Gå til innhold

Klarer jeg dette, tro?


Såpeboble

Anbefalte innlegg

Hei!

Nytt år nye muligheter er det noe som heter. Vel, dette blir min mulighet til å komme i form igjen. På mandag braker det løs, da har jeg min første time med personlig trener på Elixia. De neste tre månedene har jeg planer om å gå ned 10 kilo og min PT skal guide meg på riktig vei. Resten må jeg klare selv.

Jeg er spent på hvordan det skal gå. De siste to årene har jeg kun trent sporadisk, og jeg spiser langt mer godteri og kaker enn jeg burde.

Her er et eksempel på en vanlig dag for meg nå,før ned i vekt programmet starter.

Frokost: 1,5 dl havregryn, 2 dl skummet melk. Søtet med ca 15-20 rosiner. Eller to skiver grovbrød med feks skinke med agurk på, ost med paprika på, bananskiver, leverpostei e.l. Pleier å ha bittelitt (klump på str. med en fingernegl) smør på, men ikke alltid.

Lunsj: To skiver grovbrød med skinke, agurk, paprika og rødløk. Ingen smør.

Mellommåltid: En frukt eller en lettyoghurt.

Middag: Ren fiskefilet to ganger i uka, kyllingfilet eller mager svinekjøttdeig hvis det er helg. Hjemmelaget pizza hver lørdag... Prøver å spise mye grønnsaker. Ofte hurtigris eller pasta til. Spiser vel ofte to porsjoner, men den andre porsjonen er ofte halvparten så stor som den første.

Mellommåltid: Får ofte lyst på noe søtt etter middagen. Her kan jeg spise et par boller eller et par kakestykker eller 3-4 ruter kokesjokolade, alt etter hva vi har hjemme. Ofte begynner jeg å bake noe også, og da kan jeg gjerne spise 3-5 boller for eksempel. Kjøper smågodt hver lørdag...

Kvelds: To grovbrødskiver med samme pålegg som frokost.

Så slik jeg ser det må jeg rett og slett kutte ut det usunne jeg stapper i meg etter middag og begynne å trene. Tipper personlig trener (heretter kalt PT) kommer til å bytte ut mye av brødet jeg spiser med mer proteiner og at han kanskje sier jeg må slutte å spise kveldsmat.

Dette blir spennende! Har ikke tenkt å si til så mange at jeg er i gang med dette prosjektet, så håper at noen her på KG vil følge med i boka mi isteden :)

To dager igjen nå. Ligger her på sofaen med en fersk kanelbolle i hånda og planer om å kjøpe smågodt senere.... Fra mandag blir det byttet ut med frukt og grønt, tenker jeg. Vet det er feil, men derfor spiser jeg litt ekstra usunt nå......

Wish me luck og velkommen til dagboken min!

Endret av Såpeboble
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen til treningsdagbøkene! :hallo:

Her er det masse motivasjon å hente, og hvis du har PT i tillegg kommer du sikkert til å klare deg kjempebra :) Hvor ofte treffer du PT'en da? Jeg har lurt litt på å prøve en sånn, men har ikke tatt meg råd til det enda.

Kjenner til det med å spise søtt/snop etter middag, det søtsuget er såå frustrerende til tider!

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og :velkommen: ! Så koselig med besøk i dagboka:)

Ja, håper jeg klarer å bli mer motivert til å spise riktig og trene siden jeg har PT (haha, ser nå at jeg har skrevet PM i det første innlegget. Jaja;)). Siden jeg er med i ned i vekt programmet får jeg følgende(Klipp og lim fra elixia sine sider):

3 Personlig Trener timer á 55 min med kostholdsveiledning der alt legges til rette spesielt for deg.

6 Personlig Trener timer á 55 min. Inkluderer testing av kroppssammensetning, styrke og utholdenhet.

6 Personlig Trener Xpress timer á 25 min.

Så jeg tenker jeg gjør det sånn at når jeg trener styrke så tar jeg PT med, og når jeg trener kondis eller er på saltimer går jeg alene.

Det jeg er mest spent på er hvor mange ganger i uka jeg må trene og hvor mye mat jeg "får lov til" å spise...

Gleder meg til å begynne!

Hvor ofte/ hva trener du? Jeg har enda ikke sett i andre sine treningsdagbøker, men det hører jeg jo at jeg må! Motivasjon er kjempeviktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og :velkommen: virker som du har satt deg noen virkelig gode mål, og tatt tak i deg selv..SÅ dette skal du nok se gå bra:=)

Ønsker deg masse masse lykke til imorgen på din første time, kom gjerne tilbake og fortell oss hva du synes..kommer til å følge med :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Er du den jeg tror du er? ;)

Jepp!! Hehe, holder på å finne meg en passende avatar nå, har akkurat vært å tittet i din bok også ;) Klarte ikke å holde meg unna KG så lenge, nei ;)

Visste ikke at du også var begynt å trene forresten! Kult! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og :velkommen: virker som du har satt deg noen virkelig gode mål, og tatt tak i deg selv..SÅ dette skal du nok se gå bra:=)

Ønsker deg masse masse lykke til imorgen på din første time, kom gjerne tilbake og fortell oss hva du synes..kommer til å følge med :klemmer:

Tusen takk for lykkeønskninger, det trengs! ;)

Og velkommen til boka:)

Lover å komme tilbake med info om hvordan det gikk med PT. Har aldri hatt PT før, så det blir spennende! Håper han er kjekk, hoho! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp!! Hehe, holder på å finne meg en passende avatar nå, har akkurat vært å tittet i din bok også ;) Klarte ikke å holde meg unna KG så lenge, nei ;)

Visste ikke at du også var begynt å trene forresten! Kult! :)

Jeg visste ikke at du heller var i gang, så jeg ble så glad når jeg så deg her :) Jeg har også planer om 10 kg, så nå kan vi motivere hverandre ;) Jeg har heller ikke fortalt det til så veldig mange "i den virkelig verden" :sjenert:

Søndagen før jeg begynte, så spiste jeg ALT jeg hadde lyst på. Jeg spiste meg skikkelig kvalm og dårlig, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste ikke at du heller var i gang, så jeg ble så glad når jeg så deg her :) Jeg har også planer om 10 kg, så nå kan vi motivere hverandre ;) Jeg har heller ikke fortalt det til så veldig mange "i den virkelig verden" :sjenert:

Søndagen før jeg begynte, så spiste jeg ALT jeg hadde lyst på. Jeg spiste meg skikkelig kvalm og dårlig, hehe..

Hehe, godt å høre at det ikke bare er meg som tenker sånn ;) Jeg kom akkurat hjem fra kafe med en jente i storbyen, drakk min siste kaffe mocca på en stund!

Her vil jeg og henge! :skya:

Kom inn i min varme stue og heng deg på! Her blir det aldri for mange rundt bålet! *usammenhengende poesi*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Bare innom for å si lykke til. Det ser ut som om du har en bra plan! Kjenner meg dessuten godt igjen i den gamle deg - selvom jeg nå har blitt mye flinkere. KG hjelper virkelig! Jeg hadde f.eks. aldri i verden kommet meg på trening i kveld dersom det ikke hadde vært for dagboka på KG. :kghjerte:

Jeg kommer nok innom en tur igjen :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Bare innom for å si lykke til. Det ser ut som om du har en bra plan! Kjenner meg dessuten godt igjen i den gamle deg - selvom jeg nå har blitt mye flinkere. KG hjelper virkelig! Jeg hadde f.eks. aldri i verden kommet meg på trening i kveld dersom det ikke hadde vært for dagboka på KG. :kghjerte:

Jeg kommer nok innom en tur igjen :goodbye:

Hei og takk for det! Hyggelig med besøk i dagboken:)

Så bra at du har blitt motivert til et sunnere og sprekere liv da! Det vil jeg også bli! :)

Hva trener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener litt forskjellig, prøver å variere. Jeg foretrekker styrketrening. Ellers blir det en del sykkelturer og dessuten prøver jeg å få plass til minst en 4x4 intervalltime i uka. Har behov for å bedre kondisjonen også! Jeg er sjelden eller aldri med på aerobic o.l.

Hva liker du best å trene? Nå kommer du til å forholde deg mest til PT'n din regner jeg med. Blir gøy det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I morgen er den første dagen i mitt nye og bedre liv, hehe. Regner jo med at elixia-duden kommer til å måle meg både her og der, samt lokke meg opp på den berømte vekta i tillegg.. Kan ikke huske sist gang jeg veide meg- gleder meg ikke!!

Ser for meg at PT er en typisk treningssentergutt med rosa tskjorte,stram kropp og vant sikkert gullmedalje i det årlige proteinshakemesterskapet. Og her kommer karboelskeren meg med null kondis;) Jaja, jeg er vel ikke den første slappfisken han har møtt, så han er sikkert vant med det.

Jeg har et problem da.. Nemlig en halv pakke fløte i kjøleskapet og fire hjemmebakte boller igjen fra helga.. Hadde planer om å lage fastelavnsboller på forskudd siden jeg sikkert må overleve på salat og knekkebrød de neste tre månedene. Men jeg rakk ikke å lage krembollene i dag. Kan jeg gjøre det føøøør trening i morgen, tro?? Da er jo ikke dietten offisielt igang enda... Hmm.. det er jo bare SÅ godt da... og bare en gang i året... tenketenketenke.

Får se hva det blir til imorgen.

I dag har jeg og sambo gått tur til et lite vann. Var så fint vær så jeg tvang han med meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, jeg hadde pissa på meg om jeg var i din situasjon. :fnise: Men vet du hva? Selv om du er en slappfisk, så er du ihvertfall en slappfisk som gjør noe med det! Jeg tror ikke noen som er utdannet innen dette klarer å se det som noe negativt!

Har du tenkt å begynne på en sånn kjempestreng diett eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, jeg hadde pissa på meg om jeg var i din situasjon. :fnise: Men vet du hva? Selv om du er en slappfisk, så er du ihvertfall en slappfisk som gjør noe med det! Jeg tror ikke noen som er utdannet innen dette klarer å se det som noe negativt!

Har du tenkt å begynne på en sånn kjempestreng diett eller?

Huff, nei håper da inderlig ikke det! Har ingen tro på superkurer ala flyvertinnedietten eller å veie hvert gram mat man får i seg. Det varer for en stund, men etterpå raser nok vekten som oftest rett opp igjen... Så jeg satser på å spise sunt og trene- tipper det vil være nok. Så får vi se om mr. proteinshake er enig med meg i morgen da ;P Hehe huff så slem jeg er, lager kallenavn på en fyr jeg aldri har truffet;) Han er sikkert en kjernekar;)

Men så var det de bollene da... hmm.. frokostboller med krem og deretter gå til jobb istedenfor buss? Hihi. Snakk om å være desperat, hæ? ;)

Ja, slappfisken skal gjøre noe med det- så får vi bare håpe at det går like smertefritt som det var å melde seg på;) Lykke til med strikktreningen forresten! Kan dessverre ikke komme med noen glupe råd på akkurat det. Men kanskje etter i morgen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

To timer igjen til min første PT time...!

Lagde en kjempegod middag som godt kan anbefales andre! Ble inspirert av den reklamen på tv hvor en dame lager biffsalat.

Dette hadde jeg oppi:

Stekte biffstrimler og østerssopp med masse salt og pepper

Woket paprika og brokkoli

Cherrytomater

Agurk i tynne strimler- for synsskyld ;)

Rå rødløk

Balsamico som dressing.

Blandet alt sammen og dryppet noen dråper balsamico på toppen. Kjempegodt! Spiste en brødskive ved siden av siden jeg skulle trene i dag. Trenger energi...

Klarte selvfølgelig ikke å la vær å spise fastelavnsbolle etter middag... Kjente suget kom med eeeen gang og rettferdiggjorde mine handlinger ved å si at det kom til å bli 3 mnd til neste gang jeg fikk unne meg noe søtt, så da måtte det jo være lov..

Helt ærlig ga jeg litt f... ;) Er jo sååå godt med fastelavnsbolle!! ;) Men NÅ er det stopp! Og jeg spiste jo bare en bolle selv om det enda ligger tre til i posen... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...