Gå til innhold

Den store tråden om nyheter i butikkhyllene


Gjest elsker nye ting

Anbefalte innlegg

1 time siden, SoftKitty skrev:

Nei men den må jeg teste! Du burde kjøpe Kulinaris sin lakris-is, den er skikkelig god.

Vet, men likte Dream sin lakrisis bedre enn kulinaris sin. :P

 

21 minutter siden, Verdande skrev:

Kom nettopp inn etter årets første is i sola, og med laktoseintoleranse (og siden jeg glemte laktasepillene hjemme :snurt: ) så ble det DUGG - Sorbet, eple og appelsin jeg testet! Kjenner meg ikke igjen i 2'eren den fikk i testen over her. Jeg syntes den var frisk og god, ville gitt den en 4'er selv! (om ikke høyere, men da fordi den er laktosefri :ler: )

Må si jeg synes det er teit å henge seg opp i det som står i innholdsoversikten, eller hva det nå heter.

 

Så bra, jeg synes også at det var veldig strenge karakterer i år. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, SoftKitty skrev:

Dagbladet har testet nye pinneis: http://www.dagbladet.no/mat/smakstest-arets-nye-iskrem/67393570

Jeg tenker at de valgte veldig feil testpersoner, de er jo tydligvis ikke i målgruppen for vanlige pinneis, de likte jo ingenting og syntes alt var "for søtt" eller hadde "for mange smaker" eller liknende. Og hva er greia med å sutre over at det er fargestoff i en pinneis? Såklart er det det.. fargestoff er ikke nødvendigvis farlige greier selv om de har navn som høres kjemiske ut.

Altså når de gir Royal Trippel terningkast 2 mister de all kredibilitet, for det er en av de beste pinneisene på markedet. Amatører! :opplyser:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Mynona skrev:

Jeg så den på Rema i uka som har gått. Jeg så egentlig etter den nye smaken som har kommet. Var det vanilje? Men den har ikke jeg funnet noe sted.

Tusen takk! Jeg krysser fingrene for at jeg finner den igjen, skikkelig god var den :) Trodde kanskje det var appelsin og sjokolade som skulle komme? Eller var det tidligere? Vanilje hørtes godt ut :sikle:

Anonymkode: efbd9...3b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.3.2017 den 13.34, AnonymBruker skrev:

Ikke en nyhet nå, men er det noen som har sett Flow yoghurt mint i noen butikk i det siste? Har ikke klart å finne den noe sted når jeg har sjekket. Ikke si at den har gått ut..?

Anonymkode: efbd9...3b7

sett den på coop mega nylig. Elsker alle 3 variantene så håper de aldri forsvinner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, bippo skrev:

Altså når de gir Royal Trippel terningkast 2 mister de all kredibilitet, for det er en av de beste pinneisene på markedet. Amatører! :opplyser:

Herregud. Disse testpersonene liker visst bare sunn og frisk is. Det er ikke meningen at en dessert skal smake sunt! Og alle iskremer kan ikke ha mørk sjokolade... For noen kjedelige mennesker :lol:

Endret av penny_
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Fralle skrev:

Fatter ikke hvorfor Royal Trippel er med, Min store favoritt i sånn 9 år!

Den har jo eksistert siden jeg var liten! Det er jo den jeg stort sett kjøper hvor enn jeg er i verden. 

3 timer siden, bippo skrev:

Altså når de gir Royal Trippel terningkast 2 mister de all kredibilitet, for det er en av de beste pinneisene på markedet. Amatører! :opplyser:

Nettopp! 

Jeg hater sånne tester hvor de ikke tester smak, men alt mulig annet. Her har de jo vært mer opptatt av ingredienslisten enn smaken. Jeg må si jeg gir beng i ingrediensene når jeg skal spise is. Jeg spiser ikke så mye is i året at det kan være skadelig. Dessuten er jo sukker det som gjørt at søte ting blir søte og gode.  #OPPGITT :daane: 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera
På 26.3.2017 den 13.34, AnonymBruker skrev:

Ikke en nyhet nå, men er det noen som har sett Flow yoghurt mint i noen butikk i det siste? Har ikke klart å finne den noe sted når jeg har sjekket. Ikke si at den har gått ut..?

Anonymkode: efbd9...3b7

Den er på tilbud på Coop Obs! denne uken. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smakte den nye dugg-pinneisen med appelsin og eple, og den var helt vanvittig god!! Beste isen jeg har smakt på lenge! :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, SoftKitty skrev:

Det blir litt hysterisk, bare fordi "klorofyllin-kobber-kompleks" er et vanskelig ord betyr ikke at det er farlig. E-stoff er ikke automatisk gift bare fordi du er opptatt av økologisk iskrem.. han fyren må ta seg en bolle.

Skulle ønske jeg kunne plusse dette innlegget uendelig mange ganger!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant endelig den nye Tine iskaffen, men synes kanskje den var litt i søteste laget? Absolutt ikke vondt, men føler meg forsynt etter halve kartongen.

Ellers var Diplom-Is sin Fruitero med mango skikkelig god :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.3.2017 den 13.53, SoftKitty skrev:

Det blir litt hysterisk, bare fordi "klorofyllin-kobber-kompleks" er et vanskelig ord betyr ikke at det er farlig. E-stoff er ikke automatisk gift bare fordi du er opptatt av økologisk iskrem.. han fyren må ta seg en bolle.

E nummer er jo noe man gir tilsettningstoffer, f.eks Riboflavin som er en vannløselig vitamin som gir melk bittelitt gulskjær har E nummer E101 når den brukes som farge. Så hvis man ser på det at alt E stoff er farlig, så er melk også veldig farlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Severus skrev:

E nummer er jo noe man gir tilsettningstoffer, f.eks Riboflavin som er en vannløselig vitamin som gir melk bittelitt gulskjær har E nummer E101 når den brukes som farge. Så hvis man ser på det at alt E stoff er farlig, så er melk også veldig farlig.

Enig i dette, man kan jo også fremstille smaker av estere som vil bli omtalt som e-stoffer selv om det er laget av enkle kjemikalier slik som eddiksyre og maursyre. E-stoffer er ikke nødvendigvis farlig :) 

Anonymkode: 0ba5a...504

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25. mars 2017 den 18.25, applestories skrev:

Dette er ikke en nyhet, men det virker som mange synes det er vanskelig å finne den, og jeg kan ikke huske å ha sett den før. Eventuelt fortrengt det. Center med salmiakk på Coop Extra.

 Sort, flytende fyll - jeg ser for meg lakris, men hva smaker egentlig salmiakk? Noen som har noe å sammenligne det med?

 

center.jpg

TGR/Tiger pleier å ha denne inne for 10 kr! Den er farlig god, så pleier å kjøpe inn en 4-5 når jeg er innom, sjelden de varer mer enn to dager......

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coop Prix har tilbud på de store Freia-platene denne uken, 2 for 59kr tror jeg det var. Da kan man få Smil-platen litt billigere :) (De koster vanligvis rundt 50r de fleste steder.. :o )

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, SoftKitty skrev:

Coop Prix har tilbud på de store Freia-platene denne uken, 2 for 59kr tror jeg det var. Da kan man få Smil-platen litt billigere :) (De koster vanligvis rundt 50r de fleste steder.. :o )

Takk for at du sa ifra! Fått helt dilla på den sjokoladen, så kjøper'n gjerne litt billigere 😋

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stemmer det virkelig at 7-eleven skal begynne å selge en iskrem som heter deep throat? 🙈

Så enda en isnyhet på meny i dag. Den heter Fjord is og er et lokalt produkt fra Nordfjord. Veldig kult, må testes ut en dag 👍🏼

 

IMG_0995.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

Fant denne her i isdisken på Obs! i dag. Den må da være ny? Jeg har etterlyst is med mindre/ikke tilsatt sukker, og det stemmer jo med denne. Men den er også fettredusert, så det spørs om den smaker noe særlig annet enn bomull. Noen som har prøvd den?

https://www.diplom-is.no/produkter/lett-karamell-0-8-l?pid=DiplomIs-Product-Image&r_n_d=1512652_&adjust=1&x=800&y=445&from=0&zmode=fit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, penny_ skrev:

Smaker Sætre Snackers det samme som Ritz Crackers? 

Nei. De er ikke så "fettete". Jeg har forspist meg på Ritz pga gravidkvalme, så det var fint med et alternativ jeg ikke har dårlige assosiasjoner til :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...