Gå til innhold

Hvordan få eksdama forelsket igjen?


Gjest ts_ts

Anbefalte innlegg

Vi er i tjueårene og har vært sammen i lengre enn 3 år.

For ei uke siden ble det slutt.

Grunn til bruddet: Hun sier følelsene forsvant sakte men sikkert de siste 3 månedene. Hun gav meg aldri for sent før det var for sent, noe det er nå. Samtidig fant hu ut at hu vil leve livet litt som singel. I tillegg har hun spennende følelser for en mann på jobben som hun treffer hver dag. Jeg er såklart irritert ettersom hun aldri sa ifra at følelsene forsvant slik at jeg kunne fått ordnet det, men det er for sent uansett hva jeg gjørt.

Dagens situasjon: Etter nesten 2 år hvor vi har bodd sammen har dama flyttet til ei venninne og det er over mellom oss. Hun sier jeg er veldig veldig spesiell for henne og sannsynligvis den snilleste hun noen gang vil treffe. Men akkurat nå trenger hun tid for seg selv og ønsker å være singel for en periode slik at hu kan få tenke seg om. Hun sier hun heller ikke skal ha kjæreste på ei stund, så jeg trenger visstnok ikke irritere meg over han gutten hun "holder på med", mere om det senere.

Første uken tryglet jeg som bare det for å få henne til å bli, alt skal bli bedre og jeg er forberedt på å "vanne plenen" oftere og bedre. Det hjalp ikke, så nå prøver jeg å ikke kontakt henne i det heletatt. Forhåpentligvis vil jeg skape et tomrom i livet hennes hvor hun innser hva hun går glipp av og kommer tryglende tilbake. Er det rett måte å gå frem på?

Gutten: Samtidig som følelsene for meg forsvant, blomstret det opp følelser for en annen gutt. Han har også dame, men det blir visstnok snart slutt sier han til eksen, kanskje en tilfeldighet. Hvertfall har jeg sagt at den kontakten de har mellom seg er det verste hun kan gjøre mellom meg. Hun slår opp fordi hun ikke vil ha et forhold, men fortsetter kontakten med denne personen. Hun er 100% bestemt på å ikke bryte kontakten og nekter hele tiden. Jeg har ingenting med saken og gjøre og det er hennes liv, sant nok. Men hvor blir det av hjertet?

Uansett, nå vil jeg ha tilbake dama mi. Vi hadde 3 utrolig flotte år hvor vi aldri engang var så uvenner at et måtte sove på sofaen, så plutselig mener hun at "skylappene" forsvant og et helt liv dukket opp for hun. Hun innså at det ikke lengre er så gøy å sitte mye hjemme på kveldene og kose seg med kjæresten, nå skal livet leves og hun har fått en stor ny vennegjeng som hun samtidig har blitt et midtpunkt i. Guttene kaster seg over hun som gribber, altså ei flott jente.

Jeg vet 100% selv at jeg er en utrolig grei person som aldri har gjort henne noe galt i det heletatt, denne gutten det er prat om vil aldri kunne matche hvor mye jeg og eksdama passer sammen, alt har vært perfect match. Plutselig forandret hun seg slik som dette og sender mye SMS med denne gutten og kommuniserer på facebook. Det er utrolig vondt for meg.

Jeg vil som sagt ha tilbake dama mi uten å måtte trygle.. Hvis ALLE følelsene er vekke, er det mulig i det heletatt? Jeg vil ikke høre et "Nei"-svar, isåfall begrunn det. Det er helt sjukt dette som har skjedd og jeg sliter mye med det. Får ikke sove på natta og har stadig klump i magen.

Er det noe jenter som har tips til hva jeg kan gjøre for å få eksdama til å ville ha meg tilbake? Jeg forstår at jeg ikke burde konfrontere denne gutten, men det frister noe sjukt.. Han vet liksom ikke hvor mye han ødelegger.

Håper noen tar seg tid.. det er en stor tekst, men jeg har veldig vondt i hjertet mitt :(

Håper på svar.

Ekstrainformasjon:

Hun har aldri vist at hun har felt en eneste tåre og tar dette bruddet latterlig bra. Hele tiden ler hun med vennene sine på facebook og later som ingenting. Hun prater heller ikke med noen om hva som skjer og ingen kjenner henne igjen. Tenk deg verdens beste jente som nesten aldri drikker og er skikkelig hjemmekjær, plutselig begynner å feste som en gal og oppfører seg som om hun er 16 år gammel. Hun sårer meg hele tiden og avviser meg når jeg trenger trøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hogwash
Hun har aldri vist at hun har felt en eneste tåre og tar dette bruddet latterlig bra.

Hun vet jo at du vil ha henne tilbake? Alltid kjekt med litt backup hvis den nye fyren plutselig ikke er like spennende mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun er som venninna mi.

Da det ble slutt, tok hun det som et brudd, og gikk videre. Man kan ikke bestemme seg for hvem man får følelser for. Jeg skjønner at det er trist for deg, men hvis hun har funnet seg en ny, har du antakeligvis spolert dine sjanser. Når man gir noen opp, gir man også opp råderetten over dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun vet jo at du vil ha henne tilbake? Alltid kjekt med litt backup hvis den nye fyren plutselig ikke er like spennende mer.

Det har du helt rett i, hun vet jeg kan komme tilbake.

Zienna:

Eksdama sier det ikke er noe mellom de, men at hun bare er betatt. Det er helt vanlig å bli betatt av noen når man er i et langt forhold.. vanligvis bare biter man sammen tennene og så går det over. Her synes hun følelsene for han gjør at vårt brudd er lettere. Han har også dame og jeg kan aldri forstå at eksdama ville ha ødelagt noe slikt. Kan det ikke gå over? Jeg ønsker å ha et håp :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedspørsmålet er på en måte om det er en sjanse for at hun kommer tilbake? Jeg har kanskje vært FOR grei med hu. Sydd puter under armene litt for mye.

Hvertfall, er det en god plan å holde på slik jeg gjør nå med ignorering og vise at jeg har mange baller i luften og gjør masse artig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du helt rett i, hun vet jeg kan komme tilbake.

Zienna:

Eksdama sier det ikke er noe mellom de, men at hun bare er betatt. Det er helt vanlig å bli betatt av noen når man er i et langt forhold.. vanligvis bare biter man sammen tennene og så går det over. Her synes hun følelsene for han gjør at vårt brudd er lettere. Han har også dame og jeg kan aldri forstå at eksdama ville ha ødelagt noe slikt. Kan det ikke gå over? Jeg ønsker å ha et håp :(

Ok, denne situasjonen er jo litt mer tricky enn venninna mi sin, ettersom han gikk fra dama for henne, og hun hadde slått opp med denne fyren før det ble noe mer.

Jeg tror hun også synes de nye følelsene gjorde bruddet lettere. Det er mulig at det kan gå over, men sånn som det ser ut nå, tror jeg ikke at det er mye annet du kan gjøre enn å la henne ta valget på egenhånd. Hvis hun vil ha deg, så vil hun ha deg. Hvis du kravler og kryper for å få henne tilbake, har hun i pose og sekk. Vis henne hva hun gir avkall på. Forandrer hun fremdeles ikke mening, tror jeg du har svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_svetlana_*
Hvertfall, er det en god plan å holde på slik jeg gjør nå med ignorering og vise at jeg har mange baller i luften og gjør masse artig?

Ja, det er absolutt den beste og eneste måten å gjøre dette på. Jeg kan ikke garantere at hun kommer tilbake, men jeg kan garantere at det er med den metoden du har best odds. Hvis det ikke fungerer da, så må du nok bare akseptere bruddet og i verste fall så har du i det minste gått ut av det hele med stoltheten i behold og på en måte hvor det går fortere å komme over sorgen.

Det er klart hun har det enklere enn deg nå, for det første er det lettere å være "dumperen", hun har litt makta imens du er prisgitt hennes avgjørelser, og for det andre så har hun en annen flørt å distrahere seg med. Synes ikke det er bra stil å gjøre slikt så kjapt etter et brudd, men om det er noe trøst så gjorde min eks-kjæreste akkurat det samme rett etter han dumpet meg - men etter den søte kløen, så kom en forjævlig sur svie da han innså tabben noen uker senere.

Bare vis at du er glad, har det bra, at du har akseptert bruddet og kommer deg videre. Ikke så stor fan av å gjøre folk sjalu, men med noen tror jeg det kan fungere å vise at du kanskje har andre kvinner i kikkerten. Ikke vis det sånn krampaktig da, men om anledningen skulle by seg tilfeldigvis. Du skal helst ha null kontakt med henne da, la henne få savne deg. Slett henne gjerne fra facebook og, det er bra for deg også å slutte å spionere på henne. Og kanskje det trigger noe hos henne når hun har mindre oversikt over hva du gjør.

Hold deg aktiv, være med venner, kjøp noen nye klær, gå til frisøren, TREN masse, spis godt og sunt, se noen komedier, bli hekta på et nytt playstation-spill, skriv ting av deg f eks her på kvinneguiden i stedet for å kontakte henne, fokuser på jobb eller hobbyer, gå ut og fest litt (men husk at dagen derpå kan være litt ekstra deprimerende), gå inn for å faktisk komme over henne og glemme henne.

Det kan på noen måter virke som dere kanskje har hatt deres tid sammen og gått forskjellige veier. Jeg føler ofte at par som starter i tenårene ikke blir de som gifter seg, og på mange måter tror jeg ikke det er en så bra ting heller. Om du ikke får tilbake dama di så spår jeg at du i fremtiden vil møte ei du passer enda bedre med og kan vokse mer sammen med, og at du vil være sjeleglad for at det ble slutt med din første.

Men jeg har blitt dumpa selv, jeg vet det ikke er lett eller spesielt trøstende å tenke at man kommer til å tenke annerledes ett år frem i tid. Man tror ikke på det, man vil bare ha tilbake eksen. Men det er ikke alltid det er den beste løsningen når man tenker i et litt lengre perspektiv enn bare akkurat nå.. som du sier så har hun ikke vært særlig snill med deg. Og et slikt brudd tærer på et forhold, om dere blir sammen igjen nok en gang (noe som skjer ekstremt ofte) så går det fort til helvete en gang til.

Eksen min krøp jo til korset, men det var too little, too late. I løpet av ignoreringsfasen hadde jeg gått fra å håpe og be om at han kom tilbake til å innse at jeg nok hadde det best uten - og det var helt riktig avgjørelse, nå har jeg verdens beste nye kjæreste som jeg elsker høyere enn jeg noensinne gjorde med han andre :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svetlana, takk for et nydelig og utfyllende svar. At det finnes personer som deg som tar seg slik tid, er et under i seg selv.

Jeg skal gjøre akkurat som du fortalte, leve livet litt bedre enn jeg gjorde før. Ironisk nok så hadde jeg den slappeste perioden i hele mitt liv i de 2-3 månedene hvor hennes følelser forsvant. Jeg satt utrolig mye inne og var arbeidsledig ei stund. Dette gjorde at jeg satt utrolig mye hjemme og var utrolig kjedelig antageligvis.

Det å slette henne på facebook høres bra ut i teorien, men i praksis trur jeg det bare vil få hun til å tro det har tørnet for meg. Jeg er egentlig en ganske stor tøffel og har alltid vært utrolig grei med hun. Er usikker på om det er lurt i mitt tilfelle, vi er veldig følsomme begge to, og da kan det virke som at jeg bare vil bli kvitt henne. Men kanskje det er akkurat det jeg skal late som?

Stakk din kjæreste også fordi det var en annen person inne i bildet? Var det kombinert med følelser som forsvant?

Fortell, fortell.. jeg klarer ikke sove og elsker å høre historier hvor det faktisk har ordnet seg, selvom det er litt bob-bob i ditt tilfelle. Jeg vil ha tilbake prinsessa mi, jeg har så utrolig mange gode minner.

Takker igjen for fint svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten:

Dama har eksamen i morgen tidlig og jeg lurer fryktelig på hvordan det går, naturligvis. Skal jeg bare skygge banen og late som jeg ikke bryr meg? Eller skal jeg spørre hvordan det gikk på en SMS?

Vet ikke helt om jeg skal forsvinne helt fra livet hennes eller stadig vise at jeg bryr meg litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Siv_*

Jeg ville skygget banen og latt som jeg ikke brydde meg. Ikke vært for lett tilgjengelig, da hun aldri rekker å kjenne på at du ikke er der lenger.. Vent og se... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man styrer dessverre like lite hvem som blir forelsket i en, som hvem man selv blir forelsket i.

Det som er til din fordel er at du kjenner jo denne dama, så du har noen fortrinn i det at du vet hva hun liker og som kan få henne til å falle. Hvordan oppførte du deg da hun ble forelsket i deg første gang?

Det som taler mot deg er at hun har "been there, done that". Dersom forholdet har vært dødt for henne en stund, vil hun nok uansett synes at du virker kjedelig i forhold til den nye flammen. Han kan være en dust som går bak ryggen på kjæresten sin, men det er likevel han som får henne veik i knea akkurat nå. Hun følte forholdet deres var dødt, denne karen får henne til å føle seg levende igjen. Nå har hun det moro er aktiv, er ute og får oppmerksomhet, og deg forbinder hun nok med å sitte isolert hjemme.

Dersom det er så viktig å få henne tilbake er det nok lurt om du holder deg unna, men vis deg litt fram her og der. F.eks. om dere er ute på samme utested ville jeg bare ha smilt og nikket til henne og så ikke gitt henne mer oppmerksomhet, men vist at jeg hadde det skikkelig morro for meg selv. Ikke bombarder henne med meldinger om at "alt skal bli bedre", det vil hun nok ikke tro på uansett. Hadde ikke slettet henne på fb. Da synes jeg du virker bare bitter. Bare vis at du takler det helt fint. Du kan jo bruke fb litt til å holde henne oppdatert på alt du driver med, men pass på så det ikke ser krampeaktig ut. Alt med måte. Om du skifter status 10 ganger pr. dag og framstiller deg selv som Action Man, lukter hun nok lunta. Hadde vært forsiktig med å prøve å gjøre henne sjalu og slikt. Det kan nok virke, men det kan også ha motsatt effekt og gjøre henne sikker på at det var lurt å dumpe deg. Hun må se at du er en interessant person med et eget liv og interesser, ikke en nikkedukke som dilter etter henne. Man tenner på mennesker som man føler er komplette men likevel velger å være sammen med en, ikke folk som virker så desperate at de ikke kan leve uten en. Det siste er creepy.

Dersom dere finner tilbake må du ikke plage henne med dette. Da blir det fort kroken på døra. Dere får se på det som en påminner og lærepenge om at dere må kanskje gjøre ting på en annen måte framover. Kanskje gå ut litt med venner hver for dere av og til, og gå ut mer sammen. Ikke bare sitte på sofaen og kose. Samme hvor forelsket man er trenger man litt andre impulser og.

Håper det ordner seg for deg. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_lille meg_*

Jeg har selv vært i situasjonene dama di er i. Var sammen med x-en i ca 5 år, og det siste året var vel nærmest et "sympati-forhold". Jeg tok opp med ham at følelsene hadde begynt å forsvinne, og at jeg ikke trodde at det kom til å bli oss to i fremtiden. Han tok det veldig hardt, og snakka om selvmord, noe som gjorde at den prosessen å bryte opp ble vanskelig. Det var så tungt og slitsomt at han trua med selvmord, og tilslutt sa jeg rett ut "vil du virkelig være sammen med ei jente som ikke lenger er glad i deg? Tror du den fremtiden blir bra?" Så det ble tilslutt til at han flytta ut, og vi ble enige om å være venner. Men selv om det var blitt slutt, ringte han til alle døgnets tider, og skulle prate, for vi var jo venner, og det var kryssforhør da jeg hadde vært ute på byen om jeg hadde møtt noen. Resultatet? Jeg var så MØKK lei av fyren, at jeg nesten kasta opp hvis jeg så en som ligna på ham. Det ble rett og slett for mye mas og pes, og det er det jeg vil advare deg mot å være mot x-dama di. Ikke vær så tilgjengelig, finn på noe gøy med kompiser, og er det meningen at dere skal finne tilbake til hverandre, så kjer det helt sikkert. Bare ikke kvel henne.... Lykke til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for ennå flere tips.

Hver natt drømmer jeg at vi finner tilbake, for deretter å våkne opp kvalm, svett og gjerne med vondt i hodet. Jeg håper så inderlig at det ordner seg, men de fleste jeg prater med sier dette:

"Det er slutt, kom deg videre... Drit i dama fordi det er over og du kan bare glemme at hun kommer tilbake."

Om det at dere gir meg håp er bra eller ikke, vet jeg ikke.

Men det føles utrolig bra og gir meg ny selvtillit.

Jeg skal holde dere oppdatert.

Hun har allerede flyttet til venninna si, men i dag skrev hun på fb:

"Oi, jeg glemte å vanne plantene hjemme"

Altså kaller hun ennå leiligheten vår for hjemme. Sikkert bare en gammel uvane, men uansett.

Jeg klarer å holde meg i skinnet og ikke ta kontakt, så jeg trur jeg gjør alt i min makt. Har sinnsykt lyst til å spørre hvordan det gikk og skrive at hun ikke må glemme å vanne planten min med det latterlige navnet jeg har gitt den. Da vet jeg at hun vil le litt, men samtidig burde jeg jo skygge banen.

Takk for tips! Jeg hører gjerne på flere historier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hovedspørsmålet er på en måte om det er en sjanse for at hun kommer tilbake? Jeg har kanskje vært FOR grei med hu. Sydd puter under armene litt for mye.

Hvertfall, er det en god plan å holde på slik jeg gjør nå med ignorering og vise at jeg har mange baller i luften og gjør masse artig?

Det er et godt utgangspunkt, ikke å ignore henne kanskje, men å vise henne at du har et liv uten henne. At du klarer deg bra, og ikke sitter hjemme og depper. Gå tilbake til å være den morsomme og kule fyren du var før det ble dere to og masse hjemmekvelder. Men pass på at du ikke drar det for langt, hvis du overdriver tror hun at det bare er skuespill fra din side. Når de gjelder han nye fyren, så tror jeg ikke du bør håpe så mye sålenge hun er betatt av han. Men det kan jo godt hende at hun skjønner at gresset ikke er grønnere på den andre siden, etterhvert. Om hun kommer tilbake eller ikke er jo umulig å kunne si noe om, jeg tror kanskje noe av det beste du kan gjøre er å gi henne litt tid for seg selv, selvom det er vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Eg trur du må sleppe taket, kjære du. Eg har vore i ein tilsvarande situasjon, men gjekk tilbake etter intenst mas og han fekk heile min familie på si side. Eg måtte flytte for å kome frå han, og eg har eigentleg ikkje enno tilgitt familien min som tok hans parti framfor mitt.

Han var også ein snill mann slik som du, men det var mange ting som var vanskeleg oss imellom. Han kontrollerte veldig mykje det eg sa og gjorde, mellom anna kasta eg fine minne frå tidlegare der han meinte han kunne sjå spor etter tidlegare forhold som eg no gjerne skulle ha hatt. Det tok lang tid før eg tilga han at han holdt meg tilbake så lenge, og eg brukte mykje tid og krefter på å samle mot til å gå frå han. Og når eg gjorde det følte eg meg fri, fri, fri!

Dette var kanskje ikkje det du ville høyre, men ofte er det faktisk slik. Det beste er å sleppe tak og gå vidare. Det er så mange kvinner i verda som vil bli elska av ein slik som deg at du vil ikkje tru det. Lykke til! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: du har antagelig vært FOR snill. Jenter tåler dette veldig dårlig i en viss alder.

For det andre: den enkleste måten å få tilbake eksen på er å finne seg ei ny dame. Da opplever de nemlig at "oj, det er noen andre som vil ha han jo"

Men ta med i betraktning at det er nok ikke sikkert at det vil vare selv om hun kommer tilbake av en sånn grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_svetlana_*
Stakk din kjæreste også fordi det var en annen person inne i bildet? Var det kombinert med følelser som forsvant?

Fortell, fortell.. jeg klarer ikke sove og elsker å høre historier hvor det faktisk har ordnet seg, selvom det er litt bob-bob i ditt tilfelle. Jeg vil ha tilbake prinsessa mi, jeg har så utrolig mange gode minner.

Her kommer et sinnsykt langt svar, men selv om det kjeder andre så vet jeg det er fint for deg å lese ts! Jeg har tross alt hatt kjærlighetssorg selv.. :

Jeg tror ikke nødvendigvis så mye av følelsene hans forsvant, men at de var ganske turbulente og at han begynte å betvile om forhold virkelig var det han var skapt for i lengden. Det var en annen person inne i bildet ja, helt fullstendig useriøst for han kjente henne knapt, men det var nok det bittelille som skulle til akkurat da for at han klarte å dumpe meg. Det som svir er at han sier til meg han vil ha en pause fra damer, er ikke klar for å være i et forhold - så blir han sammen med henne omtrent samme dag han dumper meg.

Jeg trøstet meg med å grave meg ned i bøker om forhold, og her er noe av det som oppmuntret meg litt i den vonde tiden (men ta det med en klype salt, dette er ikke fra vitenskapelige bøker :fnise: ): 80% av slike reboundforhold, når hun går rett fra deg til en ny, ryker. Hun vil sammenligne han med deg, og du vil som oftest komme best ut av det da du kjenner henne bedre. Teorien er at å date nye kan rett og slett være så ukomfortabelt og uvant at hun heller vil savne det gamle og vante. I tillegg så tenker man ikke smart når man er midt mellom et brudd og en ny, det er veldig lett å ta feil valg.

Som sagt så bør du holde deg i bakgrunnen, men ikke gi en helt kald skulder. Ikke ignorer henne fullstendig, men ikke virk spesielt interessert i henne heller. Møter du henne så smiler du og nikker, men går så videre for å prate og le med vennene dine.

Jeg møtte min eks på byn et par ganger, og vennene hans en del ganger. Jeg hadde så vondt at jeg ikke klarte å prate med han uansett, men jeg hadde venner som tok godt vare på meg og fikk meg til å le. Forsvant gjerne til et annet utested etter en liten stund, ikke en demonstrativ rømning men bare et stedskifte - som jeg trengte sårt.

Jeg tok null kontakt, han begynte med å sende forespørsler om å ta en kaffe, bli venner igjen. Ikke mas, men en sms her og der. Jeg ga høflige men veldig bestemte avslag på alt. Etter noen måneder utviklet det seg litt mer, han la litt mer følelser i disse forespørslene men jeg sa fremdeles nei. Nå var jeg over han trodde jeg. Han innså at alt var tapt, men ga seg ikke helt. Ga meg til og med en omtenksom gave. Til slutt sa jeg ja til å møtes igjen, dette var ca et halvt år etter bruddet. Jeg ville høre hans side av saken, bli ferdig med det. Etter noen pils så tømte han seg helt, han ville ha meg tilbake og hadde hatt lyst til det leeenge. Han angret som bare det på bruddet. Forholdet med den nye varte i noen måneder, men han hadde savnet meg og tenkt på meg fra første stund og visste hele tiden at han hadde gjort noe galt.

Jeg ble faktisk nesten sammen med han igjen, men mye var ødelagt nå merket jeg. Følte også vi begynte å skli inn i nøyaktig samme spor vi var i rett før bruddet, hvor alt var turbulent og usikkert. Det var ikke nok for meg, denne gangen gjorde jeg ende på det og det angrer jeg ikke på. Det er rart at det går an å drømme så mye om å få en annens hengivelse for så å faktisk nå et punkt hvor man klarer å si nei takk. Akkurat nå lengter du etter henne med hele kroppen og kunne gitt alt for å få henne tilbake, og føler håpløsheten av at du ikke kan tvinge henne til å falle for deg igjen, så du hadde prist deg lykkelig om hun kom tilbake. Men som sagt så er det ikke sikkert dette er det beste for deg i lengden.

Jeg ville fokusert på å prøve å komme litt over henne i denne "ignoreringsfasen". En fordel ved det er at du ser ting litt klarere etter hvert som sorgen slipper littegrann taket. Dette er bra enten du skal ha henne tilbake eller ei. Kanskje vil du finne ut at du har det best uten.. jeg kan nesten garantere at hun vil kontakte deg igjen hvis du ikke kontakter henne, et brudd etter tre år er vanskelig for begge parter selv om det ikke har "sunket helt inn" hos henne enda. Det er derfor du må trekke deg tilbake, sånn at det gjør det. DA kan du tro hun vil savne og angre. Men gi det tid, spesielt siden hun har en ny. Tok jo et halvt år før min krøp til korset, selv om han nok kjente på angeren bare etter noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang Svetlana, takk for nydelig svar.

Du gir meg et håp samtidig som det ikke er en selvfølge.

Jeg har rømt hjem til familien min på sørlandet og skal hjem igjen på søndag. Eksen vet at hu skal være ute til søndag, for da kommer jeg hjem. Alle klærne hennes er helt sikkert tatt vekk, men alt det andre vil nok bli liggende igjen. Så jeg bekymrer meg litt for å skulle treffe hun igjen når jeg kommer på søndag. Hun må jo overrekke meg nøklene og bestemme seg for hvilke deler av inventaret hun vil ha. I tillegg har vi en hund sammen.

Det er problemet.. Jeg klarer å unngå kontakt her og nå, men etterhvert blir jeg nødt til å treffe henne og prate med henne. Med en gang jeg ser henne blir jeg helt øm i knærne, jeg blir utrolig glad og klarer ikke unngå å gi henne en klem. Det kommer også automatisk ut av meg at jeg elsker henne fortsatt og at jeg skulle ønske ting var annerledes. Dette skal jeg såklart prøve å unngå å gjøre, men det er sannelig ikke lett.

Jeg vet ganske sikkert at hun finner ut at jeg er bedre enn den nye gutten, men problemer et at hun er fryktelig sta og kanskje ikke vil innrømme det. Hele hennes familie er på min side også, det er egentlig litt ekkelt. De ter ikke min feil at de er det da, men de har jo hørt hele historien med han gutten og alt.

Dette er delen jeg angrer mest på:

I starten foreslå hun at vi skulle fortsette å være kjærester, men at hun flytter inn hos ei venninne og blir der en måneds tid. Deretter skulle hun flytte tilbake til meg og vi skulle prøve å date. Helst date mens hun bodde der også..

Så skrev noen på dette forumet at hun ikke kan få i pose og sekk, da satte jeg ned foten. Jeg sa at enten blir hu sammen med meg eller så blir hun ikke. Da valgte hun det siste og har siden sendt utrolig mye SMS med denne nye karen. Det er ufattelig vondt for meg og jeg drømmer forferdelige drømmer hele natten.

Jeg forstår at ting kanskje ikke blir det samme mellom oss som dere sier, men jeg elsker henne av hele mitt hjerte ennå og kan tilgi alt sammen. Det er kanskje vanlig å bli betatt av noen andre samtidig som det går dårligere mot oss. Derfor velger jeg å håpe og tru at dette er noe som går like fort over som det kom istand. Du kan tenke deg at den som for ei uke siden satt og holdt rundt deg og sa hun elsket deg og hverdagslivet plutselig skal slå opp i hui og hast. Det er klart jeg kan tilgi hvis det bare er noe som plutselig har skjedd.

Du sier jeg ikke skal være kald alikevel, skal jeg faktisk ta bittelitt kontakt der det virker normalt? Hun skriver jo hun glemte å vanne blomstene og jeg kunne fint nok skrevet et bra svar som ville fått henne til å le. Jeg klarer ikke finne ut hvor grensa går.. Kan jeg spørre litt rundt eksamen eller skal jeg for all del holde meg unna til jeg blir snakket til?

Det svir inni meg :(

Takk, setter umåtelig pris på svarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som eksen din først og fremst er ute etter spenning. Du var antagelig ikke fullt så sexy når du var arbeidsledig, he he... Ærlig talt, vil du ha en dame som henne, som dumper deg så lett som bare det? Jeg synes det er på tide du blir litt sint (uten å vise henne det). Snakk høyt til deg selv om hvor svikefull du synes hun er og at du synes du har fortjent bedre. Du må komme i kontakt med stoltheten og selvhevdelsen din og slutte å gå rundt som en tøffel for henne. Jeg får vondt av å høre at du fortsatt gir henne klem og sier til henne at du elsker henne. Hun fortjener det ikke! Synes du heller skal begynne å nyte de glade dager som singel, jeg. Du er sikkert rimelig kjekk. Gå og tren litt i treningsstudio, gå litt på byen og smil til de jentene du ser. Da skjer det sikkert noe rimelig fort. :) Så kan du etter hvert se om det er en annen jente der ute du vil slå deg til ro med. En som ikke er så svikefull som din forrige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper hun er forelska i han andre fyren og at bruddet kommer som resultat av det. Tror du er kjørt her. Hun lager masse forklaringer og ror rundt for å slippe å si sannheta. Gå videre og glem det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...