Gå til innhold

Siebaeos sammensurium


siebaeo

Anbefalte innlegg

Deilig søndag med sol! Og takras :haar: Raser utenfor vinduene her.

Festen på fredag gikk fint! Heldigvis måtte de som skulle ha noe annet enn vin kjøpe selv, så da snek jeg meg ut og kjøpte Munkholm! :skaal: Gjespet sikkert 211 ganger i løpet av dagen, men holdt ut helt til halv tolv, da var det mange som hadde gått så jeg snek meg ut.. og hjem til... LAKENSKREKK! Jeg som var så trøtt! Trasskikket på tv i senga. Helt til jeg plutselig tenkte; dette er da en ANNEN serie..? :ler: Hadde sovnet. Så da gav jeg opp..

Lørdag morgen våknet jeg jo tidlig som vanlig. :sukk: Og Årets Trøtteste Dag startet. :natti: (Siebaeo som tusler rundt i sentrum..) Gikk i butikker og på kafe med veninner, men måtte gi opp til slutt. Maten smakte ikke og måtte presses ned, og i hver butikk måtte jeg prøve alle stoler og holdt på å sovne. Søvnmangel er dermed satt opp som IKKE AKSEPTABELT fra nå av. Var i seng rundt 22 og sovnet vel en halvtime etter, opp klokka halv ti i dag. :) Litt laber form i dag og.. Men skal prøve å komme meg ut på en liten skitur. Jeg må jo komme meg litt i form igjen.. Er så slapp om dagen. Og blitt litt tynn.. Trening bruker å hjelpe på apetitten, men det er vel ikke de vanlige reglene som gjelder for tiden..

I morra er det legetime! Spent.. Gleder meg mest, men også bittelitt nervøs for at hun skal si at; "nei, her har vi et soleklart ekspemplar av innbilt svanerskap! Det var interressant du! Er du alltid så grønn i ansiktet..?" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørtes ut som du har hatt en fin helg da, til tross for trøttheten :fnise: Jeg er slik noen dager jeg også. Nå nylig sov jeg ca 20 timer i døgnet i noen dager. Var helt forferdelig. Men selvdiagnotiserte meg med jernmangel, og etter å ha fått i meg litt jern ble det faktisk bedre ;)

Lykke til hos legen da :) Hva skal du igjen? Var det noe ul-greier? Jeg vet akkurat hva du mener med innbilt svangerskap, jeg var overbevist om at noe sånt kom til å skje meg også. :dåne:

Sakset fra dagboken min før min første ul i uke 9:

Begynner å grue meg endel nå... Men det verste som kan skje er at:

Han er ufølsom og uforsiktig, og jeg føler meg ikke særlig velkommen der. Så sier han at ungen ikke lever, eller aldri har levd, og at jeg må på utskrapning, og må gjerne vente noen dager på det. Eventuelt at jeg ikke får utskrapning, men må ta de pillene (noe jeg virkelig ikke vil!) eller bare må vente at den skal komme ut av seg selv. For å toppe det hele sier han at det er et under at jeg i det hele tatt er blitt gravid, for det er noe alvorlig galt med eggstokkene mine. Og at jeg kommer til å trenge prøverør hvis det i det hele tatt er mulig å bli gravid igjen. :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Takk Pupsi!! Det er ikke bare meg som krisemaksimerer litt innimellom tydeligivs.. ;):klem:

Ja, den trøttheten kom som kastet på meg. I dag føles det litt bedre (men klokka er jo bare ti så det er kanskje litt tidlig å juble). Litt kvalmerer denne uka og. Men det er vel bare naturlig at symptomene blir litt heftigere utover. Bli jo litt spennende å se.. Jeg som skal på Alpe-ferie neste uke!! Lurer på hvordan det kommer til å gå... :fnise:

Jeg har legetime hos den nye fastlegen min i dag. UL ble utsatt til etter påske :kjefte: , da er jeg ca 11 uker tror jeg.. Vi ble enige om at det kunne være litt tidlig for en uke siden og det var sikkert lurt.. Men litt synd ;)

I dag skal jeg rett og slett bli litt kjent med den nye legen tenkte jeg. Håper hun er hyggelig! :) Og snakke med henne om korsryggen som har murret en del etter flyttesjau samt noe annet rask. Og bestille fødeplass tenker jeg! :hoppe: Dersom alt er i orden.. Må krisemaksimerer bittelitt til.. Tror jeg skal be henne sjekke jernlagerene mine og! Hm.. bør jeg ta med urinprøve mon tro :klø:

I dag er jeg 7+0 eller 7+1 ut i fra mine beregninger :rødme: Velkommen uke 8!! Tiden går fort!! Heldigvis.. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket sykehus vil du søke på da?

Ja, kan nok være lurt å ta med urinprøve. Sånn for sikkerhetsskyld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte på Ullevål. Da regner jeg med at det går greit siden jeg søker så tidlig.. :) Hvor er det du skal?

Legetimen gikk sånn passe egentlig :klø: Damen på forkontoret hadde vistnok ikke fortalt hvorfor jeg kom.. Og fikk litt følelsen av at legen syntes det var litt tidlig å komme.. Jeg vet ikke.. kanskje jeg innbiller meg det. Hun syntes nok jeg bekymret meg litt mye. (pga noen andre ting også) Men hallo! Jeg har da aldri vært gravid før! Det er ikke akkurat dagligdags enda kan man si... :sjenert: Men men, nå har jeg fått rekvisisjon på blodprøver i uke 9, dvs ca to uker til, bestilling av UL og fødeplass, og avtalt første svangerskapskontroll! Det var fint. :)

Og så har jeg bestemt meg for å ikke bekymre meg mer!! Går det bra så går det bra..Gjør det ikke så prøver vi igjen. Det hjelper ikke at jeg stresser i alle fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal føde på Rikshospitalet :)

Nei, det hjelper ikke å bekymre seg. :kose: Og man får ikke gjort noe fra eller til. Og det er faktisk bedre å miste så tidlig, enn å føde et multifunksjonshemmet barn :) Det var det jeg trøstet meg med i starten. De aller fleste som mister har fostre med kromosomfeil og som ikke ville vært levedyktig utenfor livmoren. Og det er ingenting man kan gjøre annerledes for å unngå å miste.

Så koooos deg med graviditeten, og ikke tenk så mye. :nigo: Og ikke les mye om spontanaborter og MA, og gud vet hva ;) Det gjorde jeg mye av i starten. Nå er det derimot sviktende livmorhals som er min store skrekk ;) Men prøver å begrense meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt den samme følelsen som deg satt jeg med etter å ha vært til jordmor...

Men pytt sann, dette går strålende skal du se ;) Å du er jo allerede godt i gang, med fødeplass og svangerskapskontroll ;)

Håper du får sovet og føler deg litt mer uthvilt, vet det er mange som sliter litt med dette i første trimester med at man er mer trøtte og trenger med hvile, men det skal du unne kroppen din, for noe stort er på gang :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pupsi og Agnethe! Er så hyggelig at dere er innom her. :) I dag byr jeg på pærebrus. Eller.. perebrus..:klø: :perebrus: :perebrus:

:ler: Egentlig skulle det være Eplemost for det tror jeg blir min nye lifesaver framover.

Å ja. det er utrolig mye man KAN bekymre seg for om man bare vil! Min siste; XO. Og da snakker jeg ikke om cognac.. Det er nok ligamentsmerter på den ene siden og jeg MAXIMERER enda en gang. Applaus til meg, nyutsprungen dramaqueen.. ;):enig: (bukker til publikum :fnise: ) Og du har jo selvfølgelig helt rett Pupsi.. går det galt er det sannsynligvis fordi det ikke er liv laga.. Og da må man heller prøve på nytt. :)

Ja, i dag har jeg nytt graviditeten kan dere tro. Kvaaalm! Håper det er en del av mine todagerslange symptomraid. De kommer liksom i par disse dagene. Merkelig nok.. Og da skal det etter planen være over i morra! Krysser fingrene :)

Jeg sov faktisk litt dårlig for første gang på en uke i natt.. Også en del av et todagersopplegg satser jeg på! Nå skal jeg legge meg på sofaen og så skal mannen få lov til å lage middag... Lurer på om det blir surmuling for det.. :fnise: "Beklager, jeg ligger her og nyter" skal jeg si.

Ja, noe stort ER på gang.. :rødme: Det er fortsatt litt uvirkelig. :klem:

Pupsi; håper du ikke bekymrer deg for mye.. :klem:

Håper dere har en fin kveld begge to! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: Jeg er da ikke redd for XO!! Det ER jo faktisk cognac.. XU het det vist.... :ler: Dessuten har jeg sluttet å tenke på det. :) FERDIG!

Og i dag er jeg litt mindre kvalm! :hoppe: Og bare et par dager til jeg reiser til alpene!!! :danse: hurra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har lov til å være dramaqueen når man er gravid ;)

Å slike smerter har jeg også, bare at jeg syns mine konsentrerer seg veldig om en side.. Merkelige greier :ler:

Håper du får det fint i alpene, godt å høre at kvalmen slipper taket. Det gjør den ikke her, de tre første månedene levde jeg på Postafen (reisesyketabletter) Nå har jeg fått kvalmestillende fra lege, men det hjelper ikke det heller.. Så hele dagene går med til kvalme å brekkninger, så hurra for å være gravid :plystre:

Gleder meg til den lille er ute :rødme:

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dramaqueen ja.. Det er jeg en gang om dagen for tiden.. Minst! :fnise: Da kvalmen ga seg ble jeg jo seff stressa pga det også.. :filer: I dag holdt jeg på å bestille privat UL sånn på sparket.. :dåne: Kom til formuft igjen.. :)

Agnethe: Mine smerter var også bare på den ene siden! De stikkene mener jeg. På den siden jeg kjenner alt mest når jeg tenker meg om.. da jeg hadde menssmerter og elsmerter også. Så rart..

Så utrolig kjipt å være så kvalm hele tiden.. Synes litt synd på deg! :kose: Her går det heldigis litt opp og ned. Trøsten er at det kan være borte helt plutselig! Krysser fingrene for at du blir bedre snart.. Skjønner ikke poenget med å være kvalm?? Anyone..? ;)

Ok, gåte!

Hva gjør mere vondt enn en brazilian?

Svar: en brazilian på tjukken!!! AAAUUUUUU!!! :dåne:

Not a walk in the park for å si det sånn.. Men men, det går fort da..

Nå er det bare å pakke bagen! Postafen er innkjøpt til reisen.. Orker ikke tanken på buss og tog med magen oppe i halsen. Yuk!

Først, litt mat. Går mye i banan og yoghurt for tiden. Det er jo ikke noe å bli sterk av! Skjerpings. :)

God helg alle sammen!! (det er snart altså.. ;) ) :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Og jeg som vurderer å ta en brazilian nå før sommeren og før jeg skal føde :ler:

Jeg vet ikke hvorfor det er slik at det gjør mer vondt på en side, hos meg er det høyre siden..

Den kvalmen.. :sukk: på vei ut til bilen fra legen i dag hadde jeg fem brekkninger.. og bare 30 meter å gå.. Syns det kan gi seg nå.

Uansett ha en god tur :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Og jeg som vurderer å ta en brazilian nå før sommeren og før jeg skal føde :ler:

Jeg vet ikke hvorfor det er slik at det gjør mer vondt på en side, hos meg er det høyre siden..

Den kvalmen.. :sukk: på vei ut til bilen fra legen i dag hadde jeg fem brekkninger.. og bare 30 meter å gå.. Syns det kan gi seg nå.

Uansett ha en god tur :klem:

Å fytte rakkern...! :tristbla: Har du prøvd akupunktur forresten..? er det mulig... jeg bare skjønner ikke hva vitsen er!? :kjefte: Dumme kvalme... :klem:

Og du.. det er mulig man er litt mer følsom bare helt i starten.. (pluss at jeg er en dramaqueen om dagen remember ;)) Man holder det ut, og det er verd det! Jeg går en gang i mnd nå og får bare bite sammen tennene.. Vil ikke barbere mer! :)

Takk! Er litt spent på hvordan det blir å være på tur med bolle i ovnen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal nok gå bra, jeg var i london i uke 14 med denne kvalmen og brekkningene, vi fikk ikke sett så my med selve reise gikk bra. Bare ta en postafen om morgenen, helst tidlig så du får sovet av deg den værste rusen :ler: Så skal du nok fungere fint om dagene.

Jeg har prøvd alt, til og med fått tabletter av legen som ikke hjalp noe. Er ikke dette ei lita jente så vet ikke jeg :ler: Er visst slik i vår familie hvis det er jenter vi bærer på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt råd... Dumt om kjæresten må bære meg gjennom taxfree'en :ler: Eller holde meg oppe i bakken! :ler:

Sånn flaks at man kan ta kvalmen med seg overalt.. Til og med til London :fnise:;)

Sånn er det med prinsesser :rødme: De liker å få oppmerksomhet. Har hele tiden trodd at jeg skulle få en jente. Men nå er jeg ikke så sikker lenger... Vet ikke helt hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært skråsikker på at jeg får jente, jeg vet ikke helt hvorfor - så det skal bli spennende å se på UL den 23. mars ;)

Kvalmen kan man bare ta med seg ja :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, det er jo snart jo! :rødme: Så gøy.. Jeg tror du har rett jeg. Magefølelse skal man ikke kimse av! (ikke ekstremkvalme heller.. ;))

Nei, nå må jeg pakke her! Skal prøve å glemme å pakke kvalmen :fnise:

God helg Agnethe!! :klem: håper den blir fin!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luremegpå

Heisan! Ja, nå går tiden så fort!!

Ser Alpene turen er på gang allerede, så kjekt da! Tenker du har planene klare for "smugdrikking" Hehe..

ser du har fått litt mer symptomer! Offameg då! Men tenk så heldig du er som skal ha baby da!!!!!!

Ønsker deg en masse goe tur, og åper å høre fra deg når du har vært på tur:)

Klemmen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...