Gå til innhold

Marvelon p-piller - Erfaringer


Gjest Gjest_Gjesten_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Gjesten_*

Jeg fikk etter omfattende prøver på sykehuset, anbefalt P-pillen Marvelon av legen min. Dette fordi jeg har hatt/har anoreksi, og derfor ikke mensen. Har ikke hatt det siden jeg var 15 år, og nå er jeg 18. Prøvene viste at systemet mitt er ganske dødt og at jeg da trenger kraftige hormoner. Jeg ville selv ha Diane, men pga prisen ble jeg anbefalt Marvelon som legen mente var minst like bra, og inneholdt noenlunde samme hormonmengde.

Det jeg er redd for nå er at jeg ikke finner mye info om disse pillene, og det jeg finner er ikke nevneverdig bra. Jeg vil veldig gjerne legge på meg litt mer, men da hovedsakelig rundt brystene. Jeg er helt flatbrystet, men det er kanskje ikke så rart da jeg har vært nede i en vekt på ca 26 kilo.

Jeg er ganske redd for kviser. Vet det er smålig av meg å nevne, men det er rett og slett et problem for meg, og det gjør det hele ekstra tungt om jeg skal begynne å få enda en ting å bekymre meg over, i tillegg til alt det andre.

Håper noen kan dele sine erfaringer med Marvelon pillene :) Hadde blitt utrolig glad og takknemlig for raske svar :) Har hatt de liggende en stund nå, uten å tørre å begynne på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Heisann

Jeg brukte Marvelon en stund (tror det var rundt et år), og hadde også problemer med å finne informasjon, unntatt det i pakningsvedlegget da. Grunnen til at jeg sluttet med dem var at jeg ikke var fornøyd med dem. Menstruasjonen kom ikke til rette tid (visste egentlig ikke når den kom, kunne være første pillefri dagen, andre ganger den siste). Pluss at selve blødningene var langvarige, det vanlige var rundt 8 dager, som for meg var for lenge. Og pms-plagene ble verre. Alt i alt var det ikke verdt det for min del.

Ifølge legen min var det pga det høye hormonnivået jeg fikk disse "bivirkningene".

Når det kommer til det med kviser, kan jeg ikke fortelle deg noe særlig om det, dette fordi jeg har en hud som utvikler nye kviser uansett, så det ble hverken bedre eller verre med disse pillene.

Dette var mine erfaringer... :sjenert:

Lykke til da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gnuffisen

Jeg går på marvelon, og har ikke fått noen spesifikke plager annet enn minsket sexlyst. Men dette får jeg av alle ppiller så er ikke bestemt til dette merket.

Jeg har ikke fått noen endringer i mengden kviser. Er jeg flink med renholdet holder di seg borte, men dette kan jo variere fra person til person hvordan man reagerer.

Når det gjelder blødninger så kan jeg ikke gi noe særlig med svar, da jeg bruker å hoppe over di fleste av di pillefrie periodene.

Men di gangene jeg velger å skippe, kommer ikke mensen før di siste dagen i perioden, og jeg er begynt å knaske i flere dager før den forsvinner. Den har også vart litt lenger enn det jeg tidligere har opplevd med andre piller. Før varte den i 2-4 dager, nå varer den i

4-8 dager. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest på besøk
Takk:) Flere som har svar? Eller anbefalinger til andre piller?

jeg har brukt marvelon i snart en mnd. jeg har vært førnøyd, har lite bivirkninger, merker ikke noe til hormonene.men jeg har fått et problem trur jeg..jeg har hatt små blødninger selv etter mensen. disse bø\lødningene har jeg hatt siden jeg begynte med pillene. har aldri gått på ppiller før, noen som vat hva dette er. har fått time hos lege.noen som har hatt noe lignene? håper på svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg brukte piller var marvelon det eneste merket jeg var fornøyd med, og jeg prøvde mange forskjellige. Men husk at alle bivirkninger er forskjellig fra person til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Annonse

Jeg har brukt marvelon i 11 år og er veldig fornøyd.

Jeg begynte med marvelon fordi jeg trengte den høye hormondosen.

Jeg har ikke hatt noen særlig med bivirkninger, gikk litt opp i vekt første månedene men så stabiliserte det seg og jeg gikk ned igjen.

Kviser har jeg ikke sett noe til. Nå skal det sies at jeg var 25 når jeg begynte på marvelon, og ikke hadde hattkviser siden tenårene.

Blødningene kan jeg stille klokken etter. Den kommer på 3 pillefri dag.

En annen ting som er veldig greit med monofase p-piller er at det er lett å utsette/hoppe over mensen, det er bare å fortsette på neste brett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 12 år senere...
Gjest Gjest_Gjesten_* skrev (På 2.2.2010 den 1.42):

Jeg fikk etter omfattende prøver på sykehuset, anbefalt P-pillen Marvelon av legen min. Dette fordi jeg har hatt/har anoreksi, og derfor ikke mensen. Har ikke hatt det siden jeg var 15 år, og nå er jeg 18. Prøvene viste at systemet mitt er ganske dødt og at jeg da trenger kraftige hormoner. Jeg ville selv ha Diane, men pga prisen ble jeg anbefalt Marvelon som legen mente var minst like bra, og inneholdt noenlunde samme hormonmengde.

 

Det jeg er redd for nå er at jeg ikke finner mye info om disse pillene, og det jeg finner er ikke nevneverdig bra. Jeg vil veldig gjerne legge på meg litt mer, men da hovedsakelig rundt brystene. Jeg er helt flatbrystet, men det er kanskje ikke så rart da jeg har vært nede i en vekt på ca 26 kilo.

 

Jeg er ganske redd for kviser. Vet det er smålig av meg å nevne, men det er rett og slett et problem for meg, og det gjør det hele ekstra tungt om jeg skal begynne å få enda en ting å bekymre meg over, i tillegg til alt det andre.

 

Håper noen kan dele sine erfaringer med Marvelon pillene :) Hadde blitt utrolig glad og takknemlig for raske svar :) Har hatt de liggende en stund nå, uten å tørre å begynne på dem.

Jeg har brukt Marvelon siden jeg var 18 år nå er jeg 45 så i 22 av 27 år jeg kommer nok til bruke til jeg er 49 år. Når jeg har brukt Marvelon har jeg alltid tatt de aktive pillene med unntak av hver 8 måned fått gjennombrudsblødning. Det jeg har likt best med Marvelon ga meg større bryster hadde kompleks de var litt små. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster fikk blodpropp og døde nesten mens hun brukte disse..

Anonymkode: 77c64...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min søster fikk blodpropp og døde nesten mens hun brukte disse..

Anonymkode: 77c64...f72

Hvor gammel var din søster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...