Gå til innhold

Voyager


Nótt

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Synne-Marie skrev:

Hva med nabolaget? Er det ok?

Det virket greit, vi får se etter en tur til i morgen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig med hus altså. Vi bor skikkelig i huttiheiti, ikke noe kollektivtilbud og to biler er en nødvendighet. Jeg syns det er verdt det. Huset og eiendommen er perfekt og pendlervalget tok vi allerede da vi valgte å bosette oss i distriktsnorge. Men det kan godt hende jeg hadde prioritert annerledes om jeg hadde bodd i tilknytning til en større by, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat det, vi bor ikke i distrikts-Norge, og bor relativt sentralt nå. Dessuten er det 2 km med bare oppover bakker fra hovedveien og kollektivtilbudet til dette huset. Tror vi lander på at det ikke er for oss rettog slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Mannen og jeg diskutert en del frem og tilbake, og bestemt oss for å la dette huset være. Det blir for mye ekstra ved å bo der, vi må tenke økonomisk også og ikke bare med hjertet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha bestemt oss fort la huset været og heller tenke på andre ting klarte jeg å slappe av og har sov veldig godt i natt.

Tirsdagen er her med strålende vær og jeg har MASSSE jeg skal gjøre:

sette på oppvaskmaskin - gjort

sette på vaskemaskin med bæresjal nr 1 - gjort

putte tomme permer i eske - gjort

vaske gulv oppe - neste punkt på listen

sette på vaskemaskin med bæresjal nr 2

hente Vesla i barnehagen

vaske og skifte på Vesla, regner med at hun er god og møkkete etter barnehagen 

slappe av og spise innimellom + drikke masse vann!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så godt når sånne ting som opptar all aktivitet oppi hodet bare faller på plass :Nikke: Deilig med en god natts søvn :hjerte: Du har glemt å skrive den viktigste tingen på lista di; nyte det fine været :strix: Kos deg!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Nótt skrev:

Etter å ha bestemt oss fort la huset været og heller tenke på andre ting klarte jeg å slappe av og har sov veldig godt i natt.

Tirsdagen er her med strålende vær og jeg har MASSSE jeg skal gjøre:

sette på oppvaskmaskin - gjort

sette på vaskemaskin med bæresjal nr 1 - gjort

putte tomme permer i eske - gjort

vaske gulv oppe - gjort

sette på vaskemaskin med bæresjal nr 2 - gjort

hente Vesla i barnehagen

vaske og skifte på Vesla, regner med at hun er god og møkkete etter barnehagen 

slappe av og spise innimellom + drikke masse vann!!

Nå er det ikke mye igjen på dagens liste. Var utrolig godt å få vasket alle gulvene, tok meg en god dusj etterpå og det var godt for var rimelig varm og svett......

40 minutter siden, Diddles skrev:

Det er så godt når sånne ting som opptar all aktivitet oppi hodet bare faller på plass :Nikke: Deilig med en god natts søvn :hjerte: Du har glemt å skrive den viktigste tingen på lista di; nyte det fine været :strix: Kos deg!! 

Det var veldig godt å få hodet litt på plass kjenner jeg. Skal på en visning til i dag, men har ikke stor tro på at den egentlig passer oss.

Nyter været gjør jeg helt klart, er godt med mindre klær og litt varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en visning er overstått, og vi fant ut at den ikke var noe for oss. God størrelse på soverommene, men stuen og kjøkkenet var i åpen løsning og lite i forhold til de andre rommene. Så vi fortsett å holde øynene åpne etter et nytt sted å bo.

Ellers har vi fått en merkelig beskjed i barnehagen i dag, det er ikke lov å bruke skjørt eller kjoler i utetiden...... Ble rimelig satt ut sv den, særlig siden Vesla bor i skjørt og kjoler mer eller mindre hele tiden. Grunnen er at de får skjørtene og kjolene over hodet når de henger opp ned i klatrestativet - sa de til meg. Vesla hadde fått beskjed om at klærne kunne sette seg fast i gjerdet.... Så helt tydelig at de egentlig ikke vet hvorfor de har fått den beskjeden. Jeg kjøper ikke masse nye klær pga en regel ingen vet hvorfor de har. Særlig ikke når Vesla har tights under uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de har hatt en episode med et barn som har blitt sittende fast i noe på grunn av klærne. Men er vel neppe noe stress om de springer ute i tights og trøye og tar på skjørt/kjole når det kommer inn igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde de oppgitt en grunn, som var samme til alle så hadde jeg ikke sagt noe, men bare en knapp beskjed på whiteboard tavlen uten at samme grunn blir oppgitt stusser jeg over. Og Vesla måtte skifte til andre klær og det selvom hun hadde pyntet seg pga miniskoledagen i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går orket jeg ikke så mye, hadde liksom ikke overskudd til noe, men fikk farget håret og ordnet øyenbrynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vi på UL for vekstestimering av lillegutt pga min alder. Litt moro er det jo når jordmor stusser over hvorfor jeg er der inntil hun leser hvor gammel jeg er, for det kunne man virkelig ikke se på meg fikk jeg høre. Tar det som et kompliment, særlig når jeg i tillegg var kjempe sliten akkurat da. Lillegutt har det supert i magen og ligger der han skal på kurvene, mer eller mindre på gjennomsnittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:bolledeig:følelsen når du står med nyskrubbet bad, og føler at du har gjort en god jobb. :kjefte:følelsen når du kjenner at bekkenet ikke likte at du faktisk gjorde den øvelsen det var å vaske badet.....

Ellers er formen faktisk ganske bra, så lenge jeg ikke går fort både lunger og bekken protesterer da. :ler: Nå er det under 2 måneder til termin og så lenge det ikke er for varmt koser jeg meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nótt skrev:

Den der fikk jeg på mail idag :haar: Vurderer ihvertfall sterkt å betale min private jordmor for å slippe det hun har i hendene og komme :sjenert: Aner ikke hvor dyrt det er å leige henne inn som doula, men jeg vet hun driver med hjemmefødsler så det er sikkert mulig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi får se hva vi gjør ang fødsel, er jo noen uker igjen ennå heldigvis.

Nå har jeg fått vasket kjapt over alle gulvene. Burde gjort det forrige uke, men da var formen for dårlig. I dag derimot våknet jeg 05.45 og var sulten...sto ikke opp med engang, men Vesla syntes det var rart at mammaen spiste frokost med de.

Ellers er planene for dagen;

å legge sammen og bort rent tøy

forhåpentligvis få svar fra arb.givere ang et par ting slik at foreldrepengesøknaden til NAV kan sendes inn

og så hente Vesla i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg såg også den artikkelen. Lite kjekt! :( Eg trur det er veldig travelt ved St. Olav òg for tida, og det kjem det nok til å vera til over sommaren. Men eg synst likevel at dei som jobbar på føden og barsel er utrulig flinke til å behalda roa overfor oss pasientar, for eg opplever egentlig berre veldig rolig atmosfære, og lite stress. Men det er virkelig synd om jordmødrene og andre ansatte har ein dårlig arbeidsdag og må bruka krefter på å virka beherska utad. Og også ille om det er mange avvisningar på telefon, slik at fleire kjem for seint fram. :( Alt ein skal måtta bekymra seg for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny ting i dette svangerskapet som jeg ikke hadde sist: sår navle. Den er skikkelig rød og sår, det gjør faktisk ganske vondt.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres kjipt ut!

Spennende å følge deg og en annen venninne nå. Hun har 31 dager igjen :) Og venter også en gutt. Morsomt at dere er så tett synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...