Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

15 timer siden, Daria skrev:

Herlig :ler: Kanskje jeg burde ha et varselskilt på skranken: Lesing kan føre til høyt blodtrykk :fnise:

God idé. :ler: 

19 minutter siden, Daria skrev:

Jeg har faktisk sovet overraskende godt til å ha blitt vekket hver halvtime.  Stort sett har jeg våknet såvidt,  tenkt "Hæ? Hva... åja" og sovet videre.  Syntes pipinga kom ofte en periode,  det tyder vel på at jeg ikke var så veldig våken :fnise:

Høres veldig bra ut. :jepp:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ledningsfri :danser: Samt fullstendig utslitt - det tar på å gå til og fra legekontoret, må vite, selv med innlagt pauser underveis.  Tross alt tar det meg drøyt ti minutter å gå dit vanligvis, så vi snakker lange strekninger. :rolleyes:

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke bare lykkelig over å dele adresse med Bunnpris, særlig ikke når de får vareleveringer tidlig om morgenen på fridager,  men nå for tiden er jeg veldig glad i dem. Å påstå at de redder livet mitt er vel å overdrive,  men man skal ikke undervurdere viktigheten av å kunne klare seg noenlunde selv.  Kjøleskapet har fått nødvendig påfyll og jeg kom meg inn i oppgangen igjen før jeg begynte å vakle og klenge på veggen...

Dessuten kan jeg melde at alt snakket om at butikken ligger så nærme at jeg kan gå dit i pysj bare er tomt skryt. Uansett dagsform var det helt uaktuelt for jåla å ikke bytte ut joggebuksa før hun forlot huset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den helgen hvor twitter-feeden min fylles med rapporter fra bokmessen i Göteborg, og som vanlig er jeg nesten ikke misunnelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiphop-kvelden er den mest høyest puteflaut-potensiale i Stjernekamp, men Nikoline kommer seg jo absolutt gjennom med æren i behold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten - eliteserie ble jo avgjort i dag :ball: Man kan jo ikke ønske seg så mye mer enn å sikre gullet med seier over Molde på Røkkeløkka :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes fortsatt det beste hiphop-låtvalget i Stjernekamp var Tor Endresen som fant en bergensk rap. Og Rein Alexander var jo minneverdig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er opera-sesongen i gsbg, det var på tide.  Formen holdt så vidt, forestillingen (War Requiem av Benjamin Britten) var flott og det er jo alltid hyggelig når dørvakten smiler stort når han ser oss og ønsker "Velkommen tilbake,  jenter! " :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lukt-minner er pussige saker.  Jeg kjøpte en ny dusj-såpe for en stund siden, og hver gang jeg bruker den er jeg tilbake på landstedet til bestevenninnen min,  ca 1990. Akkurat hva som kan ha duftet av tropisk gardenia i et sommerhus på sørvestlandet på den tiden har jeg ingen anelse om,  men noe var det åpenbart og en enslig celle i hjernens dyp vet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer trigging av minner. På den svenske 112-serien nekter en liten unge med falsk krupp å ta på seg pustemasken. Jeg var 4 år, vi hadde reist til legevakta midt på natta og det var ikke snakk om at den masken skulle i nærheten av meg.  Hvordan det endte husker jeg ikke,  men jeg husker hvilken lue jeg hadde på meg (hvit topplue med blå reinsdyr, hjemmestrikket. Det var også en genser i samme mønster).

Det er interessant, dette med hva man husker av i utgangspunktet ubetydelige detaljer. Mamma spurte forleden om jeg husker oldemor,  hun døde da jeg var nesten 5. Jeg nevnte en pinnsvin-børste på kommoden hennes,  det er en av de få tingene jeg mener å huske. -Den hadde jeg helt glemt, men det stemmer jo at hun hadde en sånn, var mammas overraskede reaksjon.  Typisk ting som kan fascinere en unge, men som voksne knapt legger merke til. 

Man skulle vært minneforsker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Entusiastisk synging utenfor vinduet mitt i 8-tiden, anslått alder på utøveren ca 3 år:

-Pekefinger, pekefinger,  hvor er du?  Her er jeg,  her er jeg, goddag, goddag, goddag!

Noen klassikere når åpenbart stadig nye generasjoner :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens observasjoner:

1) Når du er iført en treningsjakke med påskriften NOT HERE TO TALK ser det litt teit ut å gå og skravle i mobilen.

2) Den vanligvis så avslappende effekten av å se utover sjøen er nokså fraværende når man er svimmel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...