Gå til innhold

Samboern har meldt seg inn i FrP


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

nei for all del

men jeg syns det er feil at du ikke vil ha de som venner bare fordi de er frpere liksom

kunne hatt en kristen dame jeg bare hun ikketvang med meg i kirka og sånne halleluja greier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gurimalla
Rasister finnes da innen alle politiske partier, jeg tviler på at alle har rotta seg sammen i Frp, liksom.

Tenk videre på dette: Er det ikke da ganske rasistisk å stemple andre som rasistiske?

Det siste først: Nei det er ikke rasistisk å stemple andre som rasistiske. Det er å konstantere fakta. Rasisme har med diskriminering av mennesker, det å konstantere at noen er rasist har ingenting med diskriminering å gjøre.

Nå er det vel også kjent for de fleste her i landet at FRP er det mest fremmedfientlige partiet. Rasistene har ikke spredt seg jevnt mellom alle partiene....

Sier som stjernefisken at jeg personlig mener at mitt verdisyn er bedre enn FRPs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel også kjent for de fleste her i landet at FRP er det mest fremmedfientlige partiet. Rasistene har ikke spredt seg jevnt mellom alle partiene....

Jeg synes en skal være ganske forsiktig med å presantere påstander som fakta. Eller har du noe statistikk på dette? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Det finnes haugevis med undersøkelser som viser at FRP sympatisører er de som er mest fremmedfientlige. Det vet jeg da jeg følger med på nyhetene jevnlig. Jeg har ikke tid til å lete etter dem nå, men man skal ha vært temmelig bortreist for ikke å ha fått det med seg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel fakta er vel at alle innvandrere i norge strengt tatt ikke burde vært her..

gjør de noe kriminelt så send dem tilbake dit de kom fra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I min bekjentskaps/vennekrets er det SV som gjelder, og det er vel det eneste stuerene partiet for endel av de jeg kjenner.

Men så for to år siden ble en av mine gode venninner sammen med en som er aktivt medlem i FpU og bemerker seg med hyppige leserinnlegg i avisen. Dette forholdet ble ikke direkte godt mottatt i vennekretsen, enkelte av vennene hennes ville ikke hilse på ham, og forrige nyttårsaften var han ikke engang velkommen på fest sammen med kjæresten. Hun som arrangerte festen, ga klar beskjed til min venninne om at "NN kan ikke komme på denne festen, ellers er det mange av de andre som ikke vil komme!" Andre venninner baksnakker ham når hun ikke er til stede, og gjør/sier han noe negativt, blir det straks linket til det faktum at han støtter FrP. "Ja altså nå skal du høre det at NN sa eller gjorde sånn og sånn, men det er vel bare å vente fra en som er med i FpU, sant!" Det hører med til historien at han hele tiden har oppført seg høflig og vennlig mot de av vennene hennes han faktisk har fått treffe, selv om han vet at de ikke liker ham og det han står for, og selv om enkelte av dem slett ikke alltid bryr seg om å være høflig og vennlig tilbake.

Dette skrev jeg i en dagbok for et par uker siden. Noe å tenke på? Intoleranse fra SV-folk er da ikke bedre enn intoleranse fra FrP-folk?

Dessuten, slett ikke alle som stemmer/støtter FrP er rasistiske, tro det eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurven: man trenger ikke være rasist eller stemme Frp for å synes at måten dagens innvandrerpolitikk er lagt opp på er riktig.

Dessuten; man trenger absolutt ikke trakte etter systemet Danmark har heller, slik Frp gjør.

Det finnes en gylden middelvei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bl.a. så må du ha NOK tilhørighet til Danmark for å få lov til å bo der.

Dvs; er du dansk statsborger men flytter tilbake etter et visst antall år, fra f.eks. USA, med din amerikanske mann/kone, så får du ikke lov å bo i landet.

Du og ektefelle kan ha jobb, betale skatt og oppføre dere som hvilken som helst annen lovlydig danske, men i landet får du ikke bo.

Dessuten, for å gifte deg med en som ikke er dansk, så må du være 25 eller 26 år. Dvs; en nordmann og en danske kan ikke gifte seg i Danmark før de er over den alderen.

Det syns jeg er å gå litt VEL langt i den hysteriske jakten på å stenge ute det de mener er uønskede elementer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skrev jeg i en dagbok for et par uker siden. Noe å tenke på? Intoleranse fra SV-folk er da ikke bedre enn intoleranse fra FrP-folk?

Dessuten, slett ikke alle som stemmer/støtter FrP er rasistiske, tro det eller ei.

Fint, Vanessa, det er nettopp dette som er poenget mitt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ikke ha toleranse for "alle" andre partier er noe helt annet enn å ikke ha toelranse for Frp med de verdiene de står for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siterer meg selv fra en liknende tråd:

Tjahhh!!! D kommer vel an på mennesket mer enn politisk ståsted, skulle jeg anta! Personlig er jeg SV’er og sambis bikker vel mellom SV og Arbeiderpartiet, så vi er jo stort sett enige om grunnleggende ting. Så har vi en del av familiene våre, som for en stor del står for langt mer høyrevridde meninger enn våre, og som vi har veldig lett for å komme opp i krangel m, mest pga at de har så liten respekt for våre meninger.

Noen av våre beste venner, derimot, stemmer på Frp, merkelig nok: Disse funker vi utrolig bra sammen m, og d er uproblematisk å snakke om politikk m dem, mest fordi vi viser hverandre respekt og går inn for å være saklige i motsetning til personlige. Vi ville uansett aldri satt vennskapet på spill for en politisk krangel.

Tror nesten d må bli sånn i et forhold også, hvis man er så uenig om såpass grunnleggende ting! Så lenge dere bygger på gjensidig respekt burde d gå bra, mens krangling og nedrakking av hverandre pga av politisk ståsted blir dødfødt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest randabergmann22

stemmer selv frp, og jeg synes det er rart å lese at alle her inne er mot frp. Er jo litt rart at det er ett av landets største partier, når ingen liker dem. Og ikke ville ha noe med noen å gjøre pga at de stemmer frp er jo helt idiotisk. Eg kan vær enig hvis folk stemmer hvit valgallianse elle sånne løgnas ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Går du til stemmeurnen og gir din stemme til Frp så sier det utrolig mye om deg som person. Jeg hadde aldri vurdert et forhold til en ihuga Frp fyr - aldri i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du til stemmeurnen og gir din stemme til Frp så sier det utrolig mye om deg som person. Jeg hadde aldri vurdert et forhold til en ihuga Frp fyr - aldri i livet.
nei der tror jegg du tar feil..

tror det er ganske mange forskjellige folk som stemmer frp..

tror ikke de peker seg ut ved å være sånn eller sånn.. liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...