, det er molbopolitikk, spør du meg....!!! AP har sittet ved makta over lenger tid og jeg er heller ikke så imponert over menneskesynet der heller, har foreldre på aldershjem og de får for tiden ikke tepose til kvelds, pga innsparinger !

Så hvorfor i allverden skal trådens starter være så forbanna for hennes bedre halvdel har meldt seg inni Frp??? Det må da være verre skjebner enn dette, herregud :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, vet dere hva... Hva har Frp med rasisme å gjøre?????? Hva sier dere til måten Krf behandler sine egne på da, der er det jaggu meg mye grums, medmenneskelighet og omsorg, joda, jammen har vi sett dette i praksis og jeg lar meg absolutt ikke imponere over verken Svarstad eller Bondis, maktsjuke folk. Det er ikke for ingenting at de gjorde et så forferdelig valg, det verste siden 1963!!! Kan det ha noe med at folk ikke er så imponert over nestekjærligheten som partiet bare snakker om og ikke utfører. Frp har masse fornuftig å komme med, tiden vil jo vise om de kan gjennomføre sin politikk, det vil tiden vise, men kom ikke her og fortell meg at de er rasister. At norskopplæring er et must for dem som kommer inn i landet vårt er en selvfølge, og at innvandringen må stilles strengere krav for, er jeg helt enig i , men det har jammen ingenting med å gjøre at jeg er rasist. Vi skal hjelpe dem som trenger hjelp, men jeg har en følelse av at mange av dem som kommer hit til landet, ikke møter tortur etc. om de skulle bli sendt tilbake. Og at en kriminell innvandrer ikke skal sendes ut av landet, det er molbopolitikk, spør du meg....!!! AP har sittet ved makta over lenger tid og jeg er heller ikke så imponert over menneskesynet der heller, har foreldre på aldershjem og de får for tiden ikke tepose til kvelds, pga innsparinger !

Så hvorfor i allverden skal trådens starter være så forbanna for hennes bedre halvdel har meldt seg inni Frp??? Det må da være verre skjebner enn dette, herregud :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er fra et "blandings samliv" sånn politisk sett. Mannen min og jeg ble sammens som unge, og jeg visste fra første stund at han var den gavmilde, god og snille gutten han er. Mine veninner sier alltid at kjærestene deres skulle gått i kurs hos mannen min fordi han alltid hjelper til og bidrar mer en sin del hjemme, er veldig blid og grei. Han holder seg oppdatert med det meste, utdannet og nei han ser ikke ut som en tjukk, ekkel mann med sneipen i munnen og militær grønn bukse og caps :hoho: heller det motsatte faktisk :briller: Og som dere sikkert skjønner han stemte Frp på mandag...

Og jeg da? jo jeg er Ap'er/Sv'er(enige med noen over her at de kan være litt virklighetsfjerne av og til)

Så det området jeg definitivt er mest uenig med han i, er selvfølgelig innvandringsdebatten..

Men han er kanskje til manges store overraskelse ingen rasist! :o

Argumentene han har er saklige, begrunnede og seriøse. Han ville aldri påstått at et menneske er mer verdt enn et annet, eller generaliserer hele grupper(sånn som enkelte her inne gjøre med Frp'ere..)

Det han mener er at innvandringspolitikken har spilt falitt her.

Han vil absolutt hjelpe de med mindre, med bistand på en effektiv måte. Han mener heller ikke at ingen skal komme til Norge, men an bedre kontroll med hvem, i og med at han er redd for at de med aller minst er igjen i sitt eget land uten penger til å komme hit. Og tar selvfølgelig sterk avstan fra nazistiske/rasistiske organisasjoner. Du vil ALDRI høre han bruke ord som er stygge om mørkhudede, som jeg foresten har hørt mange fra andre partier jevnlig bruker..

Dette er det han synes. Jeg er slett ikke enig i alt han sier, og ja vi har hatt våre feider :wink:

Men syns jeg han er noen dårligere person for det? nei, jeg gjør ikke det. Jeg elsker han for det gode mennesket han er. Dette er et område vi ikke er enige i, men det er mange vi er enige om. Han er virkelig ikke den stereotypen som mange fremstiller "sånne som han" her inne. Men det to ting jeg vil si:

* I en kommune der Krf styrer (husker ikke hvilken) har de mer en noen annen kommune sagt blankt nei til å ta i mot innvandrere/asylsøkere.

* Til dere som drar det såå langt faktisk at dere ikke vil være venner eller kjærester med en som støtter Frp, hva slags samfunn skulle det blitt?? Det minner meg ihvertfall om et segregeringssamfunn! Det ligner veldig om land der ulike deler av samfunnet ikke kan mingles. Fytti rakkern sier jeg. I motsetning til dere, vil mannen min respektere deres meninger og ikke dømme dere som personer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Jeeees! Tenk, i dag fikk jeg passet mitt påskrevet: JEG ER RASIST!

Og jeg som trodde rasister var sånne som deltar på Ku Klux Klan-møter, og ønsker de mørkhudede døde fordi de lukter hvitløk- eller hva det nå er...

Folkens: nå er det faktisk DERE som er som er de diskriminerende her. Dere er jo fulle av fordommer mot disse stakkars menneskene (inkludert meg) som står frem som tilhengere av Frp. Det kunne ikke tenkes at ikke alt er så svart/ hvitt da? Jeg for min del stemmer Frp fordi jeg vil ha et levedyktig næringsliv, og slippe å bli skattet ihjel. Jeg ser heller ingenting i veien med en mer restriktiv innvandringspolitikk!

HEI, JEG HETER ******* ,OG JEG ER FRP'ER! (så det så! :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FRP-mannen står jammen ikke høyt i kurs hos jentene! Inntrykket jeg får her i forumet stemmer jo ganske bra med det jeg hørte på radio valgdagen: Unge kvinner stemmer stort sett SV, unge menn sympatiserer ofte med FRP. Jeg kom til å tenke på artikkelen som stod i Dagbladet forleden

http://www.dagbladet.no/dinside/2003/09/08/377947.html

om jenter og sex, det fikk meg til å reflektere litt. Jeg siterer her sosiologiprofessor Willy Pedersen fra artikkelen:

Det som er bekymringsfullt, er unge menns utvikling. Litt satt på spissen kan vi si at de sitter igjen alene på gutterommet og onanerer mens de unge kvinnene går ut i verden og lever ut sin nye, frigjorte seksualitet, sier Pedersen.

Fins det noen sammenheng her mon tro? Hvis det er de unge FRP-gutta som sitter hjemmer og r***** skal det sannelig ikke bli lett å få laget noen nye Carl Ivarer! :ler:

Hvis det er noen unge gutter som leser dette: SKJERP DERE! MEDLEMSMØTENE I FPU ER IKKE STEDET FOR Å SJEKKE DAMER! MELD DEG HELLER INN I SV! :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok inrømmr at jeg hadde steilet veldig hvis samboeren hadde meldt seg inn i FrP..

Rett og slett fordi jeg ofte synes begrunnelsene folk har for å stemme Frp er ganske tynne.

Har intrykk av at folk stemmer Frp enten på bakgrunn av invandrerspørsmål eller lavere skatter. Jeg pleier å spørre hva de mener om FrPs øvrige politikk. men jeg har til gode å få et fornuftig svar på det.

Hadde jeg møtt en Frp velger som stod inne for hele politikken til partiet, skulle jeg godtatt det.

I tillegg hadde det vitnet om enorme grunleggende forskjeller mellom oss, verdisyn tatt i betraktning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis en samboer av meg hadde sympatisert med frp tror jeg nok verdiene våre ville vært så forskjellige at vi ikke ville inngått noe forhold til å begynne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dr Zoidberg

Det er merkelig med hvor mange som fremhever deres perfekte menneskesyn og sin egen suverenitet - men som greier å bevise en abnorm forhåndsdømming og nedverdigende omtale/syn. Det er merkelig hvor lite forstand enkelte kan ha om politiske verdier og hva den enkelte ønsker ut ifra sine standpunkt.

Jeg må bare le.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anti-rasist.
Jeg hadde seriøst vurdert forholdet dersom han hadde meldt seg inn i FrP.

FrPvelgere har jeg ingen respekt for, deres holdninger er så fjernt fra mine at vi nok ikke kune vært venner engang.

Er det virkelig mulig at du mener at du ikke kan være venner med noen som er sympatisør med Frp? Har du og dere andre som sier lignende at dette er meget diskriminerende? Jeg stemmer mye mer mot venstre,men kunne da aldri stått for slike meninger! Hva er forskjellen på deg og en som sier at "jeg kan ikke være venner med en muslim noen gang, for han står for meninger jeg ikke skjønner". Hadde følt med som en rimelig stor hykler da ja..

Og dere som sier dette heller jo mot venstre siden dere og, gjelder det bare Frp'ere som dere ikke vil ha noen omgang med da? Hva er forskjellen på dere og en fra Frp med fremmedfiendlig syn?

Beklager altså men dette er noe av det merkligste jeg har lest. Hadde satt veldig pris på en reaksjon på det jeg skriver her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig mulig at du mener at du ikke kan være venner med noen som er sympatisør med Frp? Har du og dere andre som sier lignende at dette er meget diskriminerende? Jeg stemmer mye mer mot venstre,men kunne da aldri stått for slike meninger! Hva er forskjellen på deg og en som sier at "jeg kan ikke være venner med en muslim noen gang, for han står for meninger jeg ikke skjønner". Hadde følt med som en rimelig stor hykler da ja..

Og dere som sier dette heller jo mot venstre siden dere og, gjelder det bare Frp'ere som dere ikke vil ha noen omgang med da? Hva er forskjellen på dere og en fra Frp med fremmedfiendlig syn?

Beklager altså men dette er noe av det merkligste jeg har lest. Hadde satt veldig pris på en reaksjon på det jeg skriver her.

enig med du
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde vel kanskje ikke vært ekstatisk hvis mannen min hadde stemt FrP, men hadde han gjort det hadde det vært av veloverveide grunner, og ikke for lavere avgifter og få ut "svartinga".. en så idiotisk mann ville jeg jo ikke giftet meg med i utgangspunktet (man kjenner lusa på gangen på en måte) :roll:

Jeg ville hatt mye større problemer med at han ikke gadd stemme i det hele tatt, og ikke engasjerte seg i politikk whatsoever..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig mulig at du mener at du ikke kan være venner med noen som er sympatisør med Frp? Har du og dere andre som sier lignende at dette er meget diskriminerende? Jeg stemmer mye mer mot venstre,men kunne da aldri stått for slike meninger! Hva er forskjellen på deg og en som sier at "jeg kan ikke være venner med en muslim noen gang, for han står for meninger jeg ikke skjønner". Hadde følt med som en rimelig stor hykler da ja..

Og dere som sier dette heller jo mot venstre siden dere og, gjelder det bare Frp'ere som dere ikke vil ha noen omgang med da? Hva er forskjellen på dere og en fra Frp med fremmedfiendlig syn?

Beklager altså men dette er noe av det merkligste jeg har lest. Hadde satt veldig pris på en reaksjon på det jeg skriver her.

Jeg mente ikke at jeg ville slutte å være venn med noen jeg allerede var venn med hvis det viste seg at de stemte/ var med i FrP.

Det jeg mener er at personer som sympatiserer med FrP har holdninger så fjernt fra mine at vi trolig ikke ville blitt venner i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde mannen min meldt seg inn i FrP hadde jeg trodd det hadde klikka for ham. Nå er han nemlig rake motsetningen av FrP og deres verdier og det er en av de mange grunnene til at jeg falt for ham. Jeg hadde aldri blitt sammen med en Frp'er - synes det er Norges mest egoistiske og minst sympatiske parti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm ... Visste ikke at dette forumet var så erkesosialistisk som denne debatten gir litt inntrykk av.

Har en samboer som stemmer FrP,- og elsker ham selv om jeg ikke er "så blå" selv. Vi diskuterer sjelden politikk uansett.

Jeg for min del hadde fått hetta om han hadde begynt å stemme SV.

Synes det er skremmende hvor mange som gjør det.

Ap også egentlig. En RV'er hadde jeg neppe falt for, så det er vel en rent hypotetisk problemstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...