Gå til innhold

Stoffet drømmer lages av


Klips

Anbefalte innlegg

Veldig bra Kosemose :)

Jeg har ennå ikke fått på den neglelakken, forøvrig.

Hektiske dager, men ny Mad Men sesong og strikking og snart roligere farvann.

Og "før jeg brenner ned" hadde jeg med på skolen da jeg skulle vente på barytonspillende sønn, og så tror jeg jammen jeg må ha glemt den igjen der? Kanskje en Freudinansk glemming, jeg hadde litt tungt for den boken :sjenert:

Boktips er jeg alltid glad for :)

Da pyromanboken ble borte startet jeg på "Shit my dad says", han fyren som startet å legge ut gullkornene til sin frittalende far og ble superpopulær, boken er veldig søt, jeg elsker jo innblikk i andres hverdagsliv. Fordi jeg er slik en hverdagslivelsker. i tillegg til å elske ferie og fest ;)

I dag har jeg vært på gresskarutskjæringsfest. En venninne som har bodd i USA har tatt med tradisjonen hjem, samler venner med barn i hagen, medbrakt gresskar, serverer gresskarsuppe og pølser og deilig epletoddy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men jeg har tenkt veldig mye på vegg-til-vegg teppe i det siste.

Jeg er jo kanskje den eneste i verden som liker dette, men jeg liker jo mitt lykkelige ekteskap bedre, så jeg bor i det fancye huset med shiny parkett og fint heltregulv i stuen.

Men så tenker jeg: skal jeg aldri få bo i noen rom med vegg-til-vegg? Huset er så nytt at jeg ikke får slå spiker i veggene engang, jeg liker stilen vi har her, men jeg skulle gjerne hatt flere stiler. Arabiske fliser og teglass. Stoff. Bilder. En del får jeg vel lov til, men vegg-til-vegg og katt kan bli vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innblikk i andres liv=jeg skal gjøre deg så lykkelig. Hvis du ikke allerede har lest den. Deilige innblikk i liv og skjebner!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Uff, har helt glemt denne, den fineste av alle bøkene mine.

Er kanskje ikke max inspirert om dagen :ler:

Er blitt ekstremt familiekjær på mine eldre dager, så mye at det nesten ikke handler om noe annet, mye mer opptatt av å bare være sammen med dem enn jeg var for noen år siden. De var mer slitsomme og jeg var mer glad i fest :ler:

Har hatt vinterferie, en helt super en, med snø og sol og langrenn og sånt som man skal, og i går slo hverdagen meg i bakhodet.

Man kan bli litt matt, kan det virkelig være så utrolig mange ting å gjøre og fikse og huske på til enhver tid?

Jaja, fire uker til påske og i mellomtiden er det meldt sol og 1-2-3-4-5 varmegrader resten av uken.

Var slik en liten vår i går da jeg skulle hente på håndballen, og jeg gikk langsomt og bare nøt. :hjerte:

Det var dagens høydepunkt, resten av den var ganske crap :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over til en perfekt helg :)

Slik så den ut:

Fredag etter jobb startet med deilig stretchingtime hos en av de søteste instruktørene som finnes.

Deretter The Killers på Telenor Arena.

Gad ikke ta taxi, gikk hjem med naboene, inkl. ølstopp både på Kaktus og hos oss.

Lørdag gikk vi ned for å hente barna hos svigers, en times gåtur i strålende sol og rislende snøsmelting.

Og dro videre til byen for å se Cirque de Soleil, fantastisk gøy for store og små.

Søndag var begge de små på korpsseminar, en junior og en aspirant, jeg gikk frem og tilbake med den ene og den andre i solen, alle såre fornøyde.

Mens de var på seminar var jeg en tur på elixia og fikk gjort unna den biten, hjemme la vi skinnfeller på hagebenken og nøt mer sol mens mannen eksperimenterte med den nye kaffemaskinen og serverte meg praktfulle espressoer.

Til slutt skulle jeg stå kioskvakt oppe i Ørakerhallen der Ullern 59'ers (damer, basket) tok seriegull i en kjempegøy kamp, mann og barn var med opp for å se, og barna hjalp meg i kosken, løp og hentet brus og vafler til kundene og sjarmerte dem til å kjøpe mer enn de hadde tenkt.

Aah, supre helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miss O'Hara

Da var vi samme sted i helgen :) vi lurte på om han som ble med opp på scenen med klovnene var innleid, han var så komfortabel der :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet!

men vi så ham utenfor etterpå med familien, så han var faktisk ekte. Han sa til barnet "jeg trodde de skulle ta opp deg, jeg" eller noe sånn. Naturtalent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Og i går var jeg på Lana del Rey. Dårlig kritikk, men jeg storkoste meg. Sangene, stemmen, utseendet, kjolen, sceneshowet, videoklippene, til sammen ble det en drømmeboble. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte faktisk at det er sånn vær i dag, jeg. Er så lenge siden jeg har sett grått vær med yr at det fikk en kosenostalgisk følelse frem i meg.

Datters 10årsdag vel overstått, jeg rydder litt i gamle huskelapper, og det er litt deilig at jeg HAR fikset bursdag til mannen min, HAR fikset bursdag til datter, med invitasjoner, kaker, mat, leker og alt det innebærer, ikke minst GAVEr, jeg HAR fått lagt om dekk, jeg fikk fikset gave til nieses navnefest, jeg fikk delt ut rodelapper til loppemarkedet, jeg fikk omsider datter til lege og optiker på grunn av hodepinen, og jeg har fikset gaver til alle bursdagene barna har vært i, jeg har booket sted til min egen bursdag og jeg har nesten laget gjestelisten, jeg har hatt møte i 17.mail komiteen og jeg har stått opp tidlig mange lørdager og søndager og kjørt til håndballhaller rundt hele byen.

Våren ass, den er bare STAPPFULL!

Men se her, masse er allerede gjort. Fikk det til i år også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Å, deilig å lese en liste over alt som er gjort! Lister er så altfor ofte motsatt :) Jeg elsker regn og synes det er nydelig med gråvær nå, tåka som ligge tykk, fuktigheten i luften, luktene fra naturen. Savnet det! :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles i blant som om alt er en eneste lang to-do-liste, :)

Spesielt hvis det er ting man er litt ubekvem med på den listen. Eller ting man er engstelig for om blir bra nok. Når bare det og det og det er over, da skal vi kose oss da!

Jeg er ganske flink til å være fornøyd hver eneste dag jeg, altså, det er ikke sånn "ikke visste jeg at det var livet" greie dette her. Og det er jo ingen grunn til å bekymre seg heller. Jeg får jo gjort alt jeg må. Hvert eneste år. Men av og til virker det så avslappende i andres liv. Spesielt de som ikke har barn, hva i all verden driver de med? :ler:

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest Miss O'Hara

Dukket plutselig opp på newsfeed'en min og så ble to og to fire :sjarmor::ler: Blå øyne. Jeg holdt på å si sjekk felles venner, men det blir jo motsatt *tvinner hår* Tøyeblikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hah!

Blå øyne?

Anywho, siden du likte det ;) : siden sist HAR jeg overnattet på skole i Tønsberg og stelt og passet og ikke minst KJØRT (med min totalt utilstedeværende stedsans) jenter rundt omkring i en alt for stor bil i en ukjent by, jeg HAR fått unna de fleste punktene på 17.maikomitesjeflisten min, jeg HAR gjennomført et større arrangement med kunder og ansatte og bestilling og koordinering av ting til stand i spektrum (aldri gjort før, flyvepunkter og rigg, liksom?) og gjesteliste, invitasjoner og formuleringer og gudvethva. I tillegg er skolens loppemarked gjennomført, men det er jo pyttipanne i forhold.

Jeg HAR i grunn ikke trent stort, men jeg har jo heller ikke sittet :)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Puh! :ler:

Lever gjennom dem som får gjort no' konstruktivt for tiden, selv er jeg middels katatonisk.

17. mai? :klo::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det meste begynner å falle på plass. Nesten ikke noe mer å engste seg for.

I går hadde jeg min første skikkelige fridag på nesten tre uker. Da gjorde jeg ingenting annet enn jeg hadde lyst til.

Jeg bakte knekkebrød. Blande alle korntypene er så gøy. Smøre ut er ikke så gøy. Men det blir så godt!

Jeg kjøpte stemorsblomster og forglemmegei. Var mye ute, jeg elsker å være utendørs nesten uansett vær; fulgte datter til og fra venninne, gikk til blomsterbutikken, fikk jord på fingrene mens jeg plantet i krukker (bare stemorsblomstene foreløpig, de burde klare seg vel) og drakk mange kopper ingefærte med jord på fingrene.

:)

Og så ble jeg hjemme i dag også, for datter har vondt i halsen, men ikke mer enn at vi har vært lenge på trampolinen der begge klarte å gå ned i bro! Noe vi trodde var klin umulig, men så fikk vi det plutselig til! Trenger litt finpuss, men øvelse skal gjøre mester. Datter klarte stift også, det skal jeg tørre å prøve også tror jeg, eller kan damer på 40 knekke ryggen på det?

Nå er det bare å vente til 17. mai, sant, så kan jeg kjøpe masse planter? Gleder meg sånn! Vi vurderer drivhus også faktisk :hoppe:

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har på parfyme i dag!

Det har jeg ca aldri, men den lå i sekken. En cerruti 1881 som er en god del eldre enn barna mine. Kanskje 12 år?

Så nå sitter jeg her og kjenner den deilige duften jeg ble kjent med på min svigerinne i et annet liv. Et liv der svigerinnen var så heldig å ha balkong på sin leilighet, og balkongdørene sto oppe mens de lange gardinene flagret og vi fikk jordbær med balsamico.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...