Gå til innhold

Hvordan få eksdama forelsket igjen?


Gjest ts_ts

Anbefalte innlegg

....og forøvrig synes argumentet "vil leve som singel litt" er det dummeste noen kan si.

Kan hun ikke realiserer seg selv gjennom å være i et forhold med deg, så kan hun bare stikke.

Antar at du ikke nekter henne å drive med hobbyer, være med venner etc. Da må det vel bety at hun vil knulle andre, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

....og forøvrig synes argumentet "vil leve som singel litt" er det dummeste noen kan si.

Kan hun ikke realiserer seg selv gjennom å være i et forhold med deg, så kan hun bare stikke.

Antar at du ikke nekter henne å drive med hobbyer, være med venner etc. Da må det vel bety at hun vil knulle andre, enkelt og greit.

Og så lenge følelsene for eksen er borte så er vel i grunn ikke det noe problem? Man kan ikke tvinge noen til å være forelsket, og man kan ikke holde på noen som ikke vil holdes på. Man er ikke respektløs om følelsene man en gang hadde forsvinner, man er respektløs når man ikke klarer å gi slipp på noen som ikke vil bli holdt på.

Det er lov å miste følelsene for partneren sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så lenge følelsene for eksen er borte så er vel i grunn ikke det noe problem? Man kan ikke tvinge noen til å være forelsket, og man kan ikke holde på noen som ikke vil holdes på. Man er ikke respektløs om følelsene man en gang hadde forsvinner, man er respektløs når man ikke klarer å gi slipp på noen som ikke vil bli holdt på.

Det er lov å miste følelsene for partneren sin!

Jeg liker svaret ditt Vilma! Jenta har ikke gjort noe galt. At hun ikke er forelsket lenger gjør henne ikke til et dårlig menneske som ikke respekterer andre. Kanskje det nettopp er respekten for ts som gjorde at hun sluttet forholdet - istedetfor å lyve om følelsene sine. Hun har vært ærlig - jeg synes det står respekt av det.

Jeg tror man må skille mellom snørr og barter her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gå videre med livet ditt, det er det beste du kan gjøre for deg selv. Kanskje ombestemmer hun seg, kanskje ikke. Men det er ikke det du bør være opptatt av nå. Nå må du rett og slett plukke opp bitene av ditt knuste hjerte og starte jobben med å lime det sammen igjen. Nå må du sette deg selv og dine behov først.

Slik du holder på nå kan det hende du vil oppleve dobbel hjertesorg. Første når hun dumpet deg, andre når du innser at hun ikke vil tilbake. Jobb med deg selv, og aksepter realitetene. Skulle hun ombestemme seg gjør hun det uavhengig av ditt spill nå. Og hvordan skulle fremtiden bli om hun kom tilbake etter at du har spilt en rolle, skulle du fortsatt dette spillet resten av livet for å holde på interessen hennes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

my two cents.....

Hvis ikke hun er villig til å kjempe for forholdet deres, fortsatt være med deg, da trenger du henne ikke. Da er ikke dette en person som respekterer deg.

Hallo.

Man kan da ha respekt for folk selv om man ikke ønsker å være i et forhold med dem!? Man kan da ikke leve sitt liv fordi andre har lyst til at man skal være sammen. Alle ønsker å være lykkelig selv, skal man da ofre alt fordi ex-partneren gjerne vil være sammen ? Synes du drar en tåpelig slutning med dette utsagnet.

"Hvis du ikke vil være sammen med meg, da jeg har ingen respekt for deg". Eh ok. Hadde jeg hørt noen si det da hadde jeg forstått at jeg iallefall hadde tatt den riktige avgjørelsen ved å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke slette henne fra Facebook for å slippe å se nyheter om henne. Du kan jo bare "skjule" henne. Da trykker du på "Hide" eller "Skjul" (er det sikkert på norsk) til høyre for en nyhet som handler om henne. Da slipper du å få slike ting oppi fleisen hver gang du går inn på Facebook, og ingen vet at du har skjult henne. Du kan fortsatt gå inn på profilen hennes, skrive på veggen, hun kan skrive hos/til deg som vanlig, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger ikke slette henne fra Facebook for å slippe å se nyheter om henne. Du kan jo bare "skjule" henne. Da trykker du på "Hide" eller "Skjul" (er det sikkert på norsk) til høyre for en nyhet som handler om henne. Da slipper du å få slike ting oppi fleisen hver gang du går inn på Facebook, og ingen vet at du har skjult henne. Du kan fortsatt gå inn på profilen hennes, skrive på veggen, hun kan skrive hos/til deg som vanlig, osv.

Det er selvsagt en mulighet, hvis han klarer å la være å sjekke profilen hennes hele tiden. Det er også helt legitimt å forklare eksen at det er for vanskelig å være venner nå når bruddet er ferskt og at han vil legge henne til igjen når han har fått det hele på avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode men veldig forskjellige grunner.

Men følgende er viktig:

Jeg synes ikke eksdama mi er dum som har dumpet meg, men jeg synes at hun viser utrolig lite respekt rundt måten hun gjorde dette på. Det skjedde på én dag hvor hun sa det hadde plaget henne i 3 måneder uten at hun sa i fra. I tillegg sendte hun sms med denne gutten minst ei uke før det ble slutt, det føles utrolig dårlig gjort selv om det kanskje er "normalt" eller "lov" eller uansett. Klart jeg ikke kan bestemme eller si hva hun skal gjøre, men det finnes da uskrevne regler for hvordan man behandler noen man har bodd sammen med i tre år.

Jeg skal slutte å grave i hennes facebook. Jeg skal prøve hvertfall.

Men en ting til: Er det virkelig slik at det eneste som har en liten sjans til å fungere er å ignorere henne slik som nå og kutte ut alt? Trur dere ikke det kan nytte at jeg viser interesse og ber henne med på ting og tang? Jeg er ganske sikker på at hun vil si ja, og vi ler og koser oss hele tiden når vi er sammen.

Det er kanskje litt tidlig, men trur dere ikke hun også kanskje bare blir glad og tenker det hvertfall ikke er noen vits i å gi følelsene en ny sjanse når det ikke virker som om jeg vil ha en ny sjanse engang?

Jeg kjenner jenta best og jeg vet at hun elsker å finne på saker og ting og føle seg litt opptatt. Jeg mener absolutt IKKE at jeg synes hun er et dårlig menneske fordi hun står opp for sine følelser og for seg selv, men denne måten hun har gjort det på har gjort dette helt forferdelig for meg. Jeg tør påstå at hvis man merker noe skranter litt i et forhold, så burde man nevne det med en gang og prøve å fikse det istedenfor å samle alle tingene opp over 3 måneder og sprenge det utover bordet og stikke på dagen.

Dette har skjedd og det nekter hun heller ikke for, hun er "lei for det, skulle ønske hun sa fra før så vi kunne fikse det"..

Hadde det vært et rent brudd der hun bare sa det rett ut og gikk så hadde det vært greit, men i etterkant har hun sagt mange ganger at hun trur det kan bli oss to for alltid ettersom vi har hatt det så spesielt og hun ville absolutt ikke være foruten de tre siste årene og blablabla. Det var jo _SÅ_ langt i fra at hun bare skulle være vekke én måned og at vi ennå skulle være kjærester, altså få litt avstand på forholdet en stund for å gjøre det spennende.

Jeg forstår at det ikke er lett å forstå meg! Foreløpig er det ingenting inni meg som vil gi opp, ikke en eneste muskel. Klart jeg skal gjøre masse gøy når jeg kommer hjem, jeg skal trene og få et helt annet liv. Orke å gjøre alle tingene i hverdagen og ha energi til kvelden også. Men jeg får ingen sjanse til å vise eksdama mi at jeg kan forandre meg når hun ikke gir meg en sjanse, om dere forstår. Dette synes jeg er trist selv om jeg ikke har krav på en sjanse. Det er jo faktisk følelsene det er prat om her, men de har forsvunnet pga. mange småting jeg har visst om hele tiden men som jeg ikke visste plagde henne.

Det er som å slå opp med typen sin fordi hun har irritert seg over at dolokket aldri blir tatt ned de siste 3 måneden, uten å klage på det.

Jeg er ikke sinna og jeg setter pris på og leser hvert eneste svar, men forstå at det ikke er ønskelig å få et svar det bare står "pul veninna hennes og kom deg til helvete vekk, hun er et monster og du vil ikke ha hun tilbake." Hun har nemlig ikke kysset gutten engang, ikke gjort noe galt synes nå jeg, jeg tilgir henne lett og jeg er villig til å gå til en forholdsspesialist hvis ting ordner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg, ts. Hun gjorde det slutt med deg fordi hun ikke føler mer for deg. Vil du virkelig være i et forhold med et menneske som ikke har kjærestefølelser for deg lenger?

Dette kommer til å bli en vanskelig periode for dere begge, hele hverdagen vil endre seg og det som har vært rutinen i flere år vil forsvinne. Det eneste du kan gjøre er å gi slipp; ikke inviter henne med på ting, ikke send masse sms og ikke hold kontakt med familien hennes. Om du fortsetter på denne måten vil alt bare bli mye vondere når du forstår at hun ikke vil ha deg mer. Som en sa over her: du drar på deg dobbel kjærlighetssorg ved å gå rundt og håpe.

Sysselsett deg selv, prøv å tenke positivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Da jeg var samboer for 5 år siden var jeg selv vært den som gjorde det slutte pga manglende følelser. Slik hadde det gått i 1 år, og jeg kunne ikke skille mellom vennskap og den kjærligheten man bør føle. Derfor så prøvde jeg å finne tilbake til det, og derfor ville jeg ikke såre han ved å fortelle at jeg ikke hadde slike følelser lenger, og ville bare prøve å "fikse det" med meg selv. Jeg visste det ikke var noe han kunne gjøre, han var bare flott. Jeg synes hun har avsluttet dette på en ærlig og bra måte, men for den som er forsmådd kan det alltid føles annereledes fordi det er "urettferdig".

Hadde han mast og spurt meg med på mange ting etter at vi faktisk hadde gjort det slutt og jeg hadde visst at han var som deg så hadde jeg følt at det var veldig klengete og masete, og hadde nok ikke vært helt med på det.

Hadde heller vært bedre om han ikke hadde latt høre fra seg på en stund, så man kanskje hadde fått tid til å savne tiden.

Dog, det var meg. Jeg er ikke henne. Ikke bruk mer tid på å fundere og spekulere her; det er ikke noe vits. Vi kan ikke vite. Du må jo være helt surrete i hodet nå etter all denne spekuleringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er helt surrete i hodet mitt, det har du helt rett i.

Klart jeg ikke vil være sammen med noen som har mistet følelsene, men hun har sagt at ikke alle er vekke og at det kunne ha vært fikset hadde vi bare tatt tak i det før, men hun gav meg jo aldri noen beskjed om at ting var på tur nedover.

Men greit, jeg gir opp... takk til alle som har vært med på å hjelpe meg. Kanskje jeg klarer få tilbake nattesøvnen og klarer å spise litt igjen, kanskje ikke. Jeg er helt totalt knust og klarer ikke ha det gøy lengre, men det ordner seg vel med tiden. Det eneste jeg vil i verden er å ha tilbake prinsessa mi som gjorde livet mitt så herlig.

Faen, livet er urettferdig. Jeg gav alt og det var ikke nok.

Kanskje var jeg for snill og for tøffel, men jeg prøvde hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts-ts - jeg forstår deg veldig godt jeg! Det er vondt å oppdage at hun har latt være å fortelle deg at noe skurret i forholdet deres. Du opplever jo at hun ikke ga deg en sjanse til å kjempe. Det er utrolig smertefullt. Samtidig forteller det deg at kommunikasjonen i forholdet ikke var god nok. Jeg har opplevd noe i nærheten selv og vet hvordan det smerter - man føler seg urimelig behandlet, samtidig som det er en påminnelse om at forholdet ikke var slik det burde være.

Jeg synes ikke du skal gjøre noe som ikke er naturlig for deg - og du skal ikke prøve å være en annen enn den du er. Du kjenner jenta bedre enn oss såklart! Forsøk å ha is i magen - vær raus nok til å gi henne så mye luft som hun trenger. Kanskje hun også etterhvert får behov for å snakke om det som skjedde, det er alltid noe å lære av slike prosesser!

Jeg synes ikke det gjør noe at du sender en sms og ønsker henne en fin dag. Men ikke mer. Da får du tilkjennegitt at du er der - uten å legge noe press på henne - eller mase på henne. Hvis hun har følelser for deg ennå så vil det komme frem en dag når hun er klar for det. Hvis ikke - så er du noen erfaringer rikere og du har fått bekreftet at god kommunikasjon må være bærebjelken i et godt forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mager trøst, men du kommer til å bli lykkelig igjen. Om det blir med henne eller en annen så er jeg helt sikker på at det kommer.Det er dessverre vondt og man kan ikke forestille seg at noen kan være like bra eller bedre enn henne, siden akkurat nå er hun det eneste du kan tenke deg! Det finnes ingen andre akkurat nå. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men kjære deg, ts. Hun gjorde det slutt med deg fordi hun ikke føler mer for deg. Vil du virkelig være i et forhold med et menneske som ikke har kjærestefølelser for deg lenger?

Dette kommer til å bli en vanskelig periode for dere begge, hele hverdagen vil endre seg og det som har vært rutinen i flere år vil forsvinne. Det eneste du kan gjøre er å gi slipp; ikke inviter henne med på ting, ikke send masse sms og ikke hold kontakt med familien hennes. Om du fortsetter på denne måten vil alt bare bli mye vondere når du forstår at hun ikke vil ha deg mer. Som en sa over her: du drar på deg dobbel kjærlighetssorg ved å gå rundt og håpe.

Sysselsett deg selv, prøv å tenke positivt!

Jeg tror hun følte det var feil der og da, og derfor kuttet hun. En downperiode på 3 måneder og litt til (halvt år?) er ikke verdens undergang, men det er fryktelig for deg. Er det en midlertidig eller varig downperiode? Hva skjer neste gang dere går i motgang, skal hun stikke da også? Uvissheten er fæl. Hvis jeg råder deg til å glemme henne, så er det mye fordi jeg selv ikke hadde klart meg så godt i slik uvisshet.

Hadde det vært meg , så hadde jeg ønsket en lang samtale med henne, for å få litt klarhet. Hvor mye skal man satse i ett tapt forhold, eller er det ikke tapt?

Hva slags ambisjoner har hun i livet og kjærligheten?

Hva tror du er best for henne? Hva ville du gjort i hennes situasjon? Hva mener hun selv?

Jeg tror kanskje ikke en slik samtale er taktisk og lur. Jeg er ikke lur selv, jeg mistet jo min x, og endte opp med ny stor kjærlighet. En samtale vil jo heller ikke gi svar, fordi hun sannsynligvis er totalt forrvirret i sine tanker og følelser. Men alle svar starter med spørsmål.

Akkurat nå så er hun nesten alt i livet ditt. Det er for mye. Det er viktig for deg nå å leve sunt og godt uten hennes deltagelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

Ja, jeg tenker at jeg skal hjem nå snart og så skal jeg ta kontakt og be hun komme bort med hunden. Deretter går enten jeg og hunden en lang tid eller så blir eksen med inn for å prate. Enten vil hun bare prate om de praktiske tingene, eller så vil hun spørre hvordan jeg har det og grave litt. Jeg har det helt forferdelig men jeg gidder jo ikke fortelle henne det igjen, hun driter i det.

Alle de gangene når jeg har spurt om det er over god godt har jeg fått et veldig uklart svar og det er umulig å vite hva som menes. Men det som er til felles med alle svarene er at hun selv trenger tid. Hun sier det ikke nødvendigvis er slutt mellom oss, men hun trenger tid og rom for å komme ajour med alle sine planer og verv. Dette trur jeg henne på ettersom hun også tidligere har bedt om ei helg der hun trenger alenetid og får gjort alt hun skal gjøre.

Jeg skal prøve å være mere meg selv, det føles uhyre unaturlig å ikke ha kontakt med henne nå, selv om det er slutt. Jeg vil vise henne at jeg finnes, men samtidig ikke mase og ikke prate om følelsesmessige ting. Tenker jeg sender henne ei melding i blandt hvor det ikke trenger å stå mere enn "Hvordan har dagen din/uken din vært?" Eller "Hvordan gikk eksamen for deg?" For å vise at jeg faktisk ennå er den gutten som bryr seg utrolig mye om alle tingene hun gjør.

Det er slik jeg er og det vil jeg aldri forandre meg selv på. Jeg ER en grei gutt og jeg behandler kjæresten min som ei prinsesse dag inn og dag ut, slik behandler hun meg også. (det gjorde eksen også)

Samtidig skal jeg være kald og ikke kommentere noe på facebook eller skrive unødvendige ting til henne.

Ellers blir det mye trening, et godt kosthold og mye skole og hobbyer. Kanskje jeg bare skal bli fortapt i videospillenes verden en liten stund.

Høres dette ut som ei grei løsning på livet mitt fremover? Alle tips og råd tar jeg til meg altså, det er en grunn til at jeg ennå skriver her. Jeg setter umåtelig pris på tilbakemeldinger.

Jeg er bare redd jeg vil slite med å holde null kontakt med henne, men samtidig klarer jeg la være å mase. Hvis flertallet allikevel mener jeg skal kutte hele kontakten så får jeg gjøre det, da det sikkert er en grunn til at det anbefales.

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du skal bruke et flertall for/mot her på KG som veileder. Du skal heller ta til deg de rådene du får og kjenne godt etter hva som harmonerer med deg selv.

Ja - gå tur, tren, dukk ned i skolearbeid og se på haugevis med filmer (men ikke kjærlighetsfilmer)

Jeg tror ikke hun driter i hvordan du har det, slik du skriver, men sannsynligvis har hun nok med seg selv akkurat nå. Du kan ikke forvente at hun skal ha plass til begges frustrasjoner. Derfor må du håndtere dette på egen hånd og ikke velte det over på henne selv om det er fristende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei igjen,

Hun sier det ikke nødvendigvis er slutt mellom oss, men hun trenger tid og rom for å komme ajour med alle sine planer og verv.

Det ser ut som om hun ikke har overskudd til å bo sammen med deg. At det er for mye for henne i disse dager.

Kanskje hun egentlig har mest lyst til å bruke koselig tid med deg ett par ganger i måneden.

I så fall har dere slitsomt forskjellig ambisjonsnivå.

Kan du leve godt med en slik ordning? Kan hun glede seg over en slik ordning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har veldig mange verv og ekstra ansvar dette halvåret, derfor føler hun ikke at hun har tid lengre. Før var det ingen problem.. Det verste er jo at om 4 måneders å har hun ikke så mye ansvar lengre og vil da få tid til akkurat det hun vil.

Jeg kan leve med at vi bor hver for oss og dater og oppfører oss som folk i starten på tjueårene gjerne gjør. Vi flyttet jo sammen samtidig som vi ble tjue år og har bodd sammen snart i to år uten å ikke ha tid til hverandre før.

Ting har forandret seg, uheldigvis ikke i min favør, men jeg vet at denne jenta ennå har noen følelser for meg og derfor heter denne tråden "Hvordan få eksdama forelsket igjen?."

Jeg har ennå ikke gitt opp og vil ikke gjøre det på en stund, men jeg kan begynne så smått å prøve å komme over kjærlighetssorgen. Det er hun som hele tiden har villet at vi skulle forlove oss og slikt, jeg har ventet grunnet vår unge alder, så jeg trur hele tiden hennes ambisjonsnivå har vært likt som mitt frem til nå.

Forandringer fryder sies det, men ikke nødvendigvis.

Havbris: Gode tips, jeg forstår hvorfor det kan være lurest. Jeg skal ikke ringe og gråte eller lignende, men heller bare ha bittelitt kontakt for å vise at jeg finnes og at jeg lever. Men hva synes du om at vi tar en lang prat når jeg kommer hjem? Vil det kanskje bare virke dumt? Jeg trenger jo ikke foreslå det, men heller ikke avvise hvis hun vil prate. Men hvis jeg kommer hjem og hun vil prate om alle de praktiske små dritt-tingene, er jeg absolutt ikke klar for det og vil nesten garantert bli litt sur. Det er viktig å ta hensyn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde du prøve å senke skuldrene.

Ikke noe spill vil få henne tilbake, du kommer til å skremme henne lengre unna. Vil du ha henne tilbake får du be høyere makter om at følelsene for deg skal komme tilbake, og i mellomtiden får du forsette og leve ditt liv.

Det er jo det som er poenget med det "spillet" vi anbefaler.

Når man blir dumpet så sier alle instinkter at man skal overbevise henne om å ta deg tilbake, vise henne hva man føler, og alt man vil er å vite hva hun føler. Man vil ha kontakt hele tiden, fisker etter tilbakemeldinger, trygler og ber.. og det fungerer ALDRI.

Det er på alle måter best å senke skuldrene, ha minst mulig kontakt med eksen og fokusere på seg selv.. ikke bare er det den beste måten å eventuelt få eksen tilbake på, men det er også den beste måten å komme over en kjærlighetssorg på.

Man blir ikke nødvendigvis "dobbelt knust" når/hvis hun ikke kommer tilbake. Tar man tiden til hjelp så vil sårene heles og man får et nytt perspektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nger jo ikke foreslå det, men heller ikke avvise hvis hun vil prate. Men hvis jeg kommer hjem og hun vil prate om alle de praktiske små dritt-tingene, er jeg absolutt ikke klar for det og vil nesten garantert bli litt sur. Det er viktig å ta hensyn!

Å bli sur er iallfall det minst taktiske du kan gjøre.

Hvis hun erfarer at tid eller samtale med deg er det samme som hyggelig tid eller hyggelig samtale, så kan det gi mersmak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...