Gå til innhold

Hvordan kan noen tro på menneskeskapt global oppvarming?


Gjest Gjest_Kamilla_*

Anbefalte innlegg

Det er klimaendringer på gang ihvertfall, dette er noe som har skjedd på jorda før! I en tid da vi ikke "spydde" ut CO2. Jeg tror mer jorda er "skyld" i dette selv, og at det er en naturlig ting som skjer.

Det er ikke det.

Du er åpenbart fullstendig kunnskapsløs om emnet, så hvorfor i h*lvete spyr du ut dette pisspreiket ditt? Det eneste du gjør er jo å gjenta klimanekterpropaganda som en j*vla robot.

Les dette, du:

http://www.skepticalscience.com/climate-change-little-ice-age-medieval-warm-period.htm

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...og hvem har stort sett betalt for den forskningen?? Dette blir bare for dumt, helt siden jeg gikk på ungdomskolen på begynnelsen av 80tallet har folk snakket om klimaforandringer og at havet skal stige. Jeg bor ved havet, og kan si med sikkerhet at det overhodet ikke har steget (blir det varmere, utvider vannet seg og vil dermed føre til havstigning I tillegg kommer evt smelting av innlandsis).

Det skal svært mye global oppvarming til før havet stiger reellt. Dersom havet virkelig stiger målbart er det for sent å gjøre noe uansett.

Konsekvensene av global oppvarming har det vært forsket mye på, og det forskes fortsatt. Ørkenspredning, breer som forsvinner og områder som blir ubeboelige er konsekvenser vi ser her og nå.

Krisen i Somalia som fører til en flyktningestrøm er delvis skapt av temperaturøkning i et område som allerede er i varmeste laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest i miljø tråden her på KG en stund, og flere andre steder, og jeg spørr alltid meg selv, hvordan er det mulig at så mange mennesker kan tro denne svindelen?

Nå har vi lett etter beviser for at Co2 har skylden i at tempraturen stiger i mange år. Uendelige summer med penger har blitt brukt på forskning, og enda mer penger (Og tid) har blitt sløst vekk på handel med klimakvoter.

Men, hvor er alle bevisene hen? Hvor er bevisene for at våre menneskelige Co2 utslipp gjør at tempraturen stiger? Vi hadde jo "bevisene" til Al Gore, og varme flekkene en skulle finne i atmosfæren over ekvator, men alle oppgående mennesker vet jo at disse bevisene ikke kan tellest som beviser mer...

Så hvilket grunnlag har en for og si at den globale oppvarmingen er menneskeskapt? Svare er ingenting... Alikevel gir ikke folk slipp på ideen om at Co2 er den store synebukken.

The beginning of the end... Menneskene ødelegger planeten, ødelegger sine resursser som de lever av, og utrydder dermed seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil nok ikke klare å utrydde oss selv, men det er jo et faktum at tidligere klimanedringer faktisk har ført til massedød her på jorden. Så at vi nå endrer klimaet med utslippene våre er ikke akkurat smart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

The beginning of the end... Menneskene ødelegger planeten, ødelegger sine resursser som de lever av, og utrydder dermed seg selv.

Det er jo logisk, i o m at det er lett tilgang på energi som gjør at vi har hatt en så rask fremgang (altså i antall)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal svært mye global oppvarming til før havet stiger reellt. Dersom havet virkelig stiger målbart er det for sent å gjøre noe uansett.

Havet stiger målbart, og har gjort det relativt jevnt og trutt med litt over 3 mm i året de snart 20 årene det har vært satellittmålinger: http://sealevel.colorado.edu/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Dere som ikke tror på at mennesket kan skape klimaendringer, mener vel sikkert at peak oil ikke er i vinden heller? Og at alt vi tar for gitt (500,000+ forbruksartikler, transport, matproduksjon, elektrisitet, husly, INTERNETT, billige datamaskiner...) IKKE er basert på lettilgjengelig petroleum? :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Koala

Dere som ikke tror på at mennesket kan skape klimaendringer, mener vel sikkert at peak oil ikke er i vinden heller? Og at alt vi tar for gitt (500,000+ forbruksartikler, transport, matproduksjon, elektrisitet, husly, INTERNETT, billige datamaskiner...) IKKE er basert på lettilgjengelig petroleum? :)

Med andre ord:

Menneskeskapt global oppvarming er en realitet, men fordi det er ukomfortabelt å gjøre noe med det så later vi som ingen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fakta kan være ukomfortable. Det er derfor kreasjonister, klimanektere og andre tullinger insisterer på at fakta er feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg er så lei av argumentet om at "det har vært slike varme perioder før".

JA, det har det. F.eks. i Vikingtiden da de dyrket korn, og drev fedrift langt inn på Grønland...

Likevel har det aldri gått SÅ drastisk fort som nå, og så globalt. De siste vintrene her i Norge har vært eksempler på regionale unntak fra denne regelen (f.eks. var det både i Canada og Sibir de varmeste vintrene på flere tiår). I tillegg til dette ser vi nå med CO2-innholdet (og andre stoffer) i atmosfæren, samt det at havene oppvarmes og skogene forsvinner at oppvarmingen er blitt selvforsterkende.. Ikke en gunstig utvikling.

Likevel mener jeg at klimatrusselen er den minst "farlige" av de økologiske krisene som treffer verden nå. Jeg synes bl.a at planktonnivået har sunket med 50 % de siste 20 årene, samt matvare- og fosforkrisa vi står overfor om få år er ting som burde få flere til å tenke over hvor gjennområttent system vi lever under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likevel mener jeg at klimatrusselen er den minst "farlige" av de økologiske krisene som treffer verden nå. Jeg synes bl.a at planktonnivået har sunket med 50 % de siste 20 årene, samt matvare- og fosforkrisa vi står overfor om få år er ting som burde få flere til å tenke over hvor gjennområttent system vi lever under.

Det er bare det at det nettopp er klimaendringer som bl.a. skaper problemer for plankton.

Matvarekrisen er også på grunn av den globale oppvarmingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare det at det nettopp er klimaendringer som bl.a. skaper problemer for plankton.

Matvarekrisen er også på grunn av den globale oppvarmingen.

Det øverste du sier er rett, men det nederste bare delvis.

Matevarekrisen er FØRST og fremst pga. det kapitalistiske systemet. Vi produserer per i dag nok mat til alle jordens innbyggere, og vel så det (enn så lenge...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matevarekrisen er FØRST og fremst pga. det kapitalistiske systemet. Vi produserer per i dag nok mat til alle jordens innbyggere, og vel så det (enn så lenge...)

På den andre siden er det pga. det kapitalistiske systemet at vi klarer å produsere så mye mat. Land som ikke bruker det har heller ingen overflod.

Anonym poster: 02b1e3a183914d693f9c7af9015e38b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På den andre siden er det pga. det kapitalistiske systemet at vi klarer å produsere så mye mat. Land som ikke bruker det har heller ingen overflod.

Anonym poster: 02b1e3a183914d693f9c7af9015e38b1

Selvfølgelig er det det kapitalistiske systemet som har utviklet produktivkreftene i slik grad at det er mulig å produsere mat til alle, føydalismen hadde ikke sjanse i havet. Like fullt ser vi også her at produktivkreftene kommer i direkte konflikt med produksjonsforholdene, og hele verden tar skade av at et forsvinnende mindretall utbytter flertallet. Kapitalismen har gitt oss mulighetene (og det skal vi være glade for) til å fikse opp denne fucka planeten, men er også det som står i veien for dette. For mer info, les "Sammenbruddet" av Pål Steigan, den tar opp dette på en 100 ganger bedre måte enn jeg noengang vil være i stand til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror hverken den ene eller den andre av oss har noe grunnlag for å si noe som helst om hvor hensiktsmessig det er med klimakvoter osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mer info, les "Sammenbruddet" av Pål Steigan, den tar opp dette på en 100 ganger bedre måte enn jeg noengang vil være i stand til.

Kommunister har spådd kapitalismens fall i 100 år og mangler fullstendig evne til å lære av historien. Jeg ser derfor liten grunn til å kaste bort tiden på en dommedagsbok skrevet av en kommunist.

Anonym poster: 02b1e3a183914d693f9c7af9015e38b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så Al Gore's foredrag om global oppvarming. Veldig overbevist. Men var det før jeg så den også da, gjennom alt jeg leste, så og hørte på skole og TV'en. Global oppvarming er et faktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommunister har spådd kapitalismens fall i 100 år og mangler fullstendig evne til å lære av historien. Jeg ser derfor liten grunn til å kaste bort tiden på en dommedagsbok skrevet av en kommunist.

Anonym poster: 02b1e3a183914d693f9c7af9015e38b1

"Mangler fullstendig evne til å lære av historien"?

Det er ikke mer spåmannsvirksomhet enn en astronom som forutser neste gang Haleys komet er å se på himmelen. Den boka er fullt ut basert på forskning, og statistikk tvers gjennom. God og relevant kildebruk hele veien. Det å avfeie en bok pga. navnet på forsiden er ignorant og uvitenskapelig. Mange av de fremste forskerne i verden har hatt politiske syn som er helt forkastelige, men det trenger ikke bety at det de legger fram er svada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mer spåmannsvirksomhet enn en astronom som forutser neste gang Haleys komet er å se på himmelen. Den boka er fullt ut basert på forskning, og statistikk tvers gjennom. God og relevant kildebruk hele veien.

Du vil sannsynligvis kunne lære litt av hvert av denne boken: http://www.amazon.co.../dp/0393310728/

Anonym poster: 02b1e3a183914d693f9c7af9015e38b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om de som tidligere benektet global oppvarming har skiftet strategi. Nå innrømmer de at menneskeskapt global oppvarming er et faktum, men de mener at det er for dyrt å gjøre noe med det og at man bør løse andre miljøproblemer i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...