Gå til innhold

2012-bruder!


Euphoria

Anbefalte innlegg

Vi har helgen før dere:) 16/6

vi skal også gifte oss 23 juni:)

ooops... feil quote..:)

Endret av tiriel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi skal også gifte oss 23 juni:)

ooops... feil quote..:)

Da får vi se hvem som blir ferdig med planleggingen først....1...2..3..GO :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi fått bekrefta vår nye dato for vielsen, blir mann og kone 7. juli 2012! :rødme:

Det meste er som sagt i boks, skulle jo egentlig gifte oss 23. juli i år, men kan hende det blir noen forandringer -- nå har vi jo et ekstra år å spare på ;)

Noen bruder fra Kristiansund/Molde/omegn her?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får dere bestille kirke så tidlig?? har fått beskjed om at jeg må vente til 1.mars jeg

Jeg fikk lov, men jeg har da ringt flere ganger siden september i fjor så de gjorde ett unntak :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet en del gode ideer på forumet. Etter et par dagers planlegging til har vi kommet opp i 58 gjester.. Noen små barn (som jeg ser meg nødt til å invitere) så de gjør lite innhugg i mat, drikke etc ;) Har du sett på kjole enda? Vi har bestemt oss for å gifte oss i bunad (sparer inn noen tusen på dette og, selv om ikke det er motivasjonen for å gifte oss i bunad ) ;) Har begynt å tenke litt på mai (da gjerne 5/5-12) Får se hvordan det lar seg løse, men må vel bestille lokaler etterhvert.. Har dere bestilt lokaler? Hva blir menyen?

Jeg har sett på kjole, for har da ingen bunad å gifte meg i. Og alltid hatt ett ønske om brudekjoler:D Skal være ivory og lett og enkel og ikke minst billig. så budsjettet på kjolen er 4000. Heldigvis/uheldigvis skal samboer gifte seg i kilt siden han er fra Irland. Så det skal bli sydd der nede av familiemedlemmer.

Vi har tenkt rundt den 16juni 2012, jeg titter på lokaler, men tenkte å bestille det i februar, da jeg må ha litt mor sine synspunkter på steder, og hun er tilbake fra syden 24januar.

Menyen har ikke helt tenkt på enda, men jeg har noen små ting, er at vi alle i familien lager fortetten og desserten dagen før som består av :

Serronaskinke og melon med mozarella kuler

hvit panacotta med mango/pasjonsfrukt dessert :jepp:

Jeg har jo tidligere selv gått kokkelinjen så har en del venner som klarte å fullføre det, som jeg tenkte jeg skulle god snakke med når det gjaldt hovedretten, der er jeg så usikker på hva jeg ønsker og hva som lønner seg.

Med alkoholen tenkte jeg å gå på vinmonopolet og høre hvor mye jeg trenger av hver, så ta en del svinesund turer og Irland turer i år :lur:

Har dere satt opp meny og alt?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får dere bestille kirke så tidlig?? har fått beskjed om at jeg må vente til 1.mars jeg

I fjor måtte vi vente til 1.mars med å bestille, men siden vi nå booket om vielsen, fra i år til neste år var det visst ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett på kjole, for har da ingen bunad å gifte meg i. Og alltid hatt ett ønske om brudekjoler:D Skal være ivory og lett og enkel og ikke minst billig. så budsjettet på kjolen er 4000. Heldigvis/uheldigvis skal samboer gifte seg i kilt siden han er fra Irland. Så det skal bli sydd der nede av familiemedlemmer.

Vi har tenkt rundt den 16juni 2012, jeg titter på lokaler, men tenkte å bestille det i februar, da jeg må ha litt mor sine synspunkter på steder, og hun er tilbake fra syden 24januar.

Menyen har ikke helt tenkt på enda, men jeg har noen små ting, er at vi alle i familien lager fortetten og desserten dagen før som består av :

Serronaskinke og melon med mozarella kuler

hvit panacotta med mango/pasjonsfrukt dessert :jepp:

Jeg har jo tidligere selv gått kokkelinjen så har en del venner som klarte å fullføre det, som jeg tenkte jeg skulle god snakke med når det gjaldt hovedretten, der er jeg så usikker på hva jeg ønsker og hva som lønner seg.

Med alkoholen tenkte jeg å gå på vinmonopolet og høre hvor mye jeg trenger av hver, så ta en del svinesund turer og Irland turer i år :lur:

Har dere satt opp meny og alt?:)

Hørtes ut som en utrolig god forrett og dessert!! kjempegreit å kunne alliere seg med venner og en god fordel at du selv og de har kokkelinje da :jepp:

Menyen vår ser ut til å bli:

Forrett: Blomkålsuppe

Hovedrett: Hjortegryte med grønnsaker og poteter

Dessert: Sitronfromage med bringebærsaus

Har en venninne med familie som har gård og er grunneiere på et felt så de skulle ordne hjortefangst til middagen ;) forrett og dessert blir det nok jeg og mamma som står for :)

Ang vin anbefaler vist polet å beregne 1/2 flaske på hver av de som drikker. Om du får vite mer ang beregnign på polet så gi gjerne en lyd! ;) Hadde vært lurt med noen svinesund turer for vår del og tror jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får dere bestille kirke så tidlig?? har fått beskjed om at jeg må vente til 1.mars jeg

Vi må vente til 1.mai med å bestille kirke..man kan bestille max ett år i forveien fikk jeg beskjed om.. da jeg prøvde å bestille i juni i fjor..hihi i vertfal i den kirken vi skal ha..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endelig fått spørsmålet, og bryllupet blir sommeren 2012 :rødme:

Har lagt minimalt med planer, men måtte bare begynne på gjestelista, og vi blir 60-70 personer.

Er veldig i tvil om jeg skal ha kjole eller bunad. Mannen min skal ha bunad, og jeg har sett flere med kjole til herrebunad i det siste. Bunad på meg er også en mulighet, men samtidig har jeg lyst til å skille meg litt ut fra alle de andre på dagen vår.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er kirken bestilt, 5.mai 2012 kl 15:30! :bryllup:

Noen som har bestilt lokaler? Hvilken pris og hva er med? Har lagt inn forespørsel på ett lokale, her har vi veldig god plass, annretningskjøkken, servise og bestikk, tilgang på kaffetrakter, oppvaskmaskin etc. Betaler 12 600 ca for hele helgen. Noen som har meninger om dette og kan hjelpe meg litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er kirken bestilt, 5.mai 2012 kl 15:30! :bryllup:

Noen som har bestilt lokaler? Hvilken pris og hva er med? Har lagt inn forespørsel på ett lokale, her har vi veldig god plass, annretningskjøkken, servise og bestikk, tilgang på kaffetrakter, oppvaskmaskin etc. Betaler 12 600 ca for hele helgen. Noen som har meninger om dette og kan hjelpe meg litt?

15.30, er ikke det litt seint? Jeg mener ikke å sende noen negative vibber mot bryllupet ditt men må bare dele noen tanker. Med sermoni 15.30 så er den ferdig ca 16.30. Så tar det minst 30 min med bilder på trappen, si hei til alle osv. Da er klokken 17.00. Hvis dere skal ta bilder hos fotograf som tar det minst 1 time. Så må man regne med 30 min for folk å komme seg til lokalet og enda 30min før alle har drukket velkomstdrinken og funnet plassene sine. Så hvis dere skal ta bilder så blir middagen ca 19.00. Uten bilder ca 18.00. 18.00 er ikke så gale sent med 19.00 syns i hverfall jeg er litt for seint. Må begregne ca 3 timer på middagen, så da er man ikke igang med kakene før 10.00 som tar ca 1 time. Da begynner festen kl 11.

Off dette ble langt og ikke særlig hyggelig, men jeg måtte bare si det. Man må alltid beregne mer tid på alle de div tingene enn man først tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15.30, er ikke det litt seint? Jeg mener ikke å sende noen negative vibber mot bryllupet ditt men må bare dele noen tanker. Med sermoni 15.30 så er den ferdig ca 16.30. Så tar det minst 30 min med bilder på trappen, si hei til alle osv. Da er klokken 17.00. Hvis dere skal ta bilder hos fotograf som tar det minst 1 time. Så må man regne med 30 min for folk å komme seg til lokalet og enda 30min før alle har drukket velkomstdrinken og funnet plassene sine. Så hvis dere skal ta bilder så blir middagen ca 19.00. Uten bilder ca 18.00. 18.00 er ikke så gale sent med 19.00 syns i hverfall jeg er litt for seint. Må begregne ca 3 timer på middagen, så da er man ikke igang med kakene før 10.00 som tar ca 1 time. Da begynner festen kl 11.

Off dette ble langt og ikke særlig hyggelig, men jeg måtte bare si det. Man må alltid beregne mer tid på alle de div tingene enn man først tror.

Ser jeg har skrevet feil i sist innlegg, vielsen finner sted 14.30, ikke 15.30 :) Etter samtale med menigheten har vi fått beskjed om at vi er ferdig i kirken etter ca 35 min (ikke en time som du beregner) Vi skal ikke til fotograf. En venninne tar bilder av oss både før og trolig etter. Vi er ferdige med andre ord utenfor kirka ca kl 15:05. Da har vi god tid til å hilse, bilder osv osv før middagen serveres mellom 17-18 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er kirken bestilt, 5.mai 2012 kl 15:30! :bryllup:

Noen som har bestilt lokaler? Hvilken pris og hva er med? Har lagt inn forespørsel på ett lokale, her har vi veldig god plass, annretningskjøkken, servise og bestikk, tilgang på kaffetrakter, oppvaskmaskin etc. Betaler 12 600 ca for hele helgen. Noen som har meninger om dette og kan hjelpe meg litt?

Hei :)

Vet ikke hvor i landet du bor, i hvilket lokale du har kikket på, men det lokalet vi har booket, sånn type samfunnshus, betaler vi 4000 kroner for. Det var et stort lokale, med kjøleboder, bar, stor scene (med høytalere og anlegg til musikk), stort kjøkken med alle fasiliteter. Det er også inkludert duker til bordene.

Synes kanskje 12600 var veldig dyrt, men kan hende vi var veldig heldige :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg har skrevet feil i sist innlegg, vielsen finner sted 14.30, ikke 15.30 :) Etter samtale med menigheten har vi fått beskjed om at vi er ferdig i kirken etter ca 35 min (ikke en time som du beregner) Vi skal ikke til fotograf. En venninne tar bilder av oss både før og trolig etter. Vi er ferdige med andre ord utenfor kirka ca kl 15:05. Da har vi god tid til å hilse, bilder osv osv før middagen serveres mellom 17-18 :)

Ja men da så, da blir det ikke noe problem. Selve vielsen pleier å ta ca 45 min men det kommer selvfølgelig ann på hvor mye som inngår i vielsen, hvor mye man vil ha med selv, noen som skal spille, synge osv. Men tidsplanene dine høres veldig bra ut. Ville bare nevne de tingene siden det er noen som ikke tenker på tiden ting tar før de bestiller kirke. Har ett par venninner som desverre har gått i den fellen, der middagen måtte bli utsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men da så, da blir det ikke noe problem. Selve vielsen pleier å ta ca 45 min men det kommer selvfølgelig ann på hvor mye som inngår i vielsen, hvor mye man vil ha med selv, noen som skal spille, synge osv. Men tidsplanene dine høres veldig bra ut. Ville bare nevne de tingene siden det er noen som ikke tenker på tiden ting tar før de bestiller kirke. Har ett par venninner som desverre har gått i den fellen, der middagen måtte bli utsatt.

Takk for at du deler tanker rundt det. Jeg har jo ikke noe erfaring så det er godt å høre at tidsplanen virker ok. Ser at siste vielse i kirka den dagen er kl 16:00. Antar at de som tar dette tidspunktet får det veldig travelt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei :)

Vet ikke hvor i landet du bor, i hvilket lokale du har kikket på, men det lokalet vi har booket, sånn type samfunnshus, betaler vi 4000 kroner for. Det var et stort lokale, med kjøleboder, bar, stor scene (med høytalere og anlegg til musikk), stort kjøkken med alle fasiliteter. Det er også inkludert duker til bordene.

Synes kanskje 12600 var veldig dyrt, men kan hende vi var veldig heldige :klø:

Det hørtes jo supert ut, alt inkludert til den prisen! Skal vi ha inkludert så mye må vi desverre opp i denne prisen later det til. Har lett litt rundt omkring nå på nett. Andre lokaler som er billigere er for små og det følger ikke med servise etc. Dette kompliserer det jo en del. Vi har booket lokalet til 12 600 også får vi bare ta det som det kommer. Dukker det opp noe annet som er utrolig mye bedre går det ann å avbestille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes jo supert ut, alt inkludert til den prisen! Skal vi ha inkludert så mye må vi desverre opp i denne prisen later det til. Har lett litt rundt omkring nå på nett. Andre lokaler som er billigere er for små og det følger ikke med servise etc. Dette kompliserer det jo en del. Vi har booket lokalet til 12 600 også får vi bare ta det som det kommer. Dukker det opp noe annet som er utrolig mye bedre går det ann å avbestille :)

Okei.. Er jo som du sier ikke verre enn at dere avbestiller om det dukker opp noe annet!:) Er veldig greit å ha alt inkludert når man leier lokale ja, så man slipper å styre med å leie servise etc andre steder. Jo enklere, jo bedre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi fått bekrefta vår nye dato for vielsen, blir mann og kone 7. juli 2012! :rødme:

Det meste er som sagt i boks, skulle jo egentlig gifte oss 23. juli i år, men kan hende det blir noen forandringer -- nå har vi jo et ekstra år å spare på ;)

Noen bruder fra Kristiansund/Molde/omegn her?? :)

Hei! jeg er fra Molde/omegn.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...