Gå til innhold

Klarer jeg dette, tro?


Såpeboble

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åh, jeg er litt spent på hvordan det går med deg jeg! Jeg var på XXL i dag, og der var det en fyr som var akkurat sånn du så for deg PTen din, bare enda litt verre. Håper du var heldigere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg følge meg :D Så flott at du har PT, håper første timen blir flott!

Heisann! Velkommen! Koselig med besøk i boka og takk for lykkeønskningen:) Tar en oppsummering lenger nede ang PT ;)

Lykke til da, blir spennende å høre hva PT sier! Kjekt når andre 'tester' det man syns er litt skummelt selv ;)

Takk, takk! Var spent på første timen i dag:) Se nedenfor;)

Åh, jeg er litt spent på hvordan det går med deg jeg! Jeg var på XXL i dag, og der var det en fyr som var akkurat sånn du så for deg PTen din, bare enda litt verre. Håper du var heldigere ;)

Haha, og litt VERRE enda, fantastisk! ;) Hver sin smak, sier nå jeg!

Her kommer oppdateringen fra min første PT time:

Vi gikk inn på et samtalerom og han spurte meg hva målet mitt var. Jeg sa jeg ville gå ned 12 kg (hadde jo bestemt meg for 10kg, men regna med han kom til å prøve å pushe kilokravet ned siden de har 100 % pengene tilbake garanti!) Og jammen hadde jeg rett. Han begynte straks å nøle og sa at en annen jente han var PT for som også var med i ned i vekt programmet også hadde sagt 12 kg først, men at de to sammen hadde blitt enige om 7 kg.

Jeg nikket forståelsesfullt til fyren og sa "ok, da sier vi 10 kg isteden, så møtes vi på midten." (hoho) Han synes det virka som en god ide, og vi avtalte dette skriftlig.

Så sa han at han til neste gang skulle lage en kostholdsplan og en treningsplan som jeg skulle følge. Han tok sikte på at jeg skulle trene 3 ganger per uke de to første ukene og deretter gå opp til 4 g per uke. Det høres greit ut.

Så ble jeg veid og målt rundt livet. Vekta var den samme som da jeg veide meg for ca 1 mnd siden og målet rundt livet vet jeg faktisk ikke hva var! Det var han som målte meg, og etterpå bare skrev han det ned i boka si uten å si det høyt. For å være ærlig passet det meg egentlig fint. Jeg vil ikke vite hvor mye det er, haha! Vil bare vite hvor mye som har forsvunnet om tre mnd- mye morsommere info det! ;)

Vel, så skulle jeg testes ut fysisk da.. Begynte med 10 min oppvarming på elipsemaskin. So far, so good. Så skulle jeg ta 10 repetisjoner med en nedtrekk (70kg), en brystpress (60 kg, trooor jeg det var) og beinpress (140kg! Sjokk!). Jeg klarte mye mer enn jeg hadde trodd på alle disse (se parantes), så foreløpig var jeg med godt mot. Helt til.... tredemølla...

Skulle bare jogge på den 1 km og deretter måle pulsen. Hørtes enkelt ut i praksis- da jeg pleide å trene aktivt tok jeg glatt 45 min på tredemølla (hastighet 8,5-10) før jeg begynte med styrketreninga.

Vel, tidene har forandret seg, gitt!!!

Det brant i leggene etter 7 minutter på (tør nesten ikke å si/skrive det...) hastighet 7........flaut!! Det siste minuttet måtte jeg trykke ned til 6,3 til og med...!! Pleide ikke engang å varme opp på så lav hastighet for to år siden!! Gee!

Vet ikke om det var fordi jeg var sliten etter beinpressen eller oppvarminga (øøh...) eller bare rett og slett har elendig kondis, meneh huff huff huff....! (Er nok alternativ tre som er det riktig e svaret, forresten ;P)

Nåja. Skal ha neste time med PT neste uke til samme tid. Da begynner det "på ordentlig". I mellomtiden fikk jeg bare beskjed om å spise sunt og mosjonere... Får se hvor mye trim det blir tid til da, skal på et kurs i Oslo fra onsdag- fredag, så da blir det vel ikke så mye trening akkurat. (selv om kurset er ferdig kl 13 alle dagene da...men har jo uansett ikke medlemsskap på elixia i oslo..)

Ang. PT så hadde han nok litt prettyboy- nykker, men han var absolutt ikke kvalmende ekkel eller overstyla med hårprodukter, så det var jo bra! Han virka ganske hyggelig, faktisk. Også var det jo et pluss at han ikke gapskrattet da han stod ved siden av meg på tredemølla eller målte meg rundt nissemagen ;P

Dette blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at jeg lovte PT å skrive ned alt jeg spiste de neste dagene, slik at han kunne sette opp en spiseplan til meg.

Tirsdag 9/2-10

Frokost kl 0700: Havregrøt laget på skummet melk. Smaksatt med 1 kiwi.

Lunsj kl 1130: 2 ferdigskåret skiver med løvtynn pepperskinke, paprika og rødløk.

Mellommåltid kl 1400: 150g 5-6 minigulrøtter. 1 Tine Alltid yoghurt. 1 kopp kaffe med melk fra kaffemaskina på jobb.

Middag: 1 og en kvart porsjon findus (frossen)fiskesuppe med ekstra torsk,potet og brokkoli oppi. 1 liten (enden på brødet) brødskive med ca 1 lillefingerneglstor porsjon med lettmargarin.

Mellommåltid: 1 pære og 6 terninger med fersk ananas. 1 kopp te.

Kvelds: 1 skive med mager baconost, 1 skive med løvtynn pepperskinke med agurk på toppen.

Onsdag 10/2-10.

Frokost 0700: 2 skiver med 1 kokt egg. 1 gl. sk. melk.

Mellom:1000: 1 pære og litt fersk ananas

Lunsj 1130: 2 skiver med skinke,paprika,agurk, rødløk.

Mellom 1400: 4-5 minigulrøtter (2cm lange) 1 banan.

Mellom: 1530: 2 skiver med 1 kokt egg.

Middag (Kurs med jobben): 2000: Indrefilet med bakt potet og stekte grønnsaker. Peppersaus.

Dessert: Varm eplekake med karamellsaus og is.

Torsdag 11/02-10.

Hotellfrokost: 1,5 brødskive med ½ håndfull reker, 1 skive røyket laks, 1 bløtkokt egg, 1 skive brie, 1 skive kokt skinke, div. frukt/grønt, 1 glass appelsinjuice, ½ sitronyoghurt.

Lunsj på kurs: Div koldtbordmat ferdig servert. Røkt laks, reker, roastbeef, eggerøre, 1 rundstk med brelett, pepsi max, kaffe.

Mellom: 1 stk formkake og kaffe.

Mellom: Pastasalat i beger som lignet på en stor kaffekopp med skinke kjøpt på kiosk. bon aqua.

Middag: Indisk chicken tikka med nanbrød, ris, salat. 7 up.

Fredag 12/02-10:

Hotellfrokost: 1 brødskive,1 egg,3 små stykker varmrøkt makrell,2 skiver skinke, div frukt.1 glass appelsinjuice.

Mellom: Litt frukt i biter servert på kurs.

Lunsj: 2 halve rundstk med ost og skinke. 1 kopp te.

Mellom: 1 banan, 1/2 stratos.

Middag: Grillet kylling med spinatsaus. Ris og salat til. Cola light.

Kvelds: 2 brødskiver med cottage cheese og lettsyltetøy og mager baconost.

Lørdag 13/02-10.

Frokost: grøt av ca 1,5 dl havregryn, 2dl sk.melk. 1 kiwi.

Mellom: 1 appelsin

Lunsj: 1 skive med mager baconost.

Middag: 2 stk hjemmelaget grønnsakspizza med grov bunn.

Mellom: Smågodt

Mellom: 1 flaske vin og et par never popcorn.

Nattmat: 2 stk hj. laget pizza fra tidligere. 1 jappsjokolade.

Søndag 14/02-10.

Frokost: 1 banan

Mellom: 1 fastelavnsbolle, 1 lite marsipankakestykke

Mellom: 2 knekkebrød med skinke. 1 banan.

Middag: 3 små pizzastykker fra i går.

Kvelds: 2 skiver med mager salami,ost,div. grønnsaker.

Mandag 15/2-10.

Frokost: 1 dl havregryn med sk.melk. 1 kiwi.

Lunsj: 2 skiver med skinke,paprika,rødløk,avokado.

Mellom: 1 tine alltid yoghurt, 1 appelsin.

Middag: 1 ørretfilet, 1/2 pose wokgrønnsaker.

Endret av Såpeboble
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å lese Såpeboble :) Gleder meg til å følge deg videre! Jeg har stor tro på at du vil se resultater :)

Ta trikken opp til Sognsvann og gå et par runder rundt dammen på ettermiddagen! Herlig der oppe hvis det er fint vær! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Artig å høre om PT-timen :) Kjenner jeg er en smule misunnelig ;)

Hehe, tipper du ikke er misunnelig på de stakkars brystmusklene mine i dag! Kjenner det er lenge siden sist de ble trent, for å si det sånn! ;)

Gøy å lese Såpeboble :) Gleder meg til å følge deg videre! Jeg har stor tro på at du vil se resultater :)

Ta trikken opp til Sognsvann og gå et par runder rundt dammen på ettermiddagen! Herlig der oppe hvis det er fint vær! :sol:

Åååå så snill du er:) Flott å få litt motivasjon! :)

Ojoj, spørs om jeg tør å labbe rundt i storbyen/storbyturterreng helt alene da.. Men skal ha det i bakhodet hvis jeg kjenner treningslysten blir for stor! ;) Hadde egentlig ikke tenkt å ta pcen med til Oslo, men nå har jeg ombestemt meg. Må jo ta med meg treningsdagboka mi så jeg får ført opp hva jeg spiser og trener ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tipper du ikke er misunnelig på de stakkars brystmusklene mine i dag! Kjenner det er lenge siden sist de ble trent, for å si det sånn! ;)

Hehe, ja det tror jeg nok ;) Det høres bare så greit ut å bli fortalt nøyaktig hvordan man skal trene, hvor ofte osv.. Du merker sikkert raskt resultater :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal tenke så mye på det med jogginga, det kommer seg veldig fort! Selv jeg, som aldri har jogget, synes det kom seg veldig fort i begynnelsen. Og jeg begynte ikke med hastighet på 6,5 engang.. ;)

Haha, du var bra lur når dere skulle bestemme mål da, sånt liker vi!

Følger spent med videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal tenke så mye på det med jogginga, det kommer seg veldig fort! Selv jeg, som aldri har jogget, synes det kom seg veldig fort i begynnelsen. Og jeg begynte ikke med hastighet på 6,5 engang.. ;)

Haha, du var bra lur når dere skulle bestemme mål da, sånt liker vi!

Følger spent med videre :)

Hehe, får håpe det! Takk for oppmuntringa! :)

Har ikke fått skrevet så mye her de siste dagene pga kurset. Kom hjem i 22 tiden hver kveld og da var det bare rett i dusjen og i senga, såeh. Men hadde det fint da! Lærte masse og fikk faktisk lyst til å ta opp et ekstra fag på uni bare for moroskyld! Jeg fant ut at det faktisk var morsomt å lære- hvem hadde trodd ;)

Da jeg kom hjem hadde sambo ryddet og vasket hele leiligheten. Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Hvordan går det her? Klar for ny PT time i morgen? ;)

Ehheehh.. Kan ikke skryte på meg så mye trim og aktivitet de siste dagen akkurat... Skylder på at jeg var bortreist ;) Men i dag er planen å bort til mamma som bor ca 1 km unna det store kjøpesenteret i utkanten av byen. Det tipper jeg kommer til å ta en drøy time. All trim er god trim! (Jeg må dit å hente bilen, så jeg slipper å gå tilbake... ;) )

Kostholdet er heller ikke noe å skryte av.. I et svakt og småberusa øyeblikk bare måtte jeg kjøpe den nye jappen med hasselnøtter. Det var jo noe nytt! Nå husker jeg bare vagt hvordan den smakte, men synes å huske at det smakte nugatti..??? Hmm, skeptisk...

Hvordan går det med trimminga di da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostholdet er heller ikke noe å skryte av.. I et svakt og småberusa øyeblikk bare måtte jeg kjøpe den nye jappen med hasselnøtter. Det var jo noe nytt! Nå husker jeg bare vagt hvordan den smakte, men synes å huske at det smakte nugatti..??? Hmm, skeptisk...

Haha! Ikke bare jeg som handler godis når jeg er på en snurr nei! Godt å se. (Husker da jeg våknet med King Kong på DVD og en baconosttube en gang :ler:)

Det er jo ikke verst å gå tur i en time da! :) Særlig på en søndag, synes ikke man brude stille al for høye krav på sånne dager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt at det er vanskelig med kosthold og trening når man er bortreist! Alt er liksom så mye enklere når man er hjemme hos seg selv ;)

En times gåtur er jo kjempebra på en søndag det :jepp:

Japp med hasselnøtt? Nei, det har jeg ikke prøvd.. må kanskje testes neste helg :lur: Jeg smakte stratos med hvit sjokolade i går, og den var egentlig litt skuffende. Jeg synes det smakte mest vanlig stratos :snurt:

Trimminga mi er vel ikke så veldig mye å skryte av egentlig, men jeg går tur hver dag (bedre enn ingenting) også har jeg planer om å få satt sammen et hjemme-styrketreningsprogram ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ingen gåtur til mamma i dag. I stedenfor gikk sambo og jeg tur rundt et vann i nærheten. Det tok ca 40 min, så da ble det jo litt trim i allefall. Bare så synd vinninga gikk opp i spinninga da jeg satte til livs en fastelavnsbolle jeg ble servert hos en slektning... ;) Jaja. Den ordentlige dietten begynner ikke før i morgen! ;)

Carrie: Ja, jeg smakte den nye stratosen på fredag, jeg synes også den smakte mest vanlig stratos :/

Pingting: Hehe ja, det er liksom så lett å kjøpe godis når man er full. Ingen hemninger ;)

Cygnus: Godt å høre at det ikke bare er jeg som sliter på mølla! Og enda bedre å høre at det bliiir bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var man i gang!

Hadde PT time i dag og det var kjempemotiverende! :)

PT er akkurat passe "høflig-hyggelig" og sier "bra" og "to til, dette klarer du, kom igjen." med et rolig, men motiverende tonefall. Dette i motsetning til mange andre som jobber på senteret (type: bleika hår med extentions, to lag mascara, glitrende lipgloss og falsk fistelstemme...) Også er det så herlig at han ikke bruker navnet mitt hele tiden slik ei annen på senteret hadde en tendens til å gjøre. (Er ikke så stor fan av folk som sier "Heeeei Såpeboble... går det braaa Såpeboble? Ser deg neste uke, Såpeboble.)

Trente hele kroppen i dag, bare styrketrening. Ble knallsliten!

Dessuten sa han at jeg hadde det beste utgangspunktet av alle de andre han foreløpig har hatt på ned i vekt programmet :) (Kan jo være at han sier det til alle da, men.. For min egen del velger jeg å tro at jeg er den beste, hi hi :P)

Og det morsomste av alt var uttøyinga! Da skulle jeg ligge på en benk mens HAN tøyde og bøyde på beina mine! Følte meg som en fotballspiller med personlig fysioterapaut! Stas:) Åsså tøying som kan være så kjedelig, da ;)Må huske å barbere leggene til neste gang, ha ha!

Resten av uka er hjemmeleksa mi å trene kondisjon 1 gang og gå på en valgfri gruppetrening. I tillegg må jeg holde dietten han har laget til meg. Mye rent kjøtt og fisk slik jeg forutså.

Dette blir bra! :)

Endret av Såpeboble
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God morgen!

Er helt enig i at det er irriterende med folk som 'bruker opp' navnet mitt, jeg vet stort sett hvis/når folk snakker til meg igrunn.

Han PT'en din høres jo knall ut, ikke sånn overpositiv og hyper som jeg har inntrykk av at mange er. :)

Men jeg tror jeg hadde begynt å fnise hvis jeg skulle bli tøyd ut altså, ikke akkurat vant med sånn kroppskontakt :fnise:

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det med å bruke navnet hele tiden er det jo stort sett selgere som gjør, så jeg blir alltid veeeldig skeptisk når folk gjør det. Forventer liksom at de skal fortsette med å prate om "et fantastisk tilbud" eller noe sånt :ler:

PTen din høres jo hyggelig ut da! Så bra at du er fornøyd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Er helt enig i at det er irriterende med folk som 'bruker opp' navnet mitt, jeg vet stort sett hvis/når folk snakker til meg igrunn.

Han PT'en din høres jo knall ut, ikke sånn overpositiv og hyper som jeg har inntrykk av at mange er. :)

Men jeg tror jeg hadde begynt å fnise hvis jeg skulle bli tøyd ut altså, ikke akkurat vant med sånn kroppskontakt :fnise:

Ha en fin dag!

Håper du også har hatt en fin dag:)

Hehe, joda, skal innrømme at jeg ble litt storøyd da jeg forstod hva som skulle til å skje, men det gikk fort over. Han var jo profesjonell og så liksom "tilfeldigvis" rett frem og ikke rett opp i skrevet på meg da :fnise:

Haha, det med å bruke navnet hele tiden er det jo stort sett selgere som gjør, så jeg blir alltid veeeldig skeptisk når folk gjør det. Forventer liksom at de skal fortsette med å prate om "et fantastisk tilbud" eller noe sånt :ler:

PTen din høres jo hyggelig ut da! Så bra at du er fornøyd! :)

Ja, samme her! Det er sjelden at ordentlige venner eller bekjente bruker navnet så intenst som selgere og visse treningssentermedarbeidere;P

Er fornøyd med PT så langt ja, får håpe det fortsetter sånn ;)

I dag jobbet jeg nesten 12 timer. Var mye å gjøre på kontoret så det var bare å si ok til overtid når sjefen spurte... Overtid= overtidsmat. Jeg valgte en cæsarsalat med kylling uten dressing, men med tomat og agurk i stedenfor. Var veldig god! :) Og sunn!

I morgen skal jeg begynne på PT dietten. Har sett igjennom den nøye nå og kommet frem til at det er for lite frukt og grønt der og altfor mye middagsmat! Må ta et ord med han om det tror jeg. Koster jo en formue å skulle spise laks til lunsj, kyllingfilet til middag og karbonadedeig til kvelds hver dag! For ikke å snakke om alt det andre... Det er nok sikkert godt og sunt og veldig proteinrikt, meneh blir litt vel dyrt i lengda..

Åsså har jeg begynt å ta tran....! Det var en del av menyen....Hva gjør man ikke for helsa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg begynne på PT dietten. Har sett igjennom den nøye nå og kommet frem til at det er for lite frukt og grønt der og altfor mye middagsmat! Må ta et ord med han om det tror jeg. Koster jo en formue å skulle spise laks til lunsj, kyllingfilet til middag og karbonadedeig til kvelds hver dag! For ikke å snakke om alt det andre... Det er nok sikkert godt og sunt og veldig proteinrikt, meneh blir litt vel dyrt i lengda..

Åsså har jeg begynt å ta tran....! Det var en del av menyen....Hva gjør man ikke for helsa...

Ja, det hørtes jo litt voldsomt ut. Proteiner er viktig, men det finnes andre kilder også, som er rimeligere. Cottage cheese, nøtter, kikerter, bønner osv., bare for å nevne noe. Håper dere finner frem til en bedre meny sammen som det er mulig å leve med! Jeg mener livsstilsendring på sikt er det viktigste, og da må man ha alternativer som det går an å leve med på sikt!

Lykke til videre :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...