Gå til innhold

Den store tråden om nyheter i butikkhyllene


Gjest elsker nye ting

Anbefalte innlegg

Åh gleder meg til mager kesam pasjonsfrukt!:hoppendeglad:          Har ikke funnet den i noen av butikkene enda  Den de hadde med pasjonsfrukt var en "sommer nyhet" for noen år tilbake,  savner den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Smil-plata ligner veldig på center i smak. Kjempegod!

Anonymkode: e9979...323

Nei det syns jeg ikke. Center er jo ikke noe godt. Syns den har veldig genuin smil smak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har funnet (og smakt) zeroh med solbær og ingefær? Jeg finner den ikke noen steder.

Anonymkode: d5f00...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Emera skrev:

Jeg kjøpte en pakke med Kornmo cookies i dag. Det må være de vondeste kjeksene jeg noen gang har smakt! Rett i søpla, dessverre. 

Jeg synes de var gode. Greit når man ikke er så sulten, men ønsker å ha noe å knaske på. Det eneste jeg ikke var spesielt begeistret for var rosinene. 

Anonymkode: 2c760...aba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Smakte den nye chipsen med cheddar og storplaten med smil. Chipsen smakte ok, smilen syns jeg minet om japp storplaten, helt ok den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poppa popcorn fra Sørlandschips med cheddar var ikke god. Smaken ble for skarp sammen med popcornet. Prøvde småsulten med mild pamesan og den var myyye bedre. Er spent på den med creme fraiche og urter, om den er like god.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble verdens lykkeligste da jeg handlet på Rema i går, for ENDELIG har hvit Castello med trøffel kommet til Nore :hoppendeglad: Vi har hamstret mange pakker av den hver gang vi har vært på svenskehandel de siste årene, det er seriøst noe av det aller, aller beste pålegget jeg (og mannen- OG barna!) noen sinne har smakt!! Nå kan vi spise det hver eneste helg, ja hver eneste dag, hvis vi vil! (Rent bortsett fra at det vil bli i overkant mye kalorier, da :ler: )

Anonymkode: 6ad44...4d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har funnet (og smakt) zeroh med solbær og ingefær? Jeg finner den ikke noen steder.

Anonymkode: d5f00...54e

Jeg kjøpte min på Bunnpris. :)

Og la meg bare si at den er kjempegod. Minner meg om sånne halsdrops med solbærsmak. En veldig sterk og kjempegod smak av solbær, som kanskje kan oppfattes som litt unaturlig for noen, hvis man sammenligner det med vanlig solbærsaft/sirup. Ingefæren smaker man ikke, men føler den er med på å få frem smaken av solbær. Åh, elsker den. :rodmer:

Anonymkode: a7afa...5d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
5 timer siden, Rosewood skrev:

Ben & Jerry kommer med tre nye varianter! :D Caramel cookie dough & chocolate, salted caramel brownie og strawberry swirled. JA TAKK til karamellene, herreguuud

Jeg venter på favoritten, Cherry Garcia. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble verdens lykkeligste da jeg handlet på Rema i går, for ENDELIG har hvit Castello med trøffel kommet til Nore :hoppendeglad: Vi har hamstret mange pakker av den hver gang vi har vært på svenskehandel de siste årene, det er seriøst noe av det aller, aller beste pålegget jeg (og mannen- OG barna!) noen sinne har smakt!! Nå kan vi spise det hver eneste helg, ja hver eneste dag, hvis vi vil! (Rent bortsett fra at det vil bli i overkant mye kalorier, da :ler: )

Anonymkode: 6ad44...4d0

Må nesten se om jeg finner den nå, etter den anbefalingen :P

Dine beste tips til hva man spiser den sammen med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøpte min på Bunnpris. :)

Og la meg bare si at den er kjempegod. Minner meg om sånne halsdrops med solbærsmak. En veldig sterk og kjempegod smak av solbær, som kanskje kan oppfattes som litt unaturlig for noen, hvis man sammenligner det med vanlig solbærsaft/sirup. Ingefæren smaker man ikke, men føler den er med på å få frem smaken av solbær. Åh, elsker den. :rodmer:

Anonymkode: a7afa...5d6

Ååh, så godt å høre! Jeg elsker solbær, så nå bærer det rett til bunnpris her :rodmer:

Anonymkode: d5f00...54e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes de var gode. Greit når man ikke er så sulten, men ønsker å ha noe å knaske på. Det eneste jeg ikke var spesielt begeistret for var rosinene. 

Anonymkode: 2c760...aba

Jeg tror det var rosinene som ødela for meg. La ikke merke til dem da jeg kjøpte pakken, for når det står "sjokolade" så ser jeg bare det... :P De er der sikkert for sødmens del siden kjeksene er tilsatt mindre sukker. Men jeg kan virkelig ikke like rosiner i kjeks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, applestories skrev:

Må nesten se om jeg finner den nå, etter den anbefalingen :P

Dine beste tips til hva man spiser den sammen med?

Ja, du må prøve den, den er supergod (forutsatt at man liker smaken av hvit castello + trøffelsmak, selvsagt!) Vi spiser den på brødskiver/rundstykker, stort sett til helgefrokosten. Enda mer luksus er å spise den på lunkne croissanter :hoppendeglad: Også godt på salte kjeks, som det meste av myke oster.

Pleier å spise den litt "med andakt" siden det ikke har vært så ofte vi har kunnet spise den da vi kun fikk tak i Sverige :fnise: 

Anonymkode: 6ad44...4d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du må prøve den, den er supergod (forutsatt at man liker smaken av hvit castello + trøffelsmak, selvsagt!) Vi spiser den på brødskiver/rundstykker, stort sett til helgefrokosten. Enda mer luksus er å spise den på lunkne croissanter :hoppendeglad: Også godt på salte kjeks, som det meste av myke oster.

Pleier å spise den litt "med andakt" siden det ikke har vært så ofte vi har kunnet spise den da vi kun fikk tak i Sverige :fnise: 

Anonymkode: 6ad44...4d0

Ser pakningen slik ut her i Norge også?

Når jeg ser de sidene der skjønner jeg hvorfor min ostekarriere var over like snart som den startet, med bråoppvåkning som 18-åring et år i Frankrike, og så hjem til norske ostedisker. Lerøy Mat og Meny har en del, men det blir liksom ikke det samme. Når man også bor 30+ mil fra slike butikker skal jeg jammen love å spise litt "med andakt" jeg også om jeg kommer over denne :pinar:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, applestories skrev:

Ser pakningen slik ut her i Norge også?

Når jeg ser de sidene der skjønner jeg hvorfor min ostekarriere var over like snart som den startet, med bråoppvåkning som 18-åring et år i Frankrike, og så hjem til norske ostedisker. Lerøy Mat og Meny har en del, men det blir liksom ikke det samme. Når man også bor 30+ mil fra slike butikker skal jeg jammen love å spise litt "med andakt" jeg også om jeg kommer over denne :pinar:

Den er samme fasong som de andre Castello-pakningene ja, men den er brun. Det eneste bildet jeg fant av den var på denne danske siden. Der er det et lite bilde av pakningen nede i høyre hjørne https://www.arla.dk/produkter/castello/white-med-troffel-150g-4894/ Jeg var veldig overrasket over at jeg fant den på Rema, føler den er mer "Meny og den typen butikker"-produkt. Håper bare at den kommer til å selge i Norge, så den ikke forsvinner igjen.

Veldig enig i at norske ostedisker er litt kjedelige ja, men jeg synes det har tatt seg opp en del de siste årene. Når selv Rema og Kiwi har oster som Chaumes, St Agur og ekte Gorgonzola så er jeg helt greit fornøyd i hverdagen. Så blir det heller turer på Meny (eller evt Jacobs) hvis man ønsker noe enda mer spennende! Da er det nesten verre med prisene, synes jeg. Pga ostetollen koster jo de importerte ostene som oftest over dobbelt som mye som hvis man kjøper dem i opprinnelseslandet :sukk:Trøffel-castelloen er også en del dyrere her enn i Sverige.

Anonymkode: 6ad44...4d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er samme fasong som de andre Castello-pakningene ja, men den er brun. Det eneste bildet jeg fant av den var på denne danske siden. Der er det et lite bilde av pakningen nede i høyre hjørne https://www.arla.dk/produkter/castello/white-med-troffel-150g-4894/ Jeg var veldig overrasket over at jeg fant den på Rema, føler den er mer "Meny og den typen butikker"-produkt. Håper bare at den kommer til å selge i Norge, så den ikke forsvinner igjen.

Anonymkode: 6ad44...4d0

Kanskje vi ikke kom til samme side.. den norske siden til Castello har ikke den med trøfler ennå, men lenken var til den engelske. Der er en del forslag til oppskrifter også, spørs om ikke de må prøves.

Imponerende at det er Rema som har den ja, de har en bittebitteliten ostedisk på en av mine lokale, gjemt halvveis på tvers inni et hjørne sammen med litt Strandamår. Tror ikke det er den mest besøkte ostedisken i verden, men må sjekke den neste gang!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, pinar skrev:

Nei det syns jeg ikke. Center er jo ikke noe godt. Syns den har veldig genuin smil smak.

Synes ikke den smaker smil i det hele tatt, jeg. :P Center er jo litt salt, sikkert derfor smaken minner meg om den.

Anonymkode: e9979...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iskaffe Dulce smakte ganske pregløst. Var ikke lett å skille fra alle de andre iskaffene fra Tine. Synes de sukkerfrie er bedre faktisk.

Maarud Cheddar og chipotle var fælt. Smakte null cheddar og bare vanvittig mye grillkrydder og sånn "smoked paprika". Men jeg hater grillkrydder da.

Endret av toothfairy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...