Gå til innhold

Hvordan få eksdama forelsket igjen?


Gjest ts_ts

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_svetlana_*

Nei, jeg mener ikke du skal ta kontakt. Jeg mente bare at du ikke skulle være påtatt iskald, late som du ikke kjenner henne eller ignorere henne totalt. Du må være normalt høflig, heve deg over båden lysten til å komme med kjærlighetserklæringer og lysten til å skjelle henne ut (den lysten var sterkest hos meg, men du kommer kanskje i "forbanna-fasen" selv snart du og :fnise: ).

Min erfaring er at hun vil savne deg mer jo mindre hun hører fra deg, så hver "uskyldige" SMS eller facebookmld vil bare ha motsatt virkning. Pluss det er faktisk veldig gjennomskuelig, selv om du sender en mld om at hun har glemt igjen et par sokker i stedet for at du elsker henne. Hun vet hvor hun har deg da og hun får ikke savnet deg, faktisk kan det fort gå over til at hun blir drittlei av deg.

Ikke gi henne en klem og si at du elsker henne fortsatt! Når lysten kommer over deg så tenk med deg selv at dette faktisk bare skyver henne lengre bort - hvis du virkelig elsker henne og vil ha henne tilbake så tier du om det akkurat nå.

Eksen min var forøvrig også fryktelig sta. Selv om jeg hele tiden visste jeg var "bedre" enn hun nye, så fryktet jeg at staheten og stoltheten hans ville medføre at han ALDRI kom til å komme krypende tilbake. Og ikke hadde jeg tenkt å krype heller. Men, som jeg fortalte, så svelget han stoltheten etter en god stund og innrømte alle sine feil og at han ville ha meg tilbake over alt på jord. Det startet bare med mld om vi skulle ta en kaffe og komme på talefot igjen og bli venner (selv om jeg vet nå at han allerede da ønsket mer), og jeg var helt ærlig ikke klar for dette og sa nei.

Det er alltid smart å kutte kontakten en stund etter et brudd uansett for å bearbeide kjærlighetssorgen, så hold deg så langt unna henne du kan. Ikke heng steder du tror du vil møte henne, ikke gå ut med felles venner sammen etc. Du må også informere henne om at du trenger litt tid fra henne om hun er typen som vil henge masse med deg som kompis fra dag 1. Det krever sin mann/kvinne å være så standhaftig midt i en kjærlighetssorg, men for de av oss som har klart det så har det betalt seg.

Det er ikke din feil at familien hennes er på din side nei, men for all del unngå å dyrke det. Tror nok bare oddsen din blir forverret hvis du f eks holder kontakt med dem, og garantert hvis faren hennes sier at hun må ta deg tilbake :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest L

Sier meg enig med alt Svetlana sier. Den beste måten for deg å få eksen din tilbake er faktisk å få orden på ditt eget liv. Start med en hobby, begynn å trene, heng med venner og lev et interresangt liv som ikkje har noe med henne å gjøre. Når det gjelder eksen din så ville ikkje eg ignorert henne. Hver høflig når hun kontakter deg eller møter på deg. Eg ville ikkje tatt så mye kontakt med henne. Dersom hun begynner å savne/tenke på deg igjen vil hun kanskje kontakte deg. Som Zienna sa så kan man ikkje styre og kontrolere ens flølelser. Det er ingenting du kan si til henne eller noe form for overtalelse som gjør at hun får følelsene tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på med å gjøre ting for deg selv og få eksdama på avstand. Kanskje forandrer du selv mening om hva du vil med forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, takk for mange gode svar. Spesielt Svetlana : )

Jeg liker svar som begrunnes og jeg blir mer og mer glad i dette forumet.

Akkurat nå har jeg mottatt en sms fra henne hvor hun skriver:

Hei [navn]. Jeg tenker på deg. Har du det greit?

Det virker som ei melding som er skrevet fordi hun føler hun må. Veldig kjedelig i forhold til hva hun vanligvis skriver. Så fort jeg er tilbake i "byen min" skal jeg gjøre akkurat som dere sier. Trene, dyrke en større hobby og ha masse gøy.

Nå sluter jeg kun med hva jeg skal gjøre når jeg kommer hjem i overimorgen og hun ennå har én dag før hun kan ha flyttet ut. Derfor må jeg sikkert treffe hun og jeg skal være normalt grei, ingenting ekstra.. ingen "elsker deg" eller noe slikt.

Skal jeg skrive til hun at jeg har det greit og sånt, skal jeg nevne at jeg tenker på henne også? Alt skal være så vanskelig..

Men ja, jeg skal bare tenke at det er over og så leve et liv jeg kan være fornøyd med selv.

I dag pratet jeg med søstera etter at hu tok kontakt, hun hadde pratet med eksdama og gravd litt. Jeg ble forfalt at eksen hadde ingen planer om å bli sammen med han andre og det var ikke derfor det ble slutt mellom oss. Hun kunne heller ikke nekte for at det kunne komme til å bli oss to igjen. Dette skjedde mye grunnet at jeg har hatt et godt bånd med familien hennes også, derfor bryr de seg mye. Hun skrev også at fremover skulle hun bare være singel og ha alenetid og tenke på sine egne ting. Deretter kunne alt skje.

Vanskelig å tolke at hun ikke skal nekte for deg, jeg ønsker jo ikke være ei reserveløsning.

Uansett hva dere sier om henne, hun er mye bedre enn det høres ut her. Hun var veldig hjemmekjær og elsket å være med meg hver eneste dag og hver eneste kveld. Aldri noe stress med å gå på byen osv. Derfor sier hun nå at "skylappene" hun har gått med i tre år plutselig er vekke og hun ser livet på en annen måte. Hun har blitt et midtpunkt i klassen og en annen gutt sa også at han elsker henne. Mye forskjellig skjer i livet hennes og hun bader i glansen nå. Klart forstår jeg at jeg virker kjedelig og kjip når hun ikke har særlig mange følelser igjen og har flere følelser for en annen gutt i vennegjengen sin. Det virker jo perfekt å ha en type i vennegjengen og ende opp med en sinnsykt bra vennekrets i tillegg.

Eksdama sa til søstera si at hu skulle ta kontakt med meg i nær fremtid uten at søstera ba hun gjøre det, så ikke vet jeg. Etter tre dager uten å høre noe så er det ganske sprøtt å først få ei melding nå, virker som om hun føler seg tvunget. Dessuten sendte vi sms 10 ganger om dagen før da vi var sammen, så hun er god til å forandre seg.

Noen flere synsvinkler eller tillegsinfo?

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_svetlana_*

Bare koselig å være litt til hjelp, eller i det minste trøst :)

Vi som har blitt knust forstår nok hverandre godt.

Vet ikke helt hva som er lurt å svare på den SMSen jeg. Enig i at den meldingen nok er noe hun skriver mest fordi hun "må", hun har nok litt dårlig samvittighet og vil være snill, og hun ønsker jo uansett at du har det bra tenker jeg.

Ikke svar noe overdramatisk i hvert fall. Kanskje lurt å holde det kort og kanskje litt nøytralt, hvis det er en ting som går under huden på kvinner så er det å ikke vite helt hva menn føler. Så om du vil hun skal tenke mer på deg så er det kanskje en idé å ikke brette seg ut for mye og avsløre alt som foregår inni deg nå.

Hva svarte du til slutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare koselig å være litt til hjelp, eller i det minste trøst :)

Vi som har blitt knust forstår nok hverandre godt.

Vet ikke helt hva som er lurt å svare på den SMSen jeg. Enig i at den meldingen nok er noe hun skriver mest fordi hun "må", hun har nok litt dårlig samvittighet og vil være snill, og hun ønsker jo uansett at du har det bra tenker jeg.

Ikke svar noe overdramatisk i hvert fall. Kanskje lurt å holde det kort og kanskje litt nøytralt, hvis det er en ting som går under huden på kvinner så er det å ikke vite helt hva menn føler. Så om du vil hun skal tenke mer på deg så er det kanskje en idé å ikke brette seg ut for mye og avsløre alt som foregår inni deg nå.

Hva svarte du til slutt?

Svarte følgende:

Forklarte at jeg har vært med gutta og hadde akkurat kommet hjem, skal tilbake på avslutningspils der i morgen igjen. Har også kjøpt treningsutstyr. Der?

Fikk til svar:

Hun hadde hatt eksamen og vært på ikea, endelig fått nattbordet hun hadde ønsket seg. Nå var hun i leiligheten og holdt på å pakke. Det var trist skrev hun. Så lurer hun på om jeg skal til syden med foreldrene mine, noe jeg har bestemt meg for å ikke gjøre. Deretter avslutter hun med et hjerte.

---

Jaja, det var da ikke så galt. Skal jeg late som om jeg også synes det er trist eller hva? Det er umulig å gjøre alt rett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FØlelser kan faktisk forsvinne selv om man er sammen med en snill og flott person. Man kan ikke styre dette selv. Man kan være så flott man bare vil, uten at det kan påvirke; når følelsene bestemmer så er det vanskelig.

Det er nok vanskelig for henne å gi slipp også, jeg vil anta det er derfor hun nekter for mye, slik at det siste leddet mellom dere ikke skal bli borte også. Det forlenger bare prosessen.

jeg har selv vært den som gjorde det slutt fordi jeg mistet de riktige følelsene og hadde vanskeligheter for å faktisk forstå det selv. Dog var det det riktige valget, uansett hvor vanskelig det var.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FØlelser kan faktisk forsvinne selv om man er sammen med en snill og flott person. Man kan ikke styre dette selv. Man kan være så flott man bare vil, uten at det kan påvirke; når følelsene bestemmer så er det vanskelig.

Det er nok vanskelig for henne å gi slipp også, jeg vil anta det er derfor hun nekter for mye, slik at det siste leddet mellom dere ikke skal bli borte også. Det forlenger bare prosessen.

jeg har selv vært den som gjorde det slutt fordi jeg mistet de riktige følelsene og hadde vanskeligheter for å faktisk forstå det selv. Dog var det det riktige valget, uansett hvor vanskelig det var.

Lykke til.

Takk for det, jeg håper det ordner seg.

Jeg svarte at jeg trudde hun gledet seg til å bo hos ei venninne og at det var bra hun endelig fikk det nattbordet hun ville ha.

Da svarte hun at det trudde hun ble greit. Deretter fortalte hun at de skulle ha jentefrokost med klassen der på tirsdag.

Deretter var meldingen slutt. Vet ikke om jeg skal svare nå, men isåfall vil jeg skrive noe slikt: "Så heldig du er!"

Blir det for dumt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun spurte også om jeg kom hjem på søndag, så jeg følte meg bundet til å svare. Svarte: "Så heldig du er! Ja, jeg kommer hjem på søndag"

Så får vi se hva som skjer, kan holde dere oppdatert om dere bryr dere. Dumt ikke svetlana var her akkurat nå, men hva kan jeg forvente? ;=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at dette kanskje høres helt latterlig ut,

men jeg har lyst til å invitere eksen med på Alice I Eventyrland.

For ca 2 år siden da den ble annonsert ble hun helt gal og gledet seg helt sjukt, det er et godt minne jeg har. Hun elsker de gamle filmene også.

Er det teit av meg å lage en event av det på facebook som er hemmelig og invitere kun henne? Jeg vet vi kan ha det fint...

Eller er det en dum ting?

Det vil garantert vekke mange minner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg veit at det ble mange innlegg nå, men får ikke sove.

Hvertfall, hun svarte ikke på den siste SMS'en.

Jeg håper virkelig svetlana svarer meg til i morgen, hadde vært et lyspunkt.

Trenger dine kloke svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hogwash
Er det teit av meg å lage en event av det på facebook som er hemmelig og invitere kun henne?
Ja.

Eller er det en dum ting?
Ja.

Som folk over her har sagt, du bør gi henne tid og rom til å savne deg. Tror også du bør passe deg for å ikke virke patetisk og desperat!

De gangene du kontakter henne blir hun "tvunget" til å tenke tilbake, dette kan fort bli oppfattet som mas. Hvis du derimot gir henne rom vil det oppstå situasjoner der hun minnes tiden med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_malin_*

For det første skjønner jeg at du er veldig lei deg og syntes det er ytterst irriterende og kjipt! Det hadde jeg også syntes om jeg var deg.

Saken er at jeg har opplevd noe av det samme. Jeg var sammen med den herligste fyren, var dødssnill mot meg, og alt det der. Men etter nesten 2 år ble han litt for snill om du skjønner. Det kan fort bli kjedelig. Og der kommer den nye gutten og all festingen inn i bildet.

Jeg var selvfølgelig dødslei meg for at jeg ikke hadde følelser for han lenger. Og jeg prøvde å la følelsene komme tilbake til han, men det fungerte ikke. Nå over 1 år siden jeg gjorde det slutt med han har jeg tatt meg selv i å savne det stabile og gode forholdet vårt og ligger ofte å tenker tilbake.

Det jeg syntes du bør gjøre, er nettopp å ikke være der med en gang for henne. Vis at hun må kjempe litt for å få deg tilbake. For jeg VET at hun vil savne deg. Hun trenger bare litt tid og space. Han gutten er garantert en hun ikke har så mye følelser for hvis hun graver dypt inn i hjertet sitt.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heeey!!! Ro ned litt nå, kjære deg. Du må huske at du setter "verdien" på deg selv. La henne forstå at du er virkelig en sjelden juvel, at du er verdt så mye at det ikke er sikkert at hun har råd til deg engang. La henne kjempe litt nå, så vil hun sette mer pris på deg når hun får deg og. Hun er sikkert litt usikker nå på om hun har gjort det rette. Dersom du kaster deg tilbake i armene hennes går det gjerne den veien at hun har sex med deg ett par ganger, og så stikker hun for godt i den tro at hun "alltids kan få deg tilbake om hun vil". Dersom du klarer å holde på spenningen en stund nå så kan du klare å snu det til din fordel. Men du må være klar over at slik tvil hun muligens har nå kan være ganske vanlig, og trenger ikke bety at det er deg hun vil ha. Det kan likså godt være at hun trenger tryggheten av at noen står der klar om det feiler med den nye flammen. Eller det kan være at hun trenger en bekreftelse på at hun har "draget". Og du vil vel ikke være en back-up plan? Sørg for at du blir førstepremien nå.

Får du sms'er så vent en god stund før du svarer. Ikke skriv om hva du gjør. La henne lure litt. Svar kort og saklig. "Har det bare bra." Ikke spør tilbake hvordan hun har det hver gang. Da vil hun tenke ekstra over det de gangene du gjør det. Ikke inviter henne på kino og slikt nå. Gi henne tid til å savne deg. La henne få føle på hvordan det er. Uten denne tiden vil du kvele den siste gnist av følelser hun har.

Fokuser på ditt eget liv, gjør ting sammen med vennene dine. Det er pyton å gå rundt å tenke på en annen hele tiden, men ta en dag av gangen og bestem deg for å ikke ha noe med henne å gjøre dag for dag. Så kommer du deg gjennom det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som hun over sier; vær litt hardt to get. Man MÅ ikke svare så fort som mulig. En artig historie: en venninne av meg hadde hatt noe på gang med en veldig kjekk og grei fyr. Han hadde henne dog rundt lillefingeren. Så fort han sendte sms, hun kunne ikke svare tilbake fort nok. Glemte alt annet. Hun var såklart lei seg for at situasjonen var sånn og hun følte seg jo omtrent desperat etter han. Jeg ba henne roe ned aktiviteten. Ikke svar med en gang, og vent litt med å svare. Da mener jeg ikke ti minutter, men heller en time. På sms uten spørsmål så trenger man heller ikke å svare. Hun hadde vanskelig for å gjennomføre dette, men gjett hvem som plutselig ble helt på tuppa etter henne? Det var morsomt =) Rollene ble snudd.. Hun mistet dog etter dette interessen for han, men men.. det var den historien.

Dine sms tvinger henne til å tenke på deg, uten at hun gjør det av egen vilje. Så la henne drive rundt, gjør noe selv også, ut å finne på ting, la henne kontakte deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Det er vondt når et langt og godt forhold plutselig tar slutt. For henne var det ikke plutselig. Hun har tenkt frem og tilbake i flere måneder, og endelig nå tatt den vonde avgjørelsen fordi følelsene ikke lengre var de rette. Trolig var det ikke noe galt du har gjort, eller noe du kunne ha fikset ved å være mer oppmerksom/romantisk/osv. Av og til så er ikke forhold ment for å vare. Det er trist. Også for den som slår opp, selv om hun ikke viser det. Hun har delt mange gode år med deg. Hun har delt et hjem med deg, gode minner, og det er ikke bare å skru disse av og på. Selv om hun ikke elsker deg lengre, kommer hun til å savne deg og hjemmet og hverdagen dere delte. Men det betyr ikke at hun vil tilbake i forholdet, at det er noe "å redde". For henne kan det være riktig å gå videre uten deg, selv om du ikke ser det akkurat nå. Det gjør henne ikke til en drittsekk, det er bare sånn det er. Ikke alle følelser varer, uansett hvor mye næring de får. At hun er betatt av en annen, er heller ikke noe hun kan styre. Og det er ikke galt av henne å være det (bortsett fra at han har dame), selv om hun har sagt til deg at hun vil være fri og frank. Det er vondt med brudd, men den rette "fiksen" er ikke alltid å finne tilbake til hverandre igjen.

Kanskje det er mer romantiske følelser igjen hos henne. Det vet jeg ikke. Kanskje ikke hun vet det heller akkurat nå. Hvis du er for "tett" på henne og maser og varter henne opp, så vil hun ihvertfall ikke finne ut av det. Løsningen er heller ikke hevn ala; se den nye dama mi (Med mindre du faktisk blir forelsket i ei ny, men det er jo ikke hevn). Oppfør deg normalt. Overse hjerter i meldinger. Svar hyggelig og ikke-masete. Hvis hun vil si noe (hvis det hjertet skulle bety noe), så kan hun si det mer rett ut. Mange "misbruker" hjerter om dagen. De putter hjerter som punktum (f.eks. etter hver facebook/msn-status, veggmeldinger på Facebook, osv.). Ikke tolk ting mer romantisk enn hva det kanskje er. Vent til hun sier det rett ut. Hvis du ikke tar evt. hint, så blir hun nødt til å gi deg det med teskje! Det er uansett mye kjekkere å vite enn å spekulere.

Lykke til videre. Lev livet, og gjør deg selv lykkelig med aktiviteter og venner. Det er mer attraktivt enn en som sitter hjemme og sturer og lurer på hvorfor hun gjør sånn og sånn når hun har sagt sånn og sånn, osv. Men ikke vent på henne for alltid. Det er en stor sjangs for at hun ikke kommer tilbake! Men som sagt; det gjør henne ikke til et dårlig menneske. Hun har ikke gjort noe galt ved å slå opp med deg. For henne, var det sikkert det eneste riktige, og hun har sikkert veidd mye for og imot før hun tok den tunge avgjørelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei igjen,

Det er klart hun ikke har gjort noe galt, men hun har selv sagt at vi kunne ha fikset forholdet hvis vi bare hadde "vannet plenen" oftere og mere i det siste. Men nå hadde hun bare beholdt det inni seg og ikke sagt til meg at hun mistrivdes de siste månedene. Hadde hun sagt at det ikke ville ha hjulpet uansett, så forstår jeg.. Men når hun faktisk sier at vi kunne ha ordnet det...

To dager før det ble slutt sa hun jo at hun elsker meg og gledet seg til turer vi skulle på og fremtiden vi skulle dele.

Derfor kommer dette som et sjokk på meg. Det jeg hele tiden håper på er at det er et sjokk for henne også ettersom hun aldri har vært slik som hun er nå. Klart jeg må leve videre uten henne nå og heller ta det meste som en bonus. Dette er vel bare alfor nytt for meg ennå, jeg klarer ikke se helt klart omtrent.

Men hvis det er én ting jeg ønsker i livet, så vet dere hva det er.

Hun synes hvertfall det var kjipt å pakke tingene sine i går, jeg får satse på at det faktisk er sant. Herregud som jeg elsker den jenta.

Takk for alle gode tips igjen, selvom det samme ofte blir sagt. Jeg vil nok ikke gi opp, men ikke misforstår, jeg har ikke sendt henne ei eneste melding siden jeg gikk hjem til familien min på onsdag. Først i går kveld fikk jeg et livstegn fra henne, etter å ha kikket på mobilen min hvert minutt siden da..

Vi får se.. jeg gruer meg til å komme hjem til tom leilighet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ts_ts. Jeg kjenner meg igjen, siden jeg hadde lignende brudd i 2008.

Jeg synes ikke du skal tolke hennes sms, og tro at noe står mellom linjene. Det mest presise er sannsynligvis å ta info ordrett. Står det ett hjerte, så er det ett hjerte.

Jeg må bare tolke "Jeg tenker på deg. Har du det greit?"

Jeg tror hun spør, rett og slett fordi hun vil vite det. Husk at også hun har kjærlighetssorg (abstinens, og kanskje noe mer). Hun er glad i deg.

Hvis det går med deg som det gikk med meg, så tar hun kontakt etter en tid, og ønsker deg tilbake. Jeg sa nei takk, fordi jeg da var temmelig ferdig med kjærlighetssorgen, og hadde blitt sammen med ny absolutt superfantastisk dame.

Det er ikke sikkert du vil mer, hvis hun prøver. Det er ikke sikkert at du ønsker å satse på ei usikker dame , som er troende til å dumpe deg hver gang det butter litt imot.

Jeg antar at følelsene for deg var svekket når hun brøt, kanskje forstyrret av en annen mann, men at nå som hun føler at du forsvinner, så kommer savnet bare sterkere, og følelsene bygger seg opp.

Ellers , så må jeg si at jeg er fullstendig enig med deg i at Svetlana har veldig gode svar. Jeg håper også at Sveta logger seg på igjen og svarer mer.

Ta mitt svar med to klyper salt. det er dessverre mer gjetning enn vitenskap.

Hvis du lar henne komme tilbake, så foreslår jeg at du svarer :"Da må vi melde oss på samlivskurs". Jeg føler at kommunikasjonen deres ikke holder livsløpskvalitet, og at det er det som må fikses for å oppnå varig kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Grosny, takk for svar!

Hvor lang tid gikk det fra det ble slutt/hun flyttet ut og til hun ville ha deg tilbake igjen?

Er ikke i nærheten av å bli kvitt sorgen, så da må det jo være laaang tid som har gått for deg regner jeg med. Mitt første store brudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du lar henne komme tilbake, så foreslår jeg at du svarer :"Da må vi melde oss på samlivskurs". Jeg føler at kommunikasjonen deres ikke holder livsløpskvalitet, og at det er det som må fikses for å oppnå varig kjærlighet.

Det rådet du får av I Grosny her er et veldig godt råd. Selv om du sier du elsker henne og vil tilgi at hun valgte å dumpe deg når det dukket opp utfordringer i forholdet - så vil denne historien alltid være en del av den historien dere har sammen. Du må vite at selv om du elsker henne - så kan det bli utfordrende for deg og leve med dette. Det kan også bli utfordrende å leve med vissheten om at hun har "holdt på" med en annen. Og det kan bli fristende for deg å kaste dette i ansiktet på henne igjen og igjen i fremtiden. Det må du ikke. Hvis du velger å tilgi og forsone deg med det som har skjedd, så vil du sannsynligvis få en del å jobbe med i deg selv.

Derfor er det smart å tenke i retning samlivskurs eller parterapi hvis dere har et alvorlig ønske om å fortsette samlivet videre. God kommunikasjon kommer til å bli den viktigste forutsetningen for å lykkes.

Selv om du får henne tilbake så får du også påminnelsen om sviket hennes. Sannsynligvis blir det en utfordring for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...