Gå til innhold

Samboern har meldt seg inn i FrP


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Tenksom berte

Da gjorde han det; det som han har snakket om en stund.

Kun fordi han er så drittlei den politikken som blir ført nå, og sosial-kommunismen, som han kaller det.

Ja til borgerlig valgfrihet, skatteletter og mer restriktiv innvandringspolitikk. Osv osv...

Jeg MÅ spørre dere damer; hva hadde dere gjort dersom mannen deres meldte seg inn i FrP?

Og på DET grunnlaget jeg har oppgitt over her?

:ler: Jeg må nesten bare le.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke enig med FrP, altså ei heller med din mann. Men hvis han mener at han står for disse sakene, så står det jo respekt av å være politisk engasjert. Alt for få er det (meg iberegnet).

Er dette en kilde til krangel får dere bli enige om hvilke temaer man kan diuskutere med andre. Har fungert utmerket med mine forhold under EU-debatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja..

Jeg har en farmor som er ihuga FrP-tilhenger.

Hun er imot homofile prester (jada, homser er mennesker de også, hadde de bare kunnet gitt seg med den der kliningen sin - og for ikke å snakke om hva annet de kan finne på..også skutter hun seg..dessuten juger de om sin livsførsel for å bli tilsatt som prester), hun synes innvandringspolitikken er helt på styr og vi importerer skurker og banditter, og dessuten burde vi være gudfryktige hele gjengen, og respektere de eldre mer, og Carl i Hagen er bare kniven, altså. Selv om han ikke er særlig velsignet med den nesen, stakkar.

Familiemiddagene blir ganske heftige, og farmor sitter og brøler etter etpar glass med rødvin når vi diskuterer samfunnspolitikk. Ingen andre får komme til orde, for hun snakker høyest og har dårlig hørsel når det passer henne.

Jeg synes hun er kul, jeg. :briller: Selv om vi er uenige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg MÅ spørre dere damer; hva hadde dere gjort dersom mannen deres meldte seg inn i FrP?

Og på DET grunnlaget jeg har oppgitt over her?

:ler: Jeg må nesten bare le.

Ja, det er fint at du kan le, hva kan man ellers. Men hadde min mann vært svoren FRP tilhenger :evil: , da tror jeg det hadde vært skilsmissegrunn :ler: hadde rett og slett ikke kommet overens med en mann med et slikt menneskesyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss et politikk et ikke-tema.

Om han hadde valgt en annen retning enn meg, så hadde det egentlig ikke spilt noen rolle, så lenge det ikke gikk ut over samlivet vårt i større grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, for å si den på denne måten: Jeg har i løpet av det siste året faktisk hatt et par beilere.

Jepp, meg. Utrolig men sant.

Riktig hyggelige mennesker var de også.

Helt til jeg spurte dem ut om politikk og det kom frem at de var Frp-fans.

Da var det kroken på døra for min del.

Sier det noe om MEG eller om DEM, at jeg bare treffer menn som velger Frp?

Det neste blir vel at jeg får en som stemmer Krf.

Nei; noen som tar SÅ feil innen politikken, er ikke forenelige med meg.

Så, hadde mon mann meldt seg inn i Frp, hadde jeg lempa han på dør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig skjønner jeg ikke helt problemstillinga her... Ja, en stemmer kanskje på forskjellige politiske partier, men hva så? Tar en de politiske situasjonene inn i samlivet og skaper gnissninger, er det ikke bra. Heller la det ligge. Selv er jeg AP menneske, x'en stemte Frp. Det bød ikke på noen problemer for oss. Han respekterte mine meninger, jeg respekterte hans.

(Det ble slutt, ja, men politisk verdisyn var ikke årsaken :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig skjønner jeg ikke helt problemstillinga her... Ja, en stemmer kanskje på forskjellige politiske partier, men hva så? Tar en de politiske situasjonene inn i samlivet og skaper gnissninger, er det ikke bra. Heller la det ligge. Selv er jeg AP menneske, x'en stemte Frp. Det bød ikke på noen problemer for oss. Han respekterte mine meninger, jeg respekterte hans.

(Det ble slutt, ja, men politisk verdisyn var ikke årsaken :ler: )

:o :o La politiske diskusjoner holdes utenfor våre 4 vegger :o er du gal, politikk har en stor plass i våre liv, heldigvis. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke BARE politikk, greensky.

Selv om det er snakk om partier, er det også snakk om verdivalg, normer og regler.

Hvordan kan man støtte noen som er gjennomsyra rasistiske?

Ikke jeg og IKKE den jeg skal være sammen med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke BARE politikk, greensky.

Selv om det er snakk om partier, er det også snakk om verdivalg, normer og regler.

Hvordan kan man støtte noen som er gjennomsyra rasistiske?

Ikke jeg og IKKE den jeg skal være sammen med!

Greit nok. Jeg kunne heller ikke tenke meg å være sammen med en rasist. Men hva har det med Frp å gjøre? Mener du at en som stemmer Frp automatisk er rasist??? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med Care.

Det har noe med hele verdigrunnlaget til Frp å gjøre...... hadde steilet og ikke minst blitt svært overrasket hvis mannen min hadde meldt seg inn der.

Han var aktiv i sosialistiske studiesirkler da han gikk på Blindern, men stemmer nok Høyre (av og til Venstre nå), men Frp opplever jeg blir helt på viddene i forhold til de nevnte partiene.. En ting er at man kan være enig i enkeltsaker, jeg synes ikke alt Carl I. Hagen eller Siv Jensen sier er dumt, men det er noe med det menneskesynet jeg synes partiet forfekter.

Dessuten, vanskelige spørsmål fordrer ofte kompliserte svar - det finnes sjelden lettvinte løsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det virker ganske teit å ikke ville være sammen med en person fordi han stemmer frp eller er medlem i frp..

har man automatisk et dårlig menneskesyn da?

det viktigste i et forhold er vel ikke hvilket parti han stemmer på

men at dere liker hverandre.. passer sammen osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gurimalla

Jeg er fundamentalt uenige med FRP. Jeg mener deres verdisyn er helt på viddene.

Jeg er enig i at det viktigste i et forhold er at man liker hverandre og passer sammen osv. For min egen del kan ikke det oppfylles hvis han hadde vært medlem av FRP, da jeg ikke liker FRPere og passer heller dårlig sammen med dem. Jeg hadde for øvrig fått sjokk hvis mannen min hadde meldt seg inn i FRP, da hadde han sannelig lurt meg skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fundamentalt uenige med FRP. Jeg mener deres verdisyn er helt på viddene.  

Jeg er enig i at det viktigste i et forhold er at man liker hverandre og passer sammen osv. For min egen del kan ikke det oppfylles hvis han hadde vært medlem av FRP, da jeg ikke liker FRPere og passer heller dårlig sammen med dem. Jeg hadde for øvrig fått sjokk hvis mannen min hadde meldt seg inn i FRP, da hadde han sannelig lurt meg skikkelig.

er ditt verdisyn så mye bedre da..

du rakker jo ned på andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rakker ned: personlig mener jeg at mitt verdisyn er bedre enn det Frp står for!

En som stemmer Frp passer ikke inn i mitt liv, ikke som venn eller som kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel fra det ene til det andre. Mange her som synes Frp er et rasistisk parti - i alle fall slik jeg tolker det blandt svarene her. Men tenk på dette:

Rasister finnes da innen alle politiske partier, jeg tviler på at alle har rotta seg sammen i Frp, liksom.

Tenk videre på dette: Er det ikke da ganske rasistisk å stemple andre som rasistiske?

Det er forskjell på å være skeptisk til innvandring og å være rasist. - Mitt eget syn i denne saken ønsker jeg ikke å ta opp her, ønsker bare å sette fingeren på motsetningene.

Med stooor fare for å bli halshugga og tråkke i salaten, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakker ned: personlig mener jeg at mitt verdisyn er bedre enn det Frp står for!

En som stemmer Frp passer ikke inn i mitt liv, ikke som venn eller som kjæreste.

verdiene dine er vel ikke så veldig bra vel

så lenge du ikke kan respektere andres syn.. dvs de som ikke deler ditt syn på ting og mener noe annet enn deg...

jeg er sterkt i mot mye av det kristne stor for... (pga deres dobeltmoral)

men har mange kristne venner for det da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurven; de får mene hva de vil for moin del, men jeg behøver da ikke omgås dem for det?

Og nei, jeg er ikke kristen heller og ville aldri hatt en kristen mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...