Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eller se på fødselsåret til elevene og tenk på hvor du var da. Årets førsteklassinger er født i 1999...

Da var jeg russ... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå følte du deg enda eldre, ja? Gleden er på min side ;)

Ungmøy! :snurt: 

For øvrig er RBK-skjerfet mitt 20 år i år. Begynner å bli skikkelig retro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller se på fødselsåret til elevene og tenk på hvor du var da. Årets førsteklassinger er født i 1999...

Æh... 1999...Da sto det et 3-tall først i alderen min... *antikvitet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det lå litt i kortene at denne dagen ville få en klar stigning utover ettermiddagen, men det gikk litt over alle forventninger i begge ender av skalaen. Det startet med billettkontroll på toget, jeg finner fram månedskortet i halvsøvne og langer det over. Kontrolløren er i ferd med å gå videre da hun stopper opp og tar en titt til - og opplyser meg om at det gikk ut 24. Jeg var sikker på at det var gyldig til og med i dag, men har tydeligvis rotet med datoene. :murvegg: Helt og holdent min feil, men veldig sure 950 kr i gebyr. Arbeidsdagen involverte både levende og døde mus samt blide elever som fikk både mandariner, pepperkaker og kjeks (rester fra jeg var møtearrangør i går) og ble avsluttet tidlig for en legetime av det mindre festlige slaget. Men rett skal være rett, det gikk raskere og greiere enn forventet (det hjelper å forestille seg det verste, da blir man lettere positivt overrasket :ler: ), og jeg fikk kjøpt litt gammel juletrepynt i en bruktbutikk på min vei mot dagens høydepunkt på Det Norske Teater. Jeg liker denne vanen de har lagt seg til meg å invitere til forsmak når de holder på med nye musikaler - særlig når de legger det til dager jeg faktisk kan... I dag var det presentasjon av Tenk om - den nye musikalen fra folkene bak Next to Normal (som noen elsket så høyt at de så den ti ganger i tre land - ingen forventninger her, altså...). Det blir så bra :strix: Alle de beste musikalskuespillerne - og de har laget Oslo-musikal av den - hva mer kan man ønske seg? Det måtte jo i så fall være billetter til premieren - og de delte ut to stk til en i publikum, trukket ut på setenummer. Jeg er usedvanlig fornøyd med hvor jeg hadde valgt å sette meg... :nigo:

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også fornøyd med plasseringen din. :nigo:

 

 

 

Har dessuten observert at noen som står deg nær er på generalprøven til Tryllefløyten i dag. Var glimt fra generalprøven på nyhetene og mulig jeg er nødt til å endre synspunkt på unge Antonsen..... (dæven den satt langt inne) :ler:

Endret av Skravla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juleunderet kom tidlig i år? :ler: Jeg er litt skeptisk til hele opplegget. kjenner jeg, men jeg har tatt feil før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med forbehold om at jeg kun har sett noen minutter så fikk jeg et positivt inntrykk. Det er såååååååååååå absurd at det funker på et annet nivå. Og så forskjellig fra alt man har sett av oppsettinger fra før. 

Men det kan fremdeles bli feil når man får se hele. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe jeg ikke skal i dag, så er det å dra på Black Friday-shopping. Folk går jo fullstendig fra vettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må en tur på posten i morgen - det har kommet hentelapp fra Suomalainen Kirjakauppa :nigo: 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må en tur på posten i morgen - det har kommet hentelapp fra Suomalainen Kirjakauppa :nigo:

Og da var 2016 reddet, og en tradisjon kan gå ubrutt videre. :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ser bilde av en klassekamerat fra vgs og tenker at oi, hun begynner å bli gammel voksen - og så innser hva det tross alt innebærer at dere gikk i samme klasse. Au. #denfølelsen

Slik har jeg det også. Jeg føler at de som er født samme år som meg er SÅÅÅÅ gamle. Og noen har virkelig ikke eldet så veldig bra, men andre igjen ser ut som ungmøer enda. Så jeg tror jeg er sånn midt på. Og det kan være jeg fyller ut rynkene mer. :ler:

Men det jeg hadde problemer med å fatte, var en barndomsvenn som ble bestefar. To år eldre enn meg. :daane:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen begynner tidligere enn andre - i flere generasjoner. Det har faktisk en tendens til å gå i arv, som så mye annet... jeg håper og tror at det er noen år til mine jevnaldrende blir besteforeldre - så lang har ingen barn som har begynt på ungdomsskolen ennå.

Forøvrig hadde jeg et "Shit, begynner jeg å bli grå?!"-øyeblikk på badet i går, men det var nok bare lyset :fnise: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant mitt første grå hår på høstferie i Sverige. Om jeg tenker meg om kan jeg sikkert si både dato og klokkeslett. :sjenert: Og jeg kan dessverre ikke skylde på lyset...

Nå, noen år senere, har jeg innsett at å nappe alle grå håp kanskje ikke er så lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grå hår?
Har jeg ikke kjennskap til... :flau:
(satser på at Vita har godt utvalg i hårfarge i ettermiddag...)
Når de første grå dukker opp som 19-åring, innser du etterhvert at napping ikke er veien å gå. I alle fall når man har passert 29++++++ :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo så lys at et enslig grått hårstrå her og der ikke vil synes - plutselig en dag er jeg bare falmet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...