Gå til innhold

Tiden med lillemann i magen


Gjest Alabama

Anbefalte innlegg

Gjest Alabama

En koseligere oppdatering: nå er jeg gravid igjen! :nigo:

Ny oppdatering: Under utredning for ufrivillig barnløshet og påvist nedsatt sædkvalitet, fikk vi helt plutselig postiv test i pp17. Helt fantastisk, men nesten for godt til å være sant.

I uke 10 ble det derimot oppdaget MA da vi var på ultralyd og fikk se en tom fostersekk. Så er vi tilbake til scratch...

Som aktiv prøver i min andre prøveperiode innser jeg nå at behovet for en prøverdagbok er prekær. Allerede fra eggløsningsdagen går jeg og kjenner etter symptomer, og tiden frem mot mensen føles som en evighet. Jeg er en utålmodig sjel som trenger et sted å lufte tankene så jeg unngår at frustrasjonen går utover samboer. For det blir det ihvertfall ikke noen barn av...

I dag er det tre dager til IKM og jeg begynner å miste håpet på at det har klaffet denne perioden. Har gått til innkjøp av "ultra early" graviditetstester og plager meg selv med å teste lenge før jeg egentlig burde. Testet negativt både igår ettermiddag og i morges. Lovte både meg selv og samboer i forrige pp at jeg ikke skulle teste før IKM. Når man tester negativt flere ganger på rad så blir det liksom flere skuffelse isteden for bare den ene (men store!!) når mensen kommer.

Hittil har jeg ikke mye symptomer å skryte av. Hadde litt murring i livmor/eggstokker rundt eggløsning og ca en uke etterpå, men ikke kjent noe til de siste dagene. Tempen er fortsatt høy, men regner med at den synker om et par dager. Føler meg dessuten ikke spesielt varm.

Ingen metallsmak i munnen, ikke mer ømme pupper enn det som er vanlig før mensen, ikke kvalm, ikke noe særlig mer utflod.

Så sånn er det, skriver mer seinere når jeg er i bedre humør. :gjeiper:

Endret av Alabama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Alabama

Uff, jeg hørtes litt negativ ut i første innlegget og det er virkelig ikke meningen.

Alt dette er jo bare utrolig spennende og vi gleder oss veldig til den dagen det endelig skjer noe.

Vi to, kjærsten og jeg, har vært sammen i litt over to år og i sommer feirer vi også to år som samboere. Vi bor trangt, men planlegger å flytte til noe større. Skal igang med å selge leiligheten snart, så det er ikke bare babyprøving vi driver med for tida.

Ellers har vi utdannelse og fast jobb begge to. Vi er ikke gift og har heller ingen hast med det. Vi skal være sammen resten av livet uansett. :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er prøver blir det fort litt negativt, er jo gjerne de mest negative tankene man behøver å få utløp for, de positive kan man jo lett dele med den kommende barnefar.

Lykke til med prøvingen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi-Ny prøverdagbok :goodbye: Hallo Alabama.

Jeg kjenner meg igjen i det med å svi av noen tester tidlig selv om man egentlig vet at det er for TIDLIG til å få utslag på hcg. Jeg synes det er innmari vanskelig å la være. Nå nærmer det seg jo IKM for oss begge så kanskje vi greier å motstå fristelsen :gjeiper:

Gleder meg til å følge med deg :jepp:

Endret av pinkpus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :hallo:

Takk for svar i boka mi. Siden det kun er et par dager til IKM, og du kjente deg igjen i syklusen min, så regner jeg med at du er litt smågal nå? :fnise:

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Når man er prøver blir det fort litt negativt, er jo gjerne de mest negative tankene man behøver å få utløp for, de positive kan man jo lett dele med den kommende barnefar.

Lykke til med prøvingen! :)

Takk takk!

Jippi-Ny prøverdagbok :goodbye: Hallo Alabama.

Jeg kjenner meg igjen i det med å svi av noen tester tidlig selv om man egentlig vet at det er for TIDLIG til å få utslag på hcg. Jeg synes det er innmari vanskelig å la være. Nå nærmer det seg jo IKM for oss begge så kanskje vi greier å motstå fristelsen :gjeiper:

Gleder meg til å følge med deg :jepp:

Jepp, skal prøve å la være altså.. Bare så vanskelig når testene er så billige og man har så mange i hus...

Heihei :hallo:

Takk for svar i boka mi. Siden det kun er et par dager til IKM, og du kjente deg igjen i syklusen min, så regner jeg med at du er litt smågal nå? :fnise:

En blanding av alt dette: :pls::hoppe::filer::murvegg::kyss::klaske::kjempesinna::grine::hjerter::legrine::spise::frustrert::popcorn::sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest luremegpå

Hei hei!

Ja, self!

Jeg har en egen festedans..here it comes:

:romeo::danse::digge::danse: :danse:

Hører fra deg:)!!

Natta da, og lykke til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Ny dag, nye muligheter og en dag nærmere IKM, som betyr: NY TEST!!!

Hadde virkelig tenkt til å vente til IKM før jeg testa mer, men klarte ikke holde meg i skinnet.

Først en billigstrip på morgenen som viste: NEGATIVT!!

Why?? :tristbla:

Og jeg kunne jo ikke la det være med en test, så jeg kjøpte en CB digital med ukeindikator (for :kjefte: 175 kr!!). Tok denne nå rett før middag, og den viste: NEGATIVT!!

:grine:

Men men.... Nå er påsken her og jeg kan faktisk drikke utepils :briller2::ol: , så verdens undergang er det ikke. Må prøve å se lyspunktene også.. :sukk:

Endret av Alabama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Mensen kom igår. :kjefte:

Men nå var jeg veldig forberedt på det, så var ikke like ille som da den kom i forrige pp. Desemberbaby er like bra som novemberbaby.

Jaja, som det står på tickern min så er det jo 14 dager til el, så nå skal jeg nyte utepils, rødvin, blodige biffer, spekeskinke og oster i påsken. :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd i boken min Alabama :klemmer:

Du får fråtse i påsken så satser vi på at det blir siste gang du kan spise de tingene på en stund. :jepp:

:lur:

God påske til deg fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - ja kjipt når TR kommer. Verden/tiden er liksom litt på "hold" dagene rett før IKM, for det er like spennende hver gang, selv om graden av skuffelse varierer noe. For min del var skuffelsen stor når TR kom i går, for det betyr at IVF er rett rundt hjørnet for vår del. Vi ville jo så gjerne få det til å klaffe på egenhånd...

Du får prøve å holde deg i skinnet med testingen :gjeiper: Det må da bli dyrt i lengden, og vet du når EL var så vet du jo dagen for IKM, og da må det jo være bedre å vente til IKM dagen har passert? Har kun tatt 3 tester på den tiden vi har vært prøvere, for TR har stortsett kommet helt regelmessig, men ser jo her på forumet at det er mange som tester titt og ofte :)

GOD PÅSKE!!

Blir spennende å følge deg videre på ferden mot en graviditet!

Vi er vel akkurat i gang med en ny PP begge to, så nå håper jeg det er vår tur. Våren bør jo være den perfektte tiden til å få det til å spire!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alabama

Ja Probaeticus, synes det passer bra å bli gravide nå! Min tredje pp og din tredje pp med pergo? Alle gode ting er tre, vi får krysse alt av fingre og tær denne pp og jobbe ekstra hardt!( :sengekos: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd det ikke funket denne gangen :klem: Håper likevel du koser deg masse i ferien og får ny giv så snart TR har dratt sin vei.

God påske :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Ingen vits i å miste motet etter to prøveperioder, vi skal klare det her. Er friske og raske begge to og i vår beste alder, men samboer røyker fortsatt da! Har sagt at han bør slutte nå sånn at det går litt lettere å bli gravide, men jeg som er nyfrelst antirøyker selv, er nok ikke særlig flink til å motivere. Heller irritere...

Har vært gravid tidligere også, for nøyaktig fem år siden. Eller er det seks? Husker faktisk ikke. Det var med eksen ihvertfall. Overhodet ikke planlagt og eksen mente at en baby ville ødelegge livet hans, så endte med abort. Hadde slutta på p-piller pga bivirkninger og gjorde litt dårlig research ifht "sikre" perioder... Så jeg vet at jeg kan bli gravid. :jepp:

Men har fått konstatert pco etter dette da. Oppdaget det for snart to år siden etter at jeg i en periode hadde litt vondt i magen/eggstokkene og litt mindre mens enn tidligere. Tok innvendig UL som viste masse små cyster, men heldigvis var alt av blodprøver normale. Gynekologen sa at jeg ikke hadde eggløsninger, men at jeg kunne begynne på Diane for å stabilisere det. Hun sa også at når vi engang skulle prøve å bli gravide så skulle jeg få resept på pergo (regner ihvertfall med at det var pergo hun mente).

Men... har ikke merka noe til de smertene, så tror kanskje ikke jeg har cystene lenger? Og prøver å tempe for å sjekke at jeg faktisk har eggløsning også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Alabama

Lite sammenbrudd i går.. :grine:

Fikk vite at vi skal bli tante og onkel igjen, denne gangen på samboers side. Svoger og svigerinne er 30 og begge er storrøykere og de fikk det til å klaffe på første forsøk. Reagerte selvsagt med glede ovenfor samboer og vennene hans som satt der, men kjente at dette var skikkelig trist og at jeg bare ville komme meg bort. Ringte ei venninne så fort jeg fikk sjansen, og hylgrein...

Skammer meg litt over at jeg ikke greier å glede meg over det. :tristbla:

Jaja, vi er igang med prøvingen denne perioden ihvertfall. Skal prøve å ha sex annenhver dag denne perioden. Har troen på at det skal funke! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Har lest her inne at hvis man har problemer med å få barn så bør man vente et par dager mellom hver gang man har sex, sånn at sæddosen får bygget seg opp og blitt stor nok, men forskning viser at hvis man ejakulerer hyppigere, så skilles den dårlige/gamle sæden fortere ut, dvs andelen friske og sunne sædceller er større!!

I tillegg økes sæddosen!

http://www.dagbladet.no/dinside/2003/06/30/372512.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Likte også å lese dette:

"Noen vil bli skuffet over å ikke få det til med en gang, men det er helt normalt å ikke bli gravid i første prøveperiode. Faktisk er sjansen for å bli gravid bare ca 20 prosent i hver syklus.

Det er altså ingen grunn til bekymring dersom spiren ikke sitter i samme måned som prøvingen begynner. Statistisk sett tar det mellom fire og ti måneder for de fleste friske og fruktbare par å bli gravide.

Oversikten nedenfor er basert på tall fra USA og viser hvor hvor stor prosentandel av prøvere som ble gravid innen totalt 18 måneder

Innen første måned 25 prosent

Innen seks måneder 60 prosent

Innen ni måneder 75 prosent

Innen 12 måneder 80 prosent

Innen 18 måneder 90 prosent"

http://www.babyverden.no/Tema/Temakategorier/For-svangerskapet/Tar-det-lang-tid/Hvor-lang-tid-tar-det/

Endret av Alabama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...