Gå til innhold

KRISE - fryser uten strøm i 3 døgn


Gjest ruskesara

Anbefalte innlegg

Gjest ruskesara

Fryseboksen har stått uten strøm i 3 døgn. Is, brød og diverse var mykt og omtrent helt opptint. Kjøttdeig, fisk o.l. kjentes fortsatt frossent ut, tror temperaturen lå såvidt over 0 grader. Hva i huleste gjør vi nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brød etc kan dere forstatt spise, men det anbefales ikke å spise kjøtt/kjøttdeig som har vært fryst, tinet og fryst igjen, med mindre du steker det før du fryser det igjen da. Nå vet jeg ikke hvor stor fryser og hvor mye du har i den, men jeg ville anbefalt å stekt opp kjøttet, så dere i verste fall slipper å bli dårlig.

For alt jeg vet så kan det hende at det ikke har tatt noen skade av det, men selv ville jeg gjort det, for å være på den sikre siden.. )Med mindre du har 20 kg kjøtt i fryseren da). Kjenner du ingen du kan låne litt plass av i fryseren da, for med mindre strømmen er kommet tilbake, så vil jeg tro ting tines mer og mer, inntil det blir kaldt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Viss kjøt og fisk framleis er nokolunde hardt kan du fryse det igjen. Brød og is kostar "ingenting", spis brødet og kast isen. Syltetøy og slikt (som vår frysar er full av) kan berre frysast igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...