Gå til innhold

Anime-tråd


Sequax

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Aner ikke om dette er rett sted å spørre, men jeg prøver meg;

Jeg er ikke kjent med anime, og det eneste jeg har sett før nå var noe som het Vampire Knight, og det var ikke min stil. Gav opp etter et par episoder. Nå holder jeg på med Death Note, og elsker serien! Problemet er at jeg bare har en episode igjen, og vet ikke hvor jeg skal fortsette. Er det noen som har noen tips til hvor jeg går videre? Føler meg helt lost i en helt ny verden av underholdning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har faktisk sett hele Vampire Knight og kan forstå at den ikke helt i smak.

Sorry at siteringa blir litt rar her. Forumet er helt håpløst på mobil. 

Nå har du jo sett Death Note som etter min mening er selve kremen av anime. Elsker Death Note, og er kjempevanskelig å finne noe som kan toppe den. Du kan kanskje sjekke ut Mirai Nikki, som er veldig spennende, men vær forberedt på litt blod og vold. Code Geass kan du også sjekke ut. Den er ganske forskjellig fra Death Note i setting, tegnestil osv. men de har likevel en del tilfelles, ihvertfall når det gjelder hovedpersonen i begge seriene.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry at siteringa blir litt rar her. Forumet er helt håpløst på mobil. 

Nå har du jo sett Death Note som etter min mening er selve kremen av anime. Elsker Death Note, og er kjempevanskelig å finne noe som kan toppe den. Du kan kanskje sjekke ut Mirai Nikki, som er veldig spennende, men vær forberedt på litt blod og vold. Code Geass kan du også sjekke ut. Den er ganske forskjellig fra Death Note i setting, tegnestil osv. men de har likevel en del tilfelles, ihvertfall når det gjelder hovedpersonen i begge seriene.

 

Takk for svar :) Skal gi de et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Skal gi de et forsøk.

Jeg synes også Code Geass kan sammenlignes med Death Note. :jepp: 

Jeg må bare anbefale en av mine favoritter,nemlig Samurai Champloo. Ikke i samme gata som DN i det hele tatt, men en innihampen god serie som bare er helt elsk! Når du har sett den kan du i samme sleng se Cowboy Bebop, av samme serieskaper som Samurai. Like god, og helt, helt annerledes igjen. 

Og egentlig er det ikke så rart at du ikke liker Vampire Knights. Serien er jo ikke noe god synes jeg ihvertfall. :P 

 

--- 

I skrivende stund sitter jeg og ungene og ser Arrietta. Så koselig. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var inne på netflix nå, og så at dem har lagt ut The seven deadly sins (også kjent som nanatsu no taizai) 

Den er litt i samme gate som Fairy Tail, så anbefales om du liker sånne serier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bare MÅ se One Punch Man! Den er helt fantastisk :biggrin:
Bryter med alle klisjeer som eksisterer i anime (så ekstra gøy om man har sett en del anime før, men går helt fint uten å ha sett mange før). Den har gått rett opp i min topp 5 liste (og jeg har sett over 305 forskjellige!)

http://www.daisuki.net/anime/watch/ONEPUNCHMAN/Npd

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke om dette er rett sted å spørre, men jeg prøver meg;

Jeg er ikke kjent med anime, og det eneste jeg har sett før nå var noe som het Vampire Knight, og det var ikke min stil. Gav opp etter et par episoder. Nå holder jeg på med Death Note, og elsker serien! Problemet er at jeg bare har en episode igjen, og vet ikke hvor jeg skal fortsette. Er det noen som har noen tips til hvor jeg går videre? Føler meg helt lost i en helt ny verden av underholdning. 

Det jeg vil anbefale deg er bare å se litt forskjellig og dermed få en liten følelse for hvilken type ting du liker å se på. Om du har noen sjangre eller noe å sammenligne med så blir det litt enklere å anbefale noe. Du kan godt ta vanlige filmsjangre som eksempler, da det i hvertfall passer for min del da jeg liker fantasy/sci-fi fra både film og anime.
Har funnet ut at jeg ofte liker mech, magi og en hovedperson som er litt overpowered (med stil selvsagt), mens jeg er gått lei av "slice of life" og tsundere typer, harem sereier og lignende.
Om du feks vil se hva som går nå og sjekke om det er noen av de som virker interessange så anbefaler jeg denne siden:

http://anichart.net/fall

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke ut One Punch man :) Har hørt masse om den, men litt usikker på om jeg skal se nå, eller vente til sesongen er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke ut One Punch man :) Har hørt masse om den, men litt usikker på om jeg skal se nå, eller vente til sesongen er ferdig.

Det er dessverreligvis bare en episode igjen av sesongen :( så du kan like greit bare starte på den. Det er virkelig en av de bedre seriene i nyere tid. Du vil ikke angre på det :Knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også Code Geass kan sammenlignes med Death Note. :jepp: 

Jeg må bare anbefale en av mine favoritter,nemlig Samurai Champloo. Ikke i samme gata som DN i det hele tatt, men en innihampen god serie som bare er helt elsk! Når du har sett den kan du i samme sleng se Cowboy Bebop, av samme serieskaper som Samurai. Like god, og helt, helt annerledes igjen. 

Og egentlig er det ikke så rart at du ikke liker Vampire Knights. Serien er jo ikke noe god synes jeg ihvertfall. :P 

 

--- 

I skrivende stund sitter jeg og ungene og ser Arrietta. Så koselig. <3

Jeg har akkurat sett første episode av Code Geass, og den virker bra så langt :) Samurai Champloo virker og lovende!

Det jeg vil anbefale deg er bare å se litt forskjellig og dermed få en liten følelse for hvilken type ting du liker å se på. Om du har noen sjangre eller noe å sammenligne med så blir det litt enklere å anbefale noe. Du kan godt ta vanlige filmsjangre som eksempler, da det i hvertfall passer for min del da jeg liker fantasy/sci-fi fra både film og anime.Har funnet ut at jeg ofte liker mech, magi og en hovedperson som er litt overpowered (med stil selvsagt), mens jeg er gått lei av "slice of life" og tsundere typer, harem sereier og lignende.
Om du feks vil se hva som går nå og sjekke om det er noen av de som virker interessange så anbefaler jeg denne siden:

http://anichart.net/fall

Av anime har jeg bare prøvd Death Note (som var super) og Vampire Knight (som var langt fra super). Av filmer og tv-serier går jeg egentlig ikke ut fra sjanger i det hele tatt, går egentlig mer ut fra plot tror jeg. Samme med bøker. Leser enorme mengder bøker, men liker alle sjangre. Jeg er for så vidt og veldig glad i fantasy og sci-fi, i alle fall i bøker. Har dessverre litt lite tid til å se anime om dagen, så vil helst prøve serier som er anbefalt, heller enn å vandre rundt i blinde og bare prøve uten noe grunnlag, om du skjønner :) I alle fall nå som jeg er helt ny i dette.

Ellers forsto jeg helt ærlig lite av det du skrev her, det ble litt for mange ukjente begreper :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har akkurat sett første episode av Code Geass, og den virker bra så langt :) Samurai Champloo virker og lovende!

Av anime har jeg bare prøvd Death Note (som var super) og Vampire Knight (som var langt fra super). Av filmer og tv-serier går jeg egentlig ikke ut fra sjanger i det hele tatt, går egentlig mer ut fra plot tror jeg. Samme med bøker. Leser enorme mengder bøker, men liker alle sjangre. Jeg er for så vidt og veldig glad i fantasy og sci-fi, i alle fall i bøker. Har dessverre litt lite tid til å se anime om dagen, så vil helst prøve serier som er anbefalt, heller enn å vandre rundt i blinde og bare prøve uten noe grunnlag, om du skjønner :) I alle fall nå som jeg er helt ny i dette.

Ellers forsto jeg helt ærlig lite av det du skrev her, det ble litt for mange ukjente begreper :P 

Jeg glemmer litt det at det ikke er begreper som er veldig kjent for de som ikke har sett litt på anime :P Det er i hovedsak bare forskjellige sjangre som har sine egne særtrekk. Feks harem (den kan du sikkert gjette deg til) som gjerne er 1 hovedkarakter og masse andre av motsatt kjønn der gjerne flere av de prøver å bli sammen med hovedkarakteren.

Jeg kan jo alltids anbefale noen som mange liker sånn generelt sett; Sword Art Online, Fullmetal Alchemist: Brotherhood, Magi, Aldnoah Zero og Attack on Titan. Du kan jo se om noen av dem kan passe for deg.

Endret av LoneWolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bare MÅ se One Punch Man! Den er helt fantastisk :biggrin:
Bryter med alle klisjeer som eksisterer i anime (så ekstra gøy om man har sett en del anime før, men går helt fint uten å ha sett mange før). Den har gått rett opp i min topp 5 liste (og jeg har sett over 305 forskjellige!)

http://www.daisuki.net/anime/watch/ONEPUNCHMAN/Npd

 

Haha så den på lørdag! Elsker den allerede.

Lo så jeg grein mange ganger :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha så den på lørdag! Elsker den allerede.

Lo så jeg grein mange ganger :fnise:

Jeg vet, den er helt fantastisk :biggrin:
Jeeg skal ærlig inrømme at håpet mitt for den ikke var så høyt etter å ha lest synopsisen, men det er virkelig en god serie. Elsker blandingen av humor og den forandringen i tegnestil mellom forskjellige situasjoner, samt hvor casual Saitama faktisk er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Kommer litt an på hva slags serie du ser etter :) 

Har ikke blitt så mye anime på meg i det siste... Har skikkelig lyst til å se på noe, men har ikke så mye tid lengre.. Men fikk sett One Punch Man for noen uker siden og den var veldig morsom :) Digger Saitama :) Begynte å se No game no life, og så to episoder, men så har jeg ikke hatt tid eller ork til å fortsette å se, men den virker lovende, så skal fortsette å se den etteehvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Shinigami skrev:

Kommer litt an på hva slags serie du ser etter :) 

Har ikke blitt så mye anime på meg i det siste... Har skikkelig lyst til å se på noe, men har ikke så mye tid lengre.. Men fikk sett One Punch Man for noen uker siden og den var veldig morsom :) Digger Saitama :) Begynte å se No game no life, og så to episoder, men så har jeg ikke hatt tid eller ork til å fortsette å se, men den virker lovende, så skal fortsette å se den etteehvert.

No game no life er en av favorittene mine fra nyere tid :) Men så skal det (nok en gang) sies at jeg har en svaket for hovedkarakterer som er "overpowered med stil" (om det gir noen mening).

Endret av LoneWolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Den 22.2.2016 at 21.50, Shinigami skrev:

Kommer litt an på hva slags serie du ser etter :) 

Har ikke blitt så mye anime på meg i det siste... Har skikkelig lyst til å se på noe, men har ikke så mye tid lengre.. Men fikk sett One Punch Man for noen uker siden og den var veldig morsom :) Digger Saitama :) Begynte å se No game no life, og så to episoder, men så har jeg ikke hatt tid eller ork til å fortsette å se, men den virker lovende, så skal fortsette å se den etteehvert.

Gratulere så mye med baby! :hoppendeglad: Håper alt står bra til! Antar du ikke har fått sett så mye anime. Fikk nettopp med meg at Fairy Tail er over. Har ikke sett det på ganske lenge siden jeg ikke liker fillers. Visste dog ikke at det var over! Håper bare det er en pause. Føles litt rart hvis det er over for alltid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...