Gå til innhold

Hvorfor har noen store porer og andre ikke?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Lurer på hvorfor jeg.

Jeg bruker ikke foundation eller pudder, bare litt solpudder. Er flink til å rense huden morgen og kveld, med bra renseprodukter. Alikevel har jeg store poerer i huden ved siden av nesa, det er ett område på ca 4cm på hver side. Det er så irriterende! Kan det være fordi jeg røyker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 14 år senere...

Fortsetter under...

Hvis du renser og pleier huden din godt, så er det vel ikke stort du kan gjøre. Det finnes primers som minimerer porer, så kanskje det kan hjelpe deg? Tror rett og slett slikt kommer litt av genetikk, med mindre du behandler huden din helt ræva, så klart. Jeg synes maskene fra glamglow minimerer porene mine ekstremt godt, men det er jo en relativt dyr invistering. Kjipt er det uansett, men lite man får gjort med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at alle damene på min mors side av familien har de samme, store porene rundt nesa som meg, så tipper det er genetisk. Gir allikevel ikke opp, og forsøker meg på jevnlig eksfoliering og ekstra god rens og fuktighet i områdene med store porer nå. Prøver også salisylsyre. Synes det funker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gillians
1 minutt siden, Emalje skrev:

Jeg ser at alle damene på min mors side av familien har de samme, store porene rundt nesa som meg, så tipper det er genetisk. Gir allikevel ikke opp, og forsøker meg på jevnlig eksfoliering og ekstra god rens og fuktighet i områdene med store porer nå. Prøver også salisylsyre. Synes det funker!

Hvor får du kjøpt salicylsyre? Jeg er også plaget med dette og ser at mamma har det samme. Har plaget meg i mange år og til nå har jeg ikke funnet noe som har gjort de mindre, dessverre... Begynt med en maske fra Sand and Sky nå, den er behagelig, men har ikke sett noen store endringer ennå...
Jeg tror dessverre ikke det er så mye å gjøre, annet enn å gjøre det beste ut av det. Dessverre, men jeg er lei av å kaste penger ut av vinduet på dyre ting som ikke funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gillians skrev:

Hvor får du kjøpt salicylsyre? Jeg er også plaget med dette og ser at mamma har det samme. Har plaget meg i mange år og til nå har jeg ikke funnet noe som har gjort de mindre, dessverre... Begynt med en maske fra Sand and Sky nå, den er behagelig, men har ikke sett noen store endringer ennå...
Jeg tror dessverre ikke det er så mye å gjøre, annet enn å gjøre det beste ut av det. Dessverre, men jeg er lei av å kaste penger ut av vinduet på dyre ting som ikke funker.

I Danmark :) https://www.matas.dk/pudderdaaserne-t-zone-peeling-50-ml  

Har brukt den morgen og kveld i halvannen uke, og ser færre hudormer og mindre porer allerede (om det ikke er ren innbilning). Pudderdåserne(danske bloggere) peker til Paula's choice for å finne noe tilsvarende fra et annet merke: https://www.paulaschoice-eu.com/skin-perfecting-bha-lotion-exfoliant-m2051.html?dwvar_m2051_size=fullsize&cgid=#q=salicylic&simplesearch=Go&start=0&top=701

Men har også eksfoliert ca annenhver dag og renset huden nøye, så kan være det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.9.2003 den 12.52, Gjest Anonymous skrev:

Lurer på hvorfor jeg.

Jeg bruker ikke foundation eller pudder, bare litt solpudder. Er flink til å rense huden morgen og kveld, med bra renseprodukter. Alikevel har jeg store poerer i huden ved siden av nesa, det er ett område på ca 4cm på hver side. Det er så irriterende! Kan det være fordi jeg røyker?

Alle har ulik hudtype. Har du riktige produkter til din hudtype?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gillians
4 minutter siden, Emalje skrev:

I Danmark :) https://www.matas.dk/pudderdaaserne-t-zone-peeling-50-ml  

Har brukt den morgen og kveld i halvannen uke, og ser færre hudormer og mindre porer allerede (om det ikke er ren innbilning). Pudderdåserne(danske bloggere) peker til Paula's choice for å finne noe tilsvarende fra et annet merke: https://www.paulaschoice-eu.com/skin-perfecting-bha-lotion-exfoliant-m2051.html?dwvar_m2051_size=fullsize&cgid=#q=salicylic&simplesearch=Go&start=0&top=701

Men har også eksfoliert ca annenhver dag og renset huden nøye, så kan være det også!

Jeg har Paula's choice exfoliant med salicylsyre (sjekka nå, hadde glemt at det var det i den.) Brukt i en måneds tid, syns ikke jeg ser noen forskjell, men skal bruke opp disse produktene og se da. Hadde vært så kjekt om noe virket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Gillians skrev:

Jeg har Paula's choice exfoliant med salicylsyre (sjekka nå, hadde glemt at det var det i den.) Brukt i en måneds tid, syns ikke jeg ser noen forskjell, men skal bruke opp disse produktene og se da. Hadde vært så kjekt om noe virket...

Spennende. Du får holde meg oppdatert! Kanskje det bare er noe man må leve med.. I dag ble jeg "lurt" til å kjøpe Clinique sin rensebørste. Skulle bare ha en liten foreo, men den hadde de slutta å selge. Jeg har fortsatt troa på at man kan "rense seg ut av" store porer.. Har brukt den én gang nå, og er helt mindblown av hvor glatt huden min ble av det. Kanskje det hjelper på porene i det lange løp - vi får se!

Det tar jo ca en måned for huden å "fornye" seg, så kan jo hende det hjelper å teste i f.eks to-tre måneder i stedet? Syrene til hjemmebruk er jo ikke så sterke.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.9.2003 den 12.52, Gjest Anonymous skrev:

Lurer på hvorfor jeg.

Jeg bruker ikke foundation eller pudder, bare litt solpudder. Er flink til å rense huden morgen og kveld, med bra renseprodukter. Alikevel har jeg store poerer i huden ved siden av nesa, det er ett område på ca 4cm på hver side. Det er så irriterende! Kan det være fordi jeg røyker?

Tja, jeg fikk finere hud da jeg sluttet å røyke ( for maaange år siden). Men som flere her sier, så er det nok genetisk i tillegg. Nå har ikke jeg spesielt store porer, men jeg har merket en markant forbedring på huden siden jeg begynte med retinol. Jeg bruker denne om natten, under nattkrem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mindre porer av å skrubbe ansiktet i dusjen hver kveld med en konjaksvamp. 

Anonymkode: ebf5e...9ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye er genetisk. Hvorfor får noen gravide strekkmerker og noen ikke? Samme greia.

 

Jeg bruker å be min lege om epiduo gel. Som er ett legemiddel. Hør med din fastlege om dette er noe for deg.

 

En liten dert er nok til hele ansiktet. Kinn, hake, panne.

images?q=tbn:ANd9GcQCXG8w3CVRnEpRGh2SCPM

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.4.2018 den 13.03, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk mindre porer av å skrubbe ansiktet i dusjen hver kveld med en konjaksvamp. 

Anonymkode: ebf5e...9ae

Man skal ikke skrubbe hver eneste dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med å dra frem en 15 år gammel tråd? Er det noen som tror at TS fortsatt lurer på hvorfor hun har store porer?

Anonymkode: 28c48...559

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er greia med å dra frem en 15 år gammel tråd? Er det noen som tror at TS fortsatt lurer på hvorfor hun har store porer?

Anonymkode: 28c48...559

Det KAN jo være at noen andre lurer på det samme?

Anonymkode: 28870...9c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...