Gå til innhold

Voyager


Nótt

Anbefalte innlegg

Vesla og Mannen har dratt på kino, de skal se den siste Istid filmen. Veslemann og jeg har inntatt senga, han med puppen og jeg med Internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her går det rolig for seg, vi holder på å lære hverandre å kjenne alle sammen. Lillemann sover mesteparten av natten, stortsett har vi hatt en mating og et bleieskift mellom midnatt og kl 0800. Vi er heldige å har en rolig liten gutt, han vet å si i fra når det er noe han vil. Han er i tillegg en skikkelig mammadalt så Mannen får ikke hjulpet til så mye som han vil. Men det vil jo endre seg etterhvert. Vi koser oss i vår egen lille boble akkurat nå. På mandag begynner Vesla på SFO og om en drøy uke skal Mannen tilbake på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 29. juli 2016 at 23.35, loffen skrev:

Å Nótt! Gratulerer så mye! :strix::klemmer:

Tusen takk loffen!

Den 29. juli 2016 at 0.06, Auri skrev:

Så godt at dere har fått noen dager til omstilling før hverdagen kommer tilbake!

Det er veldig deilig ja.

11 timer siden, pusilus skrev:

Gratulerer så mye med lillebror :hjerte: 

Tusen takk pusilus!

 

I dag begynte Vesla på SFO, hun skulle være der 1,5 time bare. Det var ikke noe problem at vi gikk og hun ville ikke hjem da vi hentet henne. Tror nok hun helt klart trengte dette, for ferien har tross alt vært preget av venting og vært deretter kjedelig.

Mens Vesla var på SFO gikk Mannen og jeg en times tur nesten, med Lillemann i bæresjal. Eneste var at mens vi var ute å gikk så var det på tide med mat for Lillemann. Da måtte jeg være kreativ, tok frem puppen og ammet ham i bæresjalet mens vi fortsatte på turen vår. Følte meg som en supermamma! Er heldigvis så heldig denne gangen at jeg har mer melk denne gangen enn jeg hadde med Vesla, og det gjør at jeg bare kan "slenge" ut puppen når Lillemann trenger det og vi ikke har med flaske til han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye :):strix: 

Deilig at ammingen går greit da, det er jo ikke gitt. Jeg har også lyst til å få til amming I sjal, vi får se om det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammingen går egentlig ikke så greit, for jeg har såre brystvorter herfra til helvete..... Vi jobber med teknikken, og skal til legen på onsdag for å se om det er noe mer enn bare sårhet. I tillegg har jeg klart å ødelegge høyre hånda, tryna i trappa i går. Heldigvis var jeg alene, Lillemann var hos Mannen. Men det gjør ting litt mer komplisert for tiden kan man si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai. Det er så vondt. Jeg var sår helt til vi fikk behandling for trøske så det kan jo være verdt å sjekke :) 

Det hørtes ikke særlig godt ut med den hånda og klart det blir litt mer komplisert å gjøre noe som helst! Nok å gjøre om man ikke skal mangle en hånd i tillegg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en sånngod mestringsfølelse når man får til amming i sjal/sele. 

God bedring til hånd og pupp😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, pusilus skrev:

Det er en sånngod mestringsfølelse når man får til amming i sjal/sele. 

God bedring til hånd og pupp😘

Veldig mestringsfølelse!

 

Høyre brystet er nå rødflammete og ømt....så ser ut til st jeg har fått brystbetennelse.. :( Godt jeg skal til legen på onsdag. Kjenner jeg er skikkelig lei ømme, vonde og såre pupper nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 8. august 2016 at 22.35, Auri skrev:

Uff! Ikke noe ålreit! God bedring :klemmer:

Puppene er fortsatt ømme, ny legetime i morgen da jeg tror jeg har sett sopp i munnen til Lillemann. Og siden jeg ikke har hørt noe fra legen ang bakterieprøven som ble tatt kan sopp være årsaken til ømheten. Er lov å håpe om ikke Anne, for det kan vi få medisiner for.

23 timer siden, Mirabella76 skrev:

Gratulerer så mykje med lillebror! :strix: 

Takk!

Akkurat nå ligger Lillemann i senga si, tett inntil min seng og sover. Er spent på hvor lenge han sover alene før han vil ha mamman sin og puppen. Selvom han får morsmelkerstatning så vil ham ha pupp ofte og mye, og det får han, selvom alle sier at han må venne seg til å ligge alene og klare seg uten mamman.... Selv Mannen er der, han er redd jeg skal slite meg ut, men Lillemann er bare 3 uker. Og det kommer en tid hvor han klarer seg uten meg tidsnok, så enn så lenge får han pupp når han vil og ligge tett inntil meg om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er enig med deg..når de er så små skal de få mammaen sin så mye de trenger - han har tross alt tilbragt 9 mnd så nær deg som det går an å komme, overgangen til denne store, kalde og bråkete verdenen er stor!! Tiden er ikke inne for å lære seg å ligge alene helt enda.....Men pass på å få nok hvile du også, sov når du kan og ikke gjør mer enn du er helt nødt til :klemmer: De rundt deg mener det nok så godt, de ser vel at du er trøtt og sliten..og hvis ammingen er dritt så husk at mamming slår amming ned i støvlene!! Jeg synes du er knallgod som delammer når det er såpass mye styr rundt det med betennelser og dritt :pls: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Diddles skrev:

Jeg er enig med deg..når de er så små skal de få mammaen sin så mye de trenger - han har tross alt tilbragt 9 mnd så nær deg som det går an å komme, overgangen til denne store, kalde og bråkete verdenen er stor!! Tiden er ikke inne for å lære seg å ligge alene helt enda.....Men pass på å få nok hvile du også, sov når du kan og ikke gjør mer enn du er helt nødt til :klemmer: De rundt deg mener det nok så godt, de ser vel at du er trøtt og sliten..og hvis ammingen er dritt så husk at mamming slår amming ned i støvlene!! Jeg synes du er knallgod som delammer når det er såpass mye styr rundt det med betennelser og dritt :pls: 

Takk! Er godt å høre at jeg ikke er alene om de tankene. Han må lære fort nok uansett, akkurat nå er han bitteliten og trenger mamman sin mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan folk klarer seg uten bæretøy. Jeg tror seriøst jeg hadde pådratt meg betennelser i armer og rygg, om jeg ikke hadde hatt et variert utvalg bæredingser. For her går det ikke en dag uten at Lillemannsitter i sjal eller meitai. Akkurat nå sitter han i et vakkert grønt bæresjal fra Oscha, fordi han ikke klarte å roe seg noe annet sted - selv ikke puppen var god nok. Blir så klart sliten av å vandre frem og tilbake over stuegulvet, men ikke på langt nær så sliten som jeg hadde blitt om jeg hadde båret han i armene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...