Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Jeg lurte, da nyheten om forbudet kom, på hvordan de skulle håndheve det - og her kom det jo et svar... Det må jo komme et opprør mot dette? Ser feministorganisasjonene i Norge er provosert, det bør de franske også være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror aldri jeg har sett twitterfeeden min være så opptatt av og samtidig så enige om en sak som denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Skravla skrev:

Det er noen som har det...... Når er det?

*står imot fristelsen til å dytte inn et sitat fra Ungen om å ha og ikke ha* Tidlig i november - jobben står for onsdag til fredag, helgen går på eget ansvar og økonomi...

18 timer siden, Rosalie skrev:

Og jeg skal til London! :danser: Må betale selv, da, men...

Nesten ikke misunnelig... Når, hvor lenge og hva skal du se...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bond:

Bokutleveringsdagene er heftige, men dagene etterpå når etterslengere, suppleringsbestillinger, fagbytter og annen skoleboksaktivitet skal kombineres med særemnestart, biblioteksorienteringer og opphenting av alt som har hopet seg opp mens skolebøkene har være eneste prioritet er vel så hektiske. Det er først nå jeg har fått dagens første tekopp, det sier det meste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Daria skrev:

*står imot fristelsen til å dytte inn et sitat fra Ungen om å ha og ikke ha* Tidlig i november - jobben står for onsdag til fredag, helgen går på eget ansvar og økonomi...

Nesten ikke misunnelig... Når, hvor lenge og hva skal du se...?

Du fikk med det viktigste, ja? :ler:

I midten av oktober. Fredag til mandag. 60-årsgaven til min kjære mor er nemlig at hun skal få ha med seg hele bølingen til London. Hun har alltid snakket om at hun vil til London og se musikal. Så nå er alt på plass, unntatt musikalbilletter. Skal bo midt i City of London. Vi, dvs jeg, har mest lyst på Les Mis, men vanskelig å finne gode billetter. Får vel bruke litt tid på å det i dag. Alternativer er Mamma Mia (mamma eeeelsker filmen) og klassikere som Chicago og dess like. Mamma vet ingenting enda, da. :lur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Daria skrev:

:bond:

Bokutleveringsdagene er heftige, men dagene etterpå når etterslengere, suppleringsbestillinger, fagbytter og annen skoleboksaktivitet skal kombineres med særemnestart, biblioteksorienteringer og opphenting av alt som har hopet seg opp mens skolebøkene har være eneste prioritet er vel så hektiske. Det er først nå jeg har fått dagens første tekopp, det sier det meste...

Najs... Blir godt med helg, da. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi så Les Mis på rad 1, det var ikke så verst :nigo: Blir litt shopping og god mat og sånt også, da - det er jo ikke til å unngå (som om man skulle ha noe ønske om å unngå det...). Skikkelig trist fra ende til annen, med andre ord. Stakkars deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Daria skrev:

Vi så Les Mis på rad 1, det var ikke så verst :nigo: Blir litt shopping og god mat og sånt også, da - det er jo ikke til å unngå (som om man skulle ha noe ønske om å unngå det...). Skikkelig trist fra ende til annen, med andre ord. Stakkars deg...

Ja, det er jo helt fryktelig... Veldig fornøyd med hotellet jeg kom over - kostet egentlig nesten 30 000 for tre rom i tre netter - betalte 13 500. Supersentralt, 4-stjerners og greier. :nigo: 

Jeg tror at jeg skremmer vettet av de jeg skal ha med meg dersom jeg setter de på rad 1. Rad 1 er jo som kjent schempeskummelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det er helt unntaksvis at man blir en del av forestillingen, og de ser bare rart på deg hvis du ler (eller gråter) godt over gjennomsnittet... Har jeg hørt... :plystre: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, Daria skrev:

Neida, det er helt unntaksvis at man blir en del av forestillingen, og de ser bare rart på deg hvis du ler (eller gråter) godt over gjennomsnittet... Har jeg hørt... :plystre: 

Oh, who are you kiddin'? :rulle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner overhodet ikke hva du antyder... :fnise: Forøvrig holdt jeg latteren veldig fint under kontroll på Tor Jonsson-lesningen i går, da Heidi G. Broch sa tosk og jeg umiddelbart tenkte på Zhuanzi... :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste uke blir en god bok-uke :strix: Torsdag kommer Ian McEwans nye, og på fredag kommer endelig Erik Fosnes Hansens lenge etterlengtede. Ingen poeng til de som vet hva jeg skal gjøre neste helg :fnise:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette med matallergi og spiseforbud her og der er visst en het potet for tiden. At man ikke serverer nøtter på enkeltflygninger når man vet det er hyperallergikere ombord har jeg ingen problemer med, med det blir verre når alle elever og ansatte på en hel skole eller barnehage (hos sistnevnte gjaldt forbudet også foreldre/andre som skulle hente) får forbud mot å spise fisk til frokost og lunsj. Dessuten synes jeg det nesten blir litt festlig når faren til et allergisk barn kaller det egoisme at ikke alle synes det er helt greit. Er det ikke strengt tatt hakket mer egoisme å ta som en selvfølge at så mange mennesker skal ta store hensyn hver eneste dag på grunn av ditt barn...? (Jeg skjønner at man som forelder blir fortvilet og vil gjøre alt for barnet sitt altså, og jeg mener ikke at man ikke skal ta hensyn, jeg bare synes det ble en smule perspektivløst.) Det må da dessuten gi en falsk trygghet - sannsynligheten for at noen glemmer dette er stor. Jeg kunne fort gått på en smell der selv - det var for eksempel nytt for meg at det er fisk i leverpostei og at det derfor omfattes av et sånt forbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daria skrev:

Neste uke blir en god bok-uke :strix: Torsdag kommer Ian McEwans nye, og på fredag kommer endelig Erik Fosnes Hansens lenge etterlengtede. Ingen poeng til de som vet hva jeg skal gjøre neste helg :fnise: 

Du skal på SHOW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regnet med at den ville komme :fnise: Et par timer skal tilbringes med de skjønnsyngende og velkledde tenorene også, man skal vel klare å løsrive seg fra bøkene for deres skyld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er fisk et luftbårent allergen? Det støver jo ikke av fisk slik det gjør av nøtter (med mindre man knasker tørrfisk).

En jeg kjenner er veldig allergisk mot fisk. Jeg har selv sett hvor hyperraskt han ble dårlig når han fikk fisk i munnen - han trodde det var pate av noe helt annet enn laks, så han tok en bit. Halvannet sekund etterpå spyttet han ut, og da var munnen full av blemmer, og han tilbragte de neste minuttene under springen for å få skylt vekk fiskerettene. Men vi spiste da fisk ved siden av ham for det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...